Kirjoittaja Aihe: Kirkosta eroaminen osa 3  (Luettu 6001 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Kirkosta eroaminen osa 3
« : 01.01.21 - klo:13:40 »
Mitähän tekisi? Liittyäkö uudelleen ev.lut. kirkkoon? Toisaalta tekisi mieli liittyä ihan sen takia, kun persut kirkkoa nykyään niin kovasti arvostelee, mutta kun muistaa ainakin tässä kaupungissa kirkon oikeistolaisuuden ja sisäpiiriläisyyden, niin ei oikein kuitenkaan. Aina on kyllä hyvä vastustaa persuja ja tehdä juuri päinvastoin, kuin ne tekevät jo siitä ilosta, että saa olla eri mieltä persujen kanssa  :eusa_angel:

Tänään oli piffin (punk in finland) syvässä päädyssä taas Huhtasaaren pappien haukkumis twiitti ja samassa Hullu-ahon "joulusaarnan" kehumista. Siis siellä seurataan Suomen idioottimaisimpia poliitikkoja, eikä sanoja säästellä. Kumpikaan kyseisistä "suuruuksista" ei kuulu kirkkoon, joten taitaa olla, että minun on liityttävä. Tai ehkä odotan, kuka neljästä loppusuoralle päässeessä kirkkoherraehdokkaassa valitaan Joensuun srk:ssa virkaan. Yksi nimittäin on selvästi vapaamielisempi kuin muut. En itse kuuluisi ko. seurakuntaan, mutta annan tämän ratkaista.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #1 : 01.01.21 - klo:14:18 »
Mitähän tekisi? Liittyäkö uudelleen ev.lut. kirkkoon? Toisaalta tekisi mieli liittyä ihan sen takia, kun persut kirkkoa nykyään niin kovasti arvostelee, mutta kun muistaa ainakin tässä kaupungissa kirkon oikeistolaisuuden ja sisäpiiriläisyyden, niin ei oikein kuitenkaan. Aina on kyllä hyvä vastustaa persuja ja tehdä juuri päinvastoin, kuin ne tekevät jo siitä ilosta, että saa olla eri mieltä persujen kanssa  :eusa_angel:

Tänään oli piffin (punk in finland) syvässä päädyssä taas Huhtasaaren pappien haukkumis twiitti ja samassa Hullu-ahon "joulusaarnan" kehumista. Siis siellä seurataan Suomen idioottimaisimpia poliitikkoja, eikä sanoja säästellä. Kumpikaan kyseisistä "suuruuksista" ei kuulu kirkkoon, joten taitaa olla, että minun on liityttävä. Tai ehkä odotan, kuka neljästä loppusuoralle päässeessä kirkkoherraehdokkaassa valitaan Joensuun srk:ssa virkaan. Yksi nimittäin on selvästi vapaamielisempi kuin muut. En itse kuuluisi ko. seurakuntaan, mutta annan tämän ratkaista.

Herättäjäyhdistyksen ja ev.lut. seurakunnan jäsennyydet ovat kaksi eri asiaa. Olen kuullut, että jopa joku muslimi kuuluu edelliseen. Niin se suvaitsee meikäläisiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #2 : 01.01.21 - klo:14:27 »
Herättäjäyhdistyksen ja ev.lut. seurakunnan jäsennyydet ovat kaksi eri asiaa. Olen kuullut, että jopa joku muslimi kuuluu edelliseen. Niin se suvaitsee meikäläisiä.

Tietenkin ovat. Tällä hetkellä en kuulu kumpaankaan. Voisikohan olla muslimi ja kuulua samanaikaisesti kirkkoon? Eihän sitä kukaan tietäisi, mihin kaikkiin ihminen kuuluu. Kuulun paikalliseen lintuyhdistykseen ja sitä kautta BirdLifeen, Vasemmistoliittoon,  Vapaa liikuvuus verkostoon, Suomen valtioon ja Suomen Amnestyyn.
« Viimeksi muokattu: 01.01.21 - klo:14:32 kirjoittanut sivullinen »

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #3 : 02.01.21 - klo:01:18 »
Tietenkin ovat. Tällä hetkellä en kuulu kumpaankaan. Voisikohan olla muslimi ja kuulua samanaikaisesti kirkkoon? Eihän sitä kukaan tietäisi, mihin kaikkiin ihminen kuuluu. Kuulun paikalliseen lintuyhdistykseen ja sitä kautta BirdLifeen, Vasemmistoliittoon,  Vapaa liikuvuus verkostoon, Suomen valtioon ja Suomen Amnestyyn.

Voi! Sinähän kuulut moneen hienoon yhdistykseen. Taidan kuulua Finncomindios yhdistykseen, en ole varma. Kuulun myös Herättäjäyhdistykseen jos jäsennys jatkuu vaikken ole maksanut jäsenmaksua täksi vuodeksi. Minulla on jossain myös jäsenkortti irokeesiraittiusseuraan. Kuulun USAn demokrattiseen puolueeseen.
Muslimit kaikki väittävät kaikkien syntyvän muslimiksi eli Jumalalle alistetuiksi, mutta vanhemmat voivat käännyttää pois islamista, joten islam täytyy valita. Jotkut sanovat, että ihminen palaa islamiin heti kun hän lausuu vakavasti ja uskolla "ei ole muuta jumala kuin Jumala." Toiset sanovat sen muutoksen tapahtuvan vain lauseen lopussa, kun hän lisää "Muhammad on hänen sanansaattajansa." Joka tapauksessa, se tapahtuu olipa ihminen kirkon jäsen tai ei.
Olen itse monoteisti ja katson, että Muhammadin kirjoittama Koraani on samanlainen kirjoitus kuin Raamattu ja mikäli se on sopusoinnussa Raamatun kanssa, sekin on totta. Se riittää monelle muslimille väittää, että olen muslimi, vaikken kuulu mihinkään islamilaiseen seuraan.
Yllätyin, kun joku vuosi sitten, iranilainen toimittaja kysyi olenko muslimi. Sanoin, en tiedä, jos Jumala tietää. Hän kysyi turbanipäiseltä johtajalta, olenko minä muslimi, ja vastaus oli yllätyksekseni "kyllä." Ylistys Jumalalle!
Kun olin Lontoossa, tapasin turbanipäisen johtajan, joka sanoi, että kaikki muslimit ovat kristittyjä, koska on pakko olla kristitty ennen kuin voi olla muslimi. Islam edellyttää uskoa Jumalaan ja Jeesukseen messiaana, joten kaikki muslimit ovat kristittyjä. Tapasin Lontoossa Sayyed Hossein Nasrin, kuuluisan professorin ja kirjailijan, kun hän luennoi. Julkisessa kyselytilaisuudessa, kysyin häneltä mitä hän tarkoitti kirjassaan The Need for a Sacred Science kun hän kirjoitti, että magisterium on välttämätön. Hän pysyi sanassaan. Magisterium on katolisen kirkon arvovaltainen opetusrooli. Ilmeisesti voi kuulua ev.lut. seurakuntaan ja olla sekä muslimi, katolinen, ja kristitty. En minä enää ymmärrä mitään.
Kuulun kai vielä erääseen baptistiseurakuntaan Länsi-Virginiassa. Joku vuosi sitten saivat tietää, että olin vieraana puhujana Imam Ali Säätiön tilaisuudessa Lontoossa, ja siksi kirjoittivat minulle, etten saisin enää sanoa olevani baptisti. Oli siellä tilaisuudessa eräs toinen puhuja, anglikaani kreivitär, joka ilmeisesti sai säilyttää anglikaanikirkon jäsenyytensä. Imam Ali Säätiö edustaa islamilaista pasifismia ja esittää kritikkiä terrorismia ja militarismia vastaan. Imam Ali Säätiö lahjoitti minulle matkan Mekkaan. Mekassa esitin kritiikkia Iranin televisiota vastaan ja sen jälkeen eivät ole halunneet kuulua minulta mitään.
Voisin liittyä lintuyhdistykseen, mutta se varmaan aiheuttaisi harmia. Pärjään parhaiten irokeesiraittiusseuran kanssa, mutten ole ollut moneen vuoteen niidenkään kokouksissa, kun asun viiden miljoonan onnellisen juopon maassa. Körttien harmiksi en juo.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #4 : 02.01.21 - klo:05:45 »

    :023: :039:

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #5 : 02.01.21 - klo:15:42 »
Kansanedustaja, ex-kirkkoministeri Päivi Räsänen (kd) on pohtinut kirkosta eroamista. Kirkon ryhtyminen Pride-tapahtuman viralliseksi kumppaniksi on ollut viimeinen niitti.

Lähteet

Päivi Räsänen: ”Olen pohtinut kirkosta eroamista” https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006147158.html

Päivi Räsänen kirkon Pride-yhteistyöstä: ”Häpeä ja synti nostetaan ylpeyden aiheeksi” https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006146532.html

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #6 : 02.01.21 - klo:15:54 »
Päivi Räsänen kirkon Pride-yhteistyöstä: ”Häpeä ja synti nostetaan ylpeyden aiheeksi”

Pride on juuri sitä, että halutaan vapautua häpeästä. Se ei ole ylpeyttä vaan itsekunnioitusta.

Sinuhun turvaan, Jumala,
jo vaivan alta päästä.
Minua kuule heikkoa
ja häpeästä säästä.
Armollinen,
nyt rukoilen,
armahda Kristuksessa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #7 : 02.01.21 - klo:16:04 »
Europarlamentaarikko Laura Huhtasaaren (ps) mielestä "Kirkko on nykyään vihervassareiden kahvikerho, jolla ei ole enää mitään tekemistä Raamatun ja Jeesukseen uskomisen kanssa. Kirkko takaisin."

Lähde https://twitter.com/LauraHuhtasaari/status/1277696711117492226

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #8 : 02.01.21 - klo:16:43 »
Europarlamentaarikko Laura Huhtasaaren (ps) mielestä "Kirkko on nykyään vihervassareiden kahvikerho, jolla ei ole enää mitään tekemistä Raamatun ja Jeesukseen uskomisen kanssa. Kirkko takaisin."

Lähde https://twitter.com/LauraHuhtasaari/status/1277696711117492226

Laura Huhtasaari on vaikuttavan adventistin lapsenlapsi, kuten varmaan sisäpiiriläisenä tiedät.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #9 : 02.01.21 - klo:19:31 »
Pride on juuri sitä, että halutaan vapautua häpeästä. Se ei ole ylpeyttä vaan itsekunnioitusta.
Inkerin luterilainen kirkko ei hyväksy naispappeja eikä homoliittoja. :)

Lähde

Tällainen on Inkerin luterilainen kirkko, jota Päivi Räsänen hehkuttaa – ei hyväksy naispappeja tai homoliittoja
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006147357.html

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #10 : 02.01.21 - klo:19:55 »
Inkerin luterilainen kirkko ei hyväksy naispappeja.

Tämä asia saa minut surulliseksi. Pitiväthän yleistä pappeutta toteuttavat naiset Inkerin kirkon hengissä yli vaikean neuvostoajan.

https://kansallisbiografia.fi/kansallisbiografia/henkilo/9424

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #11 : 02.01.21 - klo:20:14 »
Inkeriin rakennettiin ainakin yksi kirkko esikoislestadiolaisten ja kansalähetysläisten varoin ja voimin. Toki myös ev.lut.kirkko osallistui talkoisiin, mutta ' opetuksesta' huolehtivat ensinmainitut.
 Olin talkoolaisena keräämässä varoja Maria Kajavan silmäleikkaukseen Suomessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #12 : 02.01.21 - klo:23:36 »
Inkeriin rakennettiin ainakin yksi kirkko esikoislestadiolaisten ja kansalähetysläisten varoin ja voimin. Toki myös ev.lut.kirkko osallistui talkoisiin, mutta ' opetuksesta' huolehtivat ensinmainitut. Olin talkoolaisena keräämässä varoja Maria Kajavan silmäleikkaukseen Suomessa.
Eeva Mesiäinen: Maria Kajavan pitkä taival https://www.kotimaa.fi/blogit/inkerin-kansa-jumalan-kammenella/

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #13 : 03.01.21 - klo:07:38 »
Inkeriin rakennettiin ainakin yksi kirkko esikoislestadiolaisten ja kansalähetysläisten varoin ja voimin.

Amerikkalaiset konservatiiviluterilaiset ovat myös avustaneet paljon Inkerin kirkkoa. En tiedä, ovatko nämä tahot suorastaan asettaneet ehtoja varojen luovuttamiselle, mutta ihmettelisin, jos eivät ole 'antaneet ymmärtää' esimerkiksi virkanäkemyksissä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #14 : 03.01.21 - klo:08:15 »
Amerikkalaiset konservatiiviluterilaiset ovat myös avustaneet paljon Inkerin kirkkoa. En tiedä, ovatko nämä tahot suorastaan asettaneet ehtoja varojen luovuttamiselle, mutta ihmettelisin, jos eivät ole 'antaneet ymmärtää' esimerkiksi virkanäkemyksissä.

Ota minut, Jeesus kulta, omaksesi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.