Kirjoittaja Aihe: Suru  (Luettu 4822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Suru
« Vastaus #15 : 28.11.22 - klo:06:25 »
Jospa olisi totta!

   Tosi kuin seula ja pitää kuin vesi. (Eläkeläisajatteluani)

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suru
« Vastaus #16 : 28.11.22 - klo:06:28 »
   Tosi kuin seula ja pitää kuin vesi. (Eläkeläisajatteluani)

Niinpä niin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Suru
« Vastaus #17 : 28.11.22 - klo:06:29 »
Niinpä niin.

   Joopa joo. Kylä näin on.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suru
« Vastaus #18 : 28.11.22 - klo:06:32 »
   Joopa joo. Kylä näin on.

kylä?
Eikö vaimo sanoisi niin on?
Jos en erehdy, suomenkielellä sanotaan näin tehdään ja niin on.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Suru
« Vastaus #19 : 28.11.22 - klo:06:35 »

  Tampereen murretta. Tyttäreni asuu Tampereella.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Suru
« Vastaus #20 : 28.11.22 - klo:07:28 »
Voisihan se Tampereella olla myös: Kyä näi o.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suru
« Vastaus #21 : 28.11.22 - klo:07:34 »
Voisihan se Tampereella olla myös: Kyä näi o.

Niin tai näin, vanhojen siionin virsien kääntäminen on tuomittava narsistiseksi, paitsi jos ikoni sen tekee.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Suru
« Vastaus #22 : 28.11.22 - klo:07:38 »
Niin tai näin, vanhojen siionin virsien kääntäminen on tuomittava narsistiseksi, paitsi jos ikoni sen tekee.

   Juurevuus ja perinne ovat vahva voima. Asema jonka Jaakko Löytty on liikkeessämme saanut, on ainakin minulle ja varmasti monelle muullekin kiistämätön.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Suru
« Vastaus #23 : 28.11.22 - klo:07:44 »
   Juurevuus ja perinne ovat vahva voima. Asema jonka Jaakko Löytty on liikkeessämme saanut, on ainakin minulle ja varmasti monelle muullekin kiistämätön.

Jaakko on juurtunut herännäisyyteen ja samalla juurruttanut siihen jotain uutta ja kansainvälistä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Suru
« Vastaus #24 : 28.11.22 - klo:08:13 »
Jaakot, Elenius, Löytty ja Heinimäki ovat avanneet minullekin uudenlaisen körttiläisyyden oven.

Tällaiseen seuratupaan osaan kuulua, minä 'ei mikään' eräiden mielestä.

Heillekin on tuttua vastoinkäymiset, vieroksunta ja monet sairaudet. Urhoollisesti nämä soturit ovat puolustaneet ' avoinen paikan uskoa' lain kuolettavaa kirjaista vastaan.

Leikkimieli ja loistava huumorintaju ydistyneenä oman leiviskänsä hyvästä hoidosta saa toivottavasti jatkajia.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suru
« Vastaus #25 : 28.11.22 - klo:08:37 »
Jaakot, Elenius, Löytty ja Heinimäki ovat avanneet minullekin uudenlaisen körttiläisyyden oven.

Tällaiseen seuratupaan osaan kuulua, minä 'ei mikään' eräiden mielestä.

Heillekin on tuttua vastoinkäymiset, vieroksunta ja monet sairaudet. Urhoollisesti nämä soturit ovat puolustaneet ' avoinen paikan uskoa' lain kuolettavaa kirjaista vastaan.

Leikkimieli ja loistava huumorintaju ydistyneenä oman leiviskänsä hyvästä hoidosta saa toivottavasti jatkajia.

Ja olet itse teeskentelevä valehtelija.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Suru
« Vastaus #26 : 28.11.22 - klo:08:42 »
Ja olet itse teeskentelevä valehtelija.

