Keskustelu > Raamattupiirit

Evankeliumien Lukupiiri

(1/30) > >>

SyksynLehti:
Seppos on sitä mieltä että Jeesuksen opetukset ovat Jumalan Sanaa. Evankeliumeihin on kirjattu hyvin paljon Jeesuksen puheita. Voisimmeko siis perustaa lukupiirin ja aloittaa vaikka Evankeliumista Matteuksen mukaan. Siinä ensimmäiset kuusi lukua ovat eräänlaista taustoitusta asioille mutta jo seitsemännessä luvussa on Jeesuksen puheita eli Jumalan Sanaa. Kertokaa minulle mitä ajatuksia Jumalan Sana teissä on herättänyt. :)

Viisveisaaja:

Kiva että joku aloittaa muukin piirin muuten kuin jonkun kirjoituksen mukaan.

Ois ollut kyllä ollut hyvä saada joku selvitys miksi pitäisi käydä läpi tuota Jeesuksen eli Jumalan sanaa / sanankohtaa?

Matteuksen evankeliumihan on tähdätty enempi juutalaisille.
Mut ei mulla siihen mitään, mutta kiehtoo tämä miksi ihmisten pitää alkaa joistain Raamatun kohdista joku luku tutkimus piiri?

Tälläinen yleimaailmallinen abstrakti suhtautuminen, kuin evankeliumi ei kenenkään mukaan on enempi mun mieleen, kun eihän sitä voi alkaa Raamatusta ottaa jakeita ja alkaa tutkistelemaan.
Yksittäiset jakeet tai jopa kirjeet ovat kuitenkin irrallisia näkemyksiä isommasta kokonaisuudesta.

Ihan kuin joku etsisi leivästä sen tekijää, siis leipuria.

vn:
Jumalan Sana, Raamattu, evankeliumit on tarkoitettu myös meidän ajan ihmisille,
meidän maallemme ja kansallemme, eikä yksin juutalaisille.

Raamatun Sana on niin runsasta ja monipuolista ja laajaa, eri tilanteisiin tarkoitettua,
eri ihmisille eri tavoin puhuttelevaa.
Luulisin että sen pohjalta on hyvä keskustella, jakaa ajatuksia, kertoa, kuunnella...
eikä vain yksikseen pohdiskella...
Jos vain on olemassa sellaista paikkaa, foorumia, missä Raamatun pohjalta voi kirjoittaa
lukea, keskustella, toisia arvostaen ja kunnioittaen, ilman syyttelyä, tuomitsemista.
Tuomiovalta on yksin Jumalalla, Hän myös rakastaa syntistä ihmistä, vihaa syntiä.
Voi myös rukoilla toisten puolesta.

SyksynLehti:
Ompas jännittävää lukea evankeliumeja! Heti Matteuksen Evankeliumin kolmannessa luvussa on Jeesuksen sanat: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Jeesus oli menossa kasteelle. Johannes Kastaja esteli häntä jolloin Jeesus sanoi nuo sanat.

Pitäisikö tämän ajan "Johannes Kastajien" sallia meidän tehdä sama, mennä kasteelle ja näin täyttää kaikki vanhurskaus. Sen voisi tehdä vaikka Israelin matkalla ja kaiken lisäksi Jordanissa jossa Jeesuskin kastettiin.

Riitta-mummi:
Minulle tuo kohta evankeliumissa kertoo kasteen merkityksestä. Jeesus antoi esimerkin kastetoimitukseen, mutta myös sen, että Johannes , Jumalan Poikaa vähäisempänä oli kelvollinen palvelemaan Herraa. Ja se on lohdullinen lupa, yleiseen pappeuden  kenelle vaan syntiselle silloin kun palvelun paikka on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta