Keskustelu > Seuratupa
Tuomasmessu
Liisa:
--- Lainaus käyttäjältä: "mari" ---Täällä Oulussa on tammikuussa tarkoitus järjestää körttihenkinen tuomasmessu. Tarkoittaa sitä, että musiikki koostuu siionin virsistä ja mahdollisesti muusta körttihenkisestä musiikista. Körttiopiskelijoiden kuoro on pyydetty esilaulajiksi. Mielenkiinnolla odotan, minkälainen siitä tulee. :D
--- Lainaus päättyy ---
Oho, tuohan kuulostaa hyvältä! Kertoilkaa sitten tammikuulla miten sujui.
Teme:
Satunnaisesti tuomasmessussa tullut käytyä. Vaeltelu saa hieman vaivautuneeksi ja muutenkin vähän sellainen, että sillä rajalla viihdynkö vai en. Kuitenkin pidän niitä hyvänä, koska se on monelle ainoa kosketus jumalanpalvelukseen ja ehkä jopa seurakunnan toimintaan. Itse nautin huomattavasti enemmän sunnuntaiaamun perinteisestä Jumalan palveluksesta (eikun siis jumalanpaveluksesta).
Teme =)
jaakko_t:
Olen ollut aikaisemmin tuomasmessussa Tampereella muutaman kerran mutta "vaelteluun" en ole osallistunut, viimeksi en käynyt edes ehtoollisella. Ei minua kuitenkaan toisten liikkuminen haittaa, menivätpä he sitten rukousalttareille tai ehtoolliselle. Olen ymmärtänyt että tuomasmessussa saa olla omana itsenään. Ei ole edes pakko nousta seisomaan jos ei huvita tai pysty. :)
seppos:
--- Lainaus käyttäjältä: "mari" ---Täällä Oulussa on tammikuussa tarkoitus järjestää körttihenkinen tuomasmessu. Tarkoittaa sitä, että musiikki koostuu siionin virsistä ja mahdollisesti muusta körttihenkisestä musiikista. Körttiopiskelijoiden kuoro on pyydetty esilaulajiksi. Mielenkiinnolla odotan, minkälainen siitä tulee. :D
--- Lainaus päättyy ---
Jos muistan oikein niin tuollainen on Helsingissä järjestetty. En ollut mukana, kun se tapahtui. En ole minkään kollektiivirukouksen enkä elehtimisen saati eteen menemisen ystävä. Uskonnollista syistä en tee nykyään niin suosittua ristinmerkkiä ehtoollisella, kuten tosiuskovaiset tekevät.
Minulla on hyviä ystäviä Tuomasmessun johtoryhmää myöten, ja suotakoon se heille, vaan ei ole velvoite meille.
minttu:
Kun nyt pääsee sanomaan, niin itse olen viihtynyt paremmin siinä tylsässä sunnuntain aamujumalanpalveluksessa. Siinä, jossa ei tarvitse olla yhteisöllinen, aktiivinen ja seurallinen ynnä nauttia siitä, että kyljessä kyhnää joku.
Olen perustympeä.
Mitä vaikeampi ja epänuorekkaampi virsi, sen parempi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta