Kirjoittaja Aihe: Keskustelua NATOsta 2  (Luettu 9227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #30 : 17.07.22 - klo:03:56 »
Rupesin virhei koejaamaan ja tein  niitä lisää, Ehkä joku saa selvää, huh  :repee2:  mutta sama se millä tarkoituksesa täyttää.  Älä nyt suutu saathan sinä sen viimeisen sanan taas t
ästälähin.  :003:

Ei pitäis kirjoittaa kyljellä maaten hämärässä.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22033
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #31 : 17.07.22 - klo:06:56 »
Taistolaisia oli hyvin minimaalisesti mutta sen verran että saivat minut pelkäämään.

Olihan Taisto itse. Taideteollisessa olin seurannut taistolaisuutta läheltä eikä se pelottanut, toisinaan huvitti. Eivät näyttäneet vastustavan kapitalismia läheskään sillä innolla kuin revisionisteja. Henkilöinä monet kapinoivat varakkaita ja valkoisia vanhempiaan vastaan. Kurssitovereista tulipunaisimman isä oli ollut SS-joukoissa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #32 : 19.07.22 - klo:06:39 »
Olihan Taisto itse. Taideteollisessa olin seurannut taistolaisuutta läheltä eikä se pelottanut, toisinaan huvitti. Eivät näyttäneet vastustavan kapitalismia läheskään sillä innolla kuin revisionisteja. Henkilöinä monet kapinoivat varakkaita ja valkoisia vanhempiaan vastaan. Kurssitovereista tulipunaisimman isä oli ollut SS-joukoissa.

No niin, missä´olemmekaan  :003:  .  Juu. Olin silloin vasta 12v, kun kotiin soitettiin ja haluttiin puhelimeen toista vanhemmistani ja uhkaukset olivat ikäviä lapsen korvaan --- kun on opettanut imperialismia neuvostovastaista meinnkiä alkoululaisille.  Kysyin äidiltä, mitä ihmettä ja kummaa.
 Noh oli käsitelty Pohjoismaat ja kun se oli hieman levoton luokka levottomassa koulussa,  äiti antoi usein lasten lähteä vain juttelemaan kun ne teki sitä kuitenkin ja näin ne saatiiin juttelemaan tunnin aiheesta.,  No ne puheli lopulta missä maassa asuisivat ja kysyi ope, missä sie ja äiti vastasi ehkä Norjassa kun hämn on sinne aina halunnut matkustaakin niitten tunturien ja vuionojen takia. 


Mikä siinä on neuvostovastaista kysyin, äiti sanoin että hän hölmö unohti  että sehänm pahus on NATO maa.  Ja nyt ne tekee hänestä jos mitä julkaisuja ja toimuttaa ties mitä --- eikä lapsi käsityä,  ettei ne saa äitiä virastaan eikä etenkään voi  häiritä muuten eikä tehdä minulle ja siskolle mitään. .  Mitäs nyt, kysyin.  Minä menen tapaamaan niitä, äitee sanoi, ja näin kyllä, ettei se ihan huoleton reissu ollut.  Hän meni ja sano olevansa ihan in corpore se hirveä neuvostovatainmen jne. päivää.   Olivat sitten vähän noloja. Hän ei kysynuyt saako tulla vaan meni. 


Ääääh, ja mitä minä tätä sinulle selitän.  Totta mooses ja minä sen tiesin ja kaikki tiesi Sinisalon veljekset.   Oli niin Taisto itse kotkalainen kuten veli Veikko joka sai mun lankeamaan loveen kun kävi kouluissa keikoilla, lausui meillä Moreenia ja mitä Riitta-mummi hänetsä kirjoittaa, yhdyn yli tuhatprosenttisesti. En ole kokenut mitään aivan yhtä mahtavaa.


Etkä sinä tietenkään pelännyt, kun olet kaikessa urheampi viisaampi ja parempi ihminen. Tiedät kaikesta kaiken ja minä tunnustan sen nöyränä edessäsi. 

 Voitaiusiinko tämä lopettaa tähän?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #33 : 19.07.22 - klo:06:50 »
Mitenkähän en oikein oleta, että voidaan :003:  kun olet ihailtu taiteilija ja ihan körtti ja lähetyslapsi ja mimnä olen joskus pitänyt sinusta itse tosi paljon  kuten kaikki ja syystä, olet hieno ihminen ja mukava ja tiedätkin paljon, et ehkä kaikesta kaikkea, joskus saattaa sattuman oikusta joku tietää hiuksen verran enemmän, ja ajatella ettei ehkä ole väärin korjata.  Ku wikipediaakin saa.  .


Usko nyt, en minä tahdo talloa varpaitasi, rohkenin vain tällä kapealla elämän sektorilla oikaista muutamia vääriä käsityksiä tai niukempaa tietoa kun ajattelin taas typeryyttäni että ehkä itsekin tykkäät jos kuulet miten asiat meni noin tarkemmin

  Anteeksi ihan maasta taivaisiin, en minä pahalla.  :eusa_pray:


Ja viimeksi halusin että tulee paha mieli. Kuvittelin että asia saisi ihan jäädä asiana tänne.  En ihan ihan totta tarkoita mitään pahaa.   :eusa_pray:
« Viimeksi muokattu: 19.07.22 - klo:06:56 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #34 : 19.07.22 - klo:07:10 »
Teille toisille sanoisin että meillä todella on eletty aika, jona piti varoa puheitaan.  Jona lapsilta kysyttiin sanoiko opettaja jotain siitä tai tästä vai tykkää hän Norjasta ja lietsoo oppilaissa NATOmyönteisiä ajatuksia, , ei kun päätä pölkylle. 

Meillä pian tämän jälkeen vaiettiin kaikesta, meillä ei  kuin ollut maailmaa oven ulkopuolella, ainakaan siitä ei saanut jutella.  Minä opin sen sillä sain ympäri korvia määrätyistä kysymyksistä, jotka nyt ovat mielestäni harmittomia ja erityisen ymmärrettäviä , ja Neuvostoliitto-lehti tilattiin jotta voitiin tilata Suomen Kuvalehti ja Kotimaa.  Että koko värisuorahan meille tulee. 

Kaksi vuotta, ja olin koululaispolitiikassa ja sain tietysti mennä.  Kuulin kaiken toiselta puolen ja opin mistä hissan ja maantiedon opettajan saa kiinni....

Ja olin kuin kynnykselle kohdusta tipahtanut, näin kahteen huoneeseen ja molemmat jäivät ihan näköetäisyyden päähän,  mutta mitä opin, aloin oppia jo silloin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22033
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #35 : 19.07.22 - klo:07:11 »
Usko nyt, en minä tahdo talloa varpaitasi, rohkenin vain tällä kapealla elämän sektorilla oikaista muutamia vääriä käsityksiä tai niukempaa tietoa kun ajattelin taas typeryyttäni että ehkä itsekin tykkäät jos kuulet miten asiat meni noin tarkemmin.

Et ole tallonut varpaitani tai pahoittanut mieltäni. Minä olen seurannut kotkalaisuutta vuodesta 1978, jolloin tulin kaupunkiin opettajan hommiin. Silloin olin tosiaankin opiskelijana jo saanut oman käsitykseni taistolaisuudesta. Vuoden -77 kuntaliitoksen jälkeiset hallinnolliset ratkaisut olivat silloin kuohuttavia puheenaiheita. Puhuttiin puoluepoliittisen perustein luoduista uusista viroista, ’suojatyöpaikoista’. Ystävyyskaupunkikuviot Tallinnan kanssa olivat aikamoista onttoa pönötystä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #36 : 19.07.22 - klo:07:15 »
Uhhuh.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22033
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #37 : 19.07.22 - klo:07:22 »
Olet ihailtu taiteilija ja ihan körtti ja lähetyslapsi.

Sarjakuvastani pidetään, mutta se ei vielä tee minusta ihailtua taiteilijaa. Se nimitys, josta eniten pidän, on piirustaja. Körttiläisyyteni taitaa olla niin sanottua myöhempää herännäisyyttä. Lähetysseuran piirissä kasvaneena tutustuin tietämättäni eri liikkeiden edustajiin, jotka opin sijoittamaan taustaryhmiinsä vasta aikuistuessani. Lapsi en ole ollut puoleen vuosisataan. Lähetyslapsi on nimitys, jonka koen kiusalliseksi siksi, että siitä irtautuminen on ollut joissakin yhteyksissä hankalaa. Se on paitsi turhan ihaileva myös vähättelevä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22033
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #38 : 20.07.22 - klo:06:12 »
Kaikki tiesi Sinisalon veljekset. Oli niin Taisto itse kotkalainen kuten veli Veikko joka sai mun lankeamaan loveen kun kävi kouluissa keikoilla, lausui meillä Moreenia.

Veikko Sinisalo ei ollut Taisto Sinisalon veli. Usko Aatos ja Uljas Voitto Sinisalo olivat.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #39 : 21.07.22 - klo:19:23 »
Me punalipun nostamme ja barrikaadeille jouksemme ja huudamme.
Tapa, tapa, tapa se punikki.

Oli se aikaa kun vasemmisto oli voimissaan ja aatteen palo paloi voimakkaana ja oli ehdottomuutta ja tartuttiin kapitalistien riistoon ja sortoon.
Vihattiin Amerikkaa ja sympattiin Neuvostojen liitoa sateliittimaineen.

Uskonollinenkin hurmos voinee olla samanlaista.
Ei nähdä isoa kuvaa, vaan kun tuntuu palavalta ja on tunne, että me tiedämme, niin hurmos vie mukanaan.
Uskonnollisen hurmoksen ja kultissa olon kokeneena voin sanoa, että katsokaa ettei kukaan teitä eksytä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22033
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #40 : 22.07.22 - klo:06:56 »
Olihan Yhdysvalloissa Vietnamin sodan aikana vihattavakin puolensa. Moni osallistui rauhanmarsseihin sen kummemmin Neuvostoliittoa ihailematta. NL käytti tietysti tilanteen hyväkseen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #41 : 23.07.22 - klo:09:05 »
Veikko Sinisalo ei ollut Taisto Sinisalon veli. Usko Aatos ja Uljas Voitto Sinisalo olivat.

Ei.

Voitto kävi lausumassa. Varmaan löydät semmoisia Veikkojakin jotka lausuvat, mutta usko pois.  Hän oli Voitto ja Taiston veli.  Huomasin ja sen verran siä selitti että tuollaiset nimet olivat sangen tavallisia kapinan jälkeen.

Ja kun kysyin miksi sitä sanotaan sillai herjaten kapinaksi, että punaiset nimittävät sitä ´niin.

Muistin väärin ja pyydän matolleni langeten anteeksi. :003: :003:   

-.....................

Nyt ehkä keskustelu saa palata teemaan.  Vieläkö riittää keskustelua NATOsta?
« Viimeksi muokattu: 23.07.22 - klo:09:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #42 : 23.07.22 - klo:09:51 »
Juu kyllä.  Eilen näyttivät telkkarissa NATOn joukkojen harjoituksia Suomessa viidessä eri varuskuntapaikassa. Maalla, merellä ja ilmassa ovat - varmuuden vuoksi- meitä turvaamassa. Se on ihan OK, kun on tuo vainoharhainen naapuri. Siis naapurin päämies. Ei koko kansaa saa tuomita , niiden on oltava 'siipiänsä myären'. Muutoin käy  niinku Navalnyn käavi. Ja pahempaakin siellä tapahtuu. Ihmisiä katoaa .

Vaikka aseita pelkään, tuntuu nyt NATO hyvältä. Tervetuloa vaan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22033
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #43 : 23.07.22 - klo:11:31 »
Voitto kävi lausumassa. Varmaan löydät semmoisia Veikkojakin jotka lausuvat.

Veikko Sinisalohan se varsinainen lausuja olikin. Hänen Suomi 50 -runokokonaisuutensa oli aikansa merkkitapaus.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #44 : 23.07.22 - klo:19:09 »
Veikko Sinisalo ei ollut Taisto Sinisalon veli. Usko Aatos ja Uljas Voitto Sinisalo olivat.

Taiston veli asui Tuusulassa ja oli SKDLN:n kunnanvaltuutettu ja sähköurakoitsija ja erosi valtuustoryhmästä. Veli suuttui kun pyysi työkkäristä hakijoita työpaikalle niin viidestä neljä oli kännissä ja viides oli tunnin myöhässä ilman syytä. Ei siis digannut Taistoa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi