Kirjoittaja Aihe: Eilen Tänään Huomenna  (Luettu 5372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Eilen Tänään Huomenna
« : 05.09.18 - klo:16:58 »
     
   kokoontui/ei kokoonnu/kokoontuu Elävä seurakunta -valitsijayhdistys. En heti muista, että ”Elävä”. Ensin tulee mieleen ”Pyhä”. Kaikki eivät päässeet. Puolueemme ehdokkaiksi on tulossa 11 naista ja 12 miestä, joista minä olen yksi. Yksi, Tuusulan srk:n tiedottaja, oli perunut sairauden vuoksi. 
Asialistalla oli yhdeksän kohtaa. Kutsu sähköpostitse oli lähetetty puolelle ehdokkaaksi lupautuneista. Eikö muilla ole nettiä?!

Tiedän/tunnen neljä = kun luen nimen, tiedän kenelle se kuuluu.  Vieressäni istui yliopiston saksankielen opettaja.

Neiti joka pyysi minua, oli maalannut huulensa punaiseksi, on tullut tutuksi vuosien aikana Katu-pappilassa. Hän pyrkii nyt toiselle kaudelle. Toisella puolellani istui hänen veljensä. Moni luopuu, yli puolet.

Jännitti. Nyt ei enää niin paljon. En tiedä, mihin lupaudun, paitsi lauantain Sirkusmarkkinoiden ständille tunniksi.

Taannoin kertoessamme kuulumisia toisillemme esikoistyttäreni ja vaimoni kanssa totesin, että illat ovat pitkiä. Nyt tuli täytettä tyhjyyteen. Oli tullut jo. Muistan Lasse Virenin todenneen: "Anna kaikkesi, mutta älä itseäsi".

Aluksi veisasimme Totuuden hengen. Sain olla veisuunjohtaja. Joukko veisasi reippaasti täydestä sydämestä sekakuoroisesti tietysti kuten asiaan kuuluu. Siinä jäi taas taidelaulanta kakkoseksi. Näinkö minä kerään kannattajia ympärilleni, poliitikko? Pohjalta lähtee valta. Jos ei kansa äänestä, kuka sitten.

Totesin esittelyssä olleeni kaksi kertaa ehdokkaana. Ensimmäisellä kerralla sain kaksi ääntä, toisella seitsemän - kymmenisen vuotta sitten. Urani on ollut nousujohteinen. Jytkyä en kuitenkaan oikeastaan ehkä näissä vaaleissa uskalla toivoa tai siihen uskoa. Sitäpaitsi en tahdo samaistua populisteihin, en suin surmin. Vaikka se alkaakin olla maailmantason trendi; että jos aallon harjalla... Mutta ei. Tietysti, jos omaksun. Painetta on. Mennä virran mukana. Vastavirtaan nousee lohen suku. Suuri on lastensa luku. Sieltä populastahan kasvu alkaa. Populismi pitäisi kuitenkin määritellä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #1 : 06.09.18 - klo:11:06 »
Tähän on hyvä kirjoittaa. Meitä on tälle kesälle ollut kaksi isäntää samaan aikaan asfaltilla- minä menossa ja Matti tulossa pyöräretkeltään. Jännä juttu, että samalle suoralle tieosuudelle olemme osuneet. Nyt Matti jotakin huusi ja kädellään näytti, että vaihda vitoselle, en tietenkään ollut varma, kun en kuullut korvasuojieni vuoksi. Jos olisimme pysähtyneet juttelemaan, niin ehkä Matti olisi sanonut "Sinä se Zetorilla ajelet". Tuollainen sanonta on kannustusta, ettei peräti kehua minunlaiselle muukalaiselle. Itse olisin ehkä ollut hengellisellä  :003:päällä ja todennut "kirjoitettu on, että köyhät teillä ovat aina keskuudessanne".
Mutta valitettavasti nyt meillä ei ollut aikaa pysähtymiseen, vaan Matti jatkoi kotiinsa ja minä käännyin yhteiselle palstatielle. Minusta tuntuu, että tulemme tapaamaan samalla tieosuudella uudelleenkin, koska Matti on oppinut eläkkeellä ollessaan pyöräilemään säännöllisesti ja minulta puuttuu urakastani muutama motti klapeja.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #2 : 06.09.18 - klo:18:57 »
     
   kokoontui/ei kokoonnu/kokoontuu Elävä seurakunta -valitsijayhdistys. En heti muista, että ”Elävä”. Ensin tulee mieleen ”Pyhä”. Kaikki eivät päässeet. Puolueemme ehdokkaiksi on tulossa 11 naista ja 12 miestä, joista minä olen yksi. Yksi, Tuusulan srk:n tiedottaja, oli perunut sairauden vuoksi. 
Asialistalla oli yhdeksän kohtaa. Kutsu sähköpostitse oli lähetetty puolelle ehdokkaaksi lupautuneista. Eikö muilla ole nettiä?!

Tiedän/tunnen neljä = kun luen nimen, tiedän kenelle se kuuluu.  Vieressäni istui yliopiston saksankielen opettaja.

Neiti joka pyysi minua, oli maalannut huulensa punaiseksi, on tullut tutuksi vuosien aikana Katu-pappilassa. Hän pyrkii nyt toiselle kaudelle. Toisella puolellani istui hänen veljensä. Moni luopuu, yli puolet.

Jännitti. Nyt ei enää niin paljon. En tiedä, mihin lupaudun, paitsi lauantain Sirkusmarkkinoiden ständille tunniksi.

Taannoin kertoessamme kuulumisia toisillemme esikoistyttäreni ja vaimoni kanssa totesin, että illat ovat pitkiä. Nyt tuli täytettä tyhjyyteen. Oli tullut jo. Muistan Lasse Virenin todenneen: "Anna kaikkesi, mutta älä itseäsi".

Aluksi veisasimme Totuuden hengen. Sain olla veisuunjohtaja. Joukko veisasi reippaasti täydestä sydämestä sekakuoroisesti tietysti kuten asiaan kuuluu. Siinä jäi taas taidelaulanta kakkoseksi. Näinkö minä kerään kannattajia ympärilleni, poliitikko? Pohjalta lähtee valta. Jos ei kansa äänestä, kuka sitten.

Totesin esittelyssä olleeni kaksi kertaa ehdokkaana. Ensimmäisellä kerralla sain kaksi ääntä, toisella seitsemän - kymmenisen vuotta sitten. Urani on ollut nousujohteinen. Jytkyä en kuitenkaan oikeastaan ehkä näissä vaaleissa uskalla toivoa tai siihen uskoa. Sitäpaitsi en tahdo samaistua populisteihin, en suin surmin. Vaikka se alkaakin olla maailmantason trendi; että jos aallon harjalla... Mutta ei. Tietysti, jos omaksun. Painetta on. Mennä virran mukana. Vastavirtaan nousee lohen suku. Suuri on lastensa luku. Sieltä populastahan kasvu alkaa. Populismi pitäisi kuitenkin määritellä.

Jos äänestäjät tuntisivat sinut, niin varmasti äänestäisivät.

Jos vaikka mainitsisit, että kirjoitan körttifoorumilla nimimerkillä vn, niin ne kun sun juttusi lukisivat, varmasti sinua äänestäisivät.

Voisit esitellä itsesi esimerkiksi näin:
Olen vosia maalikkona ollut seurakuntatyössä vapaaehtoisena ja tiedän mitä ihiset haluavat seurakunnalta.
Harrastan ulkoilua ja kirjoitan ahkerasti körttifoorumiin minimerkillä vn.
Olen toki myös armon alla.

Jotain tollasta luubalaabaa, niin varmasti ne valitsee sut vaikka paaviksi !!
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #3 : 06.09.18 - klo:19:59 »
Jaa.... :017:     :003:    :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #4 : 01.01.19 - klo:05:05 »

   Olin julkisessa kotikonsertissa Villa Kokkosessa, Joonas Kokkosen kotimuseossa.  Isäntä Antti A. Pesonen lauloi ja emäntä Elina Viitaila säesti. Konsertissa oli kaksi huippua: Paavon virsi ja Irwin Goodmanin Maailma on kaunis. Todella kodikasta!

Villa Kokkonen https://www.villakokkonen.fi/fi

Alvar Aalto https://visit.alvaraalto.fi/fi/haku/villa+kokkonen/

Paavon virsi - Joonas Kokkonen - Viimeiset kiusaukset https://www.youtube.com/watch?v=qqDBpnCMQFc

Irwin Goodman - Maailma on kaunis
https://www.youtube.com/watch?v=lLjW6W-AFo4


Tätä

Herraa hyvää kiittäkää  https://www.youtube.com/watch?v=SkLyMxt9YMM#action=share
 
ei veisattu eikä laulettu. Herättäjä-Yhdistyksen kuoro Samuli Korkalaisen johdolla tekee sen puolestamme. Kiitos!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #5 : 01.01.19 - klo:05:11 »

   On vuoden 2019 ensimmäinen päivä.
Uudenvuodenpäivän messu klo 10 kirkossa. Liturgina toimii pappi Emmi Gong, avustavana pappina Krista Wedman ja kanttorina Janne Kaksonen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #6 : 01.01.19 - klo:05:11 »

   Menemme hoitamaan lapsenlapsia.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #7 : 01.01.19 - klo:09:35 »
Huomena on merkillinen päivä. Matti meni 36 vuotta sitten melanoomaleikkaukseen, minut kohtasi armollinen Kristus.

Huomena Matti menee kuulemaan toisen syövän tuloksia. Minulla ei ole mitään hätää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #8 : 01.01.19 - klo:17:55 »
 :eusa_pray:   :023:    :039:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #9 : 02.01.19 - klo:18:15 »
Huominen on sana vain

Jukka Poika, Sana vain :

Huominen on sana vain
Sitä luvattu ei kenellekkään
Sä voit ettiä ihmettä sieltä täältä
Kävelemästä vetten päältä
Uhmaamasta lakeja luonnon
Huomaamatta ihmehän tuo on
Jokanen päivä joka valkenee
Todistaa mulle että näin se menee
Huominen on sana vain
Sitä luvattu ei kenellekkään
Silti tämän päivän sain
Huominen on sana vain
Sitä luvattu ei kenellekkään
Ei se pysy mielessä ilman muistutusta
Elämä opettaa, kuolema lopettaa
Mitalit, pokaalit ja pankkitilit
Ei ne tuu mukaan kun on aika lähtee
Maine, ylpeys ja omaisuus
Ei ne tuu mukaan kun kutsuu ikuisuus
Mä voin ettiä ihmettä sieltä täältä
Kävelemästä vetten päältä
Uhmaamasta lakeja luonnon
Huomaamatta ihmehän tuo on
Jokanen päivä joka valkenee
Todistaa mulle että näin se menee
Huominen on sana vain
Sitä luvattu ei kenellekkään
Silti tämän päivän sain
Huominen on sana vain
Sitä luvattu ei kenellekkään
Huominen on sana vain
Sitä luvattu ei kenellekkään
Silti tämän päivän sain
Huominen on sana vain
Sitä luvattu ei kenellekkään
Ei kenellekkään (sana vain)
Ei kenellekkään
Ei kenellekkään

https://www.youtube.com/watch?v=EH2RQBFQgDk
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #10 : 03.01.19 - klo:07:57 »
Jaakko Löytty laulaa: - Taas on tänään vaikka huomista niin jo odotin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #11 : 13.06.19 - klo:21:46 »
Sain verottajalta eilen kirjeen. Säikähdin. Imettelin, mitä se verottaja minulta nyt haluaa. Pienellä jännityksellä avasin kuoren ja hämmästyin suuresti. Otsikkona luki: Verovastuusi on päättynyt  :107:  :102:  :107:  :102:
Kuinkas semmoinen on mahdollista. Eikö minua enää veroteta ollenkaan?
Seuraavaski kirjeessä oli henkilötietoni. Ne olivat ihan oikein. Sitten kirje jatkui: Olet harjoittanut yhdessä polisosi kanssa arvonlisäveron alaista toimintaa....Vastuusi yhdessä harjoittamastanne toiminnasa on päättynyt....

En sitten päässytkään vapaaksi veroista. Olen siis verovelvollinen vielä tänään ja huomennakin.  :017:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #12 : 11.08.21 - klo:09:38 »
Jaakko Löytty laulaa: - Taas on tänään vaikka huomista niin jo odotin.

   Huominen siirtyy aina päivällä. Se on aina yön jälkeen. Siinä on yö välissä.
Mitä yöllä tapahtuukaan! Voi hyvänen aika. Aina ne ovat erilaiset! Säännöllisesti alkuyön täyttää painjaisen kaltainen tunnelma, mutta kun yön on paininut välillä valveilla, onneksi vähintään yhtä paljon unessa, aamun hetket ennen heräämistä ovat onnen täyttämät, mikä on palkinto yön ahertamisesta. Mieli on puhdistunut menneen taakasta. Uusi päivä, uusi armo. Kiitos Kristus!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #13 : 14.10.21 - klo:04:11 »

   Eilen kuuntelin, katsoin, ihastuin
Tänään kuuntelin, katsoin, ihastuin
Huomenna kuuntelen, katson, ihastun

Eddie Griffith
12 tuntia sitten
I often wondered if these two Boogie Woogie masters would ever meet. And now they have! Amazing!


Boogie Woogie Queen Rocks The Public Piano  https://www.youtube.com/watch?v=A99sZ0ngd_U

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eilen Tänään Huomenna
« Vastaus #14 : 29.10.21 - klo:17:00 »

   Eilen hän tuli, tänään lähti, huomenna on sauna.
Eilen satoi, tänään paistoi, huomenna varmaan sataa.
Eilen en, tänään kyllä, huomenna en tiedä.
Eilen oli eilen, tänään on tänään, huomenna on lauantai.
Eilen oli torstai, tänään on perjantai, ylihuomenna on sunnuntai.
Eilen: en muista, tänään olimme Hesassa, huomenna siivoan.
Eilen ..., tänään ..., huomenna on parempi päivä.
Eilen oli tapahtumia, tänään myös, huomenna on Pyhän aatto.
Eilen oli eilen, tänään on tänään, huomenna on huomenna
Eilen on mennyt, nyt on nyt, huomenna on tuleva.
Ei len, ny t, huo men.
E n h
En hoo
Eile, nytti, huone.
Kaikki mahdollinen on kirjoitettu. Nyt alkaa elämä. Ja siinä on sitä jotain!
Kertakaikkiaan.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024