Kirjoittaja Aihe: Tampereen piispanvaali  (Luettu 13872 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Tampereen piispanvaali
« Vastaus #30 : 15.05.08 - klo:23:04 »
Yhtä asiaa minä ihmettelen: Arto Nybergin  tekemässä televisiohaastattelussa Markku Koivisto oli kuin ei olisi koskaan Tampereen piispaksi edes hakenut - tuollainen tunne asiasta ainakin jäi. Toivottavasti vaikka Koivisto itse vaivautuu vastaamaan - jos hänellä on aikaa tätä foorumia lukea, ja vaikka tähän osallistua - että miten paljon minä olen väärässä, jos ajattelen että Koivistolle - ainakin alitajuisesti - tuntuu olevan äärimmäisen tärkeää, että hän itse saa ja voi olla hengellinen johtaja, piruntorjuntapäällikkö.

  Kaipuu tunnustettuun johtajuuteen lienee ollut suurin syy siihen, että hän haki Tampereen piispaksi.

  Nybergin ohjelmasta Koiviston suusta mielestäni välittyi se, että Nokia Mission harjoittama rahankeruu olisi jotenkin oikeampaa kuin kirkon tekemä rahan verokeruu - ja kuitenkin Koivisto oli hetkeä aiemmin hakemassa kirkon virkaan.

  Silti, sanon kuten ennenkin: Koiviston mukanaolo lisäsi minun mielenkiintoani Tampereen piispanvaaleihin, jotka olivat ja menivät. Nyt pohdiskelen Koiviston olemusta. Olisi hyvä, jos hän itse yrittäisi sanoa, että mikä mies hän lopulta on :?:  :shock: