Kirjoittaja Aihe: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma  (Luettu 6185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« : 02.09.14 - klo:11:20 »
Laitoin sen tänne yleiseen keskusteluun. Poliisia ja vaimoa olen pelännyt ynnä tämän päivän Putin Julmaa. Suomen hallitus on täysin hukassa... talouspolitiikkaa pelätään. Oikea olisi ulkopolitiikka. Halonen kielsi meiltä maamiinat... Hornethävittäjät ovat vanhoja... meripuolustusta ei ole... Nato olisi ainoa ja Bktsta 2%. Se on rauhan mittari. Ukraina on talvisodassa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #1 : 03.09.14 - klo:12:41 »
Laitoin sen tänne yleiseen keskusteluun. Poliisia ja vaimoa olen pelännyt ynnä tämän päivän Putin Julmaa. Suomen hallitus on täysin hukassa... talouspolitiikkaa pelätään. Oikea olisi ulkopolitiikka. Halonen kielsi meiltä maamiinat... Hornethävittäjät ovat vanhoja... meripuolustusta ei ole... Nato olisi ainoa ja Bktsta 2%. Se on rauhan mittari. Ukraina on talvisodassa.

Enkeleitä seisoi ryhdikkäästi Suomen rajalla 1939 ja 1940. Ne enkelit eivät olleet pullaposkisia kiiltokuvaenkeleitä, vaan ihan jotain muuta. Suomi on yhä kohtuullisen itsenäinen. :kahvi:

myyrä

  • Vieras
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #2 : 03.09.14 - klo:13:11 »
Enkeleitä seisoi ryhdikkäästi Suomen rajalla 1939 ja 1940. Ne enkelit eivät olleet pullaposkisia kiiltokuvaenkeleitä, vaan ihan jotain muuta. Suomi on yhä kohtuullisen itsenäinen. :kahvi:

https://www.youtube.com/watch?v=cAgAvnvXF9U

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #3 : 03.09.14 - klo:13:29 »



  Meille ei ole haitaksi tutustua radiotoimittajanakin tunnetun Esko Mustosen kirjalliseen tuotantoon. Sieltä löytyy muun muassa tästä enkeliasiasta. Myyrä ja me muut voimme nyt nousta hämäristä koloistamme ja miettiä myös nyt sitten vaikka puolustus- ja hyökkäyssodan eroavaisuutta. :kahvi:

myyrä

  • Vieras
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #4 : 03.09.14 - klo:13:48 »


  Meille ei ole haitaksi tutustua radiotoimittajanakin tunnetun Esko Mustosen kirjalliseen tuotantoon. Sieltä löytyy muun muassa tästä enkeliasiasta. Myyrä ja me muut voimme nyt nousta hämäristä koloistamme ja miettiä myös nyt sitten vaikka puolustus- ja hyökkäyssodan eroavaisuutta. :kahvi:

Kyllä minä enkeleihin uskon, mutta jotenkin on aina epäilyttävää vetää nämä henkiolennot mukaan sotiin jonkin maan puolelle. Minulla on muuten yksi enkelikokemus kun olin pieni. Se on vieläkin selvänä muistissa. Esko Mustonen näyttää olleen Wikipedian mukaan teosofi. Ainakin kirjojensa kustantajana on usein ollut Ruusu-Risti.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #5 : 03.09.14 - klo:14:38 »
Kyllä minä enkeleihin uskon, mutta jotenkin on aina epäilyttävää vetää nämä henkiolennot mukaan sotiin jonkin maan puolelle. Minulla on muuten yksi enkelikokemus kun olin pieni. Se on vieläkin selvänä muistissa. Esko Mustonen näyttää olleen Wikipedian mukaan teosofi. Ainakin kirjojensa kustantajana on usein ollut Ruusu-Risti.


Älä katso enkeliasiaa maittain vaan oikeuden ja turvan kannalta. Esko Mustosta kustansi myös WSOY. Mutta Ruusu-Ristille taisi olla juuri tämä: Aavistuksia sodasta 1939-1944 Selittämättömiä tapauksia tulilinjoilla ja kotirintamalla. :kahvi:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #6 : 09.04.22 - klo:15:14 »
Laitoin sen tänne yleiseen keskusteluun. Poliisia ja vaimoa olen pelännyt ynnä tämän päivän Putin Julmaa. Suomen hallitus on täysin hukassa... talouspolitiikkaa pelätään. Oikea olisi ulkopolitiikka. Halonen kielsi meiltä maamiinat... Hornethävittäjät ovat vanhoja... meripuolustusta ei ole... Nato olisi ainoa ja Bktsta 2%. Se on rauhan mittari. Ukraina on talvisodassa.

Mikäs ihmeen talvisota siellä silloin oli, vuonna -14?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #7 : 09.04.22 - klo:15:59 »
Putin -sota  2014 oli Krimin valtaus.

Se oli alkupala, nyt on 'liharuoan aika'.

Odotamme ahneelle loppua   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #8 : 09.04.22 - klo:15:59 »
Itä-Ukraina ja Krimin niemimaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #9 : 09.04.22 - klo:16:18 »
Laitoin sen tänne yleiseen keskusteluun. Poliisia ja vaimoa olen pelännyt ynnä tämän päivän Putin Julmaa. Suomen hallitus on täysin hukassa... talouspolitiikkaa pelätään. Oikea olisi ulkopolitiikka. Halonen kielsi meiltä maamiinat... Hornethävittäjät ovat vanhoja... meripuolustusta ei ole... Nato olisi ainoa ja Bktsta 2%. Se on rauhan mittari. Ukraina on talvisodassa.
Aamen! Putinin kehuja ja maamiiinojen poistaja Halonen oli Suomen huonoin presidentti. Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi vetosi talvisodan muistoon.  :eusa_pray:

– Historiassanne olette nähneet Venäjän hyökkäyksen maahanne. Tämä uhka on yhä olemassa. Meidän on tehtävä parhaamme, että tämä ei toistu. Venäjän sota Ukrainaa vastaan ei ole ratkaiseva vain meidän kannaltamme vaan kaikkien Venäjän rajavaltioiden kannalta, Ukrainan presidentti sanoi etäyhteydellä Suomen eduskunnalle pitämässään puheessa.

Zelenskyi luetteli Venäjän asevoiman ylivoiman ja Venäjän propagandaa tukevat öljydollarit ja -eurot.

– Mutta aivan kuten teidän rohkeutenne pelasti maanne Stalinin hyökkäykseltä, samoin meidän rohkeutemme vastustaa tätä hyökkäystä, Zelenskyi sanoi.

Zelenskyi vieläpä vertasi tarvittavia voimakkaita pakotepaketteja Molotovin cocktaileihin. Hän kehotti suomalaisia painostamaan kaikkia suomalaisia yhtiöitä katkaisemaan suhteensa Venäjään.

Zelenskyi katsoi myös eteenpäin, jälleenrakennuksen aikaan. Tässä kohtaa hän vetosi Suomen koulutusosaamiseen.

Valtava määrä Ukrainan koulurakennuksia on tuhoutunut ja vaurioitunut sodassa, ja maa tarvitsee tukea koulutuksen palauttamiseen sodan jälkeen.

Lähde

Analyysi: Zelenskyi vetosi suomalaisiin talvisodan muiston ja koulutusmaineen avulla
https://yle.fi/uutiset/3-12396631


Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #10 : 10.04.22 - klo:20:38 »
Suomettumisen jatkuu Tuomiojalla ja mm. ex-presidentillä Halosella. Olin 1980-luvun loppupuolella NATO:n kannattaja.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #11 : 10.04.22 - klo:20:56 »
Suomettumisen jatkuu Tuomiojalla ja mm. ex-presidentillä Halosella. Olin 1980-luvun loppupuolella NATO:n kannattaja.

Samoin on ollut minulla mielipiteenäni.

Tuomioja on taitava disinformaation jakaja. Venäjällä sanottiin, ainakin ennen dispersiohenkilöksi.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #12 : 10.04.22 - klo:22:34 »
Samoin on ollut minulla mielipiteenäni.

Tuomioja on taitava disinformaation jakaja. Venäjällä sanottiin, ainakin ennen dispersiohenkilöksi.
Tuomioja kuuluu valtakunnanoikeuteen Halosen, Lipposen, Heinäluoman ja monen muun kanssa.  :eusa_pray:

Lähde

Stasi-listan nimet https://suomensotilas.fi/2022/03/24/stasi-lista/

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #13 : 10.04.22 - klo:23:59 »
^ Lainatkaamme myös samasta lähteestä listan sisältöä luonnehtiva kommentti:

Lainaus
Nimi Stasi-listalla tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että henkilön yhteys Itä-Saksan turvallisuuspalveluun on ollut syystä tai toisesta niin kiinnostava, että suomalaistutkijat ja/tai -viranomaiset ovat halunneet tutustua heitä koskeviin dokumentteihin lähemmin. Merkittävällä osalla yhteistyö lienee ollutkin melkoisen syvällistä, mistä kertoo useampien KGB:n ja itäsaksalaisten suoranaisesti värväämien henkilöiden mukanaolo listalla. Toisaalta osan kontakti on saattanut olla löysempi ja perustua pikemminkin keskusteluyhteyden ylläpitämiseen kuin tehtävien vastaanottamiseen. Raja näiden kahden välillä ei ole kuitenkaan aina selkeästi vedettävissä.

Eli nimi listalla ei vielä tarkoita mitään maanpetoksellista toimintaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ukraina-Diktaattorimainen Iivana Julma
« Vastaus #14 : 11.04.22 - klo:09:07 »
^ Se onkin harmillista, miten valtakunnansyyttäjän kaikki voimavarat on sidottu Raamattua siteeranneen Päivi Räsäsen jahtaamiseen.  :eusa_pray: