Kirjoittaja Aihe: Körttifoorumi liikenteessä  (Luettu 5157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Körttifoorumi liikenteessä
« : 02.03.08 - klo:20:10 »
Moderaattori Seppos jalkautui Kamppiin. Kävin reilut pari tuntia sitten kuuntelemassa kun Seppos selvitti Helsingin Seuratuvalla olennaisasioita tästä foorumista missä me nyt olemme. Istuessani tupsahti mieleeni, että Seppos voisi silloin tällöin korotettujen bensarahojen turvin käydä muuallakin selvittelemässä Körttifoorumin saloja, sillä tähän on nyt tultu, tähän, tälle foorumille.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Körttifoorumi liikenteessä
« Vastaus #1 : 03.03.08 - klo:08:33 »
Hieno idea. :D
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Körttifoorumi liikenteessä
« Vastaus #2 : 05.03.08 - klo:14:27 »
Tosiaan hyvä ajatus. Näitähän erinäisiä irl-körttifoorumeitahan kokoontuu hyvin moninaisissa muodoissa ympäri maata, varmasti olisi monia mahdollisuuksia tehdä myös tätä sekalaista virtuaali-seurakuntaamme tutuksi. Voisi olla hyvin myös yhdistyksen rippileirien ohjelmassa tutustuminen jne. jne.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Körttifoorumi liikenteessä
« Vastaus #3 : 05.03.08 - klo:17:55 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Tosiaan hyvä ajatus. Näitähän erinäisiä irl-körttifoorumeitahan kokoontuu hyvin moninaisissa muodoissa ympäri maata, varmasti olisi monia mahdollisuuksia tehdä myös tätä sekalaista virtuaali-seurakuntaamme tutuksi. Voisi olla hyvin myös yhdistyksen rippileirien ohjelmassa tutustuminen jne. jne.


Kannatan erityisesti tuota rippileiri asiaa. Se on minulle rakas. Muuten mitä tulee ehdotukseen esitellä foorumia sopivissa paikoissa niin olen tarvittaessa käytettävissä. Minusta Helsingin seuratuvalla tuli erinomainen keskustelu esityksen jälkeen minusta riippumatta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Julkisivu kunnossa?
« Vastaus #4 : 16.03.08 - klo:21:10 »
Antaakohan tämä foorumi oikeaa kuvaa körteistä, muuta kuin pieneltä osin.
Ja kirjoitanhan minäkin tosi ahkerasti tänne, että ei kait anna. Sillä olen enempi kyllä esikoislestadiolaisiinpäin kait kallellaan uskomisissani.
Toisaalta enempi kait on tulut käytyä körttiseuroissa viimeaikoina.

Kuitenkin kun on tullut juttua ihmisten kanssa körtteydestä niin aika useasti kuulee, että körtit ei pidä muita oikein minään ja väärinuskovina.
Se on kumma kun jokainen poppoo tekee samoin. On sitten lestadiolainen tai helluntailainen tai vaikka mikä.

No hyvähän se on, että on oikeassa ja ei heilu kaikenmaailman tuulien viskeltämänä, mutta kun itse olen huomannut vilpittömiä uskovia olevan mitä oudoimmissa ympyröissä ja sitten taas missä luulisi niin ei ollut.

Lapualla vieraillessani ja Seinäjoella kävin körttiseuroissa ja oli aika jäykkää ja koleaa meininkiä. Anteeks nyt vaan.

Toi julkisuuskuva vois kyllä jotenkin parantua ja luulen, että se tietysti on jokaisesta itsestään kiinni myös. Ei vain Seppoksesta
 
Työssäni kun olen sanonut käyväni körttiseuroissa, se herättää suurta hilpeyttä, mutta jos jollekkin uskovalle sanoo, niin alkaa kauhea paatos körttien nuivasta suhtautumisesta ulkopuolisia kohtaan, varsinkin opillisissa asioissa.

Kauniisti kuitenkin Herättäjä webbisivuila kuitenkin painotetaan vierellä kulkemista ja toisen parempana pitämistä, mutta käytäntö on ilmeisesti toista useasti?

 ?????????????
Oisko näin vai johtuukohan se musta, että kun sanon jotain körtteihin liittyvää alkavat uskovat nousta vastaan mun persoonani takia, kun ihmiset aina alkaa kinaa mun kanssa muutenkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Julkisivu kunnossa?
« Vastaus #5 : 16.03.08 - klo:21:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Antaakohan tämä foorumi oikeaa kuvaa körteistä, muuta kuin pieneltä osin.
Ja kirjoitanhan minäkin tosi ahkerasti tänne, että ei kait anna. Sillä olen enempi kyllä esikoislestadiolaisiinpäin kait kallellaan uskomisissani.
Toisaalta enempi kait on tulut käytyä körttiseuroissa viimeaikoina.

Kuitenkin kun on tullut juttua ihmisten kanssa körtteydestä niin aika useasti kuulee, että körtit ei pidä muita oikein minään ja väärinuskovina.
Se on kumma kun jokainen poppoo tekee samoin. On sitten lestadiolainen tai helluntailainen tai vaikka mikä.

No hyvähän se on, että on oikeassa ja ei heilu kaikenmaailman tuulien viskeltämänä, mutta kun itse olen huomannut vilpittömiä uskovia olevan mitä oudoimmissa ympyröissä ja sitten taas missä luulisi niin ei ollut.

Lapualla vieraillessani ja Seinäjoella kävin körttiseuroissa ja oli aika jäykkää ja koleaa meininkiä. Anteeks nyt vaan.

Toi julkisuuskuva vois kyllä jotenkin parantua ja luulen, että se tietysti on jokaisesta itsestään kiinni myös. Ei vain Seppoksesta
 
Työssäni kun olen sanonut käyväni körttiseuroissa, se herättää suurta hilpeyttä, mutta jos jollekkin uskovalle sanoo, niin alkaa kauhea paatos körttien nuivasta suhtautumisesta ulkopuolisia kohtaan, varsinkin opillisissa asioissa.

Kauniisti kuitenkin Herättäjä webbisivuila kuitenkin painotetaan vierellä kulkemista ja toisen parempana pitämistä, mutta käytäntö on ilmeisesti toista useasti?

 ?????????????
Oisko näin vai johtuukohan se musta, että kun sanon jotain körtteihin liittyvää alkavat uskovat nousta vastaan mun persoonani takia, kun ihmiset aina alkaa kinaa mun kanssa muutenkin.


Luulempa jutun olevan vanhempaa perua. Tämä ajatus ahtaudesta ei perustu päivitettyyn tietoon, vaan mielikuvaan körteistä körttipuvuissa ja luulosta, että ulkoinen kuvastaa sisäistä. Itse olen käännynnäinnen ja olen kokenut muitakin liikkeitä niin kyllä tämä liike parhaiten ottaa toiset huomioon ja antaa olla omansa. Tätä ei sanottu ylpeydellä vaan kokemuksella. Toisaalta körttejä on yhtä monta erilaista kuin meitä on ihmistä mukana. Tästä liikkestä puuttuu kuitenkin ilokseni pakkoliikkeet.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
No enhän minä, mut muut.
« Vastaus #6 : 17.03.08 - klo:07:22 »
Noinhan se varmastikkin on myös.
 Ja kuten totesit körttejäkin on yhtäpaljon erilaisia kuin körttejäkin.

Itse nyt vähät välitän ihmisten suhtautumisista, mutta huolestuttavan monelta olen kuullut tuosta körttien suhtautumisesta ei körtteihin.

Kieltämättä välillä tätäkin foorumia lukiessa joku naispappeuden kannattaja tai tekoihinsa uskova on saanut aika kyytiä tai korvapuustia noin kuvaannollisesti.

 Ehkä nuorempana itsekkin olin samanlainen, mutta nykyään jos joku vaan ei tajuu, niin antaa olla rauhassa.

Parempi kaalisoppa rauhassa, kun talo täynnä riitaisuutta.,,Tai silleen.
Kaikki valta tekoälylle!

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Körttifoorumi liikenteessä
« Vastaus #7 : 17.03.08 - klo:08:35 »
Korvapuusteista ja muusta kyydistä tuli mieleeni mummini viisaus: - Tapelkaa, lapset, tapelkaa, ettei riitaa tule! Kaalisoppa on hyvää sovussa, mutta aika inhottavaa kyräilevän mykkäkoulun vallitessa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: No enhän minä, mut muut.
« Vastaus #8 : 17.03.08 - klo:11:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Kieltämättä välillä tätäkin foorumia lukiessa joku naispappeuden kannattaja tai tekoihinsa uskova on saanut aika kyytiä tai korvapuustia noin kuvaannollisesti.

Mutmuthetkinen? Ei tule yhtäkkiä ketään (vaikka kyllä täällä luultavasti joku on) naispappeutta vastustavaa täältä mieleen... Ja ei kai ihan perusluterilaisetkaan usko omiin tekoihinsa, se on vapaiden suuntien hommaa. Helluntailaiset ja vapaakirkkolaiset on näitä Kristuksen vastaanottajia et cetera, ei normiluterilaiset sen enempää ko körtitkään.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Se on moro sano poro, kun jäkälä loppu
« Vastaus #9 : 17.03.08 - klo:16:38 »
Mutinat sikseen
Suhtautuminen nyt on mitä on ja ehkä se niin on, kuten Seppos totesi, että joku vanha juttu jostain kaukaa saa erilailla tai muut kun körtit helposti hermostumaan jos tulee kyse körteistä.

Sotilaille kauha ja kaikille rauha.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Körttifoorumi liikenteessä
« Vastaus #10 : 17.03.08 - klo:20:31 »
Ihmisiähän mekin olemme... körtit. Kun on tullut rapaa niskaan körttiläisyydelle niin huomatkaa, että se on elämäntyyli eikä mikään opinkappale... surukseni huomaan rakkaiden herätysliikkeitten liittyvän opinkappaleitten pannapaitaan. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Lars Mikael

  • Vieras
Körttifoorumi liikenteessä
« Vastaus #11 : 18.03.08 - klo:19:09 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Ihmisiähän mekin olemme... körtit. Kun on tullut rapaa niskaan körttiläisyydelle niin huomatkaa, että se on elämäntyyli eikä mikään opinkappale... surukseni huomaan rakkaiden herätysliikkeitten liittyvän opinkappaleitten pannapaitaan. :wink:

Aina roiskuu kun rapataan! Körtti körttiä arvostelee - helluntalainen helluntalaista. Rauhanyhdistyksillä on ollut kovia riitoja viime aikoina.
Opinkappaleista riitelmistä riittää. On ollut merkittävää, ettei herännäisyydessä ole opinkappaleet eikä riidat jakaneet sitä yli sataan vuoteen. Iloitkaamme siitä.
Itse en mielestäni ole elänyt opinkappaleiden pannapaidassa  ja se on ollut vapauttavaa.

Poissa apellikka

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 108
Körttifoorumi liikenteessä
« Vastaus #12 : 18.03.08 - klo:20:20 »
Mikähän on "opinkappaleitten pannapaidan" suhde joskus panda-asuksikin mainittuun virkapaitaan?