Keskustelu > Kirjoitelmia ja päiväkirjoja-herännäisyyden hengessä

Tarinointia

<< < (2/2)

PekkaV:

   Eilinen oli merkittävä kahdesta syystä: taloyhtiön kokous ja Näppäreiden konsertti.

Sama hallitus valittiin, vaikka paikalla ollut jäsen oli valmis luopumaan. Kolme henkeä, kaikki naisia. Puheenjohtaja peräänkuulutti miestä. Sellaista ei kuitenkaan löytynyt. Minua ei ihme kyllä ehdotettu. Olin valmistautunut kieltäytymään näillä sanoilla: Olen estynyt. En osaa sanoa miksi "ihme kyllä". Mielestäni olen merkittävä asukas. Ansioni taitavat olla ensinnäkin vaimoni puolisona, vaimoni joka on kyllä taatusti sanankäyttäjänä ykkönen meidän töyläisvaltaisessa yhtiössämme, aktivinen kantaaottaja puheenjohtajaan, hallitukseen päin. Minun tarvitsee vain lekotella (ja vain joskus kärvistellä) hänen rinnallaan. Minulla miehenä on täysi työ pysyä aisoissa omassa pilttuussani ja reenvedossa ynnä laitumella ravatessa. Pollena potrana poikana, miehenä puolisona, moneen lähtöön aamuin illoin päivin öin, arkisin ja pyhinä, elämässä kuolemassa kaiken kaikkiaan mennen tullen, tullen mennen tuon tuosta tämän tästä.

   Näppäreiden konsertissa soitti, sadan muun soittajan mukana, lapsenlapseni kitaraa. Konsertti oli kolmen päivän leirin päätös. Oli siellä vilskettä, kun pikku musikantin laittoivat tulemaan ja monet opettajat panivat parastaan. Se oli jo ties kuinka mones, yli kymmenes vastaava vuosittain pidetty alunperin Kaustisilta lähtöisin ja siellä latautumassa käyvän pikku soittajien kokoonpano, riemullinen musisointi, harras paneutuminen musiikkimaailman alkeisiin.

vn:
Pekan eka kappale.......mielenkiintoista   :023:

Toisesta kappaleesta en osaa sanoa edes hönkäsen pöläystä...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta