Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 10  (Luettu 29119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #15 : 20.10.10 - klo:11:05 »
Tänään syön ent. työkavereiden kanssa Taivaanrannassa. Hauska nimi ravintolalla, sopii meille iltaruskoon kulkijoille. Illalla klo 18 on Kirkko Karjalassa luento Betel-salissa. III osa, Paluu Karjalaan ja kirkkojen jälleenrakennustyö v. 1941-1944, Jaakko Ripatti.

Hauskasti sattuu kun luen Kähkösen Kuopio-sarjaa juuri vuodelta 1941.

Aamulenkillä näimme paljon mustarastaita. Pihlajat on jo tyhjennetty marjoista ja nyt ahmivat mustamarja-aronian marjoja. Mitähän niille jää talveksi? Täytyy ostaa koiranmakkaraa, siitä ne tykkäävät kauraryynien sekaan murennettuna. Se pitää olla sitä tummaa kovaa makkaraa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #16 : 20.10.10 - klo:11:15 »
Harmaa aamupäivä on levollisuudessaan oikeastaan kaunis, melkein kauniimpi kuin kirkas. Pitääköhän järkestää talkoot tuon terassin raivaamiseksi, Leena ihmettelee, se on vähän ihmeen täynnä kaikkea. Vieläkö väki lähtee jos saa perunasoppaa ja sahtia? Alustava varovainen tiedustelukierros (hei mitä kuuluu) osoitti että koko sosieteetti on enemmän tai vähemmän jossain ihme taudissa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #17 : 20.10.10 - klo:12:09 »
... voi jos sitä eteläsavolaista, makeata ja vaaleata sahtia saisi...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #18 : 20.10.10 - klo:12:17 »
... voi jos sitä eteläsavolaista, makeata ja vaaleata sahtia saisi...
Leena tekee.
Ohje varmasti jostakin löytyy.
Osaako Riitta-mummi tehdä sahtia? Ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #19 : 20.10.10 - klo:12:43 »
Tänään Sannelilla on lupaa. Eva ja Istvánkin viettävät tänään vapaapäivää.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #20 : 20.10.10 - klo:15:20 »
En osaa, juoda osaan. Anoppi osasi ja Matin hirvimetsäkaveri, mutta molemmat on poissa keskuudestamme.
Siitä vaaleasta minäkin pidän, en tummasta sysmäläis-joutsalaisesta. Hyvä sahti on hyvää, etenkin Jouluna kinkun ja tuuvingin kanssa. Olutta en juo, siinä on hartsia.

...

Olipa hyvät lounasvaihto-ehdot Taivaanrannassa. Minä tilasin sienipiirakkaa salaatin kera. Perunataikinakuoreen oli leivottu rouskuja. K ja R tilasivat
boullapaisea. Alkuruokapöydässä oli vaikka mitä tänään kun oli sattumoisin ravintolan 10-vuotissynttärit. Mm. ihanaa mansikkakakkua kahvin kera.
Kaikki hintaan 8,50

Ikävänä sadepäivänä hyvä ruoka hyvässä paikassa kivassa seurassa tekee iloiseksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #21 : 21.10.10 - klo:21:08 »
No mutta Leena! Onnellista syntymäpäivää!  Olipa hyvä että huomasin, ennätin vielä tämän päivän kohdalle, kun se suku reagoi aina kyllä mutta erehtyy toisinaan kuukaudessa kun niillä muutenkin on ajantajun kanssa tunnetut ongelmansa... ja ystäviltä se on salattu jotteivat kysy montako vuotta...  :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #22 : 21.10.10 - klo:21:26 »
Mitä - kuka - hä? Leenallako synttärit? Onnea! :109: Laita mun onnittelut jemmahan, jos ei osunu kohoralle.

Säikährin aamulla, kun kummilikka 6v soitti klo 7:30 aamulla ja sanoo, "Arvaas mitä tapahtui? Isän mustasta autosta on lasit ja katto rikki. Voisikko koriata sen? Likka oli rikkonu isänsä antaman leikkiauton. :081:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #23 : 21.10.10 - klo:22:09 »
Onnea Leenalle! Saahan sitä toivottaa vääränäkin päivänä. Nalle Puhissa Pöllö kirjoitti sen näin:
HYVÄESET ONNVOIVOTUKSET SYNMÄTYPÄNÄVÄNÄ!

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #24 : 21.10.10 - klo:22:21 »
Onnea minunkin puolesta Leenalle ja ISO HALI.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #25 : 22.10.10 - klo:09:19 »
Hän  :026: kiittää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #26 : 22.10.10 - klo:11:16 »
Leena lee lepatee lelliskoukku lepsis!  Tänä päivänä Onnen saa !


toivottaa: Riitta rii ripatii rilliskoukku ripsis   
                                                           

                                                             





                                                             
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #27 : 22.10.10 - klo:11:36 »
 :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #28 : 22.10.10 - klo:11:57 »
Onnittelut fiksulle naiselle!!       http://www.youtube.com/watch?v=GiBaWN3qcSM&feature=related

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #29 : 22.10.10 - klo:13:39 »
Leenakin onnittelee fiksuja naisia... ja toivoo itselleen syntymäpäivälahjaksi viisautta... ja kiittää Jumallaa tästä foorumista ja kaikista täällä. Mahdatteko tietää kuinka suureksi iloksi te olette, jokainen.  :109: :109: :109: :109: :109:  Täällä on hyvä funtsailla asioita ja korjata omia väärinkäsityksiään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.