Kirjoittaja Aihe: Jazz, rock, tms 43  (Luettu 13287 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #30 : 30.11.20 - klo:06:39 »
Saatannallista musiikki jo neljänkymmenen kolmannessa viestiketjussa.  :icon_cool:

Voi meitä, mihinkä me joudummekaan populaarimusiikkia kuuntelijoina.

Mitähän nimimerkki Juhani olisi tästä mieltä, Bruce, ACDC jne.

ps. foorumi on täynnä saatannallista musiikkia melkeinpä joka viestiketjussa.

Niin mitä sanoisi suuri kansanmurhan edustaja St. Bruce? Mitä sanoisi W. Malmivaara, Lagus, ... Jeesus? Voitteko kuvitella Jeesusta hyppelehtien, heilutellen käsiään ilmassa, ja toistaen englanninkielisiä kirosanoja, jotka eivät tunnu miltään suomenkielisen korvassa. Suomensin kerran sellaiselle, joka lainasi Bengtin mielimusiikin sanoja ja se hämmästeli sitä ja jäi mykäksi. Sielunvihollinen nauraa teille, kun toistatte sanoja, joiden vaikutuksen ette ymmärrä. Se on niin kuin teinipoika joka sanoo kolmevuotiaalle "Sano v---tu," ja nauraa päälle kun sen sanoo.
Jos kirjoittaisin otteita niistä lauluista, joita Bengt ja moni muukin täällä rakastaa, suomeksi kylttiin ja näyttäisin sitä torilla, mitä tapahtuisi? Jos jäisin eloon ihmisten hyökkäyksestä, niin joutuisin poliisin käsiin ja olisi seurauksia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #31 : 30.11.20 - klo:10:40 »
Jos kirjoittaisin otteita niistä lauluista, joita Bengt ja moni muukin täällä rakastaa, suomeksi kylttiin ja näyttäisin sitä torilla, mitä tapahtuisi?

Ei mitään.

Ne ovat lauluja, joita täällä on totuttu kuuntelemaan, ja kielenkin moni osaa.

Kiroilla osataan omallakin kielellä ja sitä paljon harrastetaan. Ei se hetkauta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #32 : 30.11.20 - klo:11:37 »
Ei mitään.

Ne ovat lauluja, joita täällä on totuttu kuuntelemaan, ja kielenkin moni osaa.

Kiroilla osataan omallakin kielellä ja sitä paljon harrastetaan. Ei se hetkauta.

Väärin. Kiroilu ei tunnu miltään vieraalla kielellä. Olen oppinut paljon kieliä ja pannut merkille sekä omalta kohdaltani että muittenkin. Varmaan heräisi pahennusta, jos Suomessa julkisesti käyttäisin sellaista kieltä, jota täällä on viljelty. Mutta ymmärrän, että suurin piirtein kaikki ihmiset vihaavat minua siksi että käänsin Siioninvirret. En saa sitä anteeksi. Teillä on joku syy miksi se ei teille käy. Mutta olet varmasta aivan väärässä kiroilusta. Kukaan suomalainen, joka ei ole oppinut englantia vauvasta asti, ei ymmärrä miltä ne sanat kuulostavat, vaikka olisi tohtoritutkinto englannin kielessä. Voit luottaa siihen. On aika typerä mennä väittämään vastaan, kun ihminen puhuu omasta äidinkielestään. Vaikka olen englanninkielinen, en koe sanaa "bloody" samalla tavalla kuin englantilainen, koska se ei ole kirosana siellä missä kasvoin aikuiseksi. Vaikka tiedän, että se on hyvin voimakas kirosana Englannissa, se ei tunnu siltä. En käytä sitä sanaa, koska en halua loukata englantilaisia. Mutta mitä voin odottaa tältä palstalta. Olette melkein kaikki niin pahoja kuin pystytte olemaan ja teidän vihanne pursuu läpi siitä lähtien kun rupesitte puolustamaan Bengt Sandmania, että hän on kohtelias kun ivallisesti teitittelee, ja minä olen roisto, kun huomautin, että tunnen asiantuntijoita, joiden mielestään musiikilläkin on merkitystä eikä vain sanoilla. Kun huomautin, että sanoissa on kirjoilua, niin piti puolustautua sitten, että "minä vaan musiikkia kuuntelen, enkä sanoja." Kyllä te olette riivattuja sen hevimetallin kautta, niin ettette osaa edes niin yksinkertaista asiaa ymmärtämään, kuin kiroilu omalla kielellä tuntuu erilaiselta kuin vieraalla kielellä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #33 : 30.11.20 - klo:12:11 »
Väärin. Kiroilu ei tunnu miltään vieraalla kielellä.

Niin. Sinunhan piti kirjoittaa ne sanat kylttiin suomeksi, ja näyttää Suomessa torilla, eikö niin? Ei siinä mitään tapahtuisi. Kokeile vaikka. Ehkä tiedän, koska se kieli ei ole minulle vieras.

Mutta ymmärrän, että suurin piirtein kaikki ihmiset vihaavat minua siksi että käänsin Siioninvirret. En saa sitä anteeksi. Teillä on joku syy miksi se ei teille käy.

Suurin piirtein kaikki suhtautuvat käännöksiisi täysin välinpitämättömästi ja neutraalisti. Ei vihaten, vaan välinpitämättömästi. Sitten on kyllä muutamia, joita projektisi kiinnostaa myönteisessä mielessä.

Tietysti jos koet välinpitämättömyyden vihaamisena, niin sille ei kai voi mitään.

Sitä en ole huomannut että jonkun mielestä olisi paha asia, että niitä käännät. (En tosin kaikkea foorumilla lue, joten voi olla että en vain ole nähnyt jotakin viestiä, jossa asia sanotaan.)

Pidän mahdollisena, että joku, joka suhtautuu Siionin virsien kääntämiseen neutraalisti, on kuitenkin kokenut, että hakisit sillä huomiota tai asemaa. (Huom. en itse väitä että niin tekisit.) Erityisesti jos on jostakin ihan muusta syystä sinulle pahastunut; silloinhan luontomme mukaisesti rupeamme näkemään väärää pahastuksemme kohteen kaikissa tekemisissä.

(Minulle se on jokin elämän oletusarvoinen perustila: Tekemiseni ja sanomiseni eivät muita kiinnosta. Jos jotain teen niin omaksi ilokseni. En voi odottaa että joku muukin innostuisi, tai että palautetta saisin.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #34 : 30.11.20 - klo:12:21 »
Tietysti jos koet välinpitämättömyyden vihaamisena, niin sille ei kai voi mitään.


Pidän mahdollisena, että joku, joka suhtautuu Siionin virsien kääntämiseen neutraalisti, on kuitenkin kokenut, että hakisit sillä huomiota tai asemaa. (Huom. en itse väitä että niin tekisit.)
(Minulle se on jokin elämän oletusarvoinen perustila: Tekemiseni ja sanomiseni eivät muita kiinnosta. Jos jotain teen niin omaksi ilokseni. En voi odottaa että joku muukin innostuisi, tai että palautetta saisin.)

Olin täysin tyytyväinen välinpitämättömyyteen. Tuskin huomannutkaan. Suhtauduin kaikkiin ihmisiin tällä foorumilla, kunnes tuli hyökkäyksen aalto. Sanasi ovat vihamielisiä niin kuin oli tarkoituskin. En ole kenellekään tehnyt tai sanonut mitään pahaa tällä foorumilla tai seuroissa tai kesäjuhlissa, ennen kuin kyökättiin minua vastaan. Niin te olette pahoja ihmisiä. Sinun olisi pitänyt sanoa, olen pahoillani, että niin on tapahtunut tässä maassa vieraalle, joka on ollut pelkästään myöteinen. Sen sijaan etsit minusta vikoja, kun toiset hyökkäävät.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #35 : 30.11.20 - klo:12:36 »
Rakkaat välinpitämättömät ja viholliset,
En sanonut sanaakaan hevimetallista ennen kuin Bengt Sandman kirjoitti mitä hänen mielestään minä varmaan ajattelen. Bengt Sandman on se joka nosti Siioninvirsien käännökseni esille huonossa valossa, enkä reagoinut siihenkään kun suuri lauma yhtyi siihen. Annoin aika mennä, ja huomasin miten syvä oli vihaa ja miten vähän oli ne, jotka häpesivät teidän huonoa käytöstänne. Olin aika vaisu senkin jälkeen. Sitten Bengt Sandman suuri voittajana rupesi vatvoamaan miten hevimetalli on hengellisempi, tehokkaampi, ja houkuttelevampi kuin Siioninvirret. Silloin räjähdin kirjoittamaan selkeää sanaa.
Olette häpeällisiä ihmisiä muttei yhtään hävetä. Ette osaa punastella edes sen verran kuin maksulla itseään tarjoava nainen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #36 : 30.11.20 - klo:12:39 »
^^Sanojeni ei ole tarkoitus olla vihamielisiä. Voin korjata niitä, jos saan tietää, mikä niissä on vihamielistä.

Pahoittelenko sitä, että joudut kokemaan, että sinuun suhtaudutaan vihamielisesti, vaikka en oikein tiedä, mistä se tulee?

"Hyökkäyksen aalto" tuskin on tullut kaikilta foorumilaisilta. En pidä oikeana silloin väitettäsi, että vihaisimme sinua. Se on kova syytös jos mikä. Joku ehkä vihaa, mutteivät kaikki.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #37 : 30.11.20 - klo:12:42 »
Bengt Sandman on se joka nosti Siioninvirsien käännökseni esille huonossa valossa, enkä reagoinut siihenkään kun suuri lauma yhtyi siihen.

Missä suuri lauma on yhtynyt siihen?

Minulta on varmaan ne viestit jääneet näkemättä. Varsinkaan en itse mielestäni ole mitään tuollaista kirjoittanut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #38 : 30.11.20 - klo:13:09 »
Missä suuri lauma on yhtynyt siihen?

Minulta on varmaan ne viestit jääneet näkemättä. Varsinkaan en itse mielestäni ole mitään tuollaista kirjoittanut.

Toisiaankaan, kun katson sitä ketjua, et kirjoittanut mitään kantaa asiasta.
Oikeastaan minun pitäisi kiittää sinua siitä, että huomautit miksi joku voisi nousta vastaan. Ajattelivat, että tavoittelin huomiota tai asemaa. Ei ollut tullut mieleen. Ihmettelinkin, kunnes Bengt Sandman selitti, että hevimetalli on hengellisempää kuin mikään muu. Huomiota tai asemaa. Joo vain. Siis körttien parissa tulee ensimmäiseksi mieleen, että joku tavoittelee huomiota tai asemaa. Tietysti jotain huomiota tulee, jos ihminen tekee mitä tahansa, mutta ei kai ole minulle mitään tietä auki minkäänlaiseen asemaan herännäisyydessä? En tosiaankaan ole niin typerä, että tavoittelisin asemaa. Olen eläkeläinen. Mikä se asema olisi?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #39 : 30.11.20 - klo:13:19 »
^Tähdennän, että en varmaksi väitä että joku ajattelisi, että pyrit tavoittelemaan huomiota tai asemaa. Pidän sitä kuitenkin mahdollisena.

Uskon, että olet vilpittömän innostuneena ryhtynyt käännöstyöhön, ja haluat esitellä tulosta muille yhtä ja samalla tavoin innostuneena kuin lapsi piirrustustaan vanhemmilleen, tai kuin työkavereille omaa ideaa että olisiko tälle käyttöä.

Joskus vähemmälle huomiolle jäänyt tuollaisissa tilainteissa pahastuu. Tuttua se on itsellenikin, kun itse olen jotain ehdottanut, mutta kiitosta saa toinen (se opettajan suosikki; muistelen yhtä tiettyä tapausta). Ja tietysti oletan, että kaikki tuntevat samoin. (Ja joo tiedostan että tämä oletus on virheellinen. Meillä nyt vain on taipumus projisoida muihin omia tunteitamme.)

Mitä virsikäännöksiisi tulee, niin sanon vain että okei, mikäs siinä. Asia ei ole minun juttuni. Ei ole minulta pois, jos niistä kehuja saat, mutta toisaalta en ole kiinnostunut niihin perehtymään kehuja jaellakseni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #40 : 30.11.20 - klo:13:31 »
^Tähdennän, että en varmaksi väitä että joku ajattelisi, että pyrit tavoittelemaan huomiota tai asemaa. Pidän sitä kuitenkin mahdollisena.

Uskon, että olet vilpittömän innostuneena ryhtynyt käännöstyöhön, ja haluat esitellä tulosta muille yhtä ja samalla tavoin innostuneena kuin lapsi piirrustustaan vanhemmilleen, tai kuin työkavereille omaa ideaa että olisiko tälle käyttöä.

Joskus vähemmälle huomiolle jäänyt tuollaisissa tilainteissa pahastuu. Tuttua se on itsellenikin, kun itse olen jotain ehdottanut, mutta kiitosta saa toinen (se opettajan suosikki; muistelen yhtä tiettyä tapausta). Ja tietysti oletan, että kaikki tuntevat samoin. (Ja joo tiedostan että tämä oletus on virheellinen. Meillä nyt vain on taipumus projisoida muihin omia tunteitamme.)

Mitä virsikäännöksiisi tulee, niin sanon vain että okei, mikäs siinä. Asia ei ole minun juttuni. Ei ole minulta pois, jos niistä kehuja saat, mutta toisaalta en ole kiinnostunut niihin perehtymään kehuja jaellakseni.

Oikeastaan ryhdyin siihen kun ajattelin tehdä jotain akateemista tutkintoa siitä. Panin ne näkyviin, kun ajattelin mahdollisten huomautusten olevan hyödyllisiä.  Se suunnitelma jäi sitten, kun ajattelin, että eläkkeellä olevana, olisi kuitenkin parempi siirtää huomioni Raamatun kääntämiseen irokeesiksi. En ajatellut, että joku käyttäisi sitä. Siinä tapauksessa, olisin ruvennut kääntämään uudempaa teksiä. En ole pyytänyt kehuja. Olisin vain odottanut, että kritiikki olisi rakentavaa. On itsestään selvä, että yli sata vuotta vanha teksi ei ole kaikkien heiniä.
En siedä Bengt Sandmanin toivomusta, että heränneet nuoret siirtyisivät hevimetalliin. Aloittakoon oma liikkeensä ja heviseuroja.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #41 : 30.11.20 - klo:14:07 »
En siedä Bengt Sandmanin toivomusta...

OLisi varmaan hyvä muistaa nimi oikein. Bengt on Sandberg eikä Sandman. Hän ei siis ole sukua Nukku-Matille.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #42 : 30.11.20 - klo:14:11 »
Minulle tulee näistä metallimusiikki vs   siioninvirret sanailuista mieleen lause:

" Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat ", vai oliko sen toisinpäin ?

Pysyn siioninvirsien kuluttajana.   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #43 : 30.11.20 - klo:14:26 »
OLisi varmaan hyvä muistaa nimi oikein. Bengt on Sandberg eikä Sandman. Hän ei siis ole sukua Nukku-Matille.

Oi! Nämä ulkomaalaiset nimet ovat niin vaikeita. Ei ollut tarkoitusta kirjoittaa väärin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Jazz, rock, tms 43
« Vastaus #44 : 30.11.20 - klo:14:27 »
Minulle tulee näistä metallimusiikki vs   siioninvirret sanailuista mieleen lause:

" Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat ", vai oliko sen toisinpäin ?

Pysyn siioninvirsien kuluttajana.   :023:

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Sellainen pitää ollakin. Kiitän ja ylistän.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.