Kirjoittaja Aihe: Viisatkaa!  (Luettu 4425 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Viisatkaa!
« : 26.05.11 - klo:20:42 »
Täällä ei ole yhtään oikein sopivaa palstaa kysyä kun tämä ei ehkä ole rakkine. Tulee rakkineesta ulos kylläkin   :031:.

On kyseessä tämä hyvin ihmeellinen WAYN joka ilmoittaa minulle facebookista saapuneen jotakin, tai ilmoittaa jotakin tai pyytää jotakin, ja tulee sähköpostiin, puhuu englantia.  Nyt on niin että minä en uskalla aukoa niitä viestejä , kun en tiedä onko siellä haittaohjelma tai jokin haittaviesti.  Yksi oli. 

Voiko joku selittää mikä se on?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #1 : 26.05.11 - klo:21:01 »
Täällä ei ole yhtään oikein sopivaa palstaa kysyä kun tämä ei ehkä ole rakkine. Tulee rakkineesta ulos kylläkin   :031:.

On kyseessä tämä hyvin ihmeellinen WAYN joka ilmoittaa minulle facebookista saapuneen jotakin, tai ilmoittaa jotakin tai pyytää jotakin, ja tulee sähköpostiin, puhuu englantia.  Nyt on niin että minä en uskalla aukoa niitä viestejä , kun en tiedä onko siellä haittaohjelma tai jokin haittaviesti.  Yksi oli.  

Voiko joku selittää mikä se on?
Google ei löytänyt viitettä sen nimiseen virukseen, mikä lohduttaa.
Wikipedia taas tiesi tämän ja enemmänkin
WAYN (an acronym for Where Are You Now?) is a social networking website with a goal to unite travellers from around the world. WAYN has top 1000 [1] in Alexa Internet traffic ranking and was launched in May 2003 after two of its founders came up with the idea to connect people based on their location while having a few beers in their local pub. It grew from 45,000 to 4.1 million members in one year (to April 2006) and now has over 13 million members

Myös kritiikkiä löytyy ja tässä lienee syy miksi saat niitä
Criticism

When a user signs up for the WAYN service, they are given the option to import contacts from an online address book (such as Hotmail, Yahoo, AOL and Gmail) by providing their username and password.[7] in order to invite those contacts to join WAYN. However this function has been criticised by some users who feel that it is difficult to unsubscribe from "invitation reminders" which then invariably follow.[8]. Some people have considered these invitations as spam. Of particular concern to critics, is that subsequent invitations come from various senders and domains, all perhaps members of the WAYN network, but not clearly identified as such.

In addition, when registering to WAYN the option to "Skip this step" for importing friends can be easily overlooked, making some users believe that importing addresses is a requirement rather than an option.

WAYN used to censor messages sent between users to encourage communication through the site - This was allegedly done to ensure that users are protected by the WAYN site policies whilst interacting with other members. However, it made it difficult for users to communicate other than through the WAYN message system thereby keeping traffic on site.


Selitys oli surkea, mutta toivottavasti siitä oli lohtua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #2 : 26.05.11 - klo:21:09 »
On kyseessä tämä hyvin ihmeellinen WAYN joka ilmoittaa minulle facebookista saapuneen jotakin, tai ilmoittaa jotakin tai pyytää jotakin, ja tulee sähköpostiin, puhuu englantia.  Nyt on niin että minä en uskalla aukoa niitä viestejä , kun en tiedä onko siellä haittaohjelma tai jokin haittaviesti.  Yksi oli.

Jos et tiedä viestin otsikosta, lähettäjästä JA sisällöstä, mistä on kysymys, niin roskiin vaan. Äläkä missään nimessä klikkaa sellaisen viestin linkkejä. Et menetä mitään, mutta voit säästyä paljolta.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #3 : 26.05.11 - klo:21:27 »
Jos et tiedä viestin otsikosta, lähettäjästä JA sisällöstä, mistä on kysymys, niin roskiin vaan. Äläkä missään nimessä klikkaa sellaisen viestin linkkejä. Et menetä mitään, mutta voit säästyä paljolta.

Mt

Anteeksi, mutta tuo mt:n ohje on tärkein. Tuossa Wikipediassa on pikkuisen selitystä miksi olet saanut niitä. Pahin tällä hetkellä liikkuva sähköpostivirus on nimeltää Security Shield eli se on naamioitunut turvaohjelmaksi.
Älkää avatko mitään mistä ette tiedä mitä se on!
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #4 : 27.05.11 - klo:07:43 »
Lämmin kiitos!  Jo tuo että ne antaisi toisten ihmisten tietoja, ei järin houkuttele. Kuka ihmeessä nyt tietää toisista että ne haluaa sinne? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #5 : 27.05.11 - klo:09:53 »
Lämmin kiitos!  Jo tuo että ne antaisi toisten ihmisten tietoja, ei järin houkuttele. Kuka ihmeessä nyt tietää toisista että ne haluaa sinne? 

Tuntuivat ottavan muiden tietoja. Niitä ne ottavat, jotta saavat lisää jäseniä ilmaiseksi. Jäseniä he taas tarvitsevat mainostuloihin. Veloitus mainoksista on yleensä x €/ miljoona kontaktia. Tässä syy eli rahanhimo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #6 : 27.05.11 - klo:16:02 »
Tuntuivat ottavan muiden tietoja. Niitä ne ottavat, jotta saavat lisää jäseniä ilmaiseksi. Jäseniä he taas tarvitsevat mainostuloihin. Veloitus mainoksista on yleensä x €/ miljoona kontaktia. Tässä syy eli rahanhimo.
Sillai oikein!  Pitäkööt rauhassa koko ihmeellisyyden.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #7 : 30.05.11 - klo:19:33 »
 >:(   Mitä ihminen tekee, kun hän on pitänyt piiloblogia, unohtanut sen nimen, eikä löydä sitäpaitsi sinne muutenkaan?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #8 : 30.05.11 - klo:20:27 »
>:(   Mitä ihminen tekee, kun hän on pitänyt piiloblogia, unohtanut sen nimen, eikä löydä sitäpaitsi sinne muutenkaan?

Hän (tai hänen sukulaispoikansa tms.) tutkii selaimen sivuhistoriaa. Jos sieltä ei löydy, pitää odotella muistin palaamista. Odotellessa voi kokeilla eri vaihtoehtoja. Se blogisivusto, jossa blogi on, saattaisi olla Googlen omistama Blogger, www.blogger.com. Voisi kokeilla kirjautua ensin Google-tilille (käyttäjätunnus on sähköpostiosoite, salasanana voi kokeilla niitä omia tavallisia) ja sitten mennä Blogger-sivustolle. Sieltä se saattaa levähtää eteen. Mutta jos Dosentti on sekaantunut asiaan, homma voi olla mutkikkaampi. Ostin tänään saksalaisen sanomalehden verkkokaupasta tämän päivän sähköisen irtonumeron kahdella eurolla, ja melkein puoli tuntia meni rekisteröitymislomakkeen täyttämiseen. Jos minulla olisi saksalaisten mediatalojen osakkeita, myisin ne heti.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #9 : 30.05.11 - klo:20:31 »
Hän (tai hänen sukulaispoikansa tms.) tutkii selaimen sivuhistoriaa. Jos sieltä ei löydy, pitää odotella muistin palaamista. Odotellessa voi kokeilla eri vaihtoehtoja. Se blogisivusto, jossa blogi on, saattaisi olla Googlen omistama Blogger, www.blogger.com. Voisi kokeilla kirjautua ensin Google-tilille (käyttäjätunnus on sähköpostiosoite, salasanana voi kokeilla niitä omia tavallisia) ja sitten mennä Blogger-sivustolle. Sieltä se saattaa levähtää eteen. Mutta jos Dosentti on sekaantunut asiaan, homma voi olla mutkikkaampi. Ostin tänään saksalaisen sanomalehden verkkokaupasta tämän päivän sähköisen irtonumeron kahdella eurolla, ja melkein puoli tuntia meni rekisteröitymislomakkeen täyttämiseen. Jos minulla olisi saksalaisten mediatalojen osakkeita, myisin ne heti.

Mt


Onko kukaan väittänyt, etteivätkö saksalaiset ole perusteellisia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #10 : 30.05.11 - klo:20:56 »
Kiitoksia...  Koetetaan tuota bloggerin avulla hakua, mutta:
Minä pelkään pahinta, sillä Dosentti,  :026:   kuten jokainen tietää, surffaa netissä milloin en ole kontrolloimassa, ja se on perusteellinen...  oikein aitosaksalainen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #11 : 31.05.11 - klo:09:54 »
Onneksi minun piispallani  :051: on aimo annos romaanista suurpiirteisyyttä. Ajattelee laajoin holvikaarin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #12 : 01.06.11 - klo:20:17 »
"Vita" tarkoittaa elämää.  Tarkoittaako nimi/sana Vitellinus jotakin suomeksi?  
Minulla on sen niminen henkilö, ja olen pitkään ihmetellyt, mistä sen nimen revin,  ja onko sillä merkitys. Mieshenkilö. Oli jostakin syystä hyvin selvää että henkilö on tuon niminen.    Us-pääte on  yleensä miehen nimessä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #13 : 01.06.11 - klo:21:45 »
Vasikka on italiaksi vitello, latinaksi se on vitulus, olisikohan nimi siihen viittaava? Sellainen sivistyssanakin on, joka tarkoittaa munankeltuaiseen liittyvää.
« Viimeksi muokattu: 01.06.11 - klo:21:57 kirjoittanut Pena »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viisatkaa!
« Vastaus #14 : 01.06.11 - klo:22:03 »
Googlasin asiaa. Sana esiintyy usean eläin ja kasvilajin tieteellisessä nimessä, mutta selitystä en sille oikein löytönyt. Dictionary.com ei sitä myöskään tunne, mutta sillä ei varmaan ole latinaa kielivarastossaan.

Yourdictionary.comin mukaan Penan tieto olisi lähes oikea. Yolk of calf ja yolk merkitsee munakeltuaista, joka esiintyy ihmiselläkin raskauden alkuviikkoina. Loput saa lääkärit selvittää. Google ratkaisee kaikki ongelmat tai sitten tekee uusia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi