Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota nelkku 4.  (Luettu 19812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #30 : 29.04.22 - klo:19:56 »
ajallemme tyypillisestä kärjistymisestä Jumalan sanan toteutuessa silmiemme edessä.

Eli kun Jumalan sana toteutuu silmiemme edessä, tapahtuu kärjistymistä?

Jospa katsoisimme toisaalle, niin sana toteutuisi silmiemme takana, eikä kärjistymistä ehkä tapahtuisi. :eusa_pray:  Ainakaan niin paljoa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #31 : 30.04.22 - klo:13:33 »
Eli kun Jumalan sana toteutuu silmiemme edessä, tapahtuu kärjistymistä?

Jospa katsoisimme toisaalle, niin sana toteutuisi silmiemme takana, eikä kärjistymistä ehkä tapahtuisi. :eusa_pray:  Ainakaan niin paljoa.

Olen joskus nuorena kuoleman laaksoissa kulkeneena, tai siis ilkeiden katkerien ja kovien ihmisten niin ja se yks pahe vielä öö siis niinku itsekkyyden keskellä tallalleena huomannut sen, että missä pimeys on suurta VALO on suurempaaa.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #32 : 05.05.22 - klo:18:02 »
https://gur.gov.ua/content/sbu-zapuskaie-2-novykh-chatbota-dlia-identyfikatsii-zradnykiv-i-maroderiv.html

70 vrk sotaa takana. pelle miljoona teki joskus laulun sodan varjoissa olevasta nuoresta tai teinistä.
https://www.youtube.com/watch?v=V2SD3pEZ3N4
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #33 : 07.05.22 - klo:14:05 »
Jos mitataan Päivi Räsäseen ystävystyneet, niin heitä on yllättävän monta tällä foorumilla.
Vaikuttaa, että jo nimi, Sanna Marin, saa aikaan pyhän närkästyksen ja ilmapiiri sähköistyy, puolin ja toisin. Jotain samaa , kuin nimissä: Putin, Trump Stalin.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #34 : 07.05.22 - klo:15:04 »
Vaikuttaa, että jo nimi, Sanna Marin, saa aikaan pyhän närkästyksen ja ilmapiiri sähköistyy, puolin ja toisin. Jotain samaa , kuin nimissä: Putin, Trump Stalin.

Pyritkö siihen, että oma nimimerkkisii saisi saman aikaan tällä foorumilla, luterilainen?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #35 : 08.05.22 - klo:18:33 »
MARIUPOLISSA, Azovstalin terästehtaan savuavissa raunioissa Ukrainan viimeisiä joukkoja johtaa lähes kaksimetrinen nuori mies. Hän on Azovin rykmentin komentaja Denis Prokopenko.

HS Sara Vainio

https://en.wikipedia.org/wiki/Denys_Prokopenko#/media/File:Denys_Prokopenko.jpg

 :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #36 : 08.05.22 - klo:21:13 »
Katselin uutiskuvia venäjänmielisten Helsingissä ajelleesta autokulkueesta. Eipä osunut minun silmiini yhtään venäläisvalmisteista autoa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #37 : 09.05.22 - klo:14:50 »
Katselin uutiskuvia venäjänmielisten Helsingissä ajelleesta autokulkueesta. Eipä osunut minun silmiini yhtään venäläisvalmisteista autoa.

Ehkä ne oli vain startissa mukana?

Sen verran sotapäivitystä, että ystäväni Vents jota täällä kutsunut sotamies Vents on palannut kotiinsa Latviaan.

undi siis mun vanha työkaverini, jonka kanssa nyt sitten pistetään yhdessä jonkunlainen firma pystyyn ja suunnataan Ukrainan jälleen rakennus markkinoille.
Olemme vaiheessa, jossa teemme sopimuksia ja kotisivuja ja etsimme kuntien päättäjiä ja rahoittajia ja muuta sellaista.

Sitten kohta jo ensimmäisten mukana rakentamaan. Ikävää että olen pikkaisen vanhus jo, mutta sen verran hulluutta löytyy, että eiköhän Ventsin kanssa jotain kaaosta saada aikaan.

Olen nyt omaa erikoisalaa yrittänyt hahmotella rakennusalalta, mutta taitanen avaruuskatsonnaltani olla aika yleispätevä, kuten Oppenheimer, kun teki Alamossa atomi aseen, niin taisi myös olla rukouksen mies, kun katsoo asioita ylhäältä, hän oli jokaisessa atomiaseen projektin vaiheessa pätemässä ja sanomassa, et miten, sama paha vika mulla rakentamisessa.

Pitäkäähän peukkuja, et Ventsin kanssa menisi hyvin mahdolliset tulevat projektit ja suunnitelmat, mutta jos ei mene, niin hyvä kai sekin.
Ihan kuten kirjoittelu rakkaalle kördefoorumille, niin ihan hyvää tarkoittavana olen.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #38 : 09.05.22 - klo:16:00 »
Yksi mihin olisi tarvetta olisi psykiatriset palvelut sodan jälkeen.

Kun oli se sota Serbiassa, niin sen jälkeen olin jossain koulutuksessa jossa oli meitä ihmisiä joista osa serbialaisia, bosnialaisia, somalialaisia, albaaneja ja ties mitä jengiä kun oli tullut sodankeskeltä ja oireili aika isosti.

Nyt tarvitsisi psykiatrista apua varsinkin lapsille Ukrainassa. Ihan kauheeta sotarikosta lapsiin kuuluu jo nyt.
Pahus kun oon niin vanha, niin en jaksa alkaa järjestämään mitään orpokotia Ukrainaan tai rauhanmajataloa tai muuta, mutta kysyntää moisille olisi.

Serbian sodasta kun kuuntelin yhden nuoren avautumista, niin hänen melkein kurkkuun käyvä avautuminen oli mulle jo liikaa. Kaikki kunnia niille kun jaksaa tota sielunhoitotyötä.
Kristilinen hoivakeskus?

Onneksi oon liian vanha kaikkeen, mutta sota jättää jälkeensä.
Meistä körttifoorumilla varmaan kaikki ollaan oltu israelissa ja onhan siellä kaupunkien keskustasta sivummalle, jossa asuu ei niin onnistuneet ihmiset, niin kauheita oireita, kun pommitusten alla ollut ja koko valtio sodan ja joukkotuhon alla elävät. Eihän Israelista löydä normaaleja sympaattisesti suhtautuvia ihmisiä.
Aika crazyä jengiä, vaikka ihan rakasta ja siis tää on nykypäivää ei raamatullista juutalaista kansaa verrattavaa.
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #39 : 09.05.22 - klo:17:20 »
Yrittäjinä toimii myös paljon tuttuja helluntailaisia, jotka ovat kultaketjuissaan kivenkovia ja armottomia bisnesihmisiä. Joskus tuntuu pahalta, kun he todistavat, että "oikein" uskomalla voi siunauksena saavuttaa unelmat rikkaudesta ja onnesta.
Körttiläinen vaatimattomuus, jos sitä on edes olemassakaan, on kokonaan Jumalan työtä.  :eusa_pray:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #40 : 09.05.22 - klo:17:25 »
Helluntailaisissa on kaikenlaisia syvästi uskovista ulkokultaisiin, niin kuin kaikissa uskontokunnissa on aina ollut. Päivi Räsäsen uskonnollisia mielipiteitä homoseksuaaleista on vaikea ymmärtää, kun luulisi hänellä lääkärinä olevan enemmän tietoa biologiasta. Homoseksuaalisuus ei ole valinta, vaan sillä on biologinen perusta.

Raamattua kanniskelevan Päivin tapauksessa tulee aina mieleen eräs tuttu helluntailainen pariskunta, jolle syntyi tyttö ja poika. Tyttö leikki jo lapsena autoilla ja poika nukeilla. Aikuisiksi kasvettuaan heistä tuli sitten näitä Päivi Räsäsen tuomitsemia ihmisiä, jotka homoliitoissaan tekevät "synnillisiä ja häpeällisiä" asioita.
Ja höpön löpö. Sinä olet nyt sortunut kohtuuttomuuteen.   :eusa_pray:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #41 : 09.05.22 - klo:17:29 »
Tarkoitaakohan luterilaiskiainen, että körtit eivät ole kuten helluntalaiset ?

Körttiläistä vaatimattomuutta en ole koskaan huomannut, ehkä on ehkä ei, mutta minusta herännäisyyteen kuuluu painotus vaatimattomuuteen, kun kaikki on isoissa käsissä ei meidän.

https://cacm.acm.org/news/259846-in-memoriam-yulia-zdanovska-2000-2022/fulltext?mobile=false

Itse sotaan nelkku palatakseni edes mennyt Julia ,
Äh meni jo ajatus, kun provosoiduin lutherialaisen postauksesta, .
Onkhanhällä elämäntehtävänä osoittaa, että körtit ei ole oikeassa milloin mistäkin ?

https://www.youtube.com/watch?v=VdQY7BusJNU&list=RDMM&index=2
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #42 : 09.05.22 - klo:17:31 »
Ja höpön löpö. Sinä olet nyt sortunut kohtuuttomuuteen.   :eusa_pray:

Minusta sinä sorruit pikkaisen ei nyt fiksuun toteamukseen.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #43 : 09.05.22 - klo:18:09 »
Ja höpön löpö. Sinä olet nyt sortunut kohtuuttomuuteen.   :eusa_pray:

https://www.youtube.com/watch?v=6NXnxTNIWkc&list=RDMM&index=13

Luterialaisen toivoisin miettivän asioita jotenkin ei hniin vaan rillien takaa joista katselee. Hyvää tarkoittava kundi kuitenkin. Olisi kiva nähdä nenäkkäin joskus ihan jutellen aatteellisista ja uskonnollisista näkökulmista.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #44 : 09.05.22 - klo:18:46 »
Kerran nuorenä häiriintyneenä nuorena mentiin olikohan ostaa dullaa, siis hassista Torbenin kanssa, kun paha terroristi ja rasisti, vihasi varmaan kaikkea, no hänen kanssaan polteltiin, mut enempi juotiin, mutta pahasti oli kaveri häiriintynyt kuten minäkin.
No Torbenin kanssa

 Äh unohtui aihe jo., ..Nykyään sloganien taitaa olla, etä parempi ruoka kivempi hurtta?

https://www.youtube.com/watch?v=xwtdhWltSIg

Tik toc.