Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 7  (Luettu 33980 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #75 : 28.01.12 - klo:12:04 »

   Körtti käy kirkossa niin kauan kuin siellä uskontunnustus ja isämeitä luetaan.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #76 : 28.01.12 - klo:12:08 »
^Mutkun ei kykene! Saako olla heikko?

Olisikin vaan nuo mitä luetaan niin olisi helpompaa. Ja ehtoollisen asetussanat tietenkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #77 : 28.01.12 - klo:12:39 »
^Mutkun ei kykene! Saako olla heikko?

   Kun olet heikko, olet voimakas.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #78 : 28.01.12 - klo:13:12 »
^Mutkun ei kykene! Saako olla heikko?


Ymmärränkö oikein kun sanon että saa?  Minul on aikoja jolloin en jaksa mennä vaikka haluan.  On ollut oirei tai ihan tietosta väärintekoa niin että sielu on liian sairas, ja vaikka seurakunta Lutherin ajattelussa on juuri semmoisten sairaala, en ole päässyt kynnyksen yli.  En vaikka.  Olen jäänyt kotiin  :022: 

Voihan sitä sairastaa Herralle.  Jos ei voi sitäkään, täytyy vain sairastaa.   :kahvi:  Täällä yleensä niin. 

Kun oma pohja vajoaa
niin armo yhä kannattaa
sen päällä niinkuin kallion
minulla turvapaikka on.   SV 113:7.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #79 : 28.01.12 - klo:14:02 »
^On se sairaala, yrittävät hoitaa taudista jota en tunne potevani, ja hoito tuntuu kuin vedettäisiin suusta piikkilankaa sinne toiseen päähän ja sitten rassattaisiin edestakaisin. Kokonaisena helvettiin sitten.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #80 : 29.01.12 - klo:01:49 »
^On se sairaala, yrittävät hoitaa taudista jota en tunne potevani, ja hoito tuntuu kuin vedettäisiin suusta piikkilankaa sinne toiseen päähän ja sitten rassattaisiin edestakaisin. Kokonaisena helvettiin sitten.

Kun et olis masentunut... tai, asia ei minulle kuulu, mutta tuo ei ole niin vierasta.  Sillä vaan kysyn.  Ei suinkaan Jumala pidä kirjaa kirkonkäynneistä?   :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #81 : 29.01.12 - klo:02:00 »
^Ei varmaan kirjaa pidä, mutta kun kaipaisin itse kuitenkin... Semmoiseen jossa olisi vain liturgia määräteksteineen ja -melodioineen, ja yhteinen esirukous suoraan käsikirjasta eikä mitään omia kehitelmiä. Ettei tulisi mitään ikäviä ylläreitä ja kenenkään omia mielipiteitä tarvitsisi kuunnella.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #82 : 29.01.12 - klo:07:16 »
Tavalliset talouspapit koskettavat usein lempeämmin sielua kuin Herran valitut aseet.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #83 : 29.01.12 - klo:12:29 »
Kyllä kävin kirkossa ja hyvät oli meiningit, jopa saarna oli hyvä.  :eusa_clap:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #84 : 29.01.12 - klo:13:26 »
Pitkästä aikaa kävin. Huomiostani ison osan vei lapsiteatteri edessäni, -kokoajan riitti liikettä, tutkittavaa ja katseltavaa. :)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #85 : 29.01.12 - klo:13:33 »
Tavalliset talouspapit koskettavat usein lempeämmin sielua kuin Herran valitut aseet.

Onko talouspappi uusi nimitys leipäpapille?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #86 : 29.01.12 - klo:13:37 »
Onko talouspappi uusi nimitys leipäpapille?

talouspappi on kuin taloussokeri; arkipäiväinen ja huomaamaton. Mutta parasta kaiken keskellä!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #87 : 29.01.12 - klo:13:44 »

   Talouspappi on tietenkin eri kuin leipäpappi, jonka me tiedämme. Talouspappi on realisti. Hän ottaa huomioon myös maalliset.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #88 : 29.01.12 - klo:14:05 »
Sanajumalanpalveluksessa kävin, oli perhekirkko, mutta niitä perheitä ei paljon ollut kirkossa, jokunen rippikoululainen oli myös.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #89 : 29.01.12 - klo:15:28 »
Mukkulan messussa oltiin. Päälimmäiseksi jäi hyvä saarna ja ilo Wilhelmi Malmivaaran VK 310 veisaamisesta.
Kirkkokahvit olisi olleet lähetyksen hyväksi. Paikalla olivat kotimaanlomalaiset Ulla ja Tapani Malinen, vaan me lähdimme kiireellä perunamuusin tekoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)