Äänestys

Aiotko aanestaa?

Tottakai
22 (78.6%)
En tieda viela
1 (3.6%)
En
0 (0%)
Haluaisin, mut en ole viela taysi-ikainen
5 (17.9%)
En ikina
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 27

Äänestys päättynyt: 07.03.07 - klo:18:41

Kirjoittaja Aihe: Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?  (Luettu 31306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« : 07.03.07 - klo:18:41 »
Aivan on varkain tulleet nuo eduskuntavaalit jo aivan lahelle. Havettaa tunnustaa, et oon kylla ihan harvinaisen pihalla kaikesta, kun en oo suomalaista mediaa seurannut. Se on kuitenkin varma et aanestaa aion (Dublinissa Suomen suurlahetystossa), silla se on mielestani kansalaisvelvollisuus! Siispa muistutan kaikkia muitakin kayttakaahan aantanne jos vaan jo taysi-ikaisia ootte!

Niin, pitaa varmaan menna tsekkailemaan vaalikoneita jos sais hommaan jotain tolkkua... taitaa olla Mietaa melkein ainut ehdokas jonka muistan  :lol:
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
ÄÄNESTÄ!
« Vastaus #1 : 07.03.07 - klo:20:06 »
Älä ole untelo, nyt: ryhtiä, tahtia ja puhtia! Äänestä!

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #2 : 07.03.07 - klo:20:09 »
Tottahan toki äänestän. Varsinkin nyt, kun on satavuotisvaalit. Hannan kanssa samaa mieltä, että se on kansalaisvelvollisuus. Äänestämällä saa mielestäni myös valitusoikeuden. Jos ei äänestä, niin paras pitää suunsa kiinni jälkeen päinkin, jos mitään ei tapahdu.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Hölkänen

  • Vieras
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #3 : 07.03.07 - klo:21:01 »
Minulla on kyllä eniten valittamista omasta puolueestani... Mielestäni eduskunnan puoluerakenne on aika sopiva, mutta ikärakenne pitää korjata. Siksi äänestän.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #4 : 07.03.07 - klo:21:34 »
Aion äänestää - seuraavissakin vaaleissa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #5 : 07.03.07 - klo:21:41 »
Taas on olevinaan niin, että 'oikeat' ihmiset ovat 'väärän' puolueen ehdokkaina. Kenen eduksi antamani ääni sitten menee? Äänioikeuden käyttämättä jättäminen on kuitenkin se tyhmin vaihtoehto.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #6 : 07.03.07 - klo:22:09 »
Jos ihimiset olis rehellisiä ittellensä, eikä käyttääsi sukuperintönä saatua pualueaatettaan, ei olisi mitään väärän pualuehen eherokkahia.
Itte oon äänestäny remaria, kokoomusta ja keskustaa, sen mukahan miltä on ittestä tuntunu.
Vaalikone valitti 40:n kysymysen jäläkehen mulle RKP:n eherokkahan. Nej, det spelar ingen rol. :oops:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #7 : 07.03.07 - klo:22:54 »
Ja miksi ne oikeat ihmiset on väärässä vaalipiirissä! Kuulun johonkin outoon Helsingin vaalipiiriin, eikä täällä tunnu olevan ketään ehdokasta, joka tuntuisi omimmalta. No, vaalikonetta vaan toisensa perään, eiköhän sieltä joku löydy.

Mutta tietysti ilman muuta äänestetään! Siinä on jotain juhlavaa kun saa pudottaa sen lapun sinne uurnaan. Ja vaalipäivänä nimenomaan, ennakkoon äänestän vain silloin, jos en jostain syystä vaalipäivänä pääse paikan päälle. Silläkin uhalla, että sattuisin kuolemaan ennen vaalipäivää, eikä ääneni tulisi annetuksi!

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #8 : 09.03.07 - klo:18:14 »
Kävin markkinoilla katsastamassa kansanedustajaehdokkaita. Kauniita naisia oli paljon. Minulla oli ennakkoon jo numero tiedossa. Kävin välillä äänestämässä sen varalta että, jos joku 'eeva' saiai mieleni muuttumaan.

Kolmen suuren puolueen tietyt asiat ovat samanlaiset, tällöin on aivan sama ketä äänestää. Mutta kun ottaa esille itselle tärkeän asian, hajontaa syntyy.
Käykää äänestämässä, äänestäkää omantuntonne mukaan.
(Jokainen puolue ajaa oman kuppikuntansa asioita.)

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #9 : 10.03.07 - klo:23:53 »
Tanaan sain aaneni annettua siella Suomen konsulaatissa. Vaikka se vahan arpapelia olikin keta aanestan, sain sentaan seulottua jonkun jarkevahkon ehdokkaan. Olo on suorastaan keventynyt, taytyy sanoa!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #10 : 11.03.07 - klo:00:11 »
Tuossa kävin joutessani tänään äänestämässä aamutuimaan. Sama käydä ennakkoonkin, jos tulee jotain yllättävämpää menoa tai muuta niin eipähän jää ääni antamatta. Ei mitään erityisiä viboja saa aikaan itse tapahtuma, vaikka toki pidän tärkeänä sitä että äänestämässä käydään. Mulle ainakin aivan sama käykö ennakkoon vai oikeana päivänä, sama ääni se silti menee...

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #11 : 11.03.07 - klo:07:55 »
Kävin Yle:n vaalikoneessa tarkistamassa mielipiteeni ja sain lähinnä kommunisteja. Periaatteessa olen tietenkin perinteistä kommunismia vastaan, mutta enpä tiedä. Vihreitä saattaisi äänestää ihan siksi, että niillä on konkreettinen ehdotus sosiaaliturvan parantamiseksi. Sellaista lupausta voi olla vaikeampi rikkoa vaalien jälkeen tulematta huomatuksi.

Olen tässä (aikuistunut?) tullut sellaisiin aatoksiin, että ehkäpä passiivisuus vaaleissa on kuitenkin huonompi vaihtoehto kuin sen vähiten ikävän äänestäminen. Suomessakin pitäisi olla sellainen kaikkia vastaan äänestämisen mahdollisuus.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #12 : 12.03.07 - klo:22:06 »
Äänestäisin jos voisin, mutta kun ei ole vielä ikää. Toukokuussa vasta. Tietäisin ketä äänestäisin, mutta kun en voi, niin en voi.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #13 : 13.03.07 - klo:13:53 »
Kävinpäs ennakkoäänestämässä. Lähinnä siksi, että ei ollut jonoa ja oli sopiva hetki. Noista sunnuntai-päivistä ei ikinä tiedä, kuinka väsynyt saattaa olla ;) Ehdokkaan valinta tuotti päänvaivaa, mutta parit vaalikoneet testailin ja mahdollisimman nuoren ehdokkaan valitsin. Ehkä hölmöä, mutta tuntuu että parempi äänestää omanikäistään niin ehkä opiskelijoiden asioihin todella tulevassa eduskunnassa saataisiin parannusta.

Poissa de profundis

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Eduskuntavaalit ovella - Aiotko äänestää?
« Vastaus #14 : 13.03.07 - klo:19:54 »
Äänestin tänään. Päätin tunnustaa väriä ja äänestää puoluetta. Tuntui ihan hyvältä sitoutua :) . Mikäänhän tässä maailmassa ei ole täydellistä, ei vasemmalla eikä oikealla, mutta tämä tuntui oikeimmalta, eli vasemmalta. Hmm, savolaisuus alkaa tehdä työtään minussa. :D

Jaakko, olet viksu ja puhut asiaa, mutta itseäni hiukan ärsyttää tuo "vähiten ikävä" -retoriikka. Tuntuu jotenkin kätensä pesemiseltä ja ulkopuolelta kiukuttelulta tuollainen "mikäänhän ei ole aidosti hyvä vaihtoehto, ja pitää vaan alistua äänestämään vähiten ikävää" -setti. Vähän samalla lailla ärsyttävää kuin se ainainen viisastelu siitä, kuinka kristinusko on hyvä idis, mutta sen harjoittajat vain niin typeriä.

Älä nyt käsitä väärin äläkä luule, että kovin kärkkäästi oikeasti tarkoittaisin kritisoida (itsekin heti kärkeen totesin, että mikään ei ole täydellistä jne.). Olen ihan aidosti sitä mieltä, että ajatuksenjuoksusi on sekä kerkeää että oivallisen nohevaa, ja lisäksi olen kanssasi melkoisen samaa mieltä. Ja, mikä tärkeintä, uskon kykyysi olla provosoitumatta tällaisesta kommentista. :wink:
Nkosi sikelel iAfrika