Kirjoittaja Aihe: Lähteekö luterilainen kahville?  (Luettu 15131 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #30 : 23.03.22 - klo:14:59 »
On ero olla valehtelija tai suurpiirteinen. Myöskään luovuus ei ole valehtelemista, eikä  esim. kirjoittamiseen liittyvä värittäminen.

Tämän olen oivaltanut ihan itse, ilman amerikkalaista gerald Jellingtonia.

Kerro, missä se raja menee ? Onko nokkela verbaalisuus ja huumorintaju valehtelua ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #31 : 23.03.22 - klo:15:38 »
Mummo ansaitsee körttifoorumin jeesustelupalkinnon, sillä sinäkin valehtelet. Se, joka sanoo, ettei valehtele, valehtelee. :eusa_pray:

Lähde

Ihminen valehtelee 200 kertaa päivässä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ihminen-valehtelee-200-kertaa-paivassa/5435464

No niin. Näyttää luterilainen heränneen taas omatyyliseen - etten sanoisi myös hyökkäävään ja jopa puolipeitellysti tuomitsevaan - kirjoitteluun(sa). Kahvipöytäämme (ajoittain liki ilkeä ) luterilainen ei ole vielä kävellyt. Uskon ettei ainakaan Kyösti ehdi/viitsi valehdella kuuman juoman ääressä kymmeniä/satoja kertoja.  :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #32 : 23.03.22 - klo:15:41 »
Hain Raamatun kohtia valheesta ja löysin tämän Jobin kirjan 13. luvusta:

Te, te kaunistelette kaiken valheillanne, pelkkiä puoskareita olette kaikki tyynni Kunpa jo lopulta vaikenisitte! Silloin voisitte hyvinkin käydä viisaasta. Kuunnelkaa nyt, mitä minulla on sanottavana, kuulkaa vastaväitteet, jotka nousevat huulilleni. Yritättekö te valheella puolustaa Jumalaa, ajaa vilpillä hänen asiaansa? Yritättekö te kaunistella hänen tekojaan, toimia hänen asianajajinaan? Miten sitten käy, kun hän alkaa tutkia teitä? Voitteko pettää häntä niin kuin ihmistä petetään? Kovalla kädellä hän teitä ojentaa, jos te olette vääristelleet totuutta. Ettekö pelkää, kun hän nousee tuomitsemaan, eikö kauhu silloin täytä mielenne? Teidän kehotuksenne ovat pelkkää tuhkaa, murenevaa savea teidän vastauksenne.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #33 : 23.03.22 - klo:18:05 »
No niin. Näyttää luterilainen heränneen taas omatyyliseen - etten sanoisi myös hyökkäävään ja jopa puolipeitellysti tuomitsevaan - kirjoitteluun(sa). Kahvipöytäämme (ajoittain liki ilkeä ) luterilainen ei ole vielä kävellyt. Uskon ettei ainakaan Kyösti ehdi/viitsi valehdella kuuman juoman ääressä kymmeniä/satoja kertoja.  :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Mielenkiinnolla seuraan miten luterilainen suhtautuu veljien kahvikutsuun.
Rohkaisen sinua menemään, uskon että on ihan hyvä juttu tiedossa.
Ei kannata arkailla ja häpeillä....kuten minä saattaisin moisessa tilanteessa suhtautua.
Kirjoittaminen ja lukeminen muuttuu kohtaamisen jälkeen läheisemmäksi.   :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #34 : 23.03.22 - klo:18:25 »
Minulla on pieni hento aavistus että luterilainen on akreditoitu Körttifoorumille minua ' oikean körttiläisyyden tielle ' ohjaamaan.

Olen saanut postia jossa minut opastetaan tutkimaan oikeaa körttiläisyyttä.  Lapuan uusi piispa on sitä oikeaa lajia, kuulemma. Voi ollakin hyvä piispa, mutta onko hänen vasallinsa, tämä luterilainen ?

Ei kuulema riitä että tuntee Paavo Ruotsalaisen opin. Ilmeisesti Lapuan oppi on savolaisten ja karjalaisten oppia parempaa.

Kaikki mitä olen kirjoittanut on ollut johdatuksessa saatua, ehkä ei kotitalouteni sentään. Sen olen tehnyt tarkoituksella ollakseni lähimmäinen, joka jakaa itsestään.

Tunnen olevani eräs joka ymmärtää että muutoksen on tapahduttava, jotta kristityt voisivat lähentyä rehellisesti toisiaan. Kristuksen kirkon rakennustyömaalla on monenlaista tarvetta työmieheille. Minä olen kai sitten vanhojen lahojen purkaja, jotta uusi parempi rakennus saadaan nousemaan.

Kyllä. Minut halutaan pois . Aika ei ole vielä täyttynyt siihen. Olen itse jo aikonut, mutta Kristus panee yhä jatkamaan.

Ettekö ymmärrä, että on kaksi asiaa: Herännäisyys, ja Körttifoorumi, joka on vapaamuotoinen keskustelu-areena. Molempia tarvitaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #35 : 26.03.22 - klo:18:24 »
Ei kuulema riitä että tuntee Paavo Ruotsalaisen opin. Ilmeisesti Lapuan oppi on savolaisten ja karjalaisten oppia parempaa.
Onko Paavo Ruotsalaisella oma oppi? Entä onko erämaan Profeetta Paavo Ruotsalainen heränneelle tummalle ystäväkansalle kuin mormoneille Joseph Smith ja adventisteille Ellen G. White?  :017:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #36 : 26.03.22 - klo:19:28 »
Ukko-Paavon oppi oli muistaakseni petäjävapriikista oravalta saatua.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #37 : 28.03.22 - klo:09:18 »
Kalistaja, nimim. Luterilainen ei ole vielä vastannut kutsuumme. Sitä odotellessa voisiko olla hyvä, että kutsumme jonkun toisen?
Ketä ehdotat? Riitta?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #38 : 28.03.22 - klo:10:12 »
Miksi minä ehdottaisin ?

Ehdotan, että sinä, Kalistaja , Pena, Viisveisaaja ja seppos tulette meille kahville  ! :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Sydämellisesti tervetuloa !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #39 : 28.03.22 - klo:10:35 »
Ehdotin, että Riitta tulisi Leppävaaraan nimim. Luterilaisen sijasta.
Eikä suurempi tapaaminen Riitallakaan ole tietysti pois suljettu.
Suuren porukan kokoontuminen pienessä tilassa tulee tietysti suorittaa harkiten korona-aikana.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #40 : 28.03.22 - klo:10:38 »
Minulle korona ei liene kovin vaarallinen, ajattelen lähinnä muita.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #41 : 28.03.22 - klo:11:19 »
Miksi minä ehdottaisin ?

Ehdotan, että sinä, Kalistaja , Pena, Viisveisaaja ja seppos tulette meille kahville  ! :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Sydämellisesti tervetuloa !

Kiitos kutsusta! Sovitaan aika.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #42 : 28.03.22 - klo:14:17 »
Sovitaan vaan. Sunnutai-iltapäivä, olisiko hyvä ?

Pääsiäisen jälkeen meillä on siivottukin. Olen tosissani.
Edelliseen kutsuun ei vastannut kukaan, joten sain kirkosta syöjät soppapöytääni.

Kirkko on tuossa vastapäätä, mutta sinne en kutsu, vain kahville. Jos kirkkoonmenijöitä on, menkää ja tulkaa siitä sitten kirkkokahveille.

Muosostakaa kimppakyyti, niin kevät-luonto kiittää.   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #43 : 28.03.22 - klo:14:33 »
Onko rautatieasemalta helppo/pitkä matka tulla teille?
Kalistajalla ja minulla ei ole autoa, joten juna lienee vaivaton tapa tulla.
Vaimo on kyllä OmaGo autoringissä, mutta itse en ole ajanut vuosiin ja koen julkiset omakseni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #44 : 28.03.22 - klo:15:23 »
Kysykää jos Viisveisaajat tarjoaisi kyydin Jaguaarillaan. Nappaisitte Sepon mukaan Tuusulasta.
Mutta Pena tulee eri suunnasta. Hän on meillä entisessä kodissa käynnitkin, kuten Kalistajakin.

Jos junalla tulette, haen ilman muuta asemalta. Nyt ajaminen maistuu taas, kun näkö parani.
En kuitenkaa lähde Leppävaaraan asti yksin ajamaan. Siellä on niitä suuria ramppeja ja liittymiä.

Olisi todella mukavaa nähdä, ja veisata. Siioninvirret mukaan !
Ja kyllä meille vaimotkin mahtuu, Tervetuloa K ja T !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)