Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 7  (Luettu 18799 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #75 : 11.03.22 - klo:15:00 »
Meillä sairastaa nyt vuorostaan Matti. Huomena menee kiire-päivystykseen.

Saa rukoilla, kiitos !   :eusa_pray: :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #76 : 12.03.22 - klo:14:01 »
Matti sai passituksen sairaalaan tutkimuksiin. Pikkuvävy lähti viemään kun minä olen ajokiellossa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #77 : 12.03.22 - klo:17:29 »
Äitini asuu ainakin vielä omassa asunnossaan. Minä en tiedä, mitä kaikkia asioita hänellä on. Luulen, että niiden selvittämisestä hänen kanssaan voi tulla aika kaoottista ja rönsyävää.

Jooh, aika rönsyävää.  :-\  Äsken yritin taas. Tahtoa on, mutta asiassa pysyminen heikkoa. No, kuuntelen. Onhan sekin jotakin.

Mainitsi tätini (isäni sisar), jonka kanssa on hyvissäkin väleissä, ja naapurinsa, jonka kanssa on vaihtelevissa väleissä, ja että kummallakin on kolme "edunvalvojaa", vaikka kyllä vielä omat asiansa hoitavat. Eli ilmeisesti edunvalvontavaltuutettua tarkoitti, ja että paperi on asianmukaisesti maistraattiin rekisteröity. Suhtautuu asiaan periaatteessa hyvinkin myönteisesti.

Pyysin että voisi olla yhteydessä pankkiinsa ja tiedustella, tekevätko siellä sellaisia. En huomannut sanoa, että voi kertoa yhteystietoni, jos pankissa minunkin kanssani haluavat jutella. Mutta ehkä pankin tutun virkailijan kanssa asia ei lähde niin laukalle. Tiedostaa kyllä tuon rönsyävyytensä.

Niin joo, äidillänikin on kaihileikkausaika varattuna ensi viikoksi, mutta nyt oli huolena poskeen ja suuhun iskenyt oire, josta ei oikein tiedä, onko se herpes vai ei, ja miten se ehkä vaikuttaa asiaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #78 : 12.03.22 - klo:18:18 »
Olen tuskassa kun en tiedä miten Matti voi. En ole saant hänen yhteyttä tekstiviestillä enkä soittamalla.

Ilmesesti tutkimukset ovat moninaiset ja pitkälliset. Ja Akuutissa kestää aina kaun, kuten omakin kokemukseni on.

Kun ja jos hän siirtyy osastolle, kyllä hän tai lääkäri soittaa.

Jännä juttu ( juhani-veljeni tapaan )että,  hän ajoi torstaina minut kaihileikkaukseen, sekä haki pois. Sitten alkoi huonontuminen.

Itse hän ajoi tänäänkin kaupunginsairaalaan päivystävälle lääkärille.  Sitten jälkeläiset veivät hänet keskussairaalaan.

Odottajan aika on pitkä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #79 : 12.03.22 - klo:19:17 »
Matti soitti hetki sitten.  Siirtyy taas neurologian osastolle ja tutkimukset jatkuvat huomenna.

Ääni kuulosti iloiselta ja luottavalta. Minä helpotuin... Kiitollisena  R-m :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #80 : 14.03.22 - klo:13:01 »
Yksinäistä on.  Matti on kolmarra päivää tarkkailussa, ja ainakin huomiseen vielä ja sitten osastolle.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #81 : 14.03.22 - klo:16:54 »

   Toivon Matille paranemista.

Ylihuomenna menen vuosihuoltoon: Korvaa, olkaa ja pissaa aion valittaa. Korvaa vihloo sillointällöin. Olkapää on ollut kipeä koko talven. Tietyt asennot sattuvat. Onneksi ne eivät ole tavallisimpia asentoja. Minua on auttanut ennytmuistanimeän toteamus, kun hänelle valitettiin, että kun tekee näin, sattuu, johon hän, että "älä tee niin".
Pissattaa parin tunnin välein. Olen sen kanssa oppinut tulemaan toimeen, mutta vain jotenkuten. Tarvittaessa pystyn lykkäämään hätää parikin tuntia. Onneksi sen verran on joustoa.
Neljäntenä, mikäli aikaa riittää, aion mainita muistin huononemisen. Nimet ovat taivaan tuulissa. Tapahtumisten ajankohdat ovat hakusessa. Tähän vaivaan olen asennoitunut ikään liittyvänä ja ajattelemalla, ettei se liene tärkeintä maailmassa.
   Henki kuitenkin kulkee hyvinkin. Olen saanut hengittelystä oikein ystävän. Tietoinen sisään-ulos hapen kuljettaminen auttaa pääsemään alamaista. Rukous siihen vielä tietysti bonuksena.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #82 : 14.03.22 - klo:17:48 »
Kiitän Matin puolesta. Muistit nimen ! Just soitin hänelle, hän ei muistanut vaikka oli luvannut. Oli nukahtamassa.

Pyörätuolilla vessaan, mutta sentään itse, eikä niin usein kuin me diabetes-ihmiset. Minäkin käyn n. parin tunnin välein. Siksi on Herättäjäjuhlamatkakin liian hankala. Onneksi ripuliin löutyi syy sappinesteestä ja sille lääke.

Tätä on ikääntyminen, vaivojen ja vaarojenkin matkaa. Kolotuksia, tulehduksia, kalkkeutumista ja unohtelua.

Pääasia on muistaa Kristuksen työ meidänkin reppanoiden edestä !

Rakkain terveisin  terveyksin samalla.  R-m :057:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #83 : 14.03.22 - klo:18:13 »
Voi että Teitä... Riitta-mummi ja Matti. Rukoilemisiin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #84 : 14.03.22 - klo:19:07 »
Kiitos. Kaikki on hyvin.    :056:  Onko sinulla ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #85 : 14.03.22 - klo:19:23 »
Yritän tässä hiljalleen toipua viikonlopun ripulista, jonka syy on epäselvä. Rajuin ripuli mitä olen kokenut. Vettä tuli kuin kevättulvan aikaan Vantaankoskesta onneksi olin pöntöllä. Nyt on jo enemmän ohi. Toivotaan parasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #86 : 14.03.22 - klo:19:32 »
Se on nimeltä ohivirtausta. Syitä on monia. Minulle erikoislääkäri sanoi että jos Kolestyramin auttaa, se on silloin sappihapporipuli. Kesti yli kaksi vuotta.
Se alkoi samaan aikaan kun koronasta Suomessa kuultiin. LUonnollisesti pääsin 1. koronatestiini. Ripuli on yksi koronan oireista. Barac Obamallakin on se.  :icon_rolleyes:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #87 : 14.03.22 - klo:23:12 »
Se on nimeltä ohivirtausta. Syitä on monia. Minulle erikoislääkäri sanoi että jos Kolestyramin auttaa, se on silloin sappihapporipuli. Kesti yli kaksi vuotta.
Se alkoi samaan aikaan kun koronasta Suomessa kuultiin. LUonnollisesti pääsin 1. koronatestiini. Ripuli on yksi koronan oireista. Barac Obamallakin on se.  :icon_rolleyes:

Testattiin ja ei ole koronaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #88 : 15.03.22 - klo:14:28 »


 Testattiin ja ei ole koronaa



Mikä meininki, ystäväiseni?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #89 : 15.03.22 - klo:14:46 »
Mikä meininki, ystäväiseni?

Huomena ulkoilmaan ja hyvän tuulen tuvalle eli elämä jtkuu. Tauti muuten muistutti norovirusta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi