Äänestys

Suhteeni urheiluun

harrastan urheilua, mutten seuraa sitä.
6 (16.7%)
seuraan urheilua, mutten harrasta sitä.
7 (19.4%)
seuraan urheilua ja harrastan urheilua.
15 (41.7%)
en tee kumpaakaan
8 (22.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 35

Äänestys päättynyt: 30.05.05 - klo:22:10

Kirjoittaja Aihe: Mietteitä urheilusta  (Luettu 13531 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Mietteitä urheilusta
« : 30.05.05 - klo:22:10 »
Mitä mieltä olette urheilusta? Seuraatteko jotain tiettyä urheilulajia tai harrastatteko itse urheilua? Minä harrastan urheilua lähinnä kuntoilumielessä armeijaa varten. Pyöräilen, lenkkeilen, uin jne. Uinnissa olen jopa hivennen keskitasoa parempi. Pelasin myös ala-asteaikoinani SiiPessä pesistä kaksi kautta.

Seuraan paljon eri urheilulajeja eli olen aktiivinen penkkiurheilija. Kaikki urheilulajit menettelevät, tosin hevosurheilu ei ole koskaan jaksanut innostaa. Erityisen lähellä sydäntä ovat moottoriurheilu, jääkiekko, mäkihyppy, alppihiihto ja yhdistetty. Näitä urheilulajeja tulee seurattua aktiivisemmin ja niistä tulee katsottua kaikki lähetykset, mitä suinkin vaan voin. Mennellä jääkiekkokaudella kävin mm. katsomassa kaikki KalPan playoff-kotiottelut.

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #1 : 30.05.05 - klo:23:13 »
Urheilu televisiosta seurattuna ei voisi vähempää kiinnostaa, ja olen aina kuulunut siihen vähemmistöön, joka ei tiedä, ketä vastaan Suomi pelaa jääkiekkoa illan ottelussa (ai illalla matsi?). Lenkillä käyn melkein joka ilta, ja pyörällä tulee päivittäin poljettua hirmuista vauhtia paikasta toiseen. Uimassa pitäisi alkaa käymään useammin, kun tuli sarjalippukin hankittua. Sählyä pelasin vuosi sitten vielä ahkerasti, mutta kyllästyin siihen, että lihakset oli aina monta päivää kipeänä pelin jälkeen. Ja muutkin paikat, riippuen siitä, mihin oli tullut osumia.

Sulkapallo olisi ehkä sellainen laji, jota voisi alkaa pelaamaan, jos vain olisi pelikaveri.

Mutta tv-urheilua en jaksa seurata, se on kiduttavan tylsää. Jääkiekko on ehkä siinä ja siinä, ja vaikka joskus pääsisi tunnelmaan mukaan, tulee 90% varmuudella pettymys, kun Suomi häviää. Muistan kun ala-asteella urheilu-intoisen opettajamme, joka vei meidät katsomaan televisiosta jotain hiihtokisoja, vaikka olisi pitänyt opettaa maantietoa. Se oli kaikessa tylsyydessään hyvin traumaattinen kokemus. Onneksi livahdin pois jossain vaiheessa leikkimään hippaa kaverini kanssa koulun käytäville.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #2 : 30.05.05 - klo:23:37 »
Olen onnistunut lopettamaan! \o/

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #3 : 30.05.05 - klo:23:38 »
Niijoo, nassikkana jakso seurata, omina aktiiviaikoina ei niinkään ja nykyäänkään ei oikein hirveesti.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #4 : 31.05.05 - klo:08:09 »
Jääkiekon SM-liigaa tuli ennen seurattua, ja varsinkin nyt olis kiva kun KalPa nous liigaan, mutta siirtyi sitten Canalille, mikä ei meillä näy...
Suomen pelit katson aina ja mitäs muuta.. Jalkapalloa joskus.
Hevosurheilu onkin sitten se minun ala, tulin kolmelta lauantaiaamuna kotiin ja luin HUn eka ja menin sitten vasta nukkumaan.
Mitään golfia tai Formuloita ei jaksa katsoa, eikä autourheilu muutenkaan innosta, ellei joku pilistä moottoripyörällä pitkin poikin...
Itse... Mä ratsastan.. Melko epäsäännöllisesti ja seuraan raveja. Lenkillä tulee käytyä aina joskus, ja nykyään pyöräilen aika paljon.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Nooris

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #5 : 31.05.05 - klo:10:06 »
Urheilu on tylsää! Arvatkaa kuka hyppi riemusta kattoon kun kuuli, ettei SM-liiga enää pyöri telkkarissa ensi vuonna? Aina, juuri siihen parhaaseen katseluaikaan sunnuntaina kun ei ole mitään tekemistä ja avaa telkkarin, se iskee! Jääkiekkoa. Lentopalloa. Golffia. Purjehdusta...YÄK! Liikunta on kivaa, jos saa itse harrastaa mitä tahtoo milloin tahtoo, mutta en koe pienintäkään halua tuijottaa televisiosta kun muut hikoilevat. Ainut laji, mitä telkusta viitsii seurata, on pesäpallo kun sitä joskus muinoin itsekin useamman vuoden pelailin, mutta sitäkin tulee vain kerran pari kesässä...
Wombaaaaa!

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #6 : 31.05.05 - klo:14:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Nooris"
Urheilu on tylsää!


Totta puhut. Urheilu tosiaan on tylsää! Eikä mitään poikkeuksia. Mutta joskus on pakko mennä lenkille oman terveytensä ja liikunnan saannin kannalta. Mutta sekin tehdään hampaat irvessä.

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #7 : 31.05.05 - klo:20:13 »
mä itse harrastan salibandya, joka on tosi ihana laji. :) muuten en harrasta mitään erityistä säännöllistä liikuntaa, (eli lenkillä n. kerran vuodessa.:D) mutta pyöräily on ihan mukavaa..

telkkarista tulee seurattua aina kaikki MM-jääkiekko-ottelut yms. mutta SM-liigasta en ole niin innostunut ja sitä tulee katsottua harvemmin. miesten superpesisotteluitakin on tosi mukavaa käydä kesällä katsomassa paikanpäällä tai telkkarissa.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #8 : 31.05.05 - klo:22:01 »
En harrasta, mutta seuraan moniakin lajeja televisiosta tai paikanpäällä. Jääkiekko (SM-liiga, NHL (lähinnä tulokset), MM-kisat, WorldCup ja Olympialaiset), yleisurheilu (Kalevan kisat, Suomi-Ruotsi maaottelut, MM, EM, SM, Olympialaiset). Yleisurheilun puolella suosikkejani ovat keihäänheitto, lyhyehköt juoksut sekä kuulantyöntö. Uintia en oikeastaan seuraa, enkä näitä moderneja lajeja. Jalkapalloa en oikeastaan katso ollenkaan, tai siis en katso.

Paikanpäällä tulee seurattua pesäpalloa, SM-jäkistäkin Oulussa tai Jyväskylässä muutama mieluiten tepsipeli. TPS on oma joukkuesuosikkini, Turussakin mahdollisuuksien mukaan pyrin yhden kovan tason liigapelin vuodessa katsomaan. Pesistä käyn tuossa suvannolla katsomassa sen minkä muistan ja ehdin, ratkaisupeleille voi kyllä ihan raivatakin tilaa.

Formuloita en kyllä katso kuin krapulassa, se on silloin lastenohjelmien ohella sopivaa ajanvietettä kun ei ajatus ole tervävimmillään.

Veikkausta tulee myös jonkinverran harrastettua. Pitkävedossa tulee seurattua, jos sattuisi meheviä ylikertoimia mukaan, ja niitähän riittää kun suomalaiset veikkaavat aina omia poikiaan, jotka kuitenkin suhteellisen harvoin oikeasti pärjäävät. Jonkinverran myös NHL-kiekkoa ja tietysti SM-liigaa sitten. Formuloiden saralla silloin tällöin superkaksaria/triplaa, ja tietysti sitten jääkiekossa vielä tulosvetoa.

Säännöllisesti en noita veikkauslappuja täyttele, oikeastaan suhteellisen harvoin. Jos sattuu olemana löysää rahaa, ja illalla mielenkiintoinen vakio- tai pitkäveto rivi, niin silloin laitan. Muitakin rahareikiä kun kuitenkin on, niin mistään en veikkauksen vuoksi tingi, eli riippuvuutta ei ole syntynyt. Pelissä on kuitenkin se tietty jännitys, jos on samalla veto kiinni ja mahdollista lisätienestiä tulossa...

Poissa Ainou

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #9 : 31.05.05 - klo:22:10 »
harrastan mutten seuraa. ;S telkusta on niin niin tylsää katella urheiluo..
ja useimmiten lajeina tanssi tai uinti. :D
"Mä haluun olla vapaa ja uskaltaa
ihan omaan tahtiin askeltaa.
Sanoo muut mitä vaan,
ei haittaa siitä vaan,
ei kaikkia ei voi miellyttää kuitenkaan"
-Paarma

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #10 : 01.06.05 - klo:12:42 »
koripalloa pelaan. en jaksa seurata mitään  :o
peace and lööv

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #11 : 01.06.05 - klo:18:18 »
Harrastan uimista ja ensi syksystä lähtien luultavasti hanmoodoa. Vielä viitisen vuotta sitten tuijotin ihan intona formula ykkösiä, mäkihyppyä ja MM-jääkiekkoa. SM-jääkiekko ei oikein jaksanut innostaa, kun ei tiennyt, ketä kannustaa. Lähin SM-joukkue taitaa olla Oulun Kärpät 150 km. päässä :roll:

Joo, ja uimahypyt on hauskaa katottavaa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #12 : 01.06.05 - klo:22:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Lumi"
Lainaus käyttäjältä: "Nooris"
Urheilu on tylsää!


Totta puhut. Urheilu tosiaan on tylsää! Eikä mitään poikkeuksia.


Voisitteko nimimerkit "Lumi" ja "Nooris" hivennen perustella tuota väitettänänne, että urheilu on tylsää. En kritisoi teidän mielipidettänne, vaan kysyn lähinnä, että miksi ajattelette noin?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Re: Mietteitä urheilusta
« Vastaus #13 : 13.01.09 - klo:04:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Kristian"
Mitä mieltä olette urheilusta? Seuraatteko jotain tiettyä urheilulajia tai harrastatteko itse urheilua? Minä harrastan urheilua lähinnä kuntoilumielessä armeijaa varten. Pyöräilen, lenkkeilen, uin jne. Uinnissa olen jopa hivennen keskitasoa parempi. Pelasin myös ala-asteaikoinani SiiPessä pesistä kaksi kautta.

Seuraan paljon eri urheilulajeja eli olen aktiivinen penkkiurheilija. Kaikki urheilulajit menettelevät, tosin hevosurheilu ei ole koskaan jaksanut innostaa. Erityisen lähellä sydäntä ovat moottoriurheilu, jääkiekko, mäkihyppy, alppihiihto ja yhdistetty. Näitä urheilulajeja tulee seurattua aktiivisemmin ja niistä tulee katsottua kaikki lähetykset, mitä suinkin vaan voin. Mennellä jääkiekkokaudella kävin mm. katsomassa kaikki KalPan playoff-kotiottelut.

Monipuolinen liikunta ja urheilu on kehittävää fyysisesti ja henkisesti.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #14 : 13.01.09 - klo:07:51 »
Olen seurannut urheilua aivan pikkupojasta, miltei kaikki on käynyt ja käy yhä: mäkihypystä jalkapalloon, salibandysta kaukalopalloon, painista nyrkkeilyyn. Nykyään saan jopa rahallista korvausta siitä, että seuraan urheilua ja kerron näkemästäni ja kokemastani kansalaisille.

  Oma harrastus on nyttemmin vähän lössähtänyt. Eri sarjoissa olen pelannut pesä-ja lentopalloa. Myös jalkapallossa, jääkiekossa, juoksussa ja hiihdossa olen kilpaillut. Puolitosissaan olen harrastanut myös muun muassa tennistä. Kokeillut olen monia muitakin lajeja.