Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 30  (Luettu 24869 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #60 : 19.01.16 - klo:18:04 »
Tiirismaan -Hämeenlinnan alueella on näköjään lunta enemmän kuin täällä. Routa painuu nyt syvälle. Kyllä pakkanen kiusaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #61 : 20.01.16 - klo:08:27 »
Yö oli pilvinen, joten hirviöpakkaselta vältyttiin, vain -25 astetta. Tuuletontakin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #62 : 20.01.16 - klo:09:23 »
Täällä sama astemäärä, mutta hirviöpakkanen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #63 : 20.01.16 - klo:14:37 »
Aurinkoinen ja kaunis päivä on, mutta kylmää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #64 : 21.01.16 - klo:08:47 »
Yöllä mahtava kuutamo ja tähdet rämeitten yllä, -29 astetta, tuulesta en tiedä, koska en ole vielä ehtinyt ulos. Sinisen hetken kautta tässä päivään pääsen. Joen takana värikäs taivas yrittää "nousta" sekin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #65 : 22.01.16 - klo:16:40 »
Meillä pysyy yhä pakkanen yli - 22 asteessa, paremminkin liki - 25 astetta kai on.
Haikeana katselen rannikon lukuja. Oulu n. - 8, Kalajoki - 4, Turku ja Hanko - 8.

Itä-Suomi on yhtä kylmää seutua kuin tämä Salpausselän seutu. Varkaus aamulla niitä kylmimpiä.

Yöllä pitäisi meilläkin lauhtua.  :017:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #66 : 22.01.16 - klo:17:35 »
Meillä pysyy yhä pakkanen yli - 22 asteessa, paremminkin liki - 25 astetta kai on.
Haikeana katselen rannikon lukuja. Oulu n. - 8, Kalajoki - 4, Turku ja Hanko - 8.

Itä-Suomi on yhtä kylmää seutua kuin tämä Salpausselän seutu. Varkaus aamulla niitä kylmimpiä.

Yöllä pitäisi meilläkin lauhtua.  :017:

Meillä on vielä -19, joten toivossa eletään
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #67 : 22.01.16 - klo:18:08 »
Atlanttihan meidät armahti. Sieltä lähti joku säätieteellinen termi liikkeelle ja työnsi Siperian kylmän pois. Yritin löytää käsitteen, mutta en enää löydä.
Sai tämä jo loppua Veneheitossa oli -32 enimmillään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33757
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #68 : 22.01.16 - klo:20:12 »
Nyt enää - 14. Raju pudotus muutamassa tunnissa.  Huoneet lämpeni samalla +2 astetta.
Koirakin jo pyrkimällä pyrki ulos.  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #69 : 22.01.16 - klo:22:43 »
Täällä lauhtuu vauhdilla. Kunhan ei muutu nollakeliksi. Kyllä tuota talvea katselisi pari kuukautta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #70 : 23.01.16 - klo:14:13 »
Lähellä nollaa on, pakkasen puolella

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #71 : 23.01.16 - klo:15:03 »
Tyrnävän hautajaisreissu -4 asteen pakkasessa. Muistotilaisuudessa vähän palelin, kun katonrajasta puhalsi joku räppänä viileätä ilmaa. Serkut olivat kivoja. Voin saada sukutietoa lisää, kunhan soittelen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #72 : 24.01.16 - klo:10:56 »
Kaariina jäi Ouluun järjestämään sisartapaamista ja minä lähdin Kankaalaan kaplikkoon  :003:. Kuiva pakkaskeli ajella. Muuta liikennettäkin oli vähän aamuhetkestäkö johtuen. Kylmälänkylässä erään uuden pajan edessä hitsattiin auton alla jotakin. Mies oli kyljellään ja hitsauksen valokaari niin somasti räiskähteli. Tuttua hommaa, mutta en ole vielä autoni alla, en edes Zetorini alla hitsannut. Lunta on edelleen vähän. Tien asfalttiin alkaa pikku hiljaa tulla routaviiruja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #73 : 24.01.16 - klo:12:18 »
Täällä lienee vielä luvassa muutama kaunis päivä. Pidin pakkasista joskin välillä oli  kalsa herätäkseni kun ikkuna rakosella nukun ja patteri kiinni. 

Tietysti jos tulee myrskymatalia niin tulee myrskymatalia johan tässä ennättikin mennä muutama viikko ilman, mutta sen toteen näin kirjaimin, ei ole sikäli pakkasen voittanutta että silloin ei ihminen sairastu viruisista. Ei edes viruinen tarkene loikkia ihmisten välillä.

Mutta tietenkin on niitä henkilöitä joiden on hyvin vaikea hengittää, ja Herra Hugo, joka ei harrasta pesää tuotyi päänvaivaa kun kaappi piti saada riittävän lämpimäksi.


Mutta ei se vesisade ole mukava. Ällöttää. Toisaalta jos se on ongelmista suurin, asiat eivät voi olla kovin pahasti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #74 : 25.01.16 - klo:14:37 »
Todella kaunis päivä, vaikka pakkasta saisi pakkasihmiselle vielä vähäsen ollakin. Eilen tuli vielä koko päivän lunta, ja  :'(. odotan sitä lämpöpulssia. On tarpeellisenpaakin pyydettävää, kyllä, mutta siitä huolimatta kehtoon kerjätä että se kiertäisi etelämpää.

Vaan enpä tuota usko, tänne se tulee, minä olen lähtenyt toivomaan että Vatuloivat Vanhukset sittenkin perustaisivat sen Vanhain Innovaatiopesän Joensuuhun, kun on joku sinne päätynyt jäädäkseen ja ehkä joku liittyisi seurueeseen, kyllä siellä körttejä asuu tietoni mukaan.

Onhan siitä aikaa mutta kyllä oli ne säät uskomattoman hienoja. Olin jossain jotain pakkotekemässä Konsalla kun jotain vaaleaa pöllysi ilmassa ja oli sen verran jo pimeää ka elettiin varsin varhaista syksyä.


Minä kysymään vaksilta mitä se on!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.