Kirjoittaja Aihe: Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)  (Luettu 27571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #15 : 27.12.07 - klo:02:25 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
kansalle kelpaa tuplaplatinan edestä eli 60000 on jo myyty. Hyvä näin. On paljon tärkeämpää, että muut ostavat ja kuuntelevat sitä kuin, että minä joka muutenkin kuuntelen paljon virsiä tekisin sitä. Toivotaan, että joku saa siitä levystä antia ja lohtua elämäänsä. Silloin se on tehnyt tehtävänsä. Tienasi sillä joku tai ei on toisarvoista.

tämä on hyvä pointti, laulajan vuoksi ko. levy tavoittanee lisäksi ehkä muita virsilevyjä enemmän niitä hyllyjä joissa virsilevyt ei yleensä pölyty. Ja eikös moisen levyn ajoitus ole loistava Espoon juhlien kannalta? kaipa joku kutsuu Samulinkin sinne veisaamaan?

Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
Minulla on ollut samanlaisia mietteitä Tilkkutäkki-levyistä, joita en tosin ole itse kuullut. Minulla on epäilys, että niiden tapauksessa suosion taustalla on ainakin osittain nostalgia. Ihmiset haluavat kuulla rippikoulusta tuttuja lauluja muistellakseen kavereiden kanssa vietettyä aikaa;  laulujen sisältö on sivuseikka - tai ehkä välttämätön paha.

ehkä. ehkä ei. Mutta hienoa silti että kuuntelevat. aina sieltä joku "vilaus" jää mieleen?

Lainaus käyttäjältä: "julle"
Lainaus käyttäjältä: "hm"
Kuuntelen virsiä Martti Talvelan ja Jorma Hynnisen esittäminä.

Mielestäni laulamisessa oopperalaulaminen on ennemminkin koketeerausta eli verrattavissa enemmän johonkin marenkileivokseen kuin ruisleipään...

itsekin pidän enemmän ajatuksella lauletusta/veisatusta kuin turhan kliinisestä suorituksesta. Mutta makuasioita ja Leivon joululimppu oli muuten hyvää :D
voisiko joku tehdä virsistä Nordman-tyylisiä versioita?!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #16 : 29.12.07 - klo:10:36 »
Mielenkiintoinen - tämä Idel-adel-edelman.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #17 : 30.12.07 - klo:20:58 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
voisiko joku tehdä virsistä Nordman-tyylisiä versioita?!

Eikös tuo Löytyn Jaska oo vähän niinku jo tehnyt :)
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa dnasukil

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 64
Siitä"edelmannista vielä
« Vastaus #18 : 31.12.07 - klo:14:34 »
Edelmanin veisaamat virret eivät minunkaan makuuni oikein istu. Kuitenkin on hyvä jos niistä jotkut tykkäävät ja saavat jotain matkaevääksi. Eikös Paavali jossain sanonutkin, että"sillä ei ole väliä kuka ja millä tavalla Kristusta julistetaan, kunhan sitä julistetaan."
 Samuli tekee sen omalla tavallaan ja hyvä näin. Käsitykseni mukaan hän tekee sitä vakaumuksesta. Hänen veisaamissa virsissä jokatapauksessa on mukana kehotuksen sana.
veteraani

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #19 : 31.12.07 - klo:18:06 »
Voihan se Edelmanin esitys kolahtaa jollekin ihmiselle. Kolahtihan Juha P:n esitys erääseen professoriin Mieslahdessa 8.12.
Ehkä se vie kuulijan alkulähteille, toivotaan niin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #20 : 01.01.08 - klo:00:03 »
Samuli Edelmann on onnistunut jo nyt: Jääkiekon SM-liigan erään ottelun pelinjälkeisessä tiedotustilaisuudessa yksi suomalainen jääkiekkovalmentaja aloitti puheenvuorossa radiosta tulleesta Samuli Edelmannin laulamasta virrestä, jota hänen jääkiekkojoukkueensa oli kuunnellut matkalla Helsinkiin, ennen jääkiekko-ottelua.

  Muistutettakoon: Samuli Edelmannin isoisä oli Punkaharjun kanttori, ettei tämäkään asia tuulesta ole... Tänä jouluna on moni ihminen kuunnellut antaumuksella virsiä. moni sellainen ihminen, joka ei vuosiin tai ehken koskaan ole virsien takia pysähtynyt.

