Kirjoittaja Aihe: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?  (Luettu 20190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #105 : 13.01.21 - klo:13:28 »
Taitaa kuitenkin moni sotkea tämän foorumin ja herännäisyyden toisiinsa. Kyllä körttien kotisivuja kun lukee, niin ei ne jutut siellä mitenkään kovin vanhoillisilta vaikuta, niin kuin tämä foorumi on käsityksissään. Täällä on joitakin hautaan kaatumassa olevia, joitten mielestä körttiläisyyden pitäisi olla vähintään siellä 30-luvun Lapuan liikkeessä tai vieläkin myöhemmässä. Voin sanoa niille 100%:sella varmuudella, että vanhaan ei ole paluuta. Ihan sama, kun joku sanoisi minulle, että kommunismiin on palattava takaisin. Ei, menneet on menneitä ja ajat muuttuu.

Toisaalta samahan se on minulle, mutta tulipahan puututtua tähänkin asiaan. Alan kohta olla Benkun linjoilla, että saatte antaa minulle pysyvän bannin. Olisin onnellisempi kuin täällä roikkuessani. Käyn kyllä välillä muilla saiteilla.

Olet jo jonkun aikaa ollut Benkun linjoilla, kun huomautin, että Seuratuvan alussa on kamalia lahkolaistyylisiä virsiä. Siellä ei ole nykyisiä Siionin virsiä eikä vanhaa virsikirjaa suoraan näkyvissä. Siellä on vain Malmivaaran vanhat Siionin virret käännettyinä englanniksi. Käänsin ne luullen sen olevan ainakin kulttuuriteko, josta suurin piirtein kaikki suomalaiset olisivat ainakin lievästi mielissään jos kiinnostus sattui heräämään. En tosiaankaan odottanut kaukkumisia enkä ole ansainnut niitä. Se on osa Suomen historiasta. En tosiaan ymmärrä miksi täytyy julistaa ne kamaliksi julkisella foorumilla ja pitkään haukkua foorumin ylläpitäjiä siitä, että ne ovat täällä, niin kuin rakas "Benkkusi" ja sen kaverit ovat tehneet. En ymmärrä ketä ne häiritsee. En ole saanut rahaa enkä kunnia niiden kääntämisestä. Voi olla, että ovat paikoittaen kömppelöitä, niin kuin alkuperäinen suomenkielen teksti. Jos suomalaisia hävettää, että tällaista on joskus veisattu, niin asia ei kuulu minulle. Mutta sellainen kritiikki, jota rakas "Benkkusi" on nostanut joidenkin kavereittensa kanssa on aliarvoista ja on aliarvoista, että haluat toistaa sitä. Joillakuilla ei ole minkäänlaista häpeää.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #106 : 13.01.21 - klo:13:46 »
^
Rauhoitu hyvä ihminen. En tunne Benkkua eikä hän ole mikään "rakas ystävä". Siionin virret  :102: ihan sama.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #107 : 13.01.21 - klo:14:18 »
Pyydän toistamiseen, että kääntämäni Siionin virret poistetaan foorumilta. Sitten ei ole enää kenelläkään sanomista. Olen tosi katkera. Tätä asiaa ei voi korjata, eikä näytä olevan ketään, joka edes haluaa korjata sitä. Silloin kun ne käännettiin, kritiikki oli paikoillaan. Mutta tällainen nälviminen, että se on yleensä tehty ja tällainen ylenkatsominen ja halveksiminen on aliarvoista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #108 : 13.01.21 - klo:14:47 »
Sanoit kohta olevasi Benkun linjalla. En maininnutkaan sanaa "ystävä." Etkö osaa lukea suomea? Sen verran suomea osaan: ystävä. En sanonut sitä. "Benkku" ei kirjoita täällä omasta tahdosta. Häntä ei ole poistettu. Hän voi kirjoittaa minä hetkenä tahansa, kun vain haluaa. Se onkin Benkun linja valehdella ja panetella foorumin ylläpitäjiä. He eivät poista ketään. Ota selvä, ennen kuin kirjoittelet pötyä.
Pilasin Siionin virsiä itselleni, kun laitoin ne tänne. Olisi pitänyt ne säilyttää itselleni vain. Luulin, että joku ilahtuu niistä ja ne jotka eivät ole kiinnostuneet kirjoittaisivat muusta. Erehdyin pahasti. En aavistanut miten paha tämä maailma on.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #109 : 13.01.21 - klo:14:47 »
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on (ja luullakseni olen oikeassa) se, että Siionin Virret pitäisi kääntää mahdollisimman monelle kielelle juuri niiden kristillisen sanoman vuoksi. Jos englanninkielinen tai suomenkileinen versio hävitetään julkisuudesta, mielestäni se olisi suurenluokan vahinko.
Kieliä pitäisi lisätä, ei vähentää.
Enneminkin tuota englanninkielistä versiota pitäisi mainostaa ja myös englanninkielisen kristikunnan keskuudessa ja englannin kielisen väestön keskuudessa yleensäkin.


Jos Siionin Virret poistettaisiin kokonaan körttipiiristä, niin ehkäpä jäljelle jäisi vain savuavat rauniot.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #110 : 13.01.21 - klo:14:49 »
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on (ja luullakseni olen oikeassa) se, että Siionin Virret pitäisi kääntää mahdollisimman monelle kielelle juuri niiden kristillisen sanoman vuoksi. Jos englanninkielinen tai suomenkileinen versio hävitetään julkisuudesta, mielestäni se olisi suurenluokan vahinko.
Kieliä pitäisi lisätä, ei vähentää.
Enneminkin tuota englanninkielistä versiota pitäisi mainostaa ja myös englanninkielisen kristikunnan keskuudessa ja englannin kielisen väestön keskuudessa yleensäkin.


Jos Siionin Virret poistettaisiin kokonaan körttipiiristä, niin ehkäpä jäljelle jäisi vain savuavat rauniot.

Se olisi ollut minunkin mielipiteeni. No, täällä ne englanninkieliset ovat vielä. Saa käyttää niitä ken haluaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #111 : 13.01.21 - klo:16:27 »
luterilainen sanoi:

Ei kait nyt mummoa kalva omahyväisyyden ja ylpeyden synti?  :eusa_pray:
...

Minä en kerskaa itsestäni vaan Herrastani. Hän on minut muuttanut uudeksi luomukseksi, sisältäpäin. Sielustani puhuin.

Körttiläisittäin en pysty kysymään: Onko passisi kunnossa ? Sinä tunnut pystyvän.

---
Ovatko Lapualta vilkkaat, suorapuhiset ja avoimet ihmiset yystin ? Vai etkö tunne meikäläisiä ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #112 : 13.01.21 - klo:19:08 »
luterilainen sanoi:

Ei kait nyt mummoa kalva omahyväisyyden ja ylpeyden synti?  :eusa_pray:
...

Minä en kerskaa itsestäni vaan Herrastani. Hän on minut muuttanut uudeksi luomukseksi, sisältäpäin. Sielustani puhuin.

Körttiläisittäin en pysty kysymään: Onko passisi kunnossa ? Sinä tunnut pystyvän.

---
Ovatko Lapualta vilkkaat, suorapuhiset ja avoimet ihmiset yystin ? Vai etkö tunne meikäläisiä ?
Körttiläisyys on kelvottomia varten.   :palvonta:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #113 : 13.01.21 - klo:19:09 »
Täällä sanottiin, en muista kuka sanoi, että herännäsisyys  e i  ole sama kuin Körttifoorumi.  Näinhän se on. Herännäisyys lienee melko erilaista eri osissa maatamme.
Foorumistit ovat ' oma juttunsa', eli vuoroin hartaita kirjoitteleva, vuoroin viisasteleva, hassutteleva joukko. Muutamat ovatkin jo suuttuneet tähän tyyliin, ystäväjoukon 'kamarikeskusteluun' hyvällä huumorilla.

On saatu ohjeita miten, mitä ja mihin vuorokauden aikaan pitää kirjoittaa. Jopa nimimerkit eivät ole olleet oikeita !

Nostetaan hattua ja jatketaan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #114 : 13.01.21 - klo:20:12 »
Körttiläisyys on kelvottomia varten.

Minin ne kelvolliset ressukat sitten pääsevät? Sääliksi käy.  :003:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #115 : 13.01.21 - klo:21:52 »
Minin ne kelvolliset ressukat sitten pääsevät? Sääliksi käy.  :003:
Onneksi on kointähden koitto.  :kieli:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #116 : 13.01.21 - klo:22:14 »
^
Kiinnostuin, onko jotkut menossa johonkin tähteen? Milloin se tapahtuu? Olen kuvitellut ilmeisesti ihan väärin, että tähtimatkailu ei tule vielä kysymykseen ainakaan kovin lähiaikoina? Mutta hienoa, jos tiedät avaruudesta ja tähdistä  :eusa_clap:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #117 : 14.01.21 - klo:00:27 »
Silloin kun Liisa (vihr.) oli tämän foorumin ylläpitäjänä, niin taisi foorumilaisista jopa enemmistö olla nuoria. Ainakin foorumin tulevaisuus näytti silloin vähän toisenlaiselta kuin nyt. Minusta körttiläisyyskin oli silloin terveen nuorekasta. Eivät äärioikeistolaiset persut hyppineet silmille. Oi niitä aikoja.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #118 : 14.01.21 - klo:04:57 »
^Vuodelta 2005 ovat vanhimmat viestit. Siihen aikaan oli nuorisoa muillakin foorumeilla. Nykyään on nuorisolla muut viestintäkanavat. (Okei, yhden foorumin tiedän jossa nuoria edelleen on, mutta 30 tai viimeistään 35 vuotta täytettyään moni kaikkoaa.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #119 : 14.01.21 - klo:06:29 »
Pyydän toistamiseen, että kääntämäni Siionin virret poistetaan foorumilta. Sitten ei ole enää kenelläkään sanomista. Olen tosi katkera. Tätä asiaa ei voi korjata, eikä näytä olevan ketään, joka edes haluaa korjata sitä. Silloin kun ne käännettiin, kritiikki oli paikoillaan. Mutta tällainen nälviminen, että se on yleensä tehty ja tällainen ylenkatsominen ja halveksiminen on aliarvoista.
Kuinka voimme lohduttaa veljen tuskassa ettet ylpeällä hengellä hukkaa Jumalan armoa eikä mikään katkeruuden verso pääse kasvamaan ja tuottamaan turmiota, sillä yksikin sellainen saastuttaa monet. Mutta kiitos Herralle, jos katkeruus tekee sinut kelvottomaksi kristityksi, niin körttiläisyys on kelvottomia varten.  :eusa_pray: