Keskustelu > Testialue

Mitäs kun ryhmässä pelottaa?

<< < (3/3)

Leena:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 24.11.19 - klo:19:13 ---Pelko tulla ymmärretyksi väärin liittyy varmaan pelkoon tulla siitä syystä torjutuksi ja hylätyksi. Turvalliseksi koetussa ryhmässä on varmaankin ilmapiiri, joka sallii erehtymisiä, vastaväitteitä ja tyhmiä kysymyksiä. Miten tuo ilmapiiri luodaan ja miten se ilmaistaan kaikkien koettavalla tavalla? Se lienee vaikeaa varsinkin tällaisen teknisen välineen kautta.  :kahvi:

--- Lainaus päättyy ---

Täällä tuo pitää paikkansa aivan tarkkaan, mutta niissä ryhmissä on epämääräsempää, se on jotain yleisen hälinän ja jonkun äkkipuuskaitkupotkuraivarin kokonaisuus ja sitte kun joku huutaa kaikki on leenan syytä, kaikki on kaikkikaikki eikä edes ennättäny käsittää sitä käännettä, sitä pelkään.  Tiimeissä opittu kauhu, sxe on ihan kauhua.

Muistelin mitä meidän psykiatrian opettaja selitti semmosesta kuin halkominen.  Siinä  lohkotaan kaikki hyvä yhtäälle, kaikki paha toisaalle.  Sittehän aina on pikkusen manipulatiivisia ihmisiä, jotka osaa käyttää ryhmää kuin ryhmää hyväkseen, ne vetäsee narusta siellä toisesta täällä ja saa pikku kommentein väet uskomaan että tuota tarvii nyt rakastaa, se on läpihyvä, tuota vihata, se on läpipaha.  Tämä tapahtuu yleens sekunnissa, tämä päätös, nytpä tahdon olla ma, suuri lännen kostaja,...

Ensimmäinen jonka vihaa pelkäsin oli Rsainerman Kepu, vaikka se osoitti joustavuutta ja lopetti mun valikoidun vihaamisen kun silloin vain hätkähdin ja kiersin äijän kaukaa ripareilla, ja se sai siitä sanomista toisilta työntekijöiltä, että sillai...

Ryhmän viha on jotain aivan niin todellista, että ymmärtää kuinka kivittäminen oli ihan helppoo ihmisille.

Se pikku manipuloija ei edes ole niin pahis.  Hän vain tahtoo nähdä mitä tapahtuu tai on itte vähän ärtsynä tai... Siis muuten ihan okei.  En oikein oleta läpikotaista pahaa kuin harvinaisissa luonnehäiriöissä, ja ne on toinen tarina, niitä on vähemmän kuin luulis.

……………………………...

Ryhmässä ihminen on valmis mihin tahansa. Ryhmä tarjoaa anteeksiannon ja antaa luvan ja tietty sadismi on kivaa. 

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 13.12.19 - klo:17:57 ---Juutalaisuudessa on sanonta, kun li joku koulupoika, kun ei oikein mikään onnistunut ja todistuksiin piti jotain positiivista laittaa, niin rabbi aikansa partaansa repiessään totes.

Poikanne on aivan erinomainen hyvä !! huonoesimerkki,

--- Lainaus päättyy ---
Positiivinen palaute saa usein vastaanottajan sanattomaksi.

Leena:
En kerkee niin pitkälle kun oon jo ihan sanaton...  Siis nykyään. Muuten hyvä konsti kyllä joskaan ei aina pelitä, mitä tuo oli olevinaan, v-----letsä mulle on perusvastaus surullisen usein.

Ovien paiskiminen ja kiroilu menetteli, kun se duunissa oli parilta tyypiltä ihan normikäytöstä ja jotenkin toista kuin ylläriviha.

Mitä pitäis sanoo kun joku huutaa että sinä et tiedä mitään minun menneisyydestäni, marssii ulos, palaa takaisin, jatkaa huutoa  enkä edes käsitä mitä olis pitäny siis tietää. Huh siis mistä se keksi ruveta huutaan.

Ettäkö juu osanottoni, oli sulla kamala elämä kun en ihan tosissaan tiedä mitään.  Tai että sulla on tukka nätisti kuitenkin. Miksei niin, näitä ei vaan hoksaa siinä
hetkessä.  On ihmisiä jotka tahtoo dramatiikkaa, ne on aika kamalia.

----------------------

Tuo Pyrtsin ryhmä on kokoontunu ilmesesti vuosikausia, ovat koolla koska siitä nyt on iloa.  Täällä ei ole semmosia, ne on oppiryhmiä ja aika outoja, siis hetki kun emme keskustele siitä kirjottamisesta. Kerran kävi yks muija opettajan kimppuun ja kirkui että osaa jo kaiken mitä opetetaan ja on lyyrikko, ei tasan ole. 

Ryhmä yritti sanoo ettemme me toiset osaa viel mitään, kun se ope oli valmistanu jonkun jutun jota ootin kieli pitkällä, niin se muija iski sitä oikein vasten suuta.  Moni yritti sanoa että hei, minä en tasan osaa, saisko kuulla sen jutun. Opettaja meni vissiin kai samoin lamaan kuin itte menin, mutta sen oli pakko jatkaa. ei sitte puhunu meille enää. En ihmettele. 

Tuommoseen äkkipurkaukseen ei pysty kyllä mitään. Siinä lamautuu, sillä avoin viha on tositosipelottavaa.

Thomas McElwain:
Olen käynyt sadoissa seuroissa ja monessa herättäjäjuhlassa enkä ole kokenut niissä pienintäkään epämielyttävää hetkeä, vaikka olenkin vanha ja kärtyisä Siionin Virsien ihailija. Niissä tilaisuuksissa jollain konstilla baarivaaritkin pidetään aisoissa ja häirikkönuorisojengit puuttuvat tyystin. Körttinuoriso on sangen puhdasta ja säyseätä väkeä, niin äkäinenkin vanhus saa tuntea itsensä turvassa. Jos pelkää joukkoa, kannattaa karttaa baarivaarikokoontumisia. Niissä tarttuu koronakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta