Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa 20  (Luettu 10385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #120 : 12.11.23 - klo:14:56 »
Minun ymmärtääkseni myös Pohjois-Koreassa on kristittyjä, mutta heidän elämänsä ei ole helppoa, johtuen valtakunnan virallisesta suhtautumisesta heihin.
Jos nyt en aivan väärin muista, niin Pohjois-Korea on ränkätty tällä hetkellä kristityille vaikeammaksi paikaksi maailmassa.

Ismaelille ennustettiin Raamatun lehdillä, että hänen jälkeläisensä tulevat sotimaan keskenään.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #121 : 12.11.23 - klo:15:49 »
Tässä Open Doorsin lista, jossa 50 maata listattuna, joissa kristittyjen vainot ovat heidän krireereillään mitattuna suurimmat. Lista menee vaikeimmasta helpompaan suuntaan.
https://opendoors.fi/worldwatchlist/


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #122 : 12.11.23 - klo:16:13 »
Onko sitten ympärileikkaus, tai uhrieläintenteurastus  uskonnollisin menoin uskonnon vapautta vai ihmisoikeusloukkaus, tai tarpeetonta kärsimystä aiheuttava

Kun joku ulkomaalainen muuttaa Suomeen, on ensisijaisesti lähdettävä siitä, että maassa maan tavalla. Kaikilla on myös sananvapaus ja monia muita vapauksia.
Ymmärrän, että lainsäätäjät ovat keskustelleet siitä, pitäisikö poikien ympärileikkaus kieltää.
Ei ole ainakaan vielä kielletty.
Jos se kielletään, näen tällaisen kiellon vaaralliseksi ja ei-toivotuksi päätökseksi.
Samoin suhtaudun negatiivisesti mahdollisiin ulkomaalaisille asetettaviin pukeutumusrajoituksiin. Äärimmäisen harvoissa tapauksissa ne saattavat ehkä olla mielestäni paikallaan.

Ulkomaalaiset pitää kannustaa töihin, luoda sellaiseen entistä paremmat edellytykset, sekö että kansalaisuuden saamisen yksi edellytys olisi riittävän hyvä suomen tai ruotsin kielen osaaminen.
Maahanmuuttajien lasten suomenkielen kehitykseen tulisi erikoisesti panostaa sekä mahdollisuuksien mukaan on hyvin tärkeä huolehtia, että oppisivat oman äidinkielensä hyvin.

En myös pidä siitä, että suomalaisesta kulttuuripetinteestä tai uskonnon harjoittamista supistetaan ulkomailta muuttaneiden takia.
Ketään ei saa pakottaa uskonnon harjoittamiseen, mutta en pidä siitä, että sitä mm. päiväkodeissa tai kouluissa vähennetään olemattomiin.

Olen suvaitsevainen ihminen, joten on ok jos ajattelet  toisin.

Lähden seuraavaksi kahvioon Selloon, jossa tapaan pari muslimia.
Vietämme jokusen hetken nauttien olemassaolostamme.
Veikkaan, että moni heistä on ainakin josssin määrin samoilla linjoilla kanssani edellä kirjoittamastani,


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #123 : 12.11.23 - klo:19:41 »
Ulkomaalaiset pitää kannustaa töihin.

Työnantajia pitää kannustaa ottamaan heitä töihin. Esteenä olevia asenteita on vielä paljon.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #124 : 12.11.23 - klo:19:53 »
Työnantajia pitää kannustaa ottamaan heitä töihin. Esteenä olevia asenteita on vielä paljon.

Jos ei ole osaamista ja kielitaitoa ei juuri ole, ei myönteiset asenteet työnantajalla auta.
Ja kun tilanne voi olla jopa niin, että omaa kieltämään ei osata lukea, niin ei ole ihme, jos työn saanti on vaikeaa.
Luulen tietäväni mistä puhun.

Työperäinen maahanmuutto on asia erikseen, eiköhän he ole kutakuinkin kaikki töissä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #125 : 12.11.23 - klo:19:59 »
Minkälaiseen työhön katsot voitavan kannustaa lukutaidotontoa ja kielitaidotonta maahanmuuttajaa ?

Lapiohommia ei juuri enää ole ja siivoustyö on myös koneellistunut. Siinä tarvitaan ainakin aluksi omankielistä opastusta työhön.

Jos olisi lunta, niin lumenluontiin, urheilukenttien hoitoon tms.  Haluavatko tuttusi muslimit sellaiseen työhön ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #126 : 12.11.23 - klo:20:32 »
Minkälaiseen työhön katsot voitavan kannustaa lukutaidotontoa ja kielitaidotonta maahanmuuttajaa ?

Vaihtoehdot taitavat olla vähissä, mikäli ei opiskella kieltä ja ammattia.
Näin se on myös suomalaisen kohdalla, että jos riville ammattitaitoa, ei ole myös työtä.

Jos kerran tullaan maahan, olisi opiskeltava kieli ja ammatti, ellei sitten ole jotain hyvää syytä, olla näitä tekemättä.

Kun on kyse ammattitaitoisesta henkilöstä, toki on uskottavaa, että tällöin voitettavana haasteena on myös se, mistä Pena kirjoitti.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #127 : 12.11.23 - klo:20:36 »

Ulkomaalaiset pitää kannustaa töihin...



"Jos ei ole osaamista ja kielitaitoa ei juuri ole, ei myönteiset asenteet työnantajalla auta."

Näetkö mitään ristiriitaa näissä teksteissäsi ?


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #128 : 12.11.23 - klo:21:24 »
Höh,
Jos ei ole osaamista, se on hankittava ennen kuin saa töitä.
Eikös tämä ole itsestään selvää?
Tästä taisin juuri kirjoittaakin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #129 : 12.11.23 - klo:22:03 »
Olen ilmeisesti epäonnistunut taas viestinnässäni.
Viestintä on vaikea ala.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #130 : 13.11.23 - klo:06:56 »
Jos ei ole osaamista, se on hankittava ennen kuin saa töitä.

Monet korkeasti koulutetut ulkomaalaiset saavat Suomessa tyytyä kuljettamaan bussia tai siivoamaan käytäviä. Eivät saa osaamistaan vastaavia toitä, kun ovat tummaihoisia tai nimeltään muuta kuin Matti tai Liisa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6338
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #131 : 14.11.23 - klo:12:42 »
Jos kerran tullaan maahan, olisi opiskeltava kieli ja ammatti, ellei sitten ole jotain hyvää syytä, olla näitä tekemättä.

Onko kotiäitiys hyvä syy?

(tämä on oikeasti kysymys. Haluan vain tietää, miten asiasta ajattelet.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #132 : 14.11.23 - klo:16:22 »
Olen ilmeisesti epäonnistunut taas viestinnässäni.

Eihän viestinnän onnistumista mitata sillä, ollaanko viestistä samaa mieltä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #133 : 14.11.23 - klo:17:14 »
lUULISIN ETTÄ NYKYAJAN  TYÖNANTAJILLE EI SE KOULUTUS OLE TÄRKEIN.

mITÄ JUTELLUT JA ITTEKKIN TYÖHÖN OTTANUT, NIIN EI SE KOULUTUS, SIIS JOS JOKU AMMATTIKOULUSTA TULEE TÖIHIN, NIIN EIHÄN OSAA MITÄÄN MITÄ OLEN HUOMANNUT.
aNNAT PIIrrustukset käteen ja sanot, että tossa on kuvat aletaan eristämään, tai vetämään putkea, tai sähköjohtoa, niin toinen ihan ulkona.

Niin monesti olen kuullut, että koulutetut ei osaa mitään.
Kyllä koulutuksessa olisi parannettavaa.

Mamujen työhön ottamisessa on tietysti paljonkin kysymysmerkkejä, mutta onhan meillä koeaika ja tasavertaisia ollaan.

Minusta koulutus tai sen puute ei ole rima ottaa töihin.

Päinvastoin koulutus voi olla este.
Jos kaveri pärjää ns, haastattelussa ja koeajan yli, niin kaikki kunnossa.



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa 20
« Vastaus #134 : 14.11.23 - klo:17:20 »
Kerran yksi ihana henkilö laskitarjouksia minulle.
Oppi yhden kerran nenäkkäin olemisella ja opastuksella tarjouslaskijaksi ja tiesi piirrustuksista enempi kuin minä.

Tarjouslaskija tarvitsee yleensä korkeakoulututkinnon ja alaan erikoistumisen koulutus jokusia vuosia, mutta eräs foorumillakin kirjoittava oppi sen käytännössä nopeasti.

Eli se koulutus vaan henkilö !
Kaikki valta tekoälylle!