Kirjoittaja Aihe: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.  (Luettu 64675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« : 09.03.16 - klo:17:30 »

https://www.youtube.com/watch?v=ECYZ1bMXMcU

Siis niinku, taasko se meni kiinni, mut nyt avasin uuden tälläsen.

Siis niinku, kulmabaarin.

Tänne sit ei vakavia vaan juttuja, kuten.
Öö, Hevonen meni baariin ja alko hirnuu.

Tai keitossani on kärpänen. Pläts keitot silmille, tarjoili ei oo enään.

Siis onkohan rippituolissa ja baarissa suomalaisille jotain avatumispaikkaa?
Tuntuu, että karaokea ja sielun syvyyttä, kun eukko jätti ja nyt, juon tai muuta avautumista taloyhtiön putkirempasta tai naapureista pitää ihmisten tulla purkamaan kulmabaariin.
En tiedä onko katolilaisten rippituolissa kuuultu avautumisia naapureista?
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #1 : 09.03.16 - klo:18:01 »
Jonniinmoisena harrastelija-isännöitsijänä tiedän että purkukanava taloyhtiöjutuille
ja naapureista tarinoimisille on kyllä paikallaan... :003:
En kyllä sitä aloita...olen ehkä jäävi...
Noh...sen kyllä sanon että kun olen isännöitsijänä omassa talossa, siis missä asutaan...
niin jutun juuri vaimonkin kanssa on herkemmässä...

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #2 : 09.03.16 - klo:18:03 »
Aika körttiläistä, eikö olekkin+

https://www.youtube.com/watch?v=c55clqjN8D8

Ton Handen tapasin useasti asuessani Kalliossa.
Alppilan kirkko oli mun hima tsyrkka, mut se Lintsin pappi ei tykänny musta, ei kai digannu, ku hänestä punttisalilla käynti oli hänestä turhaa.
Kävin Alppiksenkirkon alakerran punttisalissa.

Sanoin, et ruumiinharjoituksesta on hyötyä vain vähään, mut musta tulis ottaa ottaa se vähän-.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #3 : 09.03.16 - klo:19:12 »
Oliko se lintsin pappi kirkkoherra...
wilhelmi niskasen jäljillä

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #4 : 09.03.16 - klo:19:29 »

En muista, mutta nää nykypapit kertoo hänestä legendana joka tuli toimeen lintsin väen kanssa.
Sellainen kansan pappi, vähän kuten sinäkin.

Seuraavan kerran, kun käyn Alppilassa, ni kysyn.

Oli muuten kaataja Juntunen jonka kanssa asiaa mietimme joskus.

Sopiiko, että poltetaan piipullinen rauhan eleenä yhdessä, jos joskus vielä tavataan :)

Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #5 : 10.03.16 - klo:08:56 »


Oli muuten kaataja Juntunen jonka kanssa asiaa mietimme joskus.

Sopiiko, että poltetaan piipullinen rauhan eleenä yhdessä, jos joskus vielä tavataan :)
Kaatajajuntunen on aika mainio. Yli kolmekymmentä vuotta sitten minut raahattiin Juntusen luokse tekemään ihmeparannusta. Se ei onnistunut... hyvä!!! Elämä on suurinta ihmettä. Muuten poltellaan yhdessä piippua jos Luoja suo.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #6 : 11.03.16 - klo:17:53 »
Jaa se olis baariaika mutta juomat ostamati. Teetä tässä lipittelen. Eilen viivähdin baarissa hetkisen, kaveriseurassa. Jos lähtisi kalaan (Anttilassa parhaat apajat, kauppahallin sulkeuduttua) ja ostaisi samalla jotakin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #7 : 17.03.16 - klo:18:00 »
Aika körttiläistä, eikö olekkin+

https://www.youtube.com/watch?v=c55clqjN8D8

Ton Handen tapasin useasti asuessani Kalliossa.
Alppilan kirkko oli mun hima tsyrkka, mut se Lintsin pappi ei tykänny musta, ei kai digannu, ku hänestä punttisalilla käynti oli hänestä turhaa.
Kävin Alppiksenkirkon alakerran punttisalissa.

Sanoin, et ruumiinharjoituksesta on hyötyä vain vähään, mut musta tulis ottaa ottaa se vähän-.
Hande on minun koulukaverini, mutta hän on paljon vanhempi. Kompakysymyksenä voisin heittää sulle... mikä on Handen syntymäpaikka? Hän heitti muuten samalla keikalla siikkarin 252. Hei ja taistellaan koppavia ihmisiä vastaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #8 : 25.03.16 - klo:02:32 »
Tulipa taas baarissa mietittyä, miltä se tilanne vaikuttaa tiskin toiselta puolen katsottuna. Onko se kivaa vain, kun humaltuvilla ihmisillä enimmäkseen kuitenkin on hauskaa, vai onko se rasittavaa - melu, ja sitten kun ne tulevat sönkkäämään jotain käsittämätöntä, alkavat tapella tms.

Ja onko baarityö kuinka monelle työ, johon on päädytty kun ei muutakaan ollut tarjolla, vai sellainen johon on nimenomaan haluttu ja jossa siksi myös pysytään?

Tekeekö kanta-asiakkaaseen mieli tutustua paremmin? Tuleeko mietittyä, millainen ihminen se oikein on? Huolestuttaako, jos sitä ei pitkään aikaan näy?

Tuolla ainakin yksi tarjoilija jo tietää, että jos tilaan syötävää, se on pieni mieto siipiannos... lienen siis kantis?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #9 : 29.03.16 - klo:21:13 »

Kantis porukka kuten täälläkin on oikeesti sellainen mistä tarjoilijat tykkää.

Nuorena mulla oli kantis paikka, den gule kro
ja meidät kyllä siellä tunnettiin.
Oli jännää siellä Trobenin kanssa istuskella alaikäisenä ja ihmeellisiä paukkuja heitellä.
Joku anis juttu oli mitä kipattiin sen kaa.

Luulisin että se on vaan mielenkiintoista tarjoilijoille ja baarimikoille, kun on elämää ja säpinää, mutta päivästä illasta toisen se vois olla aika raskastakin.

Ok,,blues.
https://www.youtube.com/watch?v=felXfSrt7vw
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #10 : 30.03.16 - klo:10:18 »
Minä tykkään ´rantojen miehistä´ ja ne vaistoavat sen. Tulevat usein juttusille. Niin oli ennen työssäni, niin on esim. Alkon ulkopuolella.

Tänään Primasta tullessamme tuli mies Alkosta. Kohtasimme ovien ulkopuolella. Hän kaivoi muovikassistaa pullon Dorista ja esitteli; " Tästä otan Doriksen, nuoruuden rakkaan tytön muistoksi ".
Kävi ilmi kuunnellessani että Doris oli asunut Loviisan Kullaalla, kuten mieskin.

Vetäisin säkeen; Doris, Doris sä veit mun sydämein-biisistä. Hän siitä ilahtui. Jäi kertomaan lisää. Äiti oli ollut kartanon karjakko. Hän kuoli kun otti varoituksista huolimatta vihaisen hevosen käyttöönsä.
Hevonen pillastui ja ajoi päin tien reunassa olevaan rakennuksen nurkkaan.
Siihen äiti kuoli, suolet valuivat tielle.

Miehellä on Matin mukaan tapana tulla juttusille. Minulle sopii, varsinkin tällaiset tarinat muassaan.

Doris;   https://youtu.be/fuqGvxhAEJY
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #11 : 30.03.16 - klo:16:37 »
Anoppi vaihtoi kerran linja-autosta paikallisbussiin meille tullessaan, ja jutteli ystävällisesti "rantojen miehen" kanssa pysäkillä. Lähtiessään mies oli kysynyt, onko rouva jatkamassa bussilla, kun hänen lipussaan on vielä vaihtoaikaa jäljellä, ja niinpä anoppi hurautti "ilmaiseksi" siitä eteenpäin.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #12 : 31.03.16 - klo:16:41 »
9-vuotiaana tutustuin "rantojen miehiin" ja niistä on tullut minulle ystäviä. Vieläkin minä pidän heistä. He ovat rehellisiä, joita ei näy kuin harvoin "normaalien" ihmisten sosiaalisessa kohtaamisessa. Vähän liioittelen. Olen sukunimeltä liioittelija.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #13 : 31.03.16 - klo:19:30 »
Oomma sit samaa sukua vieläkin varmemmin.

Kun näitä vekkuloita oli asutettu työpaikkani viereen suuriin kerrostaloihin kymmenittäin, niin niitä tapasin päivittäin siinä pankkitiskillä ja ulkona ostarilla.

Hoitelin niitten asioita o.t.o. Milloin kirkkoon, milloin katkaisuun tai lääkäriin. Eläkepäivinä heitä oli jonoksi asti pankissa ja kunnon ihmiset ' piteli nokkaansa'.

Oli myös kahdenkeskisiä tapaamisia, kerran täällä kotonakin kävi eräs. Hän soitteli vuosikausia minulle. Harvoin kyllä, eikä enää ole kuulunut. Täytyykin J;aa  muistaa.

Luulen Vapahtajan rakastavan juuri näitä suuria lapsia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #14 : 08.04.16 - klo:19:55 »
Hande on minun koulukaverini, mutta hän on paljon vanhempi. Kompakysymyksenä voisin heittää sulle... mikä on Handen syntymäpaikka? Hän heitti muuten samalla keikalla siikkarin 252. Hei ja taistellaan koppavia ihmisiä vastaan.

Luulisin, että Tuomari on syntynyt kättärillä Ogelissa :)

Jostain luin, et nykyään kättärit ottaa ilokaasua, kun ne alkaa sen ulosvetohomman.
Sit niillä on ihan possuhuskaa, kun ne kattoo tulosta mikä tuli.
En sit tiiä.
Tik toc.