Keskustelu > Raamattupiirit

Evankeliumi ei minkään tai kenkään mukaan

<< < (2/20) > >>

Pena:
Löytyn veljekset lauloivat joskus afrikkalaista rallia:

Meille on opetettu: "Jumala on hyvä" ja se riittää.

vn:
Luultavasti raamattupiirikeskustelun sisältö on kiinni meistä kirjoittajista... :017:
Jos joku vielä rohkenee kirjoittaa määriteltyjen odotusarvojen johdosta...
minä ainakin alitan riman oikein kunnolla...jos...kunhan jahka...
Muut jutut painaa päälle, masentaa ja ahdistaakin...uskon että Jumala on ja auttaa.

karjalaisenkyösti:
Jos on niin, että jollakulla on se syytös, että raamattupiirissä viilaltaan pilkkua, eikä yritetä löytää tekstin merkityksiä, eli sitä, mitä teksti pyrkii sanomaan, niin olisi kohtuullista, että syyttäjä antaisi jonkin esimerkin.

Eli jos sinulla on tuollainen syytös mielessäsi, niin mene johonkin raamattupiiriketjuun ja anna selkeä ja yksiselitteinen esimerkki.
Raamattupiiriketjuja on useita, voisi luulla, että tuosta aineistosta voi tuoda esiin sen yhden (tai jos niitä on useista, niin useamman) esimerkin, jossa on viilattu raamatuntekstin sisällä olevaa pilkkua.
Syytös ilman yksilöityä syytä on valheellista ja raukkamaista. Jos on olemassa syytös, pitää olla myös syy.

Jos ei ole antaa yhtään esimerkkiä, eli jos syytös on aiheeton, tällöin syyttäjä voisi vaieta, ja ryhtyä syyttämään oikeista asioista.
Jos syytös osoittautuu aiheelliseksi, tällöin meidän tulee ryhtyä pohtimaan, että onko tarvetta parannukseen jossain kohdin.

Syytösten ryöppy ilman yhtään yksilöityä esimerkkiä tuntuu jotenkin hämmentävältä. Vähän kuin joku sanoisi, että "paranna tapasi", mutta ei kuitenkaan kerro, että missä asiassa pitää parantaa tapoja.

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 30.12.16 - klo:20:42 ---No en tiedä, mutta jotenkin kaikenlainen uskonnollinen kirjoittelu opillisista asioista saa mut ihan raivonpartaalle, lainausmerkeissä lähinnä oivavavoi ja avuttomuus on se tunne.

--- Lainaus päättyy ---

Jos esim. naapurin sohvan väri ärsyttää ja suututtaa, niin ei kannata tirkistellä naapurin postiluukusta naapurin olohuoneeseen vaan kävellä naapurin oven ohi.
Eli oikea ratkaisu ei ole se, että painostetaan naapuria luopumaan sohvastaan. Oikea ratkaisu on se, että ei työnnetä silmää naapurin postiluukkuun, naapuri kun ei välttämättä ole sulkenut välioveaan vaan postiluukusta on suora näköyhteys olohuoneeseen.

Eli ei ole ongelma, jos naapurin sohva ärsyttää. Se saattaa ärsyttää monta muutakin. Ongelmaksi se muodostuu vasta sitten, jos tieten tahtoen hakeutuu tirkistelemään eikä ole kykyä käsitellä näkemäänsä rakentavasti.

karjalaisenkyösti:
Minua turhauttaa ja tietystä näkökulmasta katsoen ehkä ärsyttääkin foorumilla esim. ketju "Tämä vai tämä". Minusta se on turhaa ajan haaskausta.
Mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa?
Pitäisikö minun mennä ketjuun häiriköimään ja vaatimaan ketjun sulkemista?
Ei.
Oikea tapa toimia on se, että hyväksyn, että moni haluaa sinne kirjoittaa ja kokee ketjun itselleen mielekkääksi.
Osaan luultavasti jopa aavistella niitä syitä ja positiivisia tunnetiloja, joita tuo ketju kirjoittajilleen tuo.
Minua ketju kuitenkin kovasti tympäisee.
Se saa tympäistä, se saa luoda positiivisia tunnetiloja. Ei minun tarvitse lyödä toista sanoilla päähän siksi, että tuo toinen ei koe samoin, kuin minä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta