Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 5. erä  (Luettu 57981 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #15 : 15.08.16 - klo:02:03 »
Maraton on kyllä omituisen koukuttavaa. Siellä ne hölköttelee, paljon mitään ei tapahdu, mutta pakko silti katsoa. Olisin toivonut Valko-Venäjän juoksijalle mitalia, ihan jotta saataisiin tilastoon vaihtelua, mutta ei sitten; viidenneksi joutui taipumaan. -Helsingissä kun oli taannoin jotkut yleisurheilun MM-kisat, niin olin ihan reitin varrella maratoonareita kannustamassa.

Se jäi pännimään, että telinevoimistelua ei sitten tänään kunnolla näytettykään. Neljän telineen loppukilpailu oli, kaksi niistä telkkari näytti, eikä niistäkään kaikkia suorituksia. Piti siirtyä näyttämään jotain korismatsia kesken kaiken! Minusta pitäisi pyrkiä näyttämään loppukilpailuja jos niitä on tarjolla noinkin merkittävässä lajissa kuin telinevoimistelu, eikä jotain välisarjan matseja! Naisten hypyssä olisin toivonut Intian Karmakarille pronssia, kun ei Intia ole kisoissa kummemmin menestynyt eikä telinevoimistelussa koskaan. Mutta neljäs sija vain tuli.

Paljon mainostettu Rio Areena, jonka kautta pitäisi kuulemma pystyä kaikki katsomaan, ei minulla edelleenkään toimi kovin hyvin. 
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #16 : 15.08.16 - klo:06:27 »
Maratonista kirjoitit siten kuin minäkin sen koen. Olen vain telkkarista kokenut sen seuraamista.
Valko-Venäjän kauniskasvuinen nainen oli minunkin silmissäni voittajasuosikki. Hän juoksi ylväällä ryhdillä ja keveällä askelluksella. Kenian naiset pistelivät keikutellen Masai-tyylillään ' Kimin sisarukset' kipittivät söpöläisinä.

Voimistelu jatkuu tänään.  Englannin miesvoimistelija oli ilo silmälle. Ei ole pilannut
sopusuhtaista vartaloaan punttisalilla. Saikin kaksi kultamitalia.
Brasilian pronssimitalistilla hauikset roikkuivat kyynärpäihin asti. Muutoin oli jännä seurata brasilialaisten jännitystä. Itkeminen alkoi heti suoritusen jälkeen vaikka jenkit olivat vielä osuutensa suorittamatta.

Kristiina Mäkelä jäi viimeiseksi kolmiloikassa. Van Kierk juoksi uuden WR;n 400 metrillä ja Usain Bolt voitti jälleen. Nämä katsoin heti herättyäniteksti-tv stä.
...
Meidän Herttoniemen   'entisen pikku-ukon'  kummisetä näkyi olevan valmennettavaansa kannustamassa paikan päällä golf-kentällä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #17 : 15.08.16 - klo:09:19 »
Kristiina Mäkelä, tuo komea nainen, sanoi haastattelussa karsinnan jälkeen, että nyt on tavoite saavutettu. Se on todella vaarallinen ajattelutapa ja sillä jää loppukilpailussa viimeisesksi, jos ei ole enään taistelu käynnissä.

Muuten Boltin ME on vuodelta 2009 ja vaikka vielä voittaa, niin alamäki tuloksissa on alkanut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #18 : 15.08.16 - klo:11:07 »
Ihmettelen yleisön reaktiota Justin Catlinia kohtaan.
Eikö tässä maailmassa ole anteeksi saamisen ja uudelleen aloittamisen mahdollisuutta?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #19 : 15.08.16 - klo:13:06 »
Tästä meilläkin puuttiin. Olisiko yleisö niin fiksua, että näin varoittivat tulevia mahdollisia douppaajia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #21 : 15.08.16 - klo:18:33 »
Saako 200m juoksusa vaihtaa suoralla rataa?? Naisten 200m finaalissa Veronica Campbell-Brown vaihtaa kuudennelta seitsemännelle radalle loppusuoralla, joten siitä ei tule mitään etua, mutta olen ymmärtänyt aiemmin, että siitä seuraisi diskaus.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #22 : 15.08.16 - klo:18:53 »
Tänään oli jo parempi päivä suomalaisittain. Mira Potkonen ja Oskari Mörö tekivät hyvää työtä. Rikä ruotsalaisia näkynyt nauramassa meille  :icon_wink:

En huomannut Veronica Campell-Brownin ratarikkoa, täytyy tiirata Areenasta.
Kummallisesti hän lonksutteli radalta katsomoon. Vai onko hänen liikehdintänsä aina sellaista. :017:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #23 : 15.08.16 - klo:18:59 »
Tänään oli jo parempi päivä suomalaisittain. Mira Potkonen ja Oskari Mörö tekivät hyvää työtä. Rikä ruotsalaisia näkynyt nauramassa meille  :icon_wink:

En huomannut Veronica Campell-Brownin ratarikkoa, täytyy tiirata Areenasta.
Kummallisesti hän lonksutteli radalta katsomoon. Vai onko hänen liikehdintänsä aina sellaista. :017:

Siinä oli peräkkäin kaksi juoksijaa samalla radalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #24 : 15.08.16 - klo:19:06 »
Voi olla niinkin. En löytänyt videota alkueristä. Onkohan niitä tehty ? :017:
Yksi kuva oli siitä erästä mutta siinä näkyi kolme muuta naista.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #25 : 15.08.16 - klo:19:21 »
Nyt löytyi tämä.   http://yle.fi/urheilu/3-9096797

Kohdasta 1.00 alkaen kun katsoo niin kyllä näyttäisi naisia olevan väärillä radoilla. Varjotkin sen todistaa, mutta voi olla optinen harha. Etenkin se V C-B;n takan juokseva näyttäisi olevan väärällä linjalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #26 : 16.08.16 - klo:00:11 »
Saako 200m juoksusa vaihtaa suoralla rataa?? Naisten 200m finaalissa Veronica Campbell-Brown vaihtaa kuudennelta seitsemännelle radalle loppusuoralla, joten siitä ei tule mitään etua, mutta olen ymmärtänyt aiemmin, että siitä seuraisi diskaus.

Saa, jollei aiheuta sillä haittaa sille uuden radan kilpailijalle. Kaarteet on sitten toinen juttu.

Mutta ei kai sitä 200 metrin finaalia vielä ole juostu?

Ratavalinnoista puheenollen, ihmettelen mikseivät 800 metriä ulkoradoilla juoksevat valitse lyhyintä mahdollista reittiä, vaan pyrkivät liian aikaisin siirtymään sisäradalle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #27 : 16.08.16 - klo:00:22 »
Draamaa naisten avovesiuinnissa: kun on uitu kymmenen kilometriä, voittaja on 15 sekuntia seuraavia edellä. Ne seuraavat ratkovat loput mitalit ankaralla kirikamppailulla, saapuvat maaliin samalla sekunnilla. Mutta alun perin kakkoseksi kiilannut ranskatar diskataan, koska oli tässä kamppailussa töninyt vastustajaansa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #28 : 16.08.16 - klo:10:42 »
Suomalainen pesäpallo-osaaminen hyödynnettiin naisten 400 sileän maaliintulossa ja sukelluksella voitettiin kultamitalli.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #29 : 16.08.16 - klo:11:00 »
Samanlaisella syöksyllä brasilialainen 110 aituri pääsi semifinaaleihin.

Isäntämaalaiset urheilijat ovat jälleen kerran venyneet hienosti. Kaksi voimistelijaa saivat permannolla hopeaa ja pronssia. Hienointa oli seipään nuori Tiago ja tulos 603 ylitti 10 cm hänen aiemman enkan.
On varmaan muissakin lajeissa brassit petranneet, minä olen katsonut lähinnä näitä ja uinteja ja golfia.
Nyrkkeily minua ei miellytä lainkaan, mutta kyllä hurrasin kun suomalainen peshmerkanainen voitti maailmanmestarin kehässä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)