Kirjoittaja Aihe: Räväkkää puhetta, mutta asiaa  (Luettu 7046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #15 : 02.11.13 - klo:12:41 »
Jos ajatellaan ihmisten hätää, niin veikkaan, että me maallikot voisimme järkyttyä sijoiltamme kuullessamme sitä ihmisten moninaista hätää, mitä diakoniatyöntekijät pahimmillaan joutuvat kuulemaan. Heillä on vahva ammattitaito kuunnella ja auttaa hädänalaisia ihmisiä. Ei ihminen tule yhtään autetuksi sillä, että toinen(maallikko pahimmillaan) päivittelee ja räpsii käsiään yhteen, menee niin suunniltaan, että on itse avun tarpeessa.

Kirkkomuusikkomme ovat korkeasti koulutettuja. Miksi se koulutus pitäisi ajaa alas? Kaikki kunnia Pekka Simojoelle, mutta muuan seurakuntalainen sanoi aika osuvasti, että melko kevyttä kamaa ovat hänen laulunsa verrattuna vanhoihin virsiin, joita ovat runoilleet syvissä vesissä uineet ihmiset.

Maallikoilla on oma tehtävänsä ja minusta heitä tarvitaan ammattilaisten LISÄKSI, ei heidän tilalleen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #16 : 02.11.13 - klo:13:11 »
Kokemuksen tuomaa puhetta Pirskalta molemmilta seurakunnan työaloita. Myös minä olen kokenut perhetilaisuusien viettämisen yhdessä papin läsnäolon kanssa rikkaudeksi.  Meillä on milloin kaste-, milloin muistotilaisuuksissa, samoin kuin syntymäpäivillä aina pappi kutsuttu kotiin. Ja mukavia ovat olleet kaikki, vallankin tyttöjen rippipapit ja eräs joka piti Matille ja minulle hopeahääpäiväpuheen ex-tempore kun oli äitiäni onnittelemassa syntymäpäivillä.

Diakoniatyön tiedän välttämättömäksi vaikkapa asunnottomien ja alkoholistien kohdalla.Tiedän siitä hiukan mukana olleena. Tärkeimpänä pidän tulevaisuutta ajatellen lapsi- ja nuorisotyötä.
En tiedä kuinka seurakuntalaiset käyvät monissa musiikki- ja yhteiskunnallisen työn tilaisuuksissa, mutta kanttorin kannalla olen
siltikin. Jos ei säestystä kanttoria olisi pitäisi kai palkata veisuunjohtaja, jos säetyksettä veisattaisiin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #17 : 02.11.13 - klo:13:23 »
Jos ajatellaan ihmisten hätää, niin veikkaan, että me maallikot voisimme järkyttyä sijoiltamme kuullessamme sitä ihmisten moninaista hätää, mitä diakoniatyöntekijät pahimmillaan joutuvat kuulemaan. Heillä on vahva ammattitaito kuunnella ja auttaa hädänalaisia ihmisiä. Ei ihminen tule yhtään autetuksi sillä, että toinen(maallikko pahimmillaan) päivittelee ja räpsii käsiään yhteen, menee niin suunniltaan, että on itse avun tarpeessa.

Kirkkomuusikkomme ovat korkeasti koulutettuja. Miksi se koulutus pitäisi ajaa alas? Kaikki kunnia Pekka Simojoelle, mutta muuan seurakuntalainen sanoi aika osuvasti, että melko kevyttä kamaa ovat hänen laulunsa verrattuna vanhoihin virsiin, joita ovat runoilleet syvissä vesissä uineet ihmiset.

Maallikoilla on oma tehtävänsä ja minusta heitä tarvitaan ammattilaisten LISÄKSI, ei heidän tilalleen.

Maallikko, joka on naimissa diakoniatyöntekijän kanssa voi joutua mihin vaan. Kun puhelin soi kotona ja diakonissa on piirissä on siihen vastattava. Silloin voi tulla mitä vaan vastaan kuten "taas se Otto tappoi jne" Yhden itsemurhaa yrittäneen olen joutunut pelastamaan. Sain lääkärin ajoissa paikalle vastaanottoapulaisen vastustuksesta huolimatta. Nämä olivat valitut palat ja niistä on aikaa, mutta koskaan ei tiedä mihin joutuu. Kyllä ammattilaisia aina tarvitaan, mutta täällä näyttää suuremmissa seurakunnissa aikaa menevan ns. loistyöhön eli viikkopalavereihin ym. aivan tolkuttomasti ja oikea työ jää silloin tekemättä. Samaa sanoisin kahvinkeittäjävahtimestareista, joiden runsaus hämmästytää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #18 : 02.11.13 - klo:14:02 »
täällä näyttää suuremmissa seurakunnissa aikaa menevan ns. loistyöhön eli viikkopalavereihin ym. aivan tolkuttomasti ja oikea työ jää silloin tekemättä. Samaa sanoisin kahvinkeittäjävahtimestareista, joiden runsaus hämmästytää.

Taitaa olla yleinen liian isojen organisaatioiden vitsaus. Mitä isompi organisaatio, sitä enemmän kokouksissa istumista suhteessa varsinaiseen työhön, ja sitä tarkemmin rajatut suppeat toimenkuvat, joita ei saa ylittää tallomatta jonk varpaille, ja sitä enemmän väliportaan pomoja joiden ainoa tehtävä on istua kokouksissa ja rajoittaa alaisten oma-aloitteisuutta. Mitä itselläni on erikokoisia työnantajia ollut niin tuolta se on vaikuttanut.

Ehkä kahvinkeitto on teillä sellainen tehtävä, jota missään nimessa ei saa tehdä muu kuin valtuutettu kahvinkeittäjävahtimestari? Muuten voisi tulla määräysten vastaisen vahvaa (=kahvin tuhlausta), tai kuka ottaa vastuun jos keitin syttyykin palamaan? Tarkkaahan sekin on, miltä momentilta maksetaan uusi lasikannu, jos entinen posahtaa rikki.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #19 : 02.11.13 - klo:14:50 »
Taitaa olla yleinen liian isojen organisaatioiden vitsaus. Mitä isompi organisaatio, sitä enemmän kokouksissa istumista suhteessa varsinaiseen työhön, ja sitä tarkemmin rajatut suppeat toimenkuvat, joita ei saa ylittää tallomatta jonk varpaille, ja sitä enemmän väliportaan pomoja joiden ainoa tehtävä on istua kokouksissa ja rajoittaa alaisten oma-aloitteisuutta. Mitä itselläni on erikokoisia työnantajia ollut niin tuolta se on vaikuttanut.

Ehkä kahvinkeitto on teillä sellainen tehtävä, jota missään nimessa ei saa tehdä muu kuin valtuutettu kahvinkeittäjävahtimestari? Muuten voisi tulla määräysten vastaisen vahvaa (=kahvin tuhlausta), tai kuka ottaa vastuun jos keitin syttyykin palamaan? Tarkkaahan sekin on, miltä momentilta maksetaan uusi lasikannu, jos entinen posahtaa rikki.


Yhteenaikaan meillä oli hygieniahurjastelija emäntä, joika edellytti jokaiselta keittiöön astuvalta hygieniapassia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #20 : 02.11.13 - klo:16:44 »
Yhteenaikaan meillä oli hygieniahurjastelija emäntä, joika edellytti jokaiselta keittiöön astuvalta hygieniapassia.

Ei kai vaan teillä kotona?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #21 : 02.11.13 - klo:17:25 »
Tuosta tulkin mieleen, eikös keittiöhenkilökunnalla ja kahvinkeittäjä pitäs olla tulityökortti.
Rasvakeitin, kaasuliedet ?    :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #22 : 02.11.13 - klo:17:35 »
Ei kai vaan teillä kotona?
Ei meillä kotona vaan seurakunnassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #23 : 02.11.13 - klo:21:30 »
Summa summarum: Isoissa seurakunnissa pitäisi lakkauttaa suojatyöpaikat tai siis -virat kaiken maailman turhuuksien tekijöiltä ja jäljelle jääneet voisivat tehdä sitä, mihin ovat saaneet koulutuksensa. Maallikoita pitäisi rohkaista mukaan seurakunnan toimintaan.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #24 : 03.11.13 - klo:02:01 »
Valitan, Seppos, täydellisesti eri mieltä - tuohon hallintopäällikön virkaan en ota kantaa.  Löytyn jaskaa en ve kuuntele. Kanttorin liksa on koulutustasoon nähden surkea; heidän musiikkikoulutuksensa on nimittäin laajin olemassaolevista.  
Enkä kyllä rupea elämäni päivänä Jeesuksen helppoheikiksi, sitä hommaa tein riittämiin kasvuvuosina kun oli pelastuksen ehto. Surkeaa, jos teologiankin taso pudotettaisiin, kun justiinsa kiukuttelin, ettei papiksi sais vihkiä alle 25-vuotiaita - se oli naamakirjassa, jossa mielipiteet jakoi muuan kirkkoherra joka jakelee omilleen Ehtoollista eri pytingissä ja ilmeisesti toteuttaa tätä näkyä. Tunsin tapauksen, ja kerroin mikä on miehiään, ja postia sitten tulikin laatikko tukkoon kun kai jokainen manas minua sinne ikuiseen tuleen...     Viimisenä luovuttasin diakonian - meillä ollaan nimittäin niin ahtaalla, että sosiaali- ja terveystoimi kaatuu kirkon diakoniatyön mukana.  Kahvit voisimme ite keittää - Malmille sitä olen toivotellut pitkään, ei ota tulta, ei.

Toinen juttu on tuo joka sortin puuhapiirin maksaminen ilmi huijauksista.  On enovainaan leski niille ihan löyhäpäänä menossa, milloin yhdistetään aivopuoliskoja gregoriaanisella hyminälaululla, milloin tanssitaan pyhää tanssia - älkää unta nähkö että ne keikat ihan rahatta saadaan. MInä kysyin, voisiko tuo kertoa, milloin tanssi epäpyhää sitten on, mutta hän suuttui ei olla fb-frendejä enää...  

Eli ihan mitä vain ei kirkon tarvi serveerata.  Minä joskus mainitsin siitä maanittelusta. Ellei herää nälkä, kuka viittii syödä.

Kirkko korvaamassa  syntistä työväenopistoa uskovaisille on huonoa taloudenhoitoa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #25 : 04.11.13 - klo:15:24 »

   
   Se olikin vain siviili...!  https://www.youtube.com/watch?v=Rt190ZRqGaw   :icon_cool:


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Räväkkää puhetta, mutta asiaa
« Vastaus #26 : 04.11.13 - klo:16:27 »
Valitan, Seppos, täydellisesti eri mieltä - tuohon hallintopäällikön virkaan en ota kantaa.  Löytyn jaskaa en ve kuuntele. Kanttorin liksa on koulutustasoon nähden surkea; heidän musiikkikoulutuksensa on nimittäin laajin olemassaolevista.  
Enkä kyllä rupea elämäni päivänä Jeesuksen helppoheikiksi, sitä hommaa tein riittämiin kasvuvuosina kun oli pelastuksen ehto. Surkeaa, jos teologiankin taso pudotettaisiin, kun justiinsa kiukuttelin, ettei papiksi sais vihkiä alle 25-vuotiaita - se oli naamakirjassa, jossa mielipiteet jakoi muuan kirkkoherra joka jakelee omilleen Ehtoollista eri pytingissä ja ilmeisesti toteuttaa tätä näkyä. Tunsin tapauksen, ja kerroin mikä on miehiään, ja postia sitten tulikin laatikko tukkoon kun kai jokainen manas minua sinne ikuiseen tuleen...     Viimisenä luovuttasin diakonian - meillä ollaan nimittäin niin ahtaalla, että sosiaali- ja terveystoimi kaatuu kirkon diakoniatyön mukana.  Kahvit voisimme ite keittää - Malmille sitä olen toivotellut pitkään, ei ota tulta, ei.

Toinen juttu on tuo joka sortin puuhapiirin maksaminen ilmi huijauksista.  On enovainaan leski niille ihan löyhäpäänä menossa, milloin yhdistetään aivopuoliskoja gregoriaanisella hyminälaululla, milloin tanssitaan pyhää tanssia - älkää unta nähkö että ne keikat ihan rahatta saadaan. MInä kysyin, voisiko tuo kertoa, milloin tanssi epäpyhää sitten on, mutta hän suuttui ei olla fb-frendejä enää...  

Eli ihan mitä vain ei kirkon tarvi serveerata.  Minä joskus mainitsin siitä maanittelusta. Ellei herää nälkä, kuka viittii syödä.

Kirkko korvaamassa  syntistä työväenopistoa uskovaisille on huonoa taloudenhoitoa.

Saat olla huoleti eri mieltä kunhan muistat säännöt
1 Seppos on aina oikeassa
2 Jos sattuu niin, että Seppos on jostain syystä väärässä, niin hän on kuitenkin oikeassa.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi