Kirjoittaja Aihe: Se tekstin muotoilu, lainaukset sun muut  (Luettu 5534 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Katriina

  • Vieras
Se tekstin muotoilu, lainaukset sun muut
« : 28.07.08 - klo:12:34 »
Ei minulla ole mitään "vastaa" näppäintä näkyvillä --- on vain "lainaa" ja "muokkaa". Misä se on?

Ja jos vielä kerran saisin selvityksen siihen, miten se pätkä johon varsinaisesti vastaa irroitetaan siitä tekstistä niin olisin kiitollinen. En nimittäin päässyt sinne takaisin kun se oli lukittu. Olen kokeillut kaikkea, mikä Wordilla pelittää, muttei toimi. Aina sinne menee koko tarina. Tulee tietenkin tavallaan tehtyä oikeutta sen tekstin kirjoittaneelle --- ei ota yhtä yksittäistä sanaa tai lausetta josta voi väännellä mitä hyvänsä mielensä mukaan, niinhän tämäkin ketju taisi karata omille teilleen --- mutta useimmiten niin ei olisi tarpeellista tehdä. Tulee turhan pitkiä pätkiä ja oleellinen häviää eli käy yhtä hullusti.

Entä tämä: Jos joskus tahtoisi vaikka laittaa jotain kursiivilla tai tummennettuna niin kuin se käy? Tai onko se mahdollista? Joku näyttää onnistuneen. Itse kokeilin niitä jotka tuossa yläpuolella on aivan kuin Wordillakin mutta kaikki meni tasaisesti...ei sillä että tämä nyt olisi niin oleellista kuin nuo edelliset....

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Se tekstin muotoilu, lainaukset sun muut
« Vastaus #1 : 28.07.08 - klo:12:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Ei minulla ole mitään "vastaa" näppäintä näkyvillä --- on vain "lainaa" ja "muokkaa". Misä se on?


Se on viestiketjun ala- ja yläpuolella vasemmassa laidassa. Uusi aihe -painikkeen vieressä. Löytyykö?

Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Ja jos vielä kerran saisin selvityksen siihen, miten se pätkä johon varsinaisesti vastaa irroitetaan siitä tekstistä niin olisin kiitollinen.


Eli jos lainaat toisen viestiä, on helpointa aloittaa vastaaminen painamalla kys. viestin oik. ylälaidassa olevaa lainaa-painiketta. Silloinhan viestinkirjoitusikkunaan tulee koko alkup. teksti [ quote=kirjoittaja ] ja [ /quote ] -koodien välissä. Siitä tekstistä voi sitten ihan vaan vaikka hiirellä maalaamalla ottaa ylimääräiset pois, kunhan jäljelle jää myös nuo [ quote ] -koodit. Oma vastaus sitten kirjoitetaan vasta [ /quote ] -koodin jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Entä tämä: Jos joskus tahtoisi vaikka laittaa jotain kursiivilla tai tummennettuna niin kuin se käy?


Se käy niin, että viestinkirjoitusikkunassa maalaat hiirellä sanan, jonka haluat lihavoida tai kursivoida ja sitten klikkaat yläpuolella olevaa B- tai i -painiketta.

Katriina

  • Vieras
Re: Se tekstin muotoilu, lainaukset sun muut
« Vastaus #2 : 28.07.08 - klo:19:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Ei minulla ole mitään "vastaa" näppäintä näkyvillä --- on vain "lainaa" ja "muokkaa". Misä se on?


Se on viestiketjun ala- ja yläpuolella vasemmassa laidassa. Uusi aihe -painikkeen vieressä. Löytyykö?

Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Ja jos vielä kerran saisin selvityksen siihen, miten se pätkä johon varsinaisesti vastaa irroitetaan siitä tekstistä niin olisin kiitollinen.


Eli jos lainaat toisen viestiä, on helpointa aloittaa vastaaminen painamalla kys. viestin oik. ylälaidassa olevaa lainaa-painiketta. Silloinhan viestinkirjoitusikkunaan tulee koko alkup. teksti [ quote=kirjoittaja ] ja [ /quote ] -koodien välissä. Siitä tekstistä voi sitten ihan vaan vaikka hiirellä maalaamalla ottaa ylimääräiset pois, kunhan jäljelle jää myös nuo [ quote ] -koodit. Oma vastaus sitten kirjoitetaan vasta [ /quote ] -koodin jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Entä tämä: Jos joskus tahtoisi vaikka laittaa jotain kursiivilla tai tummennettuna niin kuin se käy?


Se käy niin, että viestinkirjoitusikkunassa maalaat hiirellä sanan, jonka haluat lihavoida tai kursivoida ja sitten klikkaat yläpuolella olevaa B- tai i -painiketta.


No mie opettelen.

Se painike löytyy.

Katsotaan mitä tapahtuu kun yritän ottaa pätkää tästä.....

Lainaus


Ei tainnut mennä kuten piti.

Ja tuo kursivointi ja lihavointi --- juuri noin olen yrittänyt, mutta ei ne kursivoidu eikä lihavoidu....


Katriina

  • Vieras
Re: Se tekstin muotoilu, lainaukset sun muut
« Vastaus #3 : 28.07.08 - klo:19:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Ei minulla ole mitään "vastaa" näppäintä näkyvillä --- on vain "lainaa" ja "muokkaa". Misä se on?


Se on viestiketjun ala- ja yläpuolella vasemmassa laidassa. Uusi aihe -painikkeen vieressä. Löytyykö?

Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Ja jos vielä kerran saisin selvityksen siihen, miten se pätkä johon varsinaisesti vastaa irroitetaan siitä tekstistä niin olisin kiitollinen.


Eli jos lainaat toisen viestiä, on helpointa aloittaa vastaaminen painamalla kys. viestin oik. ylälaidassa olevaa lainaa-painiketta. Siitä tekstistä voi sitten ihan vaan vaikka hiirellä maalaamalla ottaa ylimääräiset pois

Lainaus käyttäjältä: "Katriina"
Entä tämä: Jos joskus tahtoisi vaikka laittaa jotain kursiivilla tai tummennettuna niin kuin se käy?


Se käy niin, että viestinkirjoitusikkunassa maalaat hiirellä sanan, jonka haluat lihavoida tai kursivoida ja sitten klikkaat yläpuolella olevaa B- tai i -painiketta.


Uusi yritys.. ne ei ole kursivoituneet eikä lihavoituneet
katsotaas kuin nyt käy

Katriina

  • Vieras
kiitos Liisalle
« Vastaus #4 : 28.07.08 - klo:19:25 »
Se onnasi nyt. Saa nähdä muistanko vielä huomenna miten tuo lainaus meni. Kursivointi ja lihavointi jätti ymmälleen siksi että olin tottunut siihen, kuinka se wordilla toimii: näkyy heti. Kun ei näkynyt niin ajattelin että jokin mättää (hiiren ja omien korvien välissä kuten yleensä).

Säästän tämän ohjeen. Kiitos.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Se tekstin muotoilu, lainaukset sun muut
« Vastaus #5 : 28.07.08 - klo:19:26 »
:smt023

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Se tekstin muotoilu, lainaukset sun muut
« Vastaus #6 : 07.08.08 - klo:16:04 »
Rohkaistuin kokeilemaan ja opettelemaan uutta näin internetin saralla. Katsotaan, miten url-nappulan käyttö onnistuu.

Leikitään että haluan linkittää Körttifoorumin niin sehän onnistui! Jee!