Lopeta jo! Julistamalla milloin kenetkin milloin miksikin et edistä muuta kuin pahan mielen leviämistä - myös omaan sieluusi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suru
« Vastaus #27 : 28.11.22 - klo:09:01 »
Lopeta jo! Julistamalla milloin kenetkin milloin miksikin et edistä muuta kuin pahan mielen leviämistä - myös omaan sieluusi.
No miksi hän valehteli? Asiallisesti pyysin ylläpitoa puuttumaan narsistiväitteeseen, ja Riitta hyökäsi vastaan, koska se oli hirveä toive, ja väitti valheellisesti, että viisveisaaja oli jo pyytänyt siitä anteeksi. Lopettakaa vainot, olkaa rehellisia. Sitten kenelläkään ei ole paha mieli.
Et ajatellut, että mahdollisesti minulle voisi tulla paha mieli, kun taas täällä julistettiin, että olen narsisti, kun käänsin virret ja laitoin pyynnöstä linkin? Sinulla on hätä vain, jos joku valheesta jää kiinni, koska puolustatte toisianna aina ja joka asiassa, ja niin kuin viisveisaaja väittää, olen narsisti, koska en myönnä olevani väärässä, kun kaikki muut ovat sitä mieltä että olen.
Valitettavasti, en myönnä olevani väärässä kun käänsin virret, enkä silloin kun puolustin niitä, enkä silloin kun syytän niitä, jotka puolustavat siionin virsien kääntäjan vastustajia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Suru
« Vastaus #28 : 28.11.22 - klo:10:21 »
Valitettavasti, en myönnä olevani väärässä kun käänsin virret, enkä silloin kun puolustin niitä, enkä silloin kun syytän niitä, jotka puolustavat Siionin virsien kääntäjan vastustajia.

Olit todellakin oikealla asialla, kun käänsit Malmivaaran Siionin virret. Olet oikeassa puolustaessasi arvokasta työtäsi. Siinä olet minun mielestäni väärässä, kun koet, että joku merkittävä joukko tällä foorumilla vastustaisi käännöstyötäsi. Siinäkin erehdyt, että tuota oletettua joukkoa puolustettaisiin laajalla rintamalla. Jos jotakin puolustetaan, niin sananvapautta. Sinullekin se on suotu.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Suru
« Vastaus #29 : 28.11.22 - klo:10:46 »
Olit todellakin oikealla asialla, kun käänsit Malmivaaran Siionin virret. Olet oikeassa puolustaessasi arvokasta työtäsi. Siinä olet minun mielestäni väärässä, kun koet, että joku merkittävä joukko tällä foorumilla vastustaisi käännöstyötäsi. Siinäkin erehdyt, että tuota oletettua joukkoa puolustettaisiin laajalla rintamalla. Jos jotakin puolustetaan, niin sananvapautta. Sinullekin se on suotu.

Niin, sananvapaudella tämä vaino on jo kauan puolustettu. En ole toivonut, että jonkun sananvapaus kavennettaisiin. Jos ihminen laittaa jotakin nettiin, voi varautua siihen, että jouko sitä vastustaa. Minulla on netistä, niinkuin muilakin, kokemusta. Olen sitä nähnyt, ja olen nähnyt myös, että netissä esitetään erilaisia mielipiteitä, aina joku vastustaa mitä toinen sanoo. Se on normaalia. On epänormaalia, että tiivistetään rivit niin että se pieni jouko, joka aihetta vastustaa sitä tai tätä, riehaantuu vastustamatta. Esim. kun sivullinen sanoi virret kuvottaviksi ja kamaliksi, kaikki käyttä sananvapautta olla esittämättä hänelle vastustavaa mielipidettä. Tämä on rivien tiivistämistä ja sitä en jää nauttimaan. Jäin vain niin kauan, että sain tekijänoikeuksien suojatun materiaalin pois. Tein väärin, kun ystävällisesti laitoin tänne linkin. Olisi pitänyt tietää, että täällä ei edes kommentoimatta linkkiä hyväksytä. Hyväksyisin mielihyvin, että täällä kirjoittaisiin tulisesti käännöksiä vastaan ja toiset kirjoittaisivat päin vastoin niiden puolesta, mutta tietenkään asia ei ole niin mielenkiintoista. Ei tarvitsisi olla tulistakaan. Hyväksyin kirjoittamisen aikana jokaisen kritikin ja muutin sen mukaan käännöksen, joten kestän varsin hyvin kritikkiä. Ja kestän teidän vainonkin hyvin, enkä tee itsemurhaa, niinkuin suomalainen nynnykkä tekisi ja niinkuin ilmeisti oli teillä jo kauan tarkoitus. Se että kestän ja vastaan teille ärsyttää suuresti. Jos sananvapaudesta on kiinni, vaikka olen "saanut" armollisesti kirjoittaa, on usein tullut toimenpiteitä minua vastaan, kun puolustaudun, mutta ne, jotka parjasivat minua Siionin virsien kääntämisestä eivät ole kärsineet rangaistuksia. Niin on aika paksua jeesustella minulle sananvapaudesta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.