Keskustelu > Seuratupa

Hengellistä

<< < (3/10) > >>

Riitta-mummi:
Sain kipeälle sielulleni tänään kehotuksen miettiä tätä Joonan kirjan lukua , luku 4

Joona meni ulos kaupungista ja jäi sen itäpuolelle. Siellä hän kyhäsi itselleen oksista katoksen, asettui sen alle suojaan ja odotteli nähdäkseen, miten kaupungille kävisi. Silloin Herra Jumala pani risiinikasvin kasvamaan Joonan yläpuolelle, varjoksi hänen päänsä päälle ja helpottamaan hänen murheellista oloaan. Ja Joona iloitsi kovin tästä risiinikasvista. Mutta seuraavana päivänä aamunkoitteessa Jumala antoi madon purra risiinikasvia, niin että se kuivettui. Auringon noustua Herra pani kuuman itätuulen puhaltamaan, ja aurinko paahtoi Joonan päähän, niin että hän oli nääntymäisillään. Silloin Joona olisi tahtonut kuolla, ja hän sanoi: »Parempi minun on kuolla kuin elää.»
Mutta Jumala kysyi Joonalta: »Onko sinulla mitään syytä olla suutuksissa risiinikasvin tähden?» Joona vastasi: »Kyllä on, tahtoisin kuolla.» Herra sanoi: »Sinä suret risiinikasvia, vaikka et ole nähnyt vaivaa sen vuoksi etkä ole sitä kasvattanut. Yhden yön se vain eli, yhden yön jälkeen se kuihtui pois. Enkö minä säälisi Niniveä, tuota suurta kaupunkia! Siellä on enemmän kuin satakaksikymmentätuhatta ihmistä, jotka eivät pysty edes tekemään eroa oikean ja vasemman käden välillä, ja lisäksi paljon eläimiä.»

Mahtaako kukaan saada tulkintaa miksi tämä minulle annettiin ?

Viisveisaaja:
Minusta ammattini peltiseppänä ja eristäjänä on hyvin hengellinen ammatti.

Välillä mystisesti työkalut häviää ja useasti uhmaan fysiikanlakeja ja ne ei päde työssäni.

Työkaverini ovat hyvin erikoisia, mutta hauskoja, varmaan joku henkinen juttu ammatinharjoittajissa?

Kädentaidot ovat ulkopuolelta tämän maailman. Rukoilut useasti, Herra anna kättentaitoa, kuten ilmestysmajanrakentajille aikoinaan annoit taidollisuuden tehdä ties mitä.

Joskus autonkorjaaminenkin on minusta henkimaailman hommia.

juhani:
Maailma on henkistä ja hengellistä.

Riitta-mummi:
Tässä Jari Jolkkosen Itsenäisyyspäivän saarnassa on maallista ja hengellistä:

https://www.piispajarijolkkonen.fi/puheet/saarna-itsenaisyyspaivan-ekumeenisessa-jumalanpalveluksessa-6-12-2022-klo-12/

Viisveisaaja:
Paavali parhaimpien opettajien koulutuksessa olleena kertoi olevansa kuitenkin käsityöntekijä kuten minä, siis mitään yhteistä ei meissä, Hän ihan erisarjassa, mutta hän oi teltantekijä.

En tiedä harmittiko häntä tehdä niitä telttoja, kun maailma hukkuu synteihinsä ja paljon erilailla hengellistäkin hän oppineena olisi voinut tehdä?

Onneksi heränneet ovat opettaneet minulle, että suorituskristillisyys ei saa aikaan kuin pahaa.

Kaikki suoritusten ja vaatimusten alla olevat. Jeesuksen luokse Hän antaa levon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta