Kirjoittaja Aihe: Seinäjoen herättäjäjuhlat  (Luettu 37083 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Seinäjoen herättäjäjuhlat
« : 21.06.09 - klo:08:22 »


   Seinäjoen herättäjäjuhlat. Pääsettekö paikalle? Ja jos, niin millä mielellä lähdette liikkeelle!?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #1 : 21.06.09 - klo:08:23 »
töihin... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #2 : 21.06.09 - klo:08:29 »

Seinäjoen herättäjäjuhlat. Pääsettekö paikalle? Ja jos, niin millä mielellä lähdette liikkeelle!?

Älä ole niin utelias ,,,  :kahvi: ... :eusa_angel: ...  :icon_sunny:

"Lie Luoja havainnut sen viisahaksi, yksi suu … mutta sen sijaa korvaa kaksi".
« Viimeksi muokattu: 21.06.09 - klo:08:32 kirjoittanut Benkku »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #3 : 21.06.09 - klo:09:14 »

   Seinäjoen herättäjäjuhlat. Pääsettekö paikalle? Ja jos, niin millä mielellä lähdette liikkeelle!?
Tyynin mielin. En elämöi. Otan ympäristön huomioon. Kunnioitan vanhaa. Katson uteliaana tulevaisuuteen ja hetkeen, mikä on. Yritän ymmärtää sijoittumistamme niihin ryhmiin nähden, joiden kokoontuminen ilmoitetaan virallisesti; ennen sitä naapuripenkissä istuvaan ihmettelijään, ketä nuo ovat?
Lapsesta saakka juhlilla käyneenä keski-ikää vanhempana tunnen olevani uudistaja foorumin aktiivikäyttäjänä. Körttifoorumi on uusi aluevaltaus. Tämä on levittänyt Armon alhaallaolemisen ilosanomaa.
Työelämässä vielä pari vuotta pitää kosketuksissa sekä uuteen että vanhaan. Olen aallonharjalla. Siksi ystävän tapaaminen tuntuu erityisen arvokkaalta.

(Muokkaus koski välilyönnin laittamista kolmanneksi viimeisen lauseen sanojen "pari" ja "vuotta" väliin.)
« Viimeksi muokattu: 21.06.09 - klo:09:28 kirjoittanut satman »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #4 : 21.06.09 - klo:09:32 »
Tulemme kun emme muutakaan voi. Millä muulla pärjäisi talven yli seuraavaan suveen.

Muuten me foorumilaiset tapaamme perinteisesti
Jotta tieto tulisi ajoissa niin tapaamme lauantaina klo 17 lohkossa K jokirannassa. Osmon kertoman mukaan siinä on parhaiten varjoa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Juhoma

  • Vieras
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #5 : 21.06.09 - klo:10:00 »

   Seinäjoen herättäjäjuhlat. Pääsettekö paikalle? Ja jos, niin millä mielellä lähdette liikkeelle!?

 Emme pääse paikalle.  Hellevi ei voi istua niin pitkää matkaa autossa. Eikä sitten perillä, vaikka meillä on jo useana vuotena ollut omat tuolit mukana .  Meidän herättäjäjuhlat on juhlittu. Vaikka olemme niissä käyneet yhdessäki n. kuusikymmentä kertaa,  tuntuu sinne olevan suuri kaipuu.     Kaikille hyvää juhlamatkaa.   Muistakaa hiljaa kotiinjääneitäki.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #6 : 21.06.09 - klo:11:38 »
Kiitos seppos nopeasta tiedottamisesta. Olen juhlien alla vain parina päivänä täällä kotona koneen ääressä.
Toivottavasti hartaasti odottamani juhlamatka toteutuu. Useinhan käy niin että toppi tulee omille päätöksille ja odotuksille. Mutta kun ei mitään odota, eikä paljon suunnittele
kaikki menee mukavasti.
Ajomatka on minulla aika pitkä. En ole ajellut 100 km pidempiä siivuja. Mökiltä Seinäjoelle on n. 250 km. Ja yökyläpaikka 0n vielä sieltä 70 km koilliseen. Yhteensä ajettavaa kahtena päivänä n. 650 km.
Muistaisitteko autoilevaa mummiakin. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #7 : 21.06.09 - klo:11:58 »
Lainaus
Jotta tieto tulisi ajoissa niin tapaamme lauantaina klo 17 lohkossa K jokirannassa. Osmon kertoman mukaan siinä on parhaiten varjoa
 
Kiitos tiedotuksesta!
Tulostin juuri kartan ja muuta tietoa.

Olen kyllä myös tulossa,
harmillista vain kun kummitytölläni on rippijuhlat Lappajarvellä juuri lauantaina... :017:
...aion silti tulla... :icon_cool:
Herra armahda.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #8 : 21.06.09 - klo:12:01 »



  Itse lähden juhlille odottavalla mielellä. Juhlien sisältö on tuttu, ihmisistä moni. Paikan tunnen myös, viime kesänä olin niillä nurkilla tangomarkkinoilla. Mukava on nähdä penkeillä ja penkkien välissä myös Körttifoorumin kansaa. :023:

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #9 : 21.06.09 - klo:16:40 »
Eherottomasti. Mutta talkoisiin on nyt vähän ollut kynnystä - nurmolaissyntyisenä ei oikein miellytä niin kunnan kuin seurakunnankin pakkoliitos Seinäjokeen, jota kaksi kolmannesta omillaan hyvin toimeentulleen Nurmon asukkaista vastustikin. Jotenkin ei huvita siis lähteä mukaan seinäjokisten porukkaan, mutta ehkä sitä sitten vaikka penkkejä kantamaan päätyy...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #10 : 21.06.09 - klo:20:56 »
Johannyttoki! Mun 20. herättäjäjuhlat  :109:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #11 : 21.06.09 - klo:21:13 »
Ei taida olla jaksottimia juhlille. Olen lupautunut saarnaamaan su 5.7. Petäjäveden vanhassa kirkossa (merkitty Unescon maailmanperintöluetteloon) ja sen jälkeen puhumaan körttiseuroissa. Lienee riittävästi minun osalleni ko. viikonlopulle.
« Viimeksi muokattu: 21.06.09 - klo:21:15 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #12 : 21.06.09 - klo:21:24 »
Tulossa ollaan - kolmansille juhlille peräkkäin. On mielenkiintoista käydä ensimmäistä kertaa elämässään Etelä-Pohjanmaalla vai lasketaanko Ähtärikin kuuluvaksi siihen? Tarkoitus olisi ajella mökiltä käsin, jolloin ajamista olisi vain se Riitta-mumminkin mainitsema parisataa kilometriä. Odotan juhlilta sielun särvintä eksistentiaaliseen ahdistukseen.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #13 : 21.06.09 - klo:21:30 »
Toivoin näkevämme kasvoista kasvoihin. Näemme siis vain kuvamme( kuin kuvastimesta).
Mutta petäjävetiset voittivat 2-1. Olen käynyt kirkossa. Siinä on petäjävapriikin tuntu.
 :059:

Petäjäveden kirkon saarnastuoliin on veistetty pieniä enkelinpäitä(puttoja) aivan ihastuttavan naiivilla tyylillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Suvikki

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Vs: Seinäjoen herättäjäjuhlat
« Vastaus #14 : 22.06.09 - klo:16:47 »
Olen juhlille lähdössä, ja varovasti olen suunnitellut olevani koko juhlien ajan paikalla. Olen käynyt ehkä neljillä herättäjäjuhlilla aiemmin, mutta silloin olen vain pistäytynyt päiväseltään. Jotenkin noviisi-olo tässä on, jonkinlaista uutuudenkarheutta, sillä vaikka seurat ja körttikansa olisi minulle miten tuttua, tänä vuonna olen ensimmäistä kertaa lähdössä juuri seuroihin ja sanankuuloon - en sukulaisille kuskiksi tai muuten vain hengailemaan.