Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota nelkku 4.  (Luettu 22128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #105 : 17.07.22 - klo:08:14 »




------------------


1944 Majuri, niin nostan hatun edessäsi ja kumarran.


https://www.youtube.com/watch?v=kp6w-i5znag&list=RDGMEMQ1dJ7wXfLlqCjwV0xfSNbA&index=2
[/quote
Tämä on itseasiassa kokeilu, että miten poistan liiat sanat. Saapahan nähdä. Veli VV:lle, että olen everstiluutnantti, jo vuodesta 1992. Eikä tarvitse kumarrella, sillä en ole enää sotilasasioissa mitään, olen eläkeläinen.


Ei ole oikein, mutta en osaa tehdä enempää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #106 : 17.07.22 - klo:08:16 »




------------------


1944 Majuri, niin nostan hatun edessäsi ja kumarran.


https://www.youtube.com/watch?v=kp6w-i5znag&list=RDGMEMQ1dJ7wXfLlqCjwV0xfSNbA&index=2
[/quote
Tämä on itseasiassa kokeilu, että miten poistan liiat sanat. Saapahan nähdä. Veli VV:lle, että olen everstiluutnantti, jo vuodesta 1992. Eikä tarvitse kumarrella, sillä en ole enää sotilasasioissa mitään, olen eläkeläinen.


Ei ole oikein, mutta en osaa tehdä enempää.

Entäs nyt, pääsenkö siniseltä pois.


Suutari pysynee lestissään.




Ei taida onnistua.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #107 : 17.07.22 - klo:08:20 »
Vaikeata on kirjoitella, kun yritän muuttaa. Ei voi mitään, jospa ensi vuonna Jerusalemissa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #108 : 17.07.22 - klo:09:15 »
Jos ei vanhaa pysty muuttamaan/korjaamaan, niin olisko uutta tekstiä ja uutta suuntaa.  :023:
Vähän sama kuin elämässä yleensäkin, eilinen on mennyt, huominen ei ole tullut,
eletään tätä päivää...onhan tämä aika vaikeaa, huolehdimme ja murehdimme kaikkea liikaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #109 : 17.07.22 - klo:16:24 »
Juu, kiitos vain kommentistasi. Olen sitä mieltä, että kaikki on turhuutta. Mutta tässä elämässä kiinnostavat sellaiset asiat, joita en osaa. Täällä periferiassa on kova mansikkasesonki päällä, että ei ole oikein aikaakaan, sillä olen jalostajan ammatissa, jossa siinäkin jokainen mansikka menee sormieni kautta eteenpäin, että joskus huono asento alkaa huimatakin.

Olen avannut SiniZ:n  moottorin kannen vaihtaakseni uudet kannentiivisteet, niin nyt en löydäkään netistä venttiilien säätöohjeita :017:.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #110 : 18.07.22 - klo:09:07 »
Ykköspytty oli törkeän likainen. Sen vesikanavien kautta lienee syylärin vesi kadonnut pohjaöljyn sekaan. Pitää sitkeästi puhdistella ja ilmalla puhallella paikat kiiltämään, takorautaa osat ovat. Kukapa niitä niklannut olisi v 1963.
Katson samalla venttiilien kunnon.

Oikeataan lampustani loppui akusta virta, että lopetin ja tulin pirttiin.

Nyt netin kimppuun tilaamaan osia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #111 : 19.07.22 - klo:06:18 »
Ukrainan sodasta , pitääkö tähän lisätä mantra mitä jengi toistaa, et Slava Ukrain, geroi slava.
Kunnia Ukrainalle, kunnia sankareille !
No mantra toistettu, niin jengi alkaa olemaan sotaväsymystä täynnä.
Enään ei hetkauta mikään ja jengi vaan antaa koneiston jyrää ja porukan kuolla.?

Yhden lentäjän tiedän Boriksen Ukrainasta ja hän ihan hervottomassa tilassa.
Yritän hälle selittää, että kuollaan tässä kaikki, älä pelkää.
Hän vaan, et vastustaja on vahva.
No onhan kyllä, mutta kerrankos tässä kuollaan, kunhan kuollaan oikean asian Jumalan edessä asian edestä.

No ukko ihan hermoraunio, pitänee yrittää Bentsin kautta saada kaverille lomaa, vaikka tulla kylpylään Suomeen mun kanssa.

En tiedä sota alkaa olla vailla suuren yleisön jotain tekoa.
Tuuntuu, et kaikki vaan odottaa, että taivaasta tulee jotain ja asiat muuttuu.

Huh ja en ole mikään sanomaan mitään terapeuttista kenellekkään.

Mikset ole, siis sanomaan terapeuttista kun kuunteleminen jo auttaa, jja johan sinä kannat taakkaa kaverin kanssa kun kuljet vierellä, että kaverilla jo on todellista traumaa sielussaan tekee kaikesta vaikeampaa.

Olen itse aika kiinni Ukrainan tapahtumissa, kai koska sota syttyi, siis tämä 24.2.2022 rajumpi tappaminen, kun olin korviani myöten upoksissa Kotkan suurpommituksiin 1944 --- Helsingin perään 200 konetta ilmatilassa jo ensi kerralla, vaikka it teki hyvää jälkeä, siviiliuhreja tuli paljon, ja kun tiedän, missä korttelissa tai talossa joka yhä on paikallaan, ja nimet ovat yllättäen tuttuja.

Itse mietin, kun en tiedä, kun Zelenskyi erottaa väkeä ja mietin syystäkö vai alkaako paine käydä liialliseksi ja olen huolissani. 

Olen lukenut Azovin taistelijoiden natsismista tai mitä se olikaan, muistan kyllä ennen Majdanekia etenkin, että itse pidin asiaa tietty liikaa tuntematta maata suht korruptoituneena. Mietin mitä vaikutti, että sotahan ei syttynyt -22 vaan jo -14. Mitä tällä älin on tapatunut, en ole ollenkaan riittävästi kartalla, paitsi ettei Zelenskyi tainnut vastata häneen ladattuja  aika valtavia odotuksia.  Ei sellainen kai onnistu yhdeltä ihmiseltä koskaan.  Sitten syttyi sota, eikä hän paennut.

Pelkään myös, että bensan hinta ensi talvena jyrää koko Ukrainan. Mitä se minuun kuuluu, kun pumppuhinta on pilvissä jne.

Mietin peräti, käytiinkö pakotesotaa viisaimmalla mahdollisella tavalla.  Jos olisikin jätetty polttoaineuhkaus väliin ja ostettu halpaa maakaasua kun ilman ei pärjätä ja Venäjällä riittää muita markkina-alueita, ja säästyneillä rahoilla toimitettu aseapua Ukrainalle. Tämä ei ole herrasmiesten sotaa, enkä tiedä, missä mitassa Venäjä tarttuisi ydinaseeseen kun maailmanloppu koskee heitä myös.

..........................


Noh, paljon epäilemättä sellaista josta kuka tahansa voi sanoa että jopas kijoitatkin typeryyksiä, etkö ota huomiaan sitä ja tätä.

Jo minä otin, ja mietin siitä huolimatta mikä oli loppuun ajateltua.

..........................

Ihan siitä, ettei Ukrainassa oltu kilttejä venäjää puhuville ja muutenkin sorrettiin.  Ehkä. 

Mutta sodalla on jotakin sääntöjä myös, eikä niihin kuulu siviiliväestön murhaaminen pitkin katuja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #112 : 21.07.22 - klo:19:39 »
Ykköspytty oli törkeän likainen. Sen vesikanavien kautta lienee syylärin vesi kadonnut pohjaöljyn sekaan. Pitää sitkeästi puhdistella ja ilmalla puhallella paikat kiiltämään, takorautaa osat ovat. Kukapa niitä niklannut olisi v 1963.
Katson samalla venttiilien kunnon.

Oikeataan lampustani loppui akusta virta, että lopetin ja tulin pirttiin.

Nyt netin kimppuun tilaamaan osia.

Amerikoissa on yksi kenraali kun johti sotaa Irakia vastaan niiden hyökättyä johonkin kylän kokoiseen valtioon.
Olikohan Qatar, no ei kun se Afrikassa, no johkin pieneen naapuriinsa.

Siis kenraali sanoi, että hän komensi satoja tuhansia sotilaita, mutta nyt eläkkeellä hän ei saa edes putkimiestä kuuntelemaan neuvoja.

Ohoh 1044 on jo eversti oliko luutnantti.
En ihmettele.
Tavan nöyrä mies joka arjen ja maalaisjärjen mukaan elää, niin en ihmettele.

Johannyttoki.
Niin ja me tavallinen kansa arvostamme prenikoitasi suuresti, vaikka itse enempi pidät itseäsi vanhana maalaismiehenä koneita rempatessasi.
Sinun sanomisillasi on suuri arvovalta.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #113 : 21.07.22 - klo:20:01 »
Kyllä, Zetori on huomisaamuna koeajoa vaille. Tilasin Ouluun osat ja Kaariinan kanssa ajoimme sinne + Nepi tietysti.

Minun jaksamiseni on loppuaan kohden menossa, että yksi päivä on aika vähän vanhan siivoamisessa. Yritin tehdä hyvää työtä, että saisin SiniZ:n käytöstä nauttia. Jos se pelaa, kuten uskon, niin siitä tulee pihan lumihommiin mönkkärille kaveri.

Hyvät jatkot VV:lle sinne etelän suuntaan :039:


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #114 : 24.07.22 - klo:23:44 »
Onko siinä mitään järkeä että ensin sovitaan YK:n johdolla että Ukrainan satamista voidaan viljaa viedä ja seuraavana päivänä viljasatama pommitetaan hajalle.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #115 : 09.08.22 - klo:00:01 »
Hulluus vallitsee Venäjän sotilasjohdossa  :119: . Lähteiden mukaan venäläinen kenraali Vasili Vasiljev on ilmoittanut valmiutensa räjäyttää koko Zaporižžjan ydinvoimalaitoksen, joka on Euroopan suurin. Kenraali Vasiljev sanoo puheessaan omille sotilailleen:

– Tämä on joko Venäjän maa-alue tai poltettu maa, hän kerrotaan todenneen puhuessaan omille sotilailleen.

Vasiljev myös vahvistaa sunnuntaina uutisoidut tiedot, joiden mukaan venäläiset ovat miinoittaneet Zaporižžjan ydinvoimalan.

– Emme piilottele asiaa viholliselta. Olemme varoittaneet heitä. Vihollinen tietää, että tämä asemapaikka kuuluu joko venäläisille tai ei kenellekään, hän sanoo.

Vasiljevin mukaan hänen komennossaan olevien joukkojen on valmistauduttava tästä ”vaativimmasta käskystä” koituviin seurauksiin. Sotilaitaan hän kutsuu vapauttajiksi.

– Jos vaativin käsky tulee, meidän on toteutettava se kunnialla, hän sanoo.

Lähde

Venäjän kenraali uhkaa räjäyttää Zaporižžjan ydinvoimalan
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e34d7aad-760a-4ae1-aa46-1230edbebbc5
« Viimeksi muokattu: 09.08.22 - klo:00:09 kirjoittanut luterilainen »

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #116 : 09.08.22 - klo:12:23 »
Ville Rannan pilapiirros 9.8.2022 : Amnesty: Jokin niissä ukrainalaisissa ärsyttää...  https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/41df8c83-096b-4e5c-9375-2701a0b55f7a

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #117 : 09.08.22 - klo:23:39 »
Venäjän tappiot jopa 80 000 sotilasta. Kuolleiden ja haavoittuneiden määrä on merkittävä erityisesti suhteutettuna siihen, että mitään Vladimir Putinin tavoitteita ei ole saavutettu, huomauttaa Yhdysvaltain puolustusministeriön edustaja.  :eusa_clap:

Putinin tavoitteena oli vallata koko Ukraina, saada maan hallinto vaihdettua sekä tukahduttaa Ukraina itsenäisenä, suvereenina ja demokraattisena valtiona. Mitään näistä ei ole tapahtunut.

Ukrainan asevoimien kerrotaan tehneen iskuja Venäjän Novofedorivkan lentotukikohtaan miehitetyllä Krimin niemimaalla.

Sosiaalisessa mediassa on jaettu runsaasti videoita, jotka näyttävät ainakin kaksi suurta räjähdystä, joiden ääni kaikuu taustalla ja sakea savu nousee ilmaan. Videoiden väitetään olevan kuvatun Krimillä, mutta niiden aitoutta ei ole varmistettu itsenäisistä lähteistä.

– Kriittinen hyökkäys Krimille. On mielenkiintoista saada lisätietoja, koska Venäjä piti tätä aluetta ”turvallisena”, toteaa Yhdysvaltain armeijan Euroopan joukkojen entinen komentaja, kenraaliluutnantti (evp.) Mark Hertling Twitterissä.

Krim on toistaiseksi säästynyt intensiivisiltä pommituksilta ja tykistötaisteluilta, joita on käyty Itä- ja Etelä-Ukrainan alueilla helmikuun 24. päivän jälkeen, kun Venäjän presidentti Vladimir Putin aloitti laajamittaisen hyökkäyksen Ukrainaan.

– Se, mitä ukrainalaiset tekevät, on erittäin tärkeää. Osoittamalla, että he voivat iskeä Krimille, he venyttävät entisestään Venäjän puolustuskykyä. Venäläiset joutuvat suojelemaan valtavaa aluetta etulinjojen takana, sanoo St. Andrew’n yliopiston strategian professori Phillips O’Brien Twitterissä.

Lähteet

USA: Venäjän tappiot jopa 80 000 sotilasta – eikä yhtäkään Vladimir Putinin tavoitetta ole saavutettu
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/usa-ven%C3%A4j%C3%A4n-tappiot-jopa-80-000-sotilasta-%E2%80%93-eik%C3%A4-yht%C3%A4k%C3%A4%C3%A4n-vladimir-putinin-tavoitetta-ole-saavutettu/ar-AA10sG7v?li=BBr5KbI

Valtavia räjähdyksiä Krimillä – Kenraalin mukaan Ukraina teki ”kriittisen iskun”
https://www.verkkouutiset.fi/a/valtavia-rajahdyksia-krimilla-kenraalin-mukaan-ukraina-teki-kriittisen-iskun/#c57dae3c


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #118 : 12.08.22 - klo:18:29 »
Venäläisillä on Göbels tai jokunen niitä, kuten Medvedev, Lavrov ja jokunen edes mennyt Zirinovski oli yksi, mutta ukrainalla on vain Zelensky ja hän ei ole niin hyvä kuin sodan alussa lyömään Henkeä joukkoihin.

Venäläiset haukku natseja, mutta toiminta on aivan samanlaista kuin heillä heil Hitlerinsä mukaan lukien.

Olen odottanut jotain suurta live aid Ukraina tapahtumaa tai muuta jotain solidaarisuus juttua johon länsimaat voisi kokoontua ja puhkua yhteishenkeä ja muuta.
Mutta ei ole Bob Geldofeja tai muita, mutta pitäisi olla. voisivat luoda yhenkistä voimaa.

En tiedä uusi aika medioinneinneen on ajanut vissiin ohi minusta.'Tik Tok ja ei muuta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #119 : 22.08.22 - klo:22:57 »
Äärikansallismielisen venäläisfilosofin Aleksandr Duginin tytär Darja Dugina kuoli autopommi-iskussa. Aleksandr Dugin saapui ensimmäisten joukossa turmapaikalle vielä siinä vaiheessa, kun hänen tyttärensä ohjaama auto paloi ilmiliekeissä. Dugin kuvattiin turmapaikalla, kun hän piteli päätään käsillään ja katseli epätoivoisena ympärilleen joutuen sairaalaan kaiken kokemansa jälkeen.  :eusa_clap:

Venäjän median mukaan Darja Duginasta oli kovaