Kirjoittaja Aihe: Televisio-ohjelman vuoksi  (Luettu 11085 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #30 : 25.03.21 - klo:19:44 »
Ehkä tämä Erkki Lemisen runoon sävelletty laulu Huudan ja kuuntelen sopii tähän ketjuun. Musiikki minuakin lohduttaa.

https://www.youtube.com/watch?v=2yI4EbXQfbI
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #31 : 25.03.21 - klo:21:15 »
Kiitos, juu, tuttuja Ekin ajatuksia. Joskus osasin tämän ulkoa, nyt ollut tauolla.
Löytyy kyllä pienestä lauluvihkosesta, säveltäjän muistin väärin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #32 : 26.03.21 - klo:07:01 »


 Olen vain ihminen. En ole ihmisinstanssi kuin yksityinen syyttäjä on, kuin jo oikeusaste. Poliiseistahan on paljon huonoa tietoa. Ei minulla ole mahdollisuutta yleisiin medioihin.



   Tässäpä se onkin. Se nimittäin, että yhteiskunta ja valtio ovat ihmistä varten eikä päinvastoin. Mutta mikä on ihminen!? Eihän ihmistä voi määritellä. Ja mitä ovat yhteiskunta ja valtio? Eihän niitäkään voi kattavasti määritellä. Välissä ja liepeillä on harmaa alue, mikä parhaimmillaan merkitsee vapautta, pahimmillaan sortoa. Enemmistön kannalta, hiljaisen kansanosan, joka tulee toimeen ja onnistuu, kannalta kaikki on hyvin. Mutta sekä yhteiskunta ja ihminen ovat laidoiltaan vuotavia, mikä parhaimmillaan on edistystä, pahimmillaan tuhoa. Skylla ja Kharybdis.

Skylla ja Kharybdis (m.kreik. Σκύλλα ja Χάρυβδις) ovat kaksi kreikkalaisessa mytologiassa mainittua merihirviötä, jotka asustivat kapean Messinansalmen molemmin puolin niin, että salmesta kulkevan laivan oli pakko kulkea jommankumman läheltä. Tarun mukaan toisella rannalla olleessa kallioluolassa asui Skylla; tällä oli kuusi koiran päätä, joilla se nappasi mukaansa ohikulkevasta laivasta kuusi miestä. Toisella rannalla olleella kalliolla oleillut Kharybdis taas muodosti suuren vesipyörteen, joka imaisi mukaansa koko ohikulkevan laivan.



   Hyvät herrat!






 Huomenta R-M, veljelle tapahtui lapsus.




   Ei tapahtunut, koska kohdistin kirjoitukseni nimenomaan ja vain teille kahdelle riitakumppanille, sinulle ja Penalle.
Sopikaan! Körttifoorumin hengen ja tarkoituksen nimessä toistan: Sopikaa!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #33 : 26.03.21 - klo:07:21 »
Kiitos rehellisestä tiedosta, minä olen sitten suurempi syntinen, kun minun teksteissäni otettiin asia esille.

Yritän pitää taukoa täällä foorumilla. Olen pahoillani, että porvarina olen uskaltanut kirjoitella omiani, kun täällä ollaan niin kunnollisia muuten.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #34 : 26.03.21 - klo:07:38 »


Kiitos rehellisestä tiedosta, minä olen sitten suurempi syntinen, kun minun teksteissäni otettiin asia esille.

Yritän pitää taukoa täällä foorumilla. Olen pahoillani, että porvarina olen uskaltanut kirjoitella omiani, kun täällä ollaan niin kunnollisia muuten.



   "... Siunataan toisiamme ..."  https://areena.yle.fi/audio/1-50749076

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #35 : 26.03.21 - klo:07:41 »
Kuin Naton filosofiaa rauhaan pakottamisesta, kuin poliittisen liikkeen filosofiaa: isketään, kun toinen heikoimmillaan.

Siunaamisen hyväksyn.

Nyt ei kannata vastata.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #36 : 26.03.21 - klo:10:11 »
Kiitos rehellisestä tiedosta, minä olen sitten suurempi syntinen, kun minun teksteissäni otettiin asia esille.

Yritän pitää taukoa täällä foorumilla. Olen pahoillani, että porvarina olen uskaltanut kirjoitella omiani, kun täällä ollaan niin kunnollisia muuten.

Saa täällä ilmeisesti olla suuri tai pieni syntinen, porvari tai muu. Luulisin, että täällä luetaan sinun kirjoituksesi ahkerasti ja mielenkiinnolla, niin ei kannata taukoa pitää.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #37 : 26.03.21 - klo:14:15 »
Saa täällä ilmeisesti olla suuri tai pieni syntinen, porvari tai muu. Luulisin, että täällä luetaan sinun kirjoituksesi ahkerasti ja mielenkiinnolla, niin ei kannata taukoa pitää.

Näin olen myös kokenut

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #38 : 26.03.21 - klo:17:22 »

   Minä en jorinoistasi ole kovinkaan kiinnostunut. Tietty traktorikulttuuri ja maalaiselämä on lapsuuttani ja siksi kiinnostavaa, mutta ne musiikkipostaustesi ohella kuvastavat menneen maailman kaipuuta, menneisyyteen keskittymistä - ymmärrettästi, koska olet kokenut kovia eikä sotilaskulttuurista kumpuava mielenlaatusi suo liikkumatilaa eikä joustoa uusiutua. Ikäkin vaikuttaa kuten meillä kaikilla. Ja tottakai perimä. Sehän on itsestään selvää.
Mutta olet niin omanlaisesi, että ymmärrettävästi joudut silmätikuksi ja tikunnokkaan. Persoonallisuudet saavat aina maksaa poikkeavuudestaan, vaikkakin se samalla on heidän vahvuutensa. Skylla ja Kharybdis.

Että ollaan hissunkissun, ettei mitään hankalaa satu. Ollaan minkä voidaan. Käyttäydytään sivistyneesti. Ei loukata vastentahtoisesti. Yritetään hillitä ja laskea ensin kymmeneen, mieluummin sataan.

Mikäpä minä olen vanhempaa neuvomaan, nuorempaa ojentamaan, paskiainen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #39 : 26.03.21 - klo:20:19 »
Mikäpä minä olen ... paskiainen.

Enhän niin sanoisi. Alatien kulkija on herännyt tosiasiaan, ettei hänellä ole hitusen vertaa ansiota, joka toisi hänelle pelastusta, vaan on sataprosenttisesti riippuvainen armosta. Jotkut näyttävät ajatellen, että se tarkoittaa, että pitää solvata itseään. Ei suinkaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #40 : 27.03.21 - klo:09:15 »
Enhän niin sanoisi. Alatien kulkija on herännyt tosiasiaan, ettei hänellä ole hitusen vertaa ansiota, joka toisi hänelle pelastusta, vaan on sataprosenttisesti riippuvainen armosta. Jotkut näyttävät ajatellen, että se tarkoittaa, että pitää solvata itseään. Ei suinkaan.
Minä tähän vastaan, että Thomas on mielestäni Raamattunsa tunteva mies.
Muuten mökötän.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #41 : 28.03.21 - klo:09:29 »
Mököttäminen on tylsää, huomaan sen taas kerran. Olen kirjoittanut Lahden poliisiin ja esittänyt sinne muutaman kysymyksen, Vastaus tullee 3-4 kuukauden kuluessa. Katsotaan sitten onko referoitavaa.
Yritin silloin alussa viisi vuotta sitten kirjoittaa itselleni pöytälaatikkoon. Sekään ei tuntunut minun jutultani. Älysin, että minullakin olisi leveä mediakäytävä, tämä foorumi. Sillä tiellä olen. Nyt murehdin, että tällä kertaa olisi pitänyt vaieta, enkä siihen kyennyt. Taidan herättää körteissä kiusallista huomiota.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #42 : 28.03.21 - klo:09:36 »
Nyt murehdin, että tällä kertaa olisi pitänyt vaieta, enkä siihen kyennyt. Taidan herättää körteissä kiusallista huomiota.

Kirjoita vaan. Ei tarvitse aina olla kaikien kanssa samaa mieltä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #43 : 28.03.21 - klo:09:44 »
 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Televisio-ohjelman vuoksi
« Vastaus #44 : 30.03.21 - klo:10:28 »
Olen poliisilta ensimmäisen kirjeen saanut. Ohjelman tuottja on Aitomedia oy, Arman Alizad on haastatellut hämeenlinnalaista rikoskomisariota. Joten Arman on saavuttamattomissani, hänellähän on laki puolellaan. Tällaiset sopimukset tekee arveluni mukaan Poliisihallitus erilaisten median toimijoiden kanssa. Pitäähän poliisiltakin olla "leipää ja sirkushuveja" kansalle kuin muinoin Rooman valtakunnassa.
En tahdo saada millään poliisivankiloita koskevaa lakiluetteloa tietooni, siis sitä, mikä oli voimassa sinä päivänä, kun Ruut itsensä tuhosi.
Minusta on tullut paha poika, kun kyselen kaikkea ja joka paikasta. Jokainen viranomainen saa palkkaa ja mielestäni sen eteen pitäisi tietoa antaa.
Mutta minä olen väärässä, ei kaikkea saa tietää.