Kirjoittaja Aihe: Voi maailman pahuutta  (Luettu 25346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #136 : 13.08.14 - klo:07:08 »
org/2014/08/10/news-opinion/world/demonstration-against-anti-semitism-cancelled-in-sweden-over-security-concerns

Ruotsissa ei passaa olla Juutalainen tai voi sattua jotain.  Malmöstä  ne väheni jo vuosia sitten.  En muista uutisoiko Yle silloin asiasta mitään ?  Tokkopa.  :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #137 : 13.08.14 - klo:07:22 »
Ruotsissa ei passaa olla juutalainen tai voi sattua jotain.

Onhan se nähty, ettei Ruotsissa ole turvallista olla sosiaalidemokraattinen ministerikään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #138 : 13.08.14 - klo:07:49 »
Penalla on etsintä päällä sanalle juutalainen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #139 : 13.08.14 - klo:09:00 »
Penalla on etsintä päällä sanalle juutalainen.

Voihan sen noinkin nähdä. Olen samalla tavalla herkkä sanoille: neekeri, mustalainen, muslimi, vammainen, työtön, homo, nainen ...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #140 : 13.08.14 - klo:10:55 »
Herkkä.. :017:, lienevätkö samaa asiaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #141 : 13.08.14 - klo:13:46 »
Minä olen hyvin herkkä. Minulle herkkyyteni merkitsee sitä, että reagoin voimakkaasti sekä hyvään, että pahaan.
Nuo Penan mainitsemat sanat tarkoittavat usein ( riippuu asiayhteydestä ja äänenpainosta) kielteistä suhtautumista. Jos ne sanoo leikillä, sekään ei ole korrektia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #142 : 13.08.14 - klo:14:11 »
Minä olen myös varsin herkkä, olen siitä myös kiitollinen, asiat ja tilanteet koskettaa...
On toki myös niin että herkkyyteni johdosta joudun myös hankaluuksiin...
Silti...mielelläni laulan...Taivaan Isä pitää huolta lapsistaan, ja antaa voimaa päivään uuteen !!  :eusa_pray:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #143 : 13.08.14 - klo:14:58 »
Kyllä te voititte. Pena saa minun puolesta nälviä ihan kuin haluaa. Koko ajan olen kokenut besserwisser aatokset niskassani. Minulla lienee oikeuteni Sepposille todeta, että häivytä minun persoonani siten kuin se tulevaa ajatellen onnistuu. Siis deletoi. Sen ymmärrän, että mitä olen kirjoittanut, säilyy tiedostoissa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #144 : 13.08.14 - klo:15:23 »
En edelleenkään ymmärrä kohdallani tuota nälvimistä.
Olen opettaja, siis ammatiltanikin 'besserwisser'. Siitä voi tietysti johtua tapani esittää asioita.
Koulussa, joka antaa minulle opetusvastuun niin monta kansallisuutta, kulttuuria ja kieltä edustavista oppilaisista, en voi ajatella kenestäkään ihmisestä, että hän olisi 'niitä toisia'. Se vahvistaa vakaumustani, että kaikki epäluulo ja vihanpito ihmisten välillä on väärin. Tämän kantani perusteella arvioin maailman pahuutta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #145 : 13.08.14 - klo:16:16 »
Kyllä te voititte. Pena saa minun puolesta nälviä ihan kuin haluaa. Koko ajan olen kokenut besserwisser aatokset niskassani. Minulla lienee oikeuteni Sepposille todeta, että häivytä minun persoonani siten kuin se tulevaa ajatellen onnistuu. Siis deletoi. Sen ymmärrän, että mitä olen kirjoittanut, säilyy tiedostoissa.

Ei tässä syytä sen suurempaan hätään. Taustoista ja ympäristöistä johtuen ajattelemme asioista erilailla ja olen kokenut sen rikkautena ja rakkautena enkä minään ikävänä asiana. Ei oteta suotta itseemme, sillä emme ole edes kaikkia mielipiteitämme valinneet, vaan ne on annettu meille matkan varrella. Nautitaan erilaisuudesta.

Mitä tulee besservisserismiin, niin kerron tosi jutun. Kun tuli rekisteri, johon voi ilmoittaa, ettei halua enää mainospostia havaittiin, että kaksi ammattikuntaa oli yliedustettuina ilmoittautujissa. Kyseessä oli siis opettajat kuten Pena jo aiemmin totesikin ja toinen oli luonnollisesti toimittajat. (Tämä on fakta. Olin silloin Suomen suoramarkkinoitiliiton hallituksessa, joka piti tätä rekisteriä yllä)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #146 : 13.08.14 - klo:16:17 »
Siirrytään osaan kaksi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi