Kirjoittaja Aihe: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?  (Luettu 20191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #90 : 10.01.21 - klo:20:33 »
Ryhdyitkö oikein profeetaksi? Kappas!
Ongelma on siinä, ettei körttiseurat ja Siionin virsien veisuu myy 2000-luvun ihmisille henkimaailman asioissa. Olisiko herännäisyyden jo aika siirtyä 2000-luvulle, ja uudistua ajan hengen mukaiseksi, jossa Siionin virret muutetaan rokki, poppi ja räppimuotoon tsemppibiiseiksi, jolloin körttiseuroissa on hyvä meininki. Lisäksi alkoholitarjoilua, ja kaikilla on hauskaa, kädet heiluu ja Siionin poppi soi. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #91 : 10.01.21 - klo:21:06 »
Nyt olet tainnut sekoittaa kaksi käsitettä keskenään, körtit ja nörtit.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21728
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #92 : 10.01.21 - klo:21:24 »
Kyllä kai meillä kaikilla herätyksen kokeneilla ihmisillä tulisi olla rakentava ja rakastava
vastuuntunto yhteisössämme.
Sitten on kyllä loppu käsillä jos vain itsekkäästi odotamme korvasyyhyymme sopivaa
palvelua ja moitimme jos palvelu ei tunnu hyvältä, mennään itse avuksi kun tiedämme
miten asioiden pitäisi olla.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #93 : 10.01.21 - klo:21:56 »
Luterilainen on armoitettu humoristi.  :003:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #94 : 11.01.21 - klo:01:56 »
Luterilainen on armoitettu humoristi.  :003:

En kiistä armoa enkä humoria, mutta kuka maksaa trinkit? Nykyinen meininki on paras, että jokainen tuo omansa. Olen nähnyt seuroja, mihin puliukko on saapunut, veisannut kaikkien yli sekoittaen sanoja ja säveliä, ja kaikki kohtelevät sitä niin kuin rakas veli. Körteille kiitosta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #95 : 11.01.21 - klo:09:52 »
Olen nähnyt seuroja, mihin puliukko on saapunut, veisannut kaikkien yli sekoittaen sanoja ja säveliä, ja kaikki kohtelevät sitä niin kuin rakas veli. Körteille kiitosta.

Olet oikeilla jäljillä. Erilaisten ihmisten ja mielipiteiden sietämistä ja ymmärtämisen yrittämistä  olisi hyvä harjoittaa jokaisen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #96 : 11.01.21 - klo:11:35 »

   Muruja rikkaan pöydästä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #97 : 11.01.21 - klo:11:53 »
   Muruja rikkaan pöydästä.

Jos murut ja trinkit löytyvät, niin ei tarvitse enää pappejakaan. Seurat, murut ja trinkit riittävät.
Kun ilmaannuin ensimmäisen kerran körttiseuroihin, varmaan luulivat minuakin puliukoksi, mutta ottivat vastaan kuin omansa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #98 : 12.01.21 - klo:04:33 »

Puhui Kallion kirkon seuroissa.

   "Saarikivi on p o l  y g l o t t i *) ja hallitsee itämerensuomalaisista kielistä suomen, viron, vepsän ja karjalan; saamelaiskielistä pohjoissaamen, jonka lisäksi ymmärtää eräitä muita saamen kieliä sekä joitakin niiden murteita; muista suomensukuisista kielistä permiläiskielet komin ja udmurtin, volgalaiskielistä marin ja ersän sekä ugrilaiskieli unkarin; germaanikielistä englannin, saksan ja ruotsin sekä muista indoeurooppalaisista kielistä venäjän, kreikan ja latinan sekä muista kielistä muun muassa turkin, arabian ja japanin – joskaan kaikkia hän ei puhu yhtä sujuvasti kuin esimerkiksi viroa."

*) Monikielisyydellä tarkoitetaan sekä yksilön että yhteisön monikielisyyttä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Monikielisyys

https://fi.wikipedia.org/wiki/Janne_Saarikivi

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #99 : 12.01.21 - klo:19:46 »
Taitaa kuitenkin moni sotkea tämän foorumin ja herännäisyyden toisiinsa. Kyllä körttien kotisivuja kun lukee, niin ei ne jutut siellä mitenkään kovin vanhoillisilta vaikuta, niin kuin tämä foorumi on käsityksissään. Täällä on joitakin hautaan kaatumassa olevia, joitten mielestä körttiläisyyden pitäisi olla vähintään siellä 30-luvun Lapuan liikkeessä tai vieläkin myöhemmässä. Voin sanoa niille 100%:sella varmuudella, että vanhaan ei ole paluuta. Ihan sama, kun joku sanoisi minulle, että kommunismiin on palattava takaisin. Ei, menneet on menneitä ja ajat muuttuu.

Toisaalta samahan se on minulle, mutta tulipahan puututtua tähänkin asiaan. Alan kohta olla Benkun linjoilla, että saatte antaa minulle pysyvän bannin. Olisin onnellisempi kuin täällä roikkuessani. Käyn kyllä välillä muilla saiteilla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #100 : 12.01.21 - klo:20:26 »
Olen jatkuvan muutoksen ymmärtävinäni, kun suunta on parempaan.

Onhan meidän jokaisen muututtava tiettyyn suuntaan jos tahdomme päästä Ahtaasta portista ja perille.

Niin myös kaikkien liikkeiden, ja kirkkojenkin, on muuttuminen, nopeammin tai hitaammin niin kuin onkin tapahtunut.

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #101 : 12.01.21 - klo:22:03 »
Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Tuo usein tulkitaan niin, että kaikki muuttuminen on sitä mukautumista. Vaikka muuttua käsketään.

"Tämä maailmanaika" alkoi syntiinlankeemuksesta. Se ei ole mikään viime aikojen keksintö. Siitä pitäen on palvottu mammonaa ja mainetta ja kunniaa.

Ehkäpä en ymmärrä otsikon kysymystä vastatakseni "kyllä, kyllä" tai "ei, ei". Saattohoito hämää. Kysymykseen "onko herännäisyys nyt kuolemassa" vastaisin "ei, ei", jos noista pitää valita. Jos saisi vähän toisin sanoa, vastaisin "ei vielä". Kyllä se sitten kuolee kun on aika. Niinhän kaikki muukin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #102 : 13.01.21 - klo:07:34 »
Omalla kohdalla ei muuttuminen tarkoita ainakaan maailmallistumista, vaan suuntautumista taivaallisiin. Se ei ole suinkaan harmaata ja ikävää.

Sisäinen muutos lähemmäs Kristusta ei minulle ole ollut este elää maailmassa, nauttimasta kaikesta kauniista jota Luoja on luonut tai lahjoittanut ihmisille jotka ovat lahjaa köyttäneet Jumalan kunniaksi.

Niihin kuuluvat monet taiteet, ruoka, koti ja ystävyys.  Erakkous ei ole minulle.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #103 : 13.01.21 - klo:11:47 »
Omalla kohdalla ei muuttuminen tarkoita ainakaan maailmallistumista, vaan suuntautumista taivaallisiin. Se ei ole suinkaan harmaata ja ikävää.

Sisäinen muutos lähemmäs Kristusta ei minulle ole ollut este elää maailmassa, nauttimasta kaikesta kauniista jota Luoja on luonut tai lahjoittanut ihmisille jotka ovat lahjaa köyttäneet Jumalan kunniaksi.

Niihin kuuluvat monet taiteet, ruoka, koti ja ystävyys.  Erakkous ei ole minulle.
Ei kait nyt mummoa kalva omahyväisyyden ja ylpeyden synti?  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?
« Vastaus #104 : 13.01.21 - klo:13:22 »
Ei kait nyt mummoa kalva omahyväisyyden ja ylpeyden synti?

Tuskinpa. Miten on oman syntitaakkasi laita?