Kirjoittaja Aihe: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?  (Luettu 10039 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #15 : 05.06.09 - klo:14:45 »
Lainaus
Toivon myös, ettei Salis & Pena -körttipiirin nimestä tehdä mitään sananmuunnoksia!

 :017: meni vähän aikaa, ennekuin sytytti  :icon_lol:
Herra armahda.

Poissa Oksanen

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #16 : 05.06.09 - klo:16:22 »
Nyt puhuu henkilö, joka siis asuu omasta mielestään körttiläisyyden periferiassa. Herättäjä-, herännäis- tai körtti-alkuiset nimet ovat näillä meikäläisen kotikulmilla kaikki ihan yhtä kuvaavia suurimalle osalle työkavereitani, naapureitani, lastemme koulukavereille ja heidän vanhemmilleen. Nämä kaikki etuliittteet edustavat satunnaisille kaduntallaajille jotain patavanhoillista tai äärikaristamaattista ääriliikettä. Ei tätä asiaa nimenmuutoksilla korjata. Minä en ole ikinä pitänyt Herättäjä-Yhdistys -nimestä. Olennaisempaa voisi olla parempi näkyminen nyt aluksi vaikka kirkollisessa keskustelussa. Sitäkin seuraa vain pieni osa ihmisistä. Körttiläisyyden näkyminen on ollut aika heikkoa viimeisen viiden vuoden ajan. Minä jotenkin haluaisin, että minun hengelllinen kotini olisi näkemyksineen keskustelussa paremmin esillä.
14 vuotta sitten olin kirjoitin Hengelliseen Kuukauslehteen, että olen mieluummin körttiläinen kuin herännyt. Olen edelleen samaa mieltä. Meillä oli aikanaan aktiivinen opiskelijaporukka. Me kutsuimme itseämme Turun Körttiopiskelijoiksi. Me mainostimme itseämme mustavalkoisella pohjalla.
Tekstinä oli:
Seurat
Siionin virret
Suvaitsevaisuus

T: entinen Turun Körttiopiskelija

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #17 : 05.06.09 - klo:19:28 »
Foorumikörtit: eikös nyt olis jo korkea aika meidän körttienkin kansainvälistyä ja tulla esiin globaalisti.

Kielimiehet/Salis ym: nyt laatimaan kansainvälinen nimi, joka puree tulevaisuuden globaalisoitumisessa.

Vihjeeksi englannin sanakirjasta: herännäisyys pietism/s pietismi -ist s pietisti istic a pietistinen. yhdistys assoclation, society. Jään odottamaan uuden, kansainvälistyneen Herättäjä-Yhdistyksen uutta nimeä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #18 : 05.06.09 - klo:21:12 »


Pitääpä viikonloppu maistella vaihtoehtoja. Suomen maltilliset luterilaiset, Mauton suola ry, Nukkukaa hyvin ry Paavo Ruotsalaisen perinneyhdistys...

Mt
:repee2:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #19 : 05.06.09 - klo:21:21 »
Aika kivaa pohdintaa, kun en ole edes muutamaan vuoteen täällä hengaillessa saanut selvää, mikä Körtti on?

Selittäiskö joku?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #20 : 05.06.09 - klo:21:32 »
Aika kivaa pohdintaa, kun en ole edes muutamaan vuoteen täällä hengaillessa saanut selvää, mikä Körtti on?

Selittäiskö joku?
Ei Körtti vaan körtti.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #21 : 05.06.09 - klo:21:55 »
Kotimaa N:o 22 viimeisellä sivullaan ja palstallaan - käsinpoimittua - kertoo kristillisten piirien puhuvan omaa slangia. Siinä körtistä käytetään nimitystä körde. Eipä kuulosta tutulta. Tiukka-asenteisesta uskovaisesta (nainen) käytetään nimitystä nutturapää. Mikä nimitys olisi paikallaan tällaisesta tiukkapipoisesta körtistä, jota minä edustan?
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #22 : 06.06.09 - klo:07:22 »
Kotimaa N:o 22 viimeisellä sivullaan ja palstallaan - käsinpoimittua - kertoo kristillisten piirien puhuvan omaa slangia. Siinä körtistä käytetään nimitystä körde. Eipä kuulosta tutulta. Tiukka-asenteisesta uskovaisesta (nainen) käytetään nimitystä nutturapää. Mikä nimitys olisi paikallaan tällaisesta tiukkapipoisesta körtistä, jota minä edustan?

Pinkokörde. :icon_lol:
Acta, non verba.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #23 : 06.06.09 - klo:09:34 »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #24 : 06.06.09 - klo:10:20 »
Tuo körde on minua nuorempien sanastoa. Ilmoittaudun pinkokörtiksi.

Olo on kuin konsultilla, hänhän tietää, mutta ei  osaa. Sama on kuin meikäläisen uskonkilvoituksen kanssa. Tiedän, että omalla työllä ei ole mitään merkitystä, mutta en silti kuitenkaan lakkaa yrittämästä. Tyhmästä päästä kärsii koko keho.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #25 : 06.06.09 - klo:11:17 »
Tuo körde on minua nuorempien sanastoa. Ilmoittaudun pinkokörtiksi.

Olo on kuin konsultilla, hänhän tietää, mutta ei  osaa. Sama on kuin meikäläisen uskonkilvoituksen kanssa. Tiedän, että omalla työllä ei ole mitään merkitystä, mutta en silti kuitenkaan lakkaa yrittämästä. Tyhmästä päästä kärsii koko keho.

Ain laulain työtäs tee! :kahvi:
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #26 : 06.06.09 - klo:12:01 »
Nimi on minun mielestäni aivan hyvä näin. Herättäjä-Yhdistys herättelee, ei pakottele, eikä käännyttele eikä pelasta. Ne jotka heräävät tai eivät nuku, ovat Heränneitä.

Körtti on lempinimi ( miesten takki kolmella halkiolla ), vähän niinkuin roku. Rock on takki tai jakku ( mielellään nahkainen ja niiteillä ja soljilla). Ollaan siis vaatimattomampia kuin rokkikansa tai frakkikansa. Körtti olen mielelläni. :049:

Ei englanninkielistä nimeä please. Juuri puolison kanssa puhuttiin, että enää ei ota selvää yrityksistä joiden nimet ovat esain. Telia, ICC, Destia, Itella, Nordea, Arsenal,
Mandatum jne.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #27 : 06.06.09 - klo:12:25 »
Voisi pistää konsultit työhön ja ottaa sellainen mitään merkitsemätön epämääräisesti latinalta kuulostava idiootti-nimi kuten Itella tai Destia...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #28 : 06.06.09 - klo:12:29 »
Voisi pistää konsultit työhön ja ottaa sellainen mitään merkitsemätön epämääräisesti latinalta kuulostava idiootti-nimi kuten Itella tai Destia...

Tuo ottaa kuulosti huvittavalta. Itella on varmaan maksanut miljoona euroa konsulttipalkkiona ei Destiakaan ilmainen ollut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Olisiko syytä vaihtaa Herättäjä-Yhdistyksen nimeä?
« Vastaus #29 : 06.06.09 - klo:18:46 »
Ei tunnu saavan körttisten globalisoituminen kannatusta ja hyvä niin. :067: Ammutaan siis koko ajatus alas.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.