Kirjoittaja Aihe: Nyt 24  (Luettu 17250 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 24
« Vastaus #45 : 08.06.20 - klo:10:14 »
Pääsi 5. luokalle.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Nyt 24
« Vastaus #46 : 08.06.20 - klo:10:46 »
Katos, hän on siis samaa ikäluokkaa kuin meidän Lotta. Lotta täyttää 11 v vasta joulukuun puolivälissä.

Lotta on kiinnostunut uskonnosta, ja on kohtalaisen hyvin pärjännytkin.

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 24
« Vastaus #47 : 09.06.20 - klo:18:28 »
Kirjoittelen Ruskorannan kämppärillä Härmässä. Kotiseutumatka hautausmaalle ja tavaroiden kuljetusta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 24
« Vastaus #48 : 10.06.20 - klo:10:30 »
Herätty ja syöy aamiainen. Tänään ajamme Ähtäriin viemään pikkutytön tavarat. Menomatkalla ajamme vanhan sotatien niin läheltä kuin pääsemme Kauhavalle. Kiirettä ei ole.

Olin iltasella niin sippi, että en ajatellut yön lämmitystä. Mittari näytti +11, kun heräsin ja aloin kaahuilla lämmiysnappuloitten perään. Sain vähän nuhteita, sillä Kaariinallakin oli ollut holotna. Hän oli lisännyt itselleen peitteitä, kun olin vain nukkua pussuttanut.
Sic transit gloria mundi.
Yöllä tuli uniini Haarusjärven joku kesäleiri poikosajaltani. Ihmekö tuo, sillä ihan lähellä on kyltti Haarusjärventie.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Nyt 24
« Vastaus #49 : 10.06.20 - klo:10:54 »
Tänään tunnen itseni 'tärkeäksi' kun saan ajaa Matin silmäpolille kaihileikkaukseen, ja sitten kun on tullut valmista, haen potilaan kotiin.

Väliajan käytän hyväkseni, saan ' luvan kanssa '  mennä kirpparille katselemaan.
Puusepänverstaalla on myös käynti, korjatut tuolit pitäisivät olla valmiit.

Onko se sinun sotatiesi se sama jota ajoimme Kortesjärven matkalla Alavus- Ajajärvi tietä, Menkijärven lentokentän sivuitse ?

Kohta syödään eilistä lihakeittoa, sitten Matti ehtii vielä vetäistä 'tirsat'. Leikkaus on klo 13.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 24
« Vastaus #50 : 10.06.20 - klo:17:59 »
Ei varmaankaan juuri tämä, mutta pitihän niitten sotureitten kävellä ties missä, kysehän on vv 1808-09 sodasata.

Kotiseutumatkailua mennen tullen, kun kävimme Ähtärin Alastaipaleella. Mennessä ajoimme Härmästä sotatietä Kauhavalle ja paluumatkalla ajelimme entisen koulu/kotitieni teillä. Korpela ei enää näy asfalttitielle, sillä puut ovat niin häjysti kasvaneet eteen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 24
« Vastaus #51 : 10.06.20 - klo:19:15 »
Nyt lämmitän saunan. Olemme ainoat asukkaat Ruskorannassa. Sen verran vaan, että pystyn menemään suihkuun

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 24
« Vastaus #52 : 10.06.20 - klo:21:03 »

Nyt alkoi kesäsäät, en ole vielä tarkistanut oliko näillä seuduilla kesän eka hellepäivä.
Viime kesänä tähän mennessä hellepäiviä oli jo runsaasti.

Nyt on taas liikuttu...kolmena päivänä kävin kotimökillä ruohoa leikkaamassa, eipä tarvii
muita kävelylenkkejä kun ruohonleikkuria työntelen.
Huomenna aamupäivällä leikkuuhomma tässä omassa talossa omalla vastuualueella,
luultavasti ekaksi haettava bensaa.

Tänään päivällä tuli seurattua telkusta pitkää tiedotustilaisuutta Palmen murhatutkimuksista,
ehkä tutkimusten lopettaminen vihdoinkin. Olipas mielenkiintoista asian tuntemattomallekin.

Iltapäivällä viikon toinen uimahallireissu ja alkuillasta kokeilin pyöräilyäkin pitkästä aikaa.
Nyt vähän ventti olo.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 24
« Vastaus #53 : 11.06.20 - klo:18:30 »
Takaisin Kankaalassa. Hyvä reissu, turvallista ajoa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 24
« Vastaus #54 : 12.06.20 - klo:16:02 »
Aamusella keitellessäni kahvia näin Kaariinan mansikkamaalla tapahtuman, kun harakka nokki jotakin mustaa potkijaa. Siihen hyökkäsi toinen harakka apuun ja sitten tuli naakkoja kuin meren rannalla hiekanjyväsiä, jos saan näin liioitella. Kävin katsomassa kahvit juotuani taistelutannerta, nietu mitään. Mutta annas olla, kun Kaariina leikkasi siinä työnnettävällään nurmea, niin hän tuli minulle sanomaan, että edessään on iso linnunpoikanen, joka vain haukkoo ilmaa. Menin paikalle katsojaksi minäkin ja havaattin, että siinähän on se aamullinen uhri. Eutanasiaa piti harrastaa, sillä toinen silmä oli mustakaapuisella vieraslajilla nokittu huonoon kuntoon. Kosto kourii lintumaailmassa. Naakat veivät keväällä harakoilta tapiseeratun pesän pesän.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Nyt 24
« Vastaus #55 : 12.06.20 - klo:18:37 »
Kun huimaus loppui alkoivat voimat taas elpyä.  Luulin sen olevan pysyvää, vaikka sanottiin ettei ole vaarallista.

Olen siirrellyt huonekaluja olkkarissa ja parvekkeella, eikä paikat ole ainakaan vielä alkaneet kipuilla.

Kun mieli virkistyy myös kauniista keväästä, tuntuu kuin nuortuisin.

Hyvää koulutusta Taivaan Isältä:' Kiellätkö mahdollisuuteni kun kärsit kipua ja vaivaa ?', Hän sanoi.

En ihan, olin kyllä aika surkeana. Jaksoin rukoilla, ja kun aikani oli täynnä huokausta ja pelkoa, sain kokea armon bläjäyksen ! Kaksi päivää olen riemuinnut.
Herra elää, ja minä uskon !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 24
« Vastaus #56 : 12.06.20 - klo:20:31 »
Voi että...kiitos Riitta jakamastasi!    :039:

Kaikkea olet joutunut kokemaan, mutta koen että kiitollisena tuota halusit jakaa,
meille rohkaisuksi, lohdutukseksi...ja ennen kaikkea se että saamme olla
Rakastavan Jumalan tiedossa ja hoidossa!   :eusa_pray: :109:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 24
« Vastaus #57 : 12.06.20 - klo:20:35 »
Nyt sitä jo väläytellään sellaista, jotta ne Ähtäriin majoitetut lainatut pandakarhut pitää palauttaa takaisin sinne Kiinaan. Syystä, kun ei katsojia käy tarpeeksi. Ja pandat ovat todella kallis projekti: hieno pandatalo, hoitajat, ruoka se bambu.... ja menihän siitä joku iso  rahasummakin, vaikka vaan lainassa ovat.  On se kumma, kun ne piti sinne Ähtäriin viedä, eihän sinne ole edes lentoliikennettä, jotta ulkomailta Suomeen tulevat turistit voisivat käydä pikaisesti karhuja katsomassa. Ja sekin, että pandoja on jo niin useissa eläintarhoissa, että enää se ei ole mikään ennen näkemätön eläin kovinkaan monelle.  Itse olen tykästynyt pandoihin, vaikka Ähtärissä en niitä ole katsomassa käynytkään. Eka kertaa näin pandoja Pekingissä muistaakseni vuodenvaihteessa 1999-2000. Sitten pandoja oli  - ja on yhä Euroopassa esim. Wienissä: siellä syntyi ensimmäinen pentu "vankeudessa" eli eläintarhaoloissa ja minähän menin sitä karvaturria katsomaan - soma otus oli. Berliinissä oli 33-vuotiaaksi asti Bao Bao, kunnes sitten sille aika koitti lähteä autuaammille bambumaille ja siellähän tuo kalmo on nyt täytettynä Berliinin eläinmuseossa.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 24
« Vastaus #58 : 12.06.20 - klo:20:38 »
Riitta-mummille,

Oletko päässyt eroon huimauksestasi  - hienoa. Mullakin on semmoinen, olen opetellut  sen kanssa elämään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Nyt 24
« Vastaus #59 : 12.06.20 - klo:20:53 »
Hei !  Olen päässyt eroon, jo  eilen !

Elämä on taas mallissaan, ja kiitos kuuluu kahteen suuntaan, Epleyn metodille ja Taivaan Isälle.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)