Kirjoittaja Aihe: Kehu körttiliikettä  (Luettu 5950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #30 : 11.03.22 - klo:14:44 »
Vastasin Riitalle samoihin aikoihin, kun Riittakin laittoi kommentin.
Huomasithan vastaukseni, joka on tuossa ennen sinun viimeistä kirjoitustasi Riitta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #31 : 11.03.22 - klo:14:58 »
Huomaan, että on on tullut väärinkäsitys.

En ole juuri lainkaan seurannut Päivin syytteistä muuta kuin mitä telkkarissa ja lehtien otsikoissa on ollut.
En myöskään lue säännöllisesti Kirkko ja kaupunki-lehteä.

Nyt kun huomasin tämän:  Valtakunnansyyttäjän tiedotteessa todetaan, että Räsäsen näkemyksen mukaan homoseksuaalit eivät myöskään ole Jumalan luotuja kuten heteroseksuaalit. , niin pöyristyin. Jos noista sanoista ei ole ääni-tai tekstitodistetta Päivin lausumana, en voi uskoa että hän olisi niin tyhmä että näin väittäisi.

Kyllä Päivi ( ja Niilo ) ovat niin hyvin Raamattunsa lukeneita että tietävät mitä kaikkea siinä luomisesta sanotaan, ja myös miä samaa sukupuolta olevista sanotaan.

Käsityksemme eroavat siinä, että fundamelisti uskoo jokaiseen kirjoitettuun sanaan. Minä tunnen Sanan sisimmässäni, ja se on Rakkaus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #32 : 11.03.22 - klo:15:11 »
Alta 20-vuotiaana kun minä ryhdyin peilailemaan kaikkia herätysliikkeitä ja sitten myös tutkailemaan myös näitä muita kristikunnan oppeja. Sitten aloin peilailla muita uskontoja. Suurimmaksi osaksi lukien. Teini-ikäisenä ahdisti tämä kysymys johon oikeastaan tuli aivan paljon erilaisia ratkaisuja. Mikä olen minä? Körttiläisyys ei sanonut siitä mitään. Körttiläiset kokoontuvat yhteen rakastaen elämää ja ihmistä. Körttiläisyys ei ole mikään paras. Siellä on kateutta, valehtelua ja puukkoa selän takana. Körttiläiset myöntävät sen. Mutta useammat hengelliset piirit eivät myönnä. Minä en jaksa enää etsiä parasta. Körttiläisyys on ainakin minulle siedettävää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #33 : 11.03.22 - klo:15:13 »
Vasta silloin voidaan tehdä parannusta, kun tunnustetaan viallisuus.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #34 : 11.03.22 - klo:16:39 »
Körttiläisyys ei ole mikään paras. Siellä on kateutta, valehtelua ja puukkoa selän takana.

Näin Olavi Peltolakin sanoi, että kristittyjen yhteisöt toimivat.  (Sanoisin, että näin toimii ihmisten muodostamat yhteisöt)

Ihminenhän tarvitsee ympärilleen ihmisiä.
Yhteisön hyödyt ovat keskimäärin erittäin paljon paremmat, kuin sen haitat.
Kolhuja saadaan, mutta myös annetaan, mutta myös parannutaan yhdessä.

Joissain yhteisöissä on jo pyykin pesu menneistä rötöksistä alkanut.
Ainakin helluntailaisuuden piirissä sitä harrastetaan ja minulle on tullut kuva, että lestadiolaisuuden piirissä myös.
Varmaan monessa muussakin jo pyykkiä pestään.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #35 : 11.03.22 - klo:17:16 »
Mihin ultraliberaalia körttiliikettä tarvitaan, sillä meillähän on ultraliberaali evankelis-luterilainen kirkko? :017:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #36 : 11.03.22 - klo:18:29 »
Mihin ultraliberaalia körttiliikettä tarvitaan, sillä meillähän on ultraliberaali evankelis-luterilainen kirkko?

Kumpaakin tarvitaan yhteisönä. Liikkeet, niin taantumukselliset kuin edistykselliset, ovat erikseen. Ne vaikuttavat yhteisöissä, jos niikseen tulee. Tai eivät vaikuta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #37 : 14.03.22 - klo:18:08 »
Mikä on tämä ultraliberaalinen körttiläisyys? ???
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #38 : 14.03.22 - klo:18:39 »
'Ultraliberaali' on vanhoillisten kehittelemä haukkumasana, jolla ei ole varsinaista sisältöä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kehu körttiliikettä
« Vastaus #39 : 15.03.22 - klo:05:13 »

   "Ultraliberaaliuden" merkitys ja sisältö on siinä, että ajattelu, tutkimus ja keskustelu on kehittynyt. Nimenomaan keskustelu tieteellisesti, siis tiedonvaihdon kautta - ja ennakkoluulottomassa hengessä.
   Perässähiihtäjien näkökulmasta tavallinen liberaalius näyttäytyy ultrana, koska konservatiivi haraa. Vanhoillinen orientoituu vähemmän kriittisesti, enemmän epäluuloisesti tieteelliseen keskusteluun.
   Mikä minun asemani siis on tässä kontekstissa? Taaplaan tyylilläni. On hyvä panna merkille kuitenkin, että yhteiskunnassa on työnjako. Tutkijat, keskustelijat, innovoijat, vaikkakin ovat tiennäyttäjiä ovat osa yhteisöä, joka rakentaa ihmiskunnan YK:n peruskirjassa esitettyjen arvojen mukaista elämää.
   Körttiliike on osa kokonaisuutta.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024