Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 7  (Luettu 33516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #90 : 29.01.12 - klo:17:30 »
Lauttasaaressa oli kirkko lähes täynnä, kun oli yhdistetty Herättäjän ja Eteläpohjalaisten kirkkopyhät. Lauttasaarelaisen tavan mukaan saimme kuulla seurojen alussa kahta oopperalaulajaa. Itse jumalanpalveluksen aloitti Esa Ruuttunen soololla. Esa sooloili myöhemminkin. Kaiken kukkuraksi herännäisnuorten kuoro esiintyi useamman kerran.Kun vielä saarnakin oli erinomainen kuten seurapuheet, niin ei voi paljoa enempää pyytää.
« Viimeksi muokattu: 29.01.12 - klo:17:58 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #91 : 29.01.12 - klo:17:32 »
Lauttasaaressa oli kirkko lähes täynnä, kun oli yhdistetty Herättäjän ja Eteläpohjalaisten kirkkopyhät. Lauttasaarelaisen tavan mukaan saimme kuulla seurojen alussa kahta oopperalaulajaa. Itse jumalanpalveluksen aloitti Esa Ruuttunen soololla, joka sooloili myöhemminkin. Kaiken kukkuraksi herännäisnuorten kuoro esiintyi useamman kerran.Kun vielä saarnakin oli erinomainen kuten seurapuheet, niin ei voi paljoa enempää pyytää.

Tuosta tuli mieleen Kirkastusvuori.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #92 : 29.01.12 - klo:20:07 »
 Veteraanien kirkkopyhässä kävin, vielä oli omin jaloin alttarille menijöitä messussa.     Naapuriseurakunnassa vietettiin "tammisunnuntaita" seppelepartiot lähettivät molempien osapuolien muistomerkeille, jotka sijaitsevat oikeilla taistelupaikoilla....

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #93 : 29.01.12 - klo:23:01 »
Lauttasaaressa oli kirkko lähes täynnä, kun oli yhdistetty Herättäjän ja Eteläpohjalaisten kirkkopyhät. Lauttasaarelaisen tavan mukaan saimme kuulla seurojen alussa kahta oopperalaulajaa. Itse jumalanpalveluksen aloitti Esa Ruuttunen soololla. Esa sooloili myöhemminkin. Kaiken kukkuraksi herännäisnuorten kuoro esiintyi useamman kerran.Kun vielä saarnakin oli erinomainen kuten seurapuheet, niin ei voi paljoa enempää pyytää.

Ja hirvee soppajono!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #94 : 30.01.12 - klo:10:35 »
Ja hirvee soppajono!

Alhaalla rippikoulusalissa oli myös soppaa, mutta ei jonoa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #95 : 30.01.12 - klo:11:20 »
Alhaalla rippikoulusalissa oli myös soppaa, mutta ei jonoa.
Minua tyhmää.  Mutta jos mitä harmittelen:  Ne olisin ottanut nauhalle, kaikki, ja kuunnellut uudestaan.  Varsinkin puheen synnistä puhumisesta.  Kukaan ei tietty nauhoittanut -?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #96 : 30.01.12 - klo:12:03 »
^Olisiko saarnaajalla paperiversiota saatavilla?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #97 : 31.01.12 - klo:00:57 »
^Olisiko saarnaajalla paperiversiota saatavilla?

Hei, älykästä!  Minäpä otakin selvän. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #98 : 05.02.12 - klo:11:54 »
Oli kotoisa kirkonkäynti.

Oma piiripappi, oma kanttori, oma puoliso väärtinä, memen puoliso ehtoollisavustajana, oma tekstinlukuvuoro.Tutut seurakuntalaiset memestä alkaen,  paitsi pari-kolme vieraampaa.
Suntio oli lainassa Salpausselän srk:sta ja kelloja ei soitettu pakkasen takia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #99 : 05.02.12 - klo:12:51 »
Mie kävin tuossa Viikin kirkossa,ja täytyy sanoa, että Kristus on maailman valo, teemaan sopien kirkkosali kylpi auringossa...saarna oli hyvä, kerrassaan...siinä puhuttiin siitä tunteesta, että Jumala etääntyy ja lähtee pois vaikka kuinka itse haluaisi ja pyrkisi Hänen lähelleen. Ja kuinka on hyvä miustaa, että Jeesus tunsi ja koki saman, ihmisten ja Jumalan hylkäämäksi tulemisen tunteen ristillä. Lopultakin kaikki kokemamme tuskat on jo koettu, emme ole pohjattoman yksin koskaan, vaikka siltä joskus tuntuisikin.

 Lisäksi messun jälkeen oli yhteisvastuu-lounas. Oli kyllä hyvää soppaa, rahkaa ja taatelikakkua kahvin kanssa!  :kahvi: Ja tuli suu niin hyvän makuseksi, kun sai pöydässä muiden kävijöiden kanssa haastella.  :001: Pappikin tuli miulle esittäytymään ja maanitteli perjantaina piettäviin kotiseuroihin ja esitteli miulle seurojen pitäjän. Ja mikä ihaninta, ostin 2 euron arvan ja voitin aivan mielettömän nätin neuleen!  :023:

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #100 : 05.02.12 - klo:13:14 »
Kävin kynttilänpäivän sanajumalanpalveluksessa, kirkkokahveilla käynnisteltiin yhteisvastuukeräystä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #101 : 05.02.12 - klo:16:06 »
Kiitos Tiiti että kerroit mistä siellä saarnattiin.  Minä menin ja olin ajoissa, mutta nukutti!  Yhtäkkiä kansa seisoo ja veisaa Jumalan karitsaa, kun pomppaan pystyyn säikähtäneenä.  Vaikka kuinka tsemppasin kotimatkalla, ei niin riviä jäänyt mieleen saarnasta.  Muistelen saarnatun yv-keräyksestä ylisummaan, mutta en voi vannoa.  Tosi vähän oli populaa, oli kai niin kylmä.   
    :kahvi:     Mutta kahvit oli, ja hyvää maustekakkua.  Ei se aivan riitä, osaan leipoa itekkin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #102 : 05.02.12 - klo:19:15 »
 :eusa_angel: Kävin tänään.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #103 : 09.02.12 - klo:16:08 »
   Körtti käy kirkossa niin kauan kuin siellä uskontunnustus ja isämeitä luetaan.

Viimeksi torstain ehtoollishartaudessa ei luettu uskontunnustusta  :icon_eek:
Kohta tiedän, luetaanko tänään.

(Jaa että sitä körteillekin oikein vaatimuksia  :018: astetaan, hmph...)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #104 : 09.02.12 - klo:17:51 »
Eilen illalla viimeksi. :eusa_angel: