Kirjoittaja Aihe: Eläimet 10  (Luettu 39233 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #45 : 26.09.16 - klo:11:16 »
Luontokappaleeseen niin kiintyy. Itse en kestänyt koirani kipu-ulinaa.
Teimme intervention sen johdosta.

R-M muistele koiranne hyviä hetkiä!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #46 : 26.09.16 - klo:13:37 »
Voi että.
Lemmikkiin kiintyy.
Muistot jää sitten lopulta jäljelle.
Monet muistot.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #47 : 26.09.16 - klo:14:37 »
Kiitos elämästä, Themis

https://youtu.be/soGmsCYpI3k
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #48 : 26.09.16 - klo:14:59 »
Kertun kuoltua minua ensin itketti ja sitten lohdutti mielikuva entisten koiraystävieni iloisesta laumasta, johon sekin nyt sai liittyä. Saahan sitä tällaista kuvitella!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #49 : 26.09.16 - klo:16:00 »
En voi vielä puhua etenkään kaikesta kauniista koiramme kanssa tai alan itkeä.
Itku on kyllä Jumalan lahja kipeälle mielelle.

Tämän aamuinen lähtöhetki oli merkillisyyksiä täynnä. :'(

Kiitos !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #50 : 26.09.16 - klo:16:40 »
Osaa ottaen. Ystävän menetys on aina vaikea asia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #51 : 01.10.16 - klo:13:07 »
Kiitos sanoistanne !

Äsken pidimme muistohetken tylleröille vanhmpineen, heiltähän Themis meille tulikin viitisen vuotta sitten.
Lotta oli todella surullinen ja osaanottava. Tytöt tekivät kolme vesivärityötä Themiksestä. Martan , pienemmän tytön työ oli liikuttava; Kaksi mustunutta möhkälettä istuu punaisen pilven päällä ja pilven alla ihmiset ( ilmapalloja muistuttavat ) vilkuttavat.
Kysyin miksi koirat ovat mustia, nehän olivat vaaleat . " No nehän on kuolleita!"
...

Nyt voin itkemättä puhua koiramme kuolemasta. Tämän vuoden ajan sen vointi alkoi taantua, ja sen ne labrakokeet ja löydöt ultrassakin kertoivat.
Ruoka ei enää kuukauteen maittanut ja viimeiset kolme päivää se oli ravinnotta. Vain Pedigeen hampaiden hoitoon tarkoitettu puruluu kelpasi.

Viime maanantaina aamulla aikaisin oli päätös valmis. Näin, että T ymmärsi mistä me puhuimme.
Hyvästelin sitä hellimmin tunnin ajan, itkin ja silittelin ja syötin kolme puruluuta.
Kun Matti puki päälleen T meni tuulikaappiin odottamaan. Sitä se ei koskaan ennen tehnyt, vaan odotti eteisen matolla maaten. Se ei jaksanutkaan enää seisoa, vaan makasi aina meidän lähellä. Ruokapöydän vieressä se odotti meidän syömisen ajan makuulla, mutta ei itse syönyt.
Myös klinikan ovella se ei enää vastustellut, kuten aina teki kun sinne oli asiaa.
Rauhoittavan saatuaan se laski päänsä Matin kengälle, ja sitten matka alkoi...

Kotona orkideani avasi ensimmäisen nuppunsa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #52 : 19.10.16 - klo:14:21 »
Koirista on moneksi. Tämä ei ole hupijuttu, Oopperassa on auki virka koiralle, koiranvirka.

http://yle.fi/uutiset/3-9230945

Minä olen ollut näyttämöllä hevosen kanssa. Kesäteatterissa se onnistuu hyvin. Heppa tuli Hennalasta ratsujääkäripataljoonasta hoitajansa kanssa. Sotapojasta tuli tuttu muutamaksi vuodeksi, heppaa en sen koommin tavannut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #53 : 19.10.16 - klo:16:26 »
Jos tämä on se osa missä koira on mukana, niin voi koirankorvaparkaa !!

https://youtu.be/SKV9f3X_fhM
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #54 : 20.10.16 - klo:15:11 »
Matkallamme huomasin, että supikoirille liikenne on yleisin tuonen viita. Oli muutama nuori ketunpoikanenkin päässyt hengestään. Jos asuisin siellä alhaalla, niin hommaisin taas mäyräkoiran ja kulkisin sen kanssa tutkimassa asfalttiteiden alitse menevät rummut. Niissä supit elelivät ainakin Kuopion seudulla. Kehitin yhdenmallisen taktiikan ja olimme - koira ja minä - kova aisapari, vaikka itse kehunkin  :003:.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #55 : 23.10.16 - klo:10:16 »
Suren Themistä. Olen paljon akatellut Hugelon lyhyttä eliniän ennustetta, ja miettinyt mitä se tulee olemaan, löytää Hugo kaapistansa vainajana. Se ei tule näyttämään että mikään on vialla, se vain kätkeytyy ja kuolee pois. Minäkin ajattelen meidän lukematonta lemmikkilaumaa rajan takana ja kuvittelen siellä sitten Hugelon tassuttavan taivaallisessa juoksupyörässä släpsläpslämps......
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #56 : 23.10.16 - klo:11:56 »
Themis oli kuollessan jo 16-vuotias. Se laskettiin tyttärentyttären ripillepääsystä, jolloin hän sai Themiksen lahjaksi. Ida on ny 30 ja puolivuotias.
Tämä rotu elää keskmäärin 12 - 14 vuotiaiksi.
Themiksen elämän alku ei ollut auvoinen, mutta koheni keskipäivään ja parani iltaa kohden.
Hän itse oli valmis lähtemään. Se yllätti minut kuinka hän se osoitti.

Sairauksia oli, sisäelimet jo vialliset, ja  hän alkoi haista. Hän suostui kuolemalle.
Kauniit muistot jäivät meille. Vapauteen on vielä tottuminen. Kun tulen ylhäältä alakertaan, osuu katse ensimmäiseksi sille sohvalle joka oli Temin käytössä.
Rekipeitto joka sohvaa suojaa pitää tiukasti kiinni koirankarvoista. Ne eivät lähde edes imurin voimakkaimmalla imulla.

25 viisi koiravuotta on nyt takana, uusi elämäntapa on nyt opittava.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #57 : 23.10.16 - klo:12:07 »
Olen pahoillani, kun kirjoittelin yllä kornia tekstiä valtavirran asiayhteyteen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #58 : 30.10.16 - klo:08:37 »
Herra Hugo aiheutti minulle järkytyksen toisensa jälkeen. Kuinka säädyllinen siili sillä tavoin kesken hyvän illallisen kaapataan kylvetettäväksi? Se jo kävi sylissä! Mutta ah uh huh, se haiskahti! Hugo ei pidä nuutoksista, se pestään aivan oikein ennen ateriaa ja kalasia tarjoillen!

Ja kun se vihdoin viimein tyyntyy järkytyksestä se ryömii viltteihinsä ja torkahtaa, eikö tuo sama hyväpaha tule ja karista sen suorastaan lattialle!

Voi että minä järkytyin. Hugelo harvoin unii ihan kaapinovella, mutta piiloutuu fleeceihinsä tehollisesti, ja vielä eilen olin ihan järkyksissä. Iltasylihetkessä me sovimme menneet ja hugelo sai ylimääräisen matoannoksen ja sille laulettiin moneen kertaan " Uniuni, siilukkani" ja " Hugo paras siili on" ja " Kun ihmusvalot sammuvat" ja illalla tyyntyi viimein emäntä kun kaapista kuului tyynnyttävä jynksjynksjynks, hän kun juoksi pyörässään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #59 : 01.11.16 - klo:21:49 »
Osanottoni Riitta-mummille. En ollut tätä ketjua huomannut hetkeen lukea, huomasin tapahtuneen vasta nyt.

Äitini kanssa juttelin eilen pitkästä aikaa, hänen ei enää ollut tarkoitus ruokkia siilejä, mutta kesällä oli käyty kysymässä, olisiko hänellä näyttää luonnonvaraista siiliä Amerikasta asti saapuneille vieraille. Lupasi järjestää ja kohtahan niitä taas oli pihassa, vieraat tulivat jonakin sateisena iltayönä ja saivat luontoelämyksensä. Pakkohan ruokintaa sen jälkeen oli jatkaa, kuulemma vieläkin ovat pienimmät käyneet tankkaamassa. Isommat häipyvät talvenviettoon jo aikaisemmin. Lisäksi äitini oli ruokkinut lentokykyisiksi neljä jo pesästä lähtenyttä mutta ilmeisesti emonsa menettänyttä varpusta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.