Kirjoittaja Aihe: Mielessä pyhät matkat  (Luettu 7798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #15 : 12.07.14 - klo:12:14 »
Siis, on korvarenkaat Juhanilla.
Leenan pyhä matka panee ajattelemaan pyhää matkaa taivaaseen. Oikeauskoinen taitaa mennä usein väärää tietää, mennä ihan sekaisin, jättää rukouksensa kotiin, heittää rahansa hukkaan ja ihmetellä mihin on joutunut. Ei pääse Lapuaan eikä Sotkamoon, mutta kaiken sotkon jälkeen yllättyy kun armosta pääsee Abrahamin syliin.

Kiitän. Tämä oli mielenkiintoista, mutta kun olen nainen enkä uskontotieteilijä niin päästävätkö ne minua Mekkaan. Ehkä jos Thomas antaa suosituskirjeen.

Toisaalta minä pääsin Roomaan ja totesin sitä suuresti rakastavani. Rakkain paikka minulla on Trasteveressa San Dorotean kirkko ja piazza siinä edustalla, ja sain kävellä iltailmassa Teveren vartta kotiinpäin siis hotellille päin mikä on sama plataanien kukkiessa niin että minä kyllä kaiken aikaa pärskin kuin hylje.

Siitä huolimatta ikävöin Lapuaakin mutta asioita tapahtuu. Juuri nyt haluaisin ulkomaille, jossa voisi opiskella eikä kukaan tavoittaisi ja selittäisi että minut tarvitaan työhön ja mieluiten heti tänään jos sopii. Viimeistään huomenna. Ja sitten tapahtuu ja minun pitää lähteä varsin dramaattisissa merkeissä ja minä olen hyvin hyvin kyllästynyt tähän menoon.

Rukoilen puutarhassani että pääsisin ulkomaille. Tietääkö kukaan minne minut voisi lähettää turvaan? Lisäksi Lapsi numero 3 pääsi opiskelemaan pianonsoittoa ja tarvitsee täältä joka tämänkokoisen asunnon sillä hänellä on oletettavasti toisen pianistin kanssa Erinäisiä Hankkeita. Hän katsoisi Kissan, Puutarhan perään The Real Ghost  :026: matkustaa mukana ja sopeutuu uuteen kirjahyllyyn. Kirjoittaisin kuinka hänen teologiasta eroaa luterilaisesta ja missä kohdin. Tämä on patentoitu havainto sitten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33736
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #16 : 12.07.14 - klo:12:25 »
Minun pyhin matkani suuntautui vuosikymmeniä sitten Samokselle ja sieltä Efesokseen. Voin suosittaa Leenalle jos et loppukesän hellettä pelkää ?

Olisiko Timios Stavros luostari oikea osoite, en voi tietää. Minä menisin kyllä sinne jos sinne pääsisi. Jos olisin yksin eläjä. Katso myös kuvat !

http://www.travel-to-samos.com/place.php?place_id=63



Nykyään pyhät matkani ovat Herättäjäjuhlat Etelä-Pohjanmaalla. Olen sielultani yltiö-pohjalainen. Olavi Kares kuvaa tällaistakin luonnetta.
Olen siis karjalais-pohjalais-hernnhutilais-ortodoksis-körtti.  Ompa tätä taakkaa kertynyt !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #17 : 12.07.14 - klo:20:07 »
Iznik, kolminaisuusopin syntymäkaupunki, olisi hieno pyhiinvaellus paikka. Kirkko on raunio, mutta paikka on kaunis ja rauhallinen, ei turistien pilaama. On vielä bysanttilainen muuri ja teatteri, kuuluisa vihreä moskeija, kaunis järvi, ja ympärivää hedelmäviljellystä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #18 : 12.07.14 - klo:20:26 »
Kiitos, nämä minä katselen halvimman vaihtoehdon mukaan, keksiikö joku nyt pitkäaikaisemman piilotuspaikan? :icon_sad:  jonkun jossa voisi lähinnä opiskella tai olisi hyvä kirjasto siis noin lähdemateriaalia ajatellen. Minusta Dosentti on saanut vaikutelmia ehkä löydän ne tosin itse täällä ihan hyvin mutta olisi eksoottisempaa mennä kunnolla karkuun ja muutenkin varmempaa vedoten yllänimettyihin ongelmakohtiin. Siis itäiset on huomattu ja tunnistettu mutta mistä juuri samat kuin Johannes Paavali 2?

Ehkä jokin luostari ottaisi huostaansa. Tietty Assisissa ovat nämä klarissat ja siellä on joku fransiskaaniveli jonka kyllä tapasin mutta eihänhän voi kaikkia muistaa hän kumminkin on Kruusin kamuja ja duunaa ekumeenisissa neuvostossa heikäläisittäin. Minä en voi muistaa hänen nimeään törmäilimme liian moniin isiin.

Pitäisi kai kehdata soittaa ihan tähän omaan yliopistoon ja pyytää avittamaan maanpakoon. Mutta minulla ei ole oikein meriittejä. Tai ovat väärää valuuttaa.
« Viimeksi muokattu: 12.07.14 - klo:20:31 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #19 : 13.07.14 - klo:14:00 »
Noh. Suojatyöpaikka!? >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10391
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #20 : 15.07.14 - klo:09:44 »

   v Matkantekkoon, matkantekkoon.
   .   .   .


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33736
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #21 : 15.07.14 - klo:10:51 »
Elämänmatka on pyhä matka. Arkikin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #22 : 15.07.14 - klo:12:06 »
Elämänmatka on pyhä matka. Arkikin.

Tästä olen kyllä yhtä mieltä. Hoh, sukulaisen suututin kun hän tanssi pyhää tanssia ja minä kysymään milloin se alkaa vaihtua epäpyhäksi.

Kai asia on näin, täytyy päättää jotenkin päin ja kantaa päätöksestänsä vastuu.  Tai siis, suurta toiveajattelua oli että yhtäkkiä voisi sanoa kukkuu toiselta puolen maailmaa. Tässä tarvitaan wiisautta, tieto aikaisemmasta ja kokeneisuus totta kai auttavat, ja havainto että ihmettä, kuinka väsyy yhdessä vuosikymmenessä saati kahdessa.

Silti suojatyöpaikka, tahi toisen kautta suojatyö jonka kyllä kehitän itselleni, ynnä ymmärrys että oikeassa työssä toisia pelottaa kun olen tietenkin on jo polun pää. Ehkä jankutan täällä yhtä ja samaa, niin käy kunnes tämä ongelma ratkeaa johonkin suuntaan taas hetkeksi. Minä oikein kiitän tosissani kärsivällisyydestä. Te olette minua kohtaan hyvin pitkämielisiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #23 : 16.07.14 - klo:08:30 »
Jos Appalakkivuoret kiinnostavat, minulla olisi siellä talo vaaran huipulla, 4 kerrosta jossa asuu vain paikan hoitaja poikineen. Siellä voi seurustella karhujen, peurojen, pesukarhujen ja maaoravien kanssa. Asuminen olisi ainakin halpaa. Matka sinne vähän mutkikkaampaa. Sen möisinkin mielelläni, kun itse viihdyn suomalaisessa mökissä paremmin kuin amerkkalaisessa palatsissa. https://www.facebook.com/Beloved.Nonconformist/media_set?set=a.4256238455056.2172235.1558695727&type=3
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #24 : 16.07.14 - klo:08:58 »
Kun kävimme Appalakeila 2003, niin siellä oli suuret hyönteistuhot ja oli aika karun näköistä. Dolly Partonnilla oli siellä siinä pienessä kylässä Dollylandin todella siisti huvipuisto, jossa käy pari miljoonaa turistia vuodessa. Ihmettelimme miksi invaliidiparkkipaikka oli niin valtava kunnes huomasimme että invaliditeetin syy oli tolkuton ylipaino.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33736
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #25 : 16.07.14 - klo:09:03 »
Ensinnä minullakin tuli mieleen Dolly Parton, ja eräs elokuva jossa kerrottiin country-musiikin juurista siellä. Lapsena olen nähnyt myös lyhytelokuvan Appalakkivuoristosta. Se jäi mieleen ensimmäisenä Amerikan mantereen kuvauksena elämässäni. Köyhää seutua kai enimmäkseen, ainakin vuosikymmeniä sitten. Siis, aineellisesti köyhää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #26 : 16.07.14 - klo:09:29 »
On kyllä kauhea näkemys kun kerran 10ssä vuodessa puut ovat peitetty gypsy-moth seitillä. Mutta nyt on sama ilmiö täällä rakkaassa Kuopiossa. Tänä vuonna kaikki Kuopion tuomet ovat kauhean näköiset. Vahinko, ettet nähnyt kokonaisia kukkivia vuorenrinteitä: kevällä valkoisina ja vaaleanpunaisina; kesällä alppiruusuilla koristettuina; syksyllä ruskaan tuomittuina.
Aito vuoristomusiikki on kyllä oma kokemuksensa. Teollisuustuotanto on kalpea varjo vain.
Saa sen paikan karhuineen ja peuroineen pelkällä pienellä 163.000 eurolla! En kertakaikkiaan enää jaksa matkustaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #27 : 16.07.14 - klo:14:04 »
Minulle Gipsy Moth on ollut tuttu lentokoneen nimenä, mutta nyt opin sen tarkoittavan myös kehrääjäkoita. Aina voi viisastua.

Minulle matkat Namibiaan taitavat olla niitä pyhimpiä. Syyt ovat pääasiassa henkilökohtaisia, olenhan siellä syntynyt (tosin maan nimi ei silloin ollut Namibia vaan Lounais-Afrikka) ja siellä on isäni hauta. Onhan maan pohjoisosa myös monille suomalaisen lähetystyön ystäville rakasta Ambomaata.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #28 : 16.07.14 - klo:14:40 »
Minulle Gipsy Moth on ollut tuttu lentokoneen nimenä, mutta nyt opin sen tarkoittavan myös kehrääjäkoita. Aina voi viisastua.


Minä taas opin sekä vähän englantia ja suomea, kun en tiennyt mitään lentokoneista enkä kehrääjäkoista suomeksi. Olette kovin ystävällisiä, kun suvaitsette minua tässä foorumissa. Piti lähteä pois toisesta foorumista, kun tuli paha mieli, että ihmiset valittivat huonosta suomenkielen taidostani.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mielessä pyhät matkat
« Vastaus #29 : 16.07.14 - klo:21:22 »
Jos Appalakkivuoret kiinnostavat, minulla olisi siellä talo vaaran huipulla, 4 kerrosta jossa asuu vain paikan hoitaja poikineen. Siellä voi seurustella karhujen, peurojen, pesukarhujen ja maaoravien kanssa. Asuminen olisi ainakin halpaa. Matka sinne vähän mutkikkaampaa. Sen möisinkin mielelläni, kun itse viihdyn suomalaisessa mökissä paremmin kuin amerkkalaisessa palatsissa. https://www.facebook.com/Beloved.Nonconformist/media_set?set=a.4256238455056.2172235.1558695727&type=3

Se on menox.  Hyvänen aika. Oikeinko totta.
Mitenkä hinnakas vain on vuokra?   Neljä kerrosta on yhdelle persoonalle paljohkosti, olkoon matkassa kotiaawe tai ei. Täytyy oitis katsoa missä ovat nämä vuoret.

Mitä tulee muumiotautiin, aika puistattavaa oli meloskella Vantaanjokeakin sinä kesänä kun paikallisilla tuomilla oli tämä.

Samoin kerran osuin Kiilopäälle ruska-aikaan kun eri tullut koko ruskaa. Kiilopäänkoivussa, joka on vaivaiskoivun ja tunturikoivun risteytymä ja elelee vain siellä Raututunturin vedenjakajalla, oli tauti. Kaikki varpuja myöten olivat harmaat. Kun on joskus nähnyt tunturissa ruskan niin oli masentavaa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.14 - klo:21:27 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.