  Jos olisin vapaakirkollinen tai helluntalainen tai jotain, niin sanoisin, että KIITOS HERRALLE Edelmannin levystä. Mutta kun olen syntymäkörtti, ja 100-prosenttisen geneettisesti eteläpohjalainen, niin totean, että ei ollut lainkaan kovin paha juttu, että Edelmann teki virsilevynsä.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #21 : 02.01.08 - klo:23:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
jääkiekkovalmentaja aloitti puheenvuorossa radiosta tulleesta Samuli Edelmannin laulamasta virrestä, jota hänen jääkiekkojoukkueensa oli kuunnellut...

  Jos olisin vapaakirkollinen tai helluntalainen tai jotain, niin sanoisin, että KIITOS HERRALLE Edelmannin levystä. Mutta kun olen syntymäkörtti, ja 100-prosenttisen geneettisesti eteläpohjalainen, niin totean, että ei ollut lainkaan kovin paha juttu, että Edelmann teki virsilevynsä.

Oliko tuota missään lehdessä?
Miten olisi Herraa hyvää kiittäkää?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #22 : 02.01.08 - klo:23:45 »
Tosikkoko!

    Kyseinen jääkiekko-ottelu oli marraskuussa Helsingissä. En osaa sanoa sitä, että kirjoittiko kukaan urheilutoimittaja asiasta. Minulla ei ollut kyseiseen peliin juttukeikkaa, hengailin paikalla tuolloin ihan muuten vain - jos olisi keikka ollut, olisin asiasta kirjoittanut.

    Mutta, taas: Edelmannin levy on löytänyt laajalti kuuntelijoita. Moni on koulussa laulanut toistuvasti suvivirren ja Enkeli taivaan, mutta siihen se on usealta jäänyt. Tiedän Edelmannin levyä kuunnellun hyvin monessa paikassa - mitä todistaa myös myynti ( yli 60. 000 ) ja tuon suluissa olevan numeromäärän voi kertoa ainakin kahdella ellei kolmella jopa neljällä, kenties viidelllä, niin saadaan kuulijoiden määrä, etenkin kun otamme kaikkimahdolliset radiokanavat ja niiden kuuntelijat huomioon.

Poissa Riku

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 60
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #23 : 03.01.08 - klo:10:00 »
On yvä että virsilevyt myy, mutta itse en Edelmania osta kun en tykkää ja vaimo inhoaa.  Kuka muu poppari/rokkari voisi levyttää yht'ä myyviä virsilevyjä?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #24 : 03.01.08 - klo:10:31 »
Sitä voit kysyä vaimoltasi, jolla on selvästikin varmat mielipiteet musiikista.

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #25 : 03.01.08 - klo:17:32 »
Miksihän popparin virsilevytyksen sisäisiä motiiveja pohditaan, mutta klassisten muusikoiden ei? Eiköhän vaikka Karita Mattilakin tee joululevyllään rahaa, eikä missään näy kyselyjä, lieneekö uskovainen. Tai yleensäkin kirkoissa esiintyvät korkeakulttuurin edustajat. Olisi vinkeää, kun joku tomi metsäketo sanoisi haastattelussa, ettei mulla ole näihin biiseihin sen kummempaa suhdetta, enkä usko Jumalaan, kunhan laulelen ja elätän itteni.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #26 : 03.01.08 - klo:22:52 »
Edelman on minusta siinä ihan paikallaan tekemään virsilevyä, että käsittääkseni hänen päätuotantonsa ei ole kovin uskonnonvastaista. Sen vuoksi en itse näe tätä levyä rahastuksena, vaikken sovituksista tykkääkään. Hieno juttu, että kirkon sanoma menee eteenpäin.

Epäilykseni heräisivät silloin, jos virsilevyä tekisi joku laulaja, joka samaan aikaan puuhaisi kirkon opin vastaisen musiikin parissa. Edelman ei ole kuitenkaan sellainen. Tämä seikka antaa hänelle uskottavuuden tässä asiassa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #27 : 03.01.08 - klo:23:40 »
Edelman on uskovainen ja uudestisyntynyt. Hänethän on kastettu. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #28 : 04.01.08 - klo:19:32 »
Kiitos, Juhani, muistutuksesta! :D
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Virsiä... (Samuli Edelmann ja erilaiset sovitukset)
« Vastaus #29 : 04.01.08 - klo:21:17 »
Riku kysäisi - ehkä retorisesti - kuka muu poppari tai rokkari voisi tehdä yhtä menestyvän virsilevyn. Saisiko Antti Tuisku markkinoiduksi virsiä sellaisille, joita Edelman ei pätkääkään kiinnosta? Entä Ville Valo? Lordi?

Entäs sitten toisenlaisen kuulijakunnan tavoittaminen, onnistuisiko Kari Tapio? Tomi Metsäketo tai Pentti Hietanen?

Tunnenpa itseni pöljäksi tällaisia edes miettiessäni.