Kirjoittaja Aihe: Vihateot  (Luettu 7060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vihateot
« : 12.01.17 - klo:10:21 »
Tässä uutinen, jossa eräs henkilö hyökäsi helsinkiläiseen kristilliseen kirjakauppaan rautaputken kanssa.
Tunnen kaupan pitäjän ja juttelimme tästä asiasta jo joulukuussa.
Hän on suostunut tuomaan tämän julkisuuteen, joten tämän voi täälläkin sitten julkaista.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/luther-divari-hyokkayksen-kohteena-helsingissa/


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vihateot
« Vastaus #1 : 12.01.17 - klo:10:34 »
Aika jännä juttu, en ainakaan heti löytänyt, että ns. valtamedia olisi tästä mitään uutisoinut.
Jos hyökkääjä olisikin edustanut nykyisen lainsäädännön mukaista avioliittokäsitystä tai luterilaisen kirkon virallista avioliittokäsitystä ja kohde olisi ollut valittu toisin, olisi mitä ilmeisimmin lehdissä ollut suuret otsikot ja asiasta olisi noussut suuri kohu.

Nousihan siitä kirjamessuasiastakin kohu vain siitä, että Aito Avioliitto ry oli ilman asianmukaista lupaa kirjamessuilla, mutta kohua ei noussut siitä vihapuheaallosta, joka netissä vallitsi.
Hassunkurista on se, että tämä rautaputkihyökkäys ainakin minusta on vakavampi asia, kuin tuo kirjamessuilla tapahtunut.
Todellinen vihapuhe johtaa tekoihin.

Kuinkahan minulle käy, kun nostin tämän asian täällä esiin?
Ehkä joku hyökkää kadulla kimppuuni, kun tällaista vihapuhetta tässä kirjoitan.

Minä olen ehdottomasti vapaan keskustelun kannalla. Mistä tahansa asiasta pitäisi voida keskustella kiihkottomasti ilman primitiivireaktioita tai alatyylistä vihantäyteistä puhetta.
Jokaisella pitäisi olla mahdollisuus tuoda julki oma näkemyksensä ilman pelkoa, että terveys tai henki menee.
Samalla jokaisen pitäisi voida ymmärtää, että moniarvoisen yhteiskunnan eräs piirre on se, että pitää kestää sitä tosiseikkaa, että on eritavalla ajattelevia ihmisiä.
On raukkamaista vahingoittaa toisuskoista fyysisesti.
Toisuskoista vastaan saa ja pitääkin argumentoida sivistyneesti.

Esim. minua vastaan saa ja pitääkin hyökätä, mutta se pitää tapahtua sivistyneesti, aikuismaisesti ja kiihkottomasti ja vain sanallisesti argumentoiden oman näkemyksensä puolesta.
Tällaisista hyökkäyksistä minä välillä jopa pidän ja arvostan.
« Viimeksi muokattu: 12.01.17 - klo:10:40 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Vihateot
« Vastaus #2 : 12.01.17 - klo:11:36 »
 :-\
Ohoh, ompas ollut agressiivinen homo.
Yleensähän he ovat enempi pehmeisiinarvoihin suuntautuneet.

Aika hurja juttu ja todellakin ihmeellistä, että yle tai muu media ei asiaan ole ottanut kantaa.
Varmaankin, kun ovat toimineet puolueellisesti ja eivät sitä halua ottaa esiin.

Itse asiasta voi olla mieltä jos toista tuon avioliittoasian kanssa, mutta pitääkö sitä noin pauhata siitä, että saa ihmiset raivon partaalle ? Eihän se nyt niin isoasia ole?

Netti ja siellä oleva vihapuhe nyt vaan on sellaisia, että niitä ei saa pois.
Aina tulee olemaan tulevaisuudessa saitteja ja sivustoja joissa katkerat ihmiset voivat levittää omaa katkeraa sanomaansa.
Sille ei voi mitään ja jos sinne sekaan menee kirjoittamaan jonkun suvaitsevan kirjoituksen, niin se ei saa muuta aikaan kuin lisää vihaa.
Netti on siitä erikoinen media, että sitä ei voi oikein hallita, vaikkakin sitä kovasti eri tahot yrittää.

Sitten netti on sellainen, että ei voi tietää kuka mitäkin kirjoittaa ja onko humalassa tai lääkkeistä sekaisin kun kirjoittaa tai huumet huumehöyryissä.

Ikävää että maailma on menossa tälläseksi.
Siinä on hyviä kuin huonoja puolia.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vihateot
« Vastaus #3 : 12.01.17 - klo:12:23 »
Muistan kerran, kun suivaannuin erään kristillisen keskustelufoorumin minun mielestäni yksipuoliseen katsantokantaan tietyn tyyppisiä ihmisiä kohtaan.
Ärsyyntyneenä menin Setan keskustelufoorumille, tarkoituksenani keskustella humanitäärisistä asioista.
Halusin todistaa, että Setan porukoissa on enemmän inhimillisyyttä ainakin humanitäärisellä saralla, kuin tuolla ahdasmielisenä pitämälläni kristillisellä keskustelufoorumilla.
Tulin lyhyesti kertoneeksi itsestäni Setan keskustelufoorumilla, en tainnut oikein päästä edes asiaan, josta halusin keskustella.
Sain päälleni kunnon soraryöpyn, koska heidän mielestään en edustanut oikeita arvoja, tai en olut oikeanlainen henkilö heidän foorumilleen.
Kummaa, että mistä he pystyivät minun pääni sisään katsomaan ja lukemaan motivejani. En ollut kovin kiinnostunut edes keskustelemaan seksuaalisuudesta.
En jäänyt riitelemään, taisi olla niin, että pyysin anteeksi olemassaoloani ja poistuin paikalta.En kertonut tapauksesta tuolla kristillisellä keskustelufoorumilla, miksi olisin kertonut? Olisinhan vain osoittanut sillä heille olleeni väärässä ja en halunnut osoittautua väärässä olijaksi.

Minulla on Setasta vastenmileinen kuva, joskaan agendani ei ole tuon kuvani kovin laaja esilläpito.
Joskus tosin mainitsen tuosta omasta kokemuksestani, joka minulla on ollut.
Mielestäni on kohtuutonta tuomita ihminen, joka ei ole kovin montaa riviä edes ehtinyt kirjoittaa.
Saattaa olla, että heidän keskustelufooruminsa olen kokenut kaikkein suvaitsemattomimmaksi foorumiksi, missä ikinä olen mitään kirjoittanut.
Toki kirjoitusurani jäi siellä äärimmäisen lyhyeksi, mutta se jäi lyhyeksi tyrmäävän vastaanoton perusteella.
Tyrmäävään vastaanottoon on toki varmasti omat syynsä, ja luulen niitä jonkin verran ymmärtäväni.
« Viimeksi muokattu: 12.01.17 - klo:12:27 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Vihateot
« Vastaus #4 : 12.01.17 - klo:13:18 »
Usko Kristukseen on alusta asti synnyttänyt vihaa aina tappamiseen asti. Syytön ristiinnaulittiin, Kristuksen todistaja Stefanus kivitettiin kuoliaaksi. Roomassa naiset ja lapsetkin heitettiin areenalle eläimien raadeltaviksi.

Jeesus on nimi jota kaihdetaan lausumasta. Sen kokee tänäkin päivänä. Omituisena vähintään pidetään jos alkaa Jeesuksesta ja hänen merkityksestään puhua.

Kristittyjen kirkkoja poltetaan muslimimaissa, mutta myös meidän omassa kotimaassamme. Tyrvään kirkko, Porvoon Tuomiokirkko, ja viimeeksi Ylivieskan kirkko kokivat tuon kohtalon.

Saatana teki tekosensa jo Paratiisissa. Sen työ jatkuu kunnes sen kohtalo täyttyy, niinkuin kirjoitettu on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Vihateot
« Vastaus #5 : 12.01.17 - klo:13:55 »
Muistan kerran, kun suivaannuin erään kristillisen keskustelufoorumin minun mielestäni yksipuoliseen katsantokantaan tietyn tyyppisiä ihmisiä kohtaan.
Ärsyyntyneenä menin Setan keskustelufoorumille, tarkoituksenani keskustella humanitäärisistä asioista.
Halusin todistaa, että Setan porukoissa on enemmän inhimillisyyttä ainakin humanitäärisellä saralla, kuin tuolla ahdasmielisenä pitämälläni kristillisellä keskustelufoorumilla.
Tulin lyhyesti kertoneeksi itsestäni Setan keskustelufoorumilla, en tainnut oikein päästä edes asiaan, josta halusin keskustella.
Sain päälleni kunnon soraryöpyn, koska heidän mielestään en edustanut oikeita arvoja, tai en olut oikeanlainen henkilö heidän foorumilleen.
Kummaa, että mistä he pystyivät minun pääni sisään katsomaan ja lukemaan motivejani. En ollut kovin kiinnostunut edes keskustelemaan seksuaalisuudesta.
En jäänyt riitelemään, taisi olla niin, että pyysin anteeksi olemassaoloani ja poistuin paikalta.En kertonut tapauksesta tuolla kristillisellä keskustelufoorumilla, miksi olisin kertonut? Olisinhan vain osoittanut sillä heille olleeni väärässä ja en halunnut osoittautua väärässä olijaksi.

Minulla on Setasta vastenmileinen kuva, joskaan agendani ei ole tuon kuvani kovin laaja esilläpito.
Joskus tosin mainitsen tuosta omasta kokemuksestani, joka minulla on ollut.
Mielestäni on kohtuutonta tuomita ihminen, joka ei ole kovin montaa riviä edes ehtinyt kirjoittaa.
Saattaa olla, että heidän keskustelufooruminsa olen kokenut kaikkein suvaitsemattomimmaksi foorumiksi, missä ikinä olen mitään kirjoittanut.
Toki kirjoitusurani jäi siellä äärimmäisen lyhyeksi, mutta se jäi lyhyeksi tyrmäävän vastaanoton perusteella.
Tyrmäävään vastaanottoon on toki varmasti omat syynsä, ja luulen niitä jonkin verran ymmärtäväni.

Mulle joku kertoi, että herttaisten kissojen omistajien omalla kissafoorumilla käydään sotaisia keskusteluja joissa rapalentää, näin kauniimmin sanottuna.
Millaistakohan on Enkelifoorumilla, os sellainen on?

Riitta kirjoittaa kyllä totuuden.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vihateot
« Vastaus #6 : 12.01.17 - klo:15:11 »
Riitta kirjoittaa kyllä totuuden.

Minustakin Riitalla oli todella hyvä kirjoitus.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Vihateot
« Vastaus #7 : 12.01.17 - klo:16:50 »
Nämä ovat niitä peruspilareita. Näistä ei voi olla eri mieltä. Silloin kirjoitus miellyttää kaikkia, eikä vihapuhe ole tarpeen.

Tulkinnat ovat se mihin me kompastumme. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Vihateot
« Vastaus #8 : 12.01.17 - klo:19:00 »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vihateot
« Vastaus #9 : 12.01.17 - klo:20:53 »
Perussuomalaiset ovat kovassa helteessä. Jotenkin annetaan ymmärtää sosiaalisessa mediassa, että samalla tavalla ajattelijoita on hyvin paljon kuten myös niitä suomalaisia ruskeapaitojakin, joita lienee vain muutamia kymmeniä. Asia johtuu siitä, että näitä toisia, onko oikein sanoa suvakkeja, on kymmenkertainen määrä esim toimittajissa. Vastamielenosoituksiin tullaan lapset mukana, niin voidaan esiintyä "kiltteinä". Äärilaidat katsovat toisiaan "tähtäimien takaa".

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Vihateot
« Vastaus #10 : 12.01.17 - klo:22:01 »
Valomerkki-verkkolehdessä (jonka lasken kuuluvan ns. valtamediaan esim. taustana olevien lehtien JSN-sitoutuneisuuden tähden) asiasta on julkaistu juttu 10.1.
http://www.valomerkki.fi/uutiset/rautaputkella-varustautunut-mies-hyokkasi-kristilliseen-kirjakauppaan-helsingissa

En ole perehtynyt lehdistön poliisiuutisten käsittelyyn, mutta pidän mahdollisena sitä, että asia on mennyt ohi. Jos tapahtuma on mainittu poliisin tiedotteessa, siinä ei ehkä ole tuotu esiin, että kyseessä on antikvariaatti.

Uskon että useampikin lehti olisi tehnyt jutun asiasta, jos tietoa olisi tullut. Sen verran vetävän jutun siitä olisi saanut. Ehkä omistaja - jonka asiakkaana tunnen - ei nimenomaan halunnut julkisuutta.

Ilman tarkempia tietoja esim. tapahtuma-ajasta ja tutkinnassa olevasta rikosnimikkeestä on vaikea muodostaa perusteltua mielipidettä asiasta.

Mt

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Vihateot
« Vastaus #11 : 12.01.17 - klo:22:28 »
Tapauksen ajankohta oli itsenäisyyspäivän aattona iltapäivällä, millä saattaa olla vaikutusta. Hyökkäystä ei ole mainittu poliisin tiedotteissa. Samalla viikolla oli kerrottavaa  useista huomiota herättäneistä rikosjutuista, kuten Imatra, Aarnio, Asema-aukion natsijuttu ja isohko huumesalakuljetus. Lisäksi Yleisradion asiat olivat tuolloin pinnalla. Tuon loppuviikon Hesareissa oli yksi vastaavantyyppistä tapausta (kioskin ryöstöyritys puukolla uhaten) käsittelevä pikku-uutinen, ja sen ilmeinen julkaisuperuste oli etsittävän tekijän tuntomerkkien julkistaminen.

Eli lyhyesti: ei ylittänyt Hesarin uutiskynnystä.

Mt

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Vihateot
« Vastaus #12 : 13.01.17 - klo:18:02 »
Perussuomalaiset ovat kovassa helteessä...
...Äärilaidat katsovat toisiaan "tähtäimien takaa".

En ole varma, tarkoititko, että esim.  perussuomalaisten hallituksessa läpi saamien epäinhimillisten maahanmuuttoon ja perheiden yhdistämiseen liittyvien päätösten, puhumattakaan heistä osan harjoittaman ulkomaalaisvihamielisyyden kanssa eri mieltä olevat olisivat jotain äärilaitaa. En ainakaan itse miellä itseäni mihinkään äärilaitaan kuuluvaksi, vaikka perussuomalaisuus on minusta yhtä kaukana kuin itä lännestä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vihateot
« Vastaus #13 : 13.01.17 - klo:18:59 »
Tarkoitan sitä, että perussuomalaiset eivät saa ääntään kuuluviin, heitä on tällä hetkellä +- 10 %. Heitä vastustavia on vas 10 %, sdp 21 % ja vihr 13 %. Ruotsalaisten  ja persujen tora on erilaatuista, liittyy kielipolitiikkaan ja siihen, että evakkoja ei voitu sijoittaa ruotsinkielisten alueille Suomessa. Vennamo johti aikoinaan Asoa. Tähtäinten takaa on sotilaallinen termi ja po yhteydessä ei ole de jure eikä de facto, se on pohjalaismiehen termi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vihateot
« Vastaus #14 : 14.01.17 - klo:11:08 »
Tässä uutinen, jossa eräs henkilö hyökäsi helsinkiläiseen kristilliseen kirjakauppaan rautaputken kanssa.
Tunnen kaupan pitäjän ja juttelimme tästä asiasta jo joulukuussa.
Hän on suostunut tuomaan tämän julkisuuteen, joten tämän voi täälläkin sitten julkaista.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/luther-divari-hyokkayksen-kohteena-helsingissa/

Tämä juttu oli oikeuden päätöksenä tänäisessä Helsingin Sanomissa isolla eli kolmenpalstan leveydeltä ja pitkä teksti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi