Äänestys

Äänestän EU-vaaleissa

Varmasti
11 (61.1%)
Vuorenvarmasti
6 (33.3%)
Pyydän, että Jumala suo
1 (5.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 16

Äänestys päättynyt: 12.05.09 - klo:12:24

Kirjoittaja Aihe: EU-vaalit 2009  (Luettu 18074 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
EU-vaalit 2009
« Vastaus #30 : 14.05.09 - klo:20:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Minä äänestän todennäköisesti Sari Essayahia tai sitten ihan protestina Timo Soinia. En välitä koko EU:sta, niin mulle nämä vaalit eivät ole elämän ja kuoleman kysymys, vaikka tiedän toki, että tärkeät asiat päätetään siellä.


Kannattaisi välittää. Miksi annat muiden päättää puolestasi?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
EU-vaalit 2009
« Vastaus #31 : 14.05.09 - klo:21:24 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Minä äänestän todennäköisesti Sari Essayahia tai sitten ihan protestina Timo Soinia. En välitä koko EU:sta, niin mulle nämä vaalit eivät ole elämän ja kuoleman kysymys, vaikka tiedän toki, että tärkeät asiat päätetään siellä.


Kannattaisi välittää. Miksi annat muiden päättää puolestasi?


Niinpä. Sen vuoksi äänestänkin kyllä jotain. Todennäköisesti Sari Essayahia. Kuitenkin soisin Soininkin pääsevän läpi, niin tulisi edes joku EU-kriittinen tapaus kehiin. Omasta puolestani ottaisin heti markan takaisin ja muutenkin oman identiteetin kaikkine höysteineen. Olen niin vastaan näitä isoja yksiköitä niin virasto- kuin koulutasollakin sekä maataloudessa, että en millään käsitä sitä, miksi kaiken pitää olla niin suurta ja tuottaa yhä enemmän voittoa. Miksi ei voisi tyytyä vähempään, kun on ennenkin pärjätty muutamalla lehmällä. Nykyisin semmoiselle nauretaan.

Ps. tiedän yhden paikan, jossa mummo pitää yhtä lehmää ja rinnalla kasvattaa aina vasikkaan. Ylimääräisen maidon juottaa vasikalle. EU-tarkastajat olivat muinoin tulleet mukamas laittamaan lappuja korviin, niin mummo oli sanonut, että " Pitäkee tok EU:nne. EU ei tarvihe minua enkä minä varsinkaan tarvihe EU:ta". Niin olivat tarkastajat joutuneet noloina lähtemään. Ei saa mummokaan tukia, mutta onnellisena elää poikansa kanssa vielä tänä päivänäkin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Hölkänen

  • Vieras
EU-vaalit 2009
« Vastaus #32 : 14.05.09 - klo:21:48 »
EU-vaalit ovat tärkeämmät kuin täällä pussinperällä arvaakaan. EU on riittävän iso poliittinen mahti suitsimaan rahan valtaa ja edistämään globaalia kestävää kehitystä. Suomi yksin on lastu maailmantalouden lainehilla, kuten on nähty.

Valitettavasti parlamenttiin pääsy edellyttää aika isoa vaalikampanjaa, jolloin valitut ovat enemmän rahoittajiensa kuin äänestäjiensä asiaa ajamassa, tulevista sukupolvista puhumattakaan. Itse olen vähän tuntemattomamman ehdokkaan Jenny Lindborgin (sd) tukiryhmässä, olin jo eduskuntavaaleissa. Kannan korteni kekoon paitsi äänestämällä myös levittämällä vaalimainoksia.

Rohkeita päätöksiä äänestyskopissa! ;)

myyrä

  • Vieras
EU-vaalit 2009
« Vastaus #33 : 15.05.09 - klo:05:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
EU-vaalit ovat tärkeämmät kuin täällä pussinperällä arvaakaan. EU on riittävän iso poliittinen mahti suitsimaan rahan valtaa ja edistämään globaalia kestävää kehitystä. Suomi yksin on lastu maailmantalouden lainehilla, kuten on nähty.

Valitettavasti parlamenttiin pääsy edellyttää aika isoa vaalikampanjaa, jolloin valitut ovat enemmän rahoittajiensa kuin äänestäjiensä asiaa ajamassa, tulevista sukupolvista puhumattakaan. Itse olen vähän tuntemattomamman ehdokkaan Jenny Lindborgin (sd) tukiryhmässä, olin jo eduskuntavaaleissa. Kannan korteni kekoon paitsi äänestämällä myös levittämällä vaalimainoksia.

Rohkeita päätöksiä äänestyskopissa! ;)


Paljolti yhteisiä näkemyksiä Hölkäsen kanssa. EU voisi halutessaan toimia sosiaalisen oikeudenmukaisuuden, maailmanlaajuisen kestävän kehityksen ja ihmisoikeuksien puolesta.

Näin haluaisin uskoa, mutta kyllä kyynisyys voittaa tässä(kin) asiassa. Rahan valta siellä puhuu ja Suomi noudattaa ensimmäisenä oikein kiltisti joka ainoaa direktiiviä. Suomea siellä viedään kuin pässiä narusta isojen maiden toimesta.

Silti äänestän, koska teen niin kaikissa vaaleissa. Kun vaan löytyisi sopiva ehdokas. Täytynee kurkata YLE:n vaalikoneeseen minkälaisen ihmeotuksen se arpoo äänestettäväksi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
EU-vaalit 2009
« Vastaus #34 : 15.05.09 - klo:10:46 »
YLE:n vaalikone http://yle.fi/vaalikone09/vaalikone.php
En suosittele, koska se voi johdattaa harhaan parasta ehdokasta valitessasi. Kannustan, koska kone antaa kuvaa nyt EU:ssa ja Suomessa ajankohtaisista asioista.

HS:n vaalikone http://www.vaalikone.fi/euro2009/kysymyslomake.htm
 Kannattaa käyttää, sillä kysymykset toimivat myös tietolähteenä, mitä ongelmia maanosallamme on tällä hetkellä.  Jos epäilet, että kone ei auta sinua ehdokkaan valinnassa, käytä kuitenkin hyväksesi varmuuden saadaksesi.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
EU-vaalit 2009
« Vastaus #35 : 15.05.09 - klo:11:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
EU-vaalit ovat tärkeämmät kuin täällä pussinperällä arvaakaan. EU on riittävän iso poliittinen mahti suitsimaan rahan valtaa ja edistämään globaalia kestävää kehitystä. Suomi yksin on lastu maailmantalouden lainehilla, kuten on nähty.


Tämä kaikki on totta. Tärkeimpiä asioita ovat unionin jäsenmaiden kilpailukyvyn parantaminen, unionin sisäiset avoimet markkinat, toiminta ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja kansalaisten vapaa liikkuminen unionin alueella.

Suomen kannalta on tärkeätä on myös se, että hallituksen valmistelemista lainsäädännöstä noin 50 % määräytyy EU:n direktiivien mukaan. Parlamenttiin tarvitaan taitavia ja osaavia edustajia Suomesta, jotka voivat omalla toiminnallaan saada aikaan maanläheisyyttä direktiivien sisältöön.
Acta, non verba.

Poissa madira

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
EU-vaalit 2009
« Vastaus #36 : 15.05.09 - klo:14:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Minä äänestän todennäköisesti Sari Essayahia tai sitten ihan protestina Timo Soinia. En välitä koko EU:sta, niin mulle nämä vaalit eivät ole elämän ja kuoleman kysymys, vaikka tiedän toki, että tärkeät asiat päätetään siellä.


Anteeksi nyt, mutta ihmettelen vähän tuota boldattua pätkää. Miksi äänestää protestina ketään kuka oikeasti sinne pyrkii? Mitä vastaan sillä voi protestoida? Mä oon luullut että protestiäänet menee yleensä esimerkiksi Aku Ankalle. Timo Soinille jos monikin äänensä antaa protestina, niin pian se pääsee sinne ihan oikeesti. :shock: Nyt aloin miettimään, mahtoikohan kuuluisa gladiaattorimmekin päästä eduskuntaan protestiäänillä -olisi ainakin hyvä selitys sille, miksi hän ihan oikeasti oli niin huikea ääniharava.

Ja itse aiheeseen, varmasti äänestän, ja ehdokaskin on jo selvillä. Ja kun nyt täällä näkyy moni muukin paljastaneen ehdokkaansa, niin uskallan itsekin kertoa ääneni menevän Nesrin Canille. Paljon vihreitä (ja muitakin mielestäni hyviä) arvoja omaava demari. Ja äiti. Ei kristitty, mutta se ei musta politiikkaan mitenkään liitykään. ;)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
EU-vaalit 2009
« Vastaus #37 : 15.05.09 - klo:14:35 »
Lainaus
Ei kristitty, mutta se ei musta politiikkaan mitenkään liitykään.


Itse näen asian siten, että ihminen ei voi päästä eroon omasta arvomaailmastaan, vaan kantaa sitä muassaan.
Jos ihminen on kristitty, hän pyrkii toimimaan oman maailmankuvansa mukaisesti, eli tekemään päätöksiä kristillisen arvomaailman pohjalta.
Jos hän on muslimi, hän toimii samoin.
Jos vapaa-ajattelija, hän myös toimii oman maailmankatsomuksensa mukaisesti, jos mitä tahansa, niin sama kaava.

Uskontoa/mailmankantsomusta/arvomaailmaa on aika mahdoton irroittaa päätöksenteosta.


Lainaus
Miksi äänestää protestina ketään kuka oikeasti sinne pyrkii?


Itse ymmärtäisin asian seuraavasti:
Oletetan, että jos joku on EU-vastainen, hänellä on tällöin 2 vaihtoehtoa EUvaaleissa: jättää äänestämättä taikka äänestää henkilöä, joka myös edustaa samaa uskomusmaailmaa. Timo Soini on EU-vastainen ehdokas, joten tällöin EU-vastainen henkilö protestoin EUta vastaan äänestmällä häntä.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
EU-vaalit 2009
« Vastaus #38 : 15.05.09 - klo:14:49 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"


Lainaus
Miksi äänestää protestina ketään kuka oikeasti sinne pyrkii?


Itse ymmärtäisin asian seuraavasti:
Oletetan, että jos joku on EU-vastainen, hänellä on tällöin 2 vaihtoehtoa EUvaaleissa: jättää äänestämättä taikka äänestää henkilöä, joka myös edustaa samaa uskomusmaailmaa. Timo Soini on EU-vastainen ehdokas, joten tällöin EU-vastainen henkilö protestoin EUta vastaan äänestmällä häntä.


Juuri näin. :D
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
EU-vaalit 2009
« Vastaus #39 : 15.05.09 - klo:14:52 »
1.   115 Sandberg, Juha    VAS    87%    
2.    41 Valo, Britt-Marie    STP    86%    
3.    20 Törrö, Terhi    KA    84%    
3.    198 Soini, Timo    PS    84%    
3.    33 Paakkolanvaara, Liisa    STP    84%    
6.    195 Mattila, Pirkko    PS    83%    
7.    88 Lilius, Ulla    SSP    82%    
8.    31 Nevalainen, Anna    STP    81%    
8.    79 Tölkkö, Anna-Mili    SKP    81%    
8.    186 Jussila, Jorma    KD    81%    
8.    187 Kärkkäinen, Kari    KD    81%    
8.    16 Savola, Terttu    KA    81%    


Tässä mun vaalikonetulokset. Aika vasemmalla näyn olevan.

Näitä taas ei pitäisi äänestää:

189.    50 Penttilä, Risto E.J.    KOK    45%    
189.    59 Ukkola, Tuulikki    KOK    45%    
189.    168 Jaakonsaari, Liisa    SDP    45%    
189.    43 Itälä, Ville    KOK    45%    
193.    44 Kauma, Pia    KOK    44%    
194.    129 Af Enehjelm, Nina    RKP    40%    
195.    61 Vikman, Sofia    KOK    37%    
196.    131 Hagelstam, Axel    RKP    31%    
   

Nämä on taas oikealta. Luulin olevan keskellä, ehkä aavistuksen oikealla, mutta en näköjään tämän ylen vaalikoneen mukaan. :D

Noh, ehdokasta en tuon perusteella valitse, vaan pysyn edelleen Sarissa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa madira

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
EU-vaalit 2009
« Vastaus #40 : 15.05.09 - klo:14:54 »
^ahaa, no joo. En oo Soinin mailmaan niin syvästi tutustunut, että olisin tuota nimenomaista asiaa hänestä tiennyt. :)

Varmasti maailmankuva vaikuttaa jollain tapaa päätöksentekoon, jos on muslimi isolla ämmällä tai kristitty isolla koolla. Mä kuitenkin näen ison eron myös Suomessa kasvaneella muslimilla ja lähi-idästä kotoisin olevalla muslimilla. Kotimaan kulttuurin vaikutukset on vähintään yhtä suuret, näin uskon. Uskon myös, että henkilön kanssa keskusteltuani (en tosin kasvotusten enkä edes puhelimessa, vaan modernia, sähköistä tekniikkaa apuna käyttäen) pystyn olemaan varma siitä että hänen arvomaailmansa on kuitenkin varsin hyvä ilman kristinuskoakin. Ei se islamkaan yhtään hullumpi uskonto sitäpaitsi ole, ja onhan siinä jotain yhteistä kristinuskon kanssakin. ;)

Oli miten oli, jos kohta maailmankatsomus päätöksentekoon vaikuttaakin, niin en silti voisi kristittynä äänestää kristillisdemokraattejakaan. Ehkä tämä huomautus jotenkin liittyy aiheeseen?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
EU-vaalit 2009
« Vastaus #41 : 15.05.09 - klo:15:14 »
Lainaus
Varmasti maailmankuva vaikuttaa jollain tapaa päätöksentekoon


En usko, että kovin montaa ihmistä löytyy, jotka haluavat tehdä päätöksiä vastoin sitä, minkä oikeaksi ymmärtävät, eli vastoin omaa maailmankuvaansa.
Toki joskus täytyy tehdä kompromisseja asioissa, jotka ovat vähemmän merkityksellisiä, jotta itselleen merkityksellisimpiä asioita saisi helpommin läpi.

Eli väitän, että ihmisen maailmankuva on juuri se, mikä niihin päätöksiin vaikuttaa.

Mitä muslimeihin tulee, arvostan suuresti heidän uskossaan tiettyjä minunb mielestäni terveitä tapoja, jotka on meidän yhteiskunnassamme jo ryvetetty.

myyrä

  • Vieras
EU-vaalit 2009
« Vastaus #42 : 15.05.09 - klo:16:01 »
Täytynee tehdä ehdokasvalinta muitten asioitten kuin hakukoneiden perusteella. Ylen mukaan oon kommunisti ja Hesarin kristillinen. 8)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
EU-vaalit 2009
« Vastaus #43 : 16.05.09 - klo:14:14 »
Lainaus käyttäjältä: "myyrä"
Täytynee tehdä ehdokasvalinta muitten asioitten kuin hakukoneiden perusteella. Ylen mukaan oon kommunisti ja Hesarin kristillinen. 8)


Äänestät siis kristittyä kommunistia. :lol: Suomen Kommunistisesta Puolueesta tuskin löytyy monta kristittyä, mutta vasemmistoliitosta saattaa löytyä, kun oikein hakee. Halpisversio olisi äänestää kristittyä demaria.  :lol:
Acta, non verba.

myyrä

  • Vieras
EU-vaalit 2009
« Vastaus #44 : 16.05.09 - klo:15:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "myyrä"
Täytynee tehdä ehdokasvalinta muitten asioitten kuin hakukoneiden perusteella. Ylen mukaan oon kommunisti ja Hesarin kristillinen. 8)


Äänestät siis kristittyä kommunistia. :lol: Suomen Kommunistisesta Puolueesta tuskin löytyy monta kristittyä, mutta vasemmistoliitosta saattaa löytyä, kun oikein hakee. Halpisversio olisi äänestää kristittyä demaria.  :lol:


Joo...on täällä yksi kommunisti, joka lehtihaastattelun mukaan on ihastunut Vuorisaarnaan. No, hän ei ole ehdolla enkä häntä äänestäisi vaikka olisikin.

Itse asiassa alkuseurakunnan touhut haiskahtavat alkukommunismille. :wink:

Olen kuitenkin tehnyt äänestyspäätökseni:

Touko Aalto, vihreät