Keskustelu > Seuratupa

Tuomasmessu

<< < (5/6) > >>

PekkaV:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 15.12.05 - klo:19:32 ---Tuomasmessunkin voi järjestää monella tavalla. Minusta on tärkeää, ettei siitä tehdä mitään erityistä tuomaskristittyjen tuomasuskon ihanaa tuomasjuhlaa vaan se ymmärretään tavallisen seurakunnan yhdeksi vaihtoehtoiseksi muodoksi.

--- Lainaus päättyy ---

   

Riitta-mummi:
Olen kaksi kertaa käynyt. Ei ollut minun juttuni.

Se vaikutti 'ulkomaalaiselta', eikä kirkkoon sopivalta. Luonnonhelmassa tms. epäpyhemmässä paikassa kyllä niille jotka pitävät tästä tyylistä.

En näe itseäni kuljeksimassa pikku-alttarilta toiselle rukoilemassa, tai rukouslappuja koriin pudottamassa.

Siitä on jo kauan , liki 30 v, luulisin. MItä se on nykyään, en tiedä. Ystävättäreni tykkää.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 10.03.23 - klo:19:09 ---Olen kaksi kertaa käynyt. Ei ollut minun juttuni.

Se vaikutti 'ulkomaalaiselta', eikä kirkkoon sopivalta. Luonnonhelmassa tms. epäpyhemmässä paikassa kyllä niille jotka pitävät tästä tyylistä.

En näe itseäni kuljeksimassa pikku-alttarilta toiselle rukoilemassa, tai rukouslappuja koriin pudottamassa.

Siitä on jo kauan , liki 30 v, luulisin. MItä se on nykyään, en tiedä. Ystävättäreni tykkää.

--- Lainaus päättyy ---

Minusta tuomasmessu on tosi kiva.

Kuitenkin se on enempi katolilaisuutta sisältävää kuin luterilaista, siis minusta.
Juuri ne alttarit joiden eteen saa mennä mietiskelemään ja laittamaan esirukouslappusen ja vaeltelu.

Yhdessä vaiheessa oli Taize hymnit muodissa en tiedä onko enään.
Nekin hyminät on tosi kivoja ja toistella jotain pätkää hymisemällä uudestaan ja uudestaan.

Paljon hyvää tuomasmessussa on.

Yksi nainen kertoi hänelle olevan helppoa rukoilla siellä messussa.

Jos olisi pakko antaa arvosana, niin 7+.

vn:
Olin noin 20 vuotta sitten (huh. kun aika kuluu nopeasti, ainakin vielä) 2-3 vuotta mukana sellaisessa ryhmässä missä oli pelkkiä Taize-lauluja ja lopuksi tai välissä rukous/Rmt-kohta.
Siis aika kaavamaisia tilaisuuksia, mutta varsin hyviä ja hoitavia olivat. Ja onhan ne laulutkin rukousta.
Luulisi että niitä edelleen lauletaan.

Viisveisaaja:
Kerran oltiin tuomon, siis Stumpin kanssa tuomaksenmessussa.
No oliko ehtoollinen tai joku ja alettiin tai yritin saada stumppia, et kumman käsi palavan kynttilän päällä kauemmin. Aiheutti jotain närää messussa, kuten sanomiseni kovempaan ääneen urut joutais roviolle ja taisin sanoa, että teatteria taas koko touhu. En varmaan suosittu messussa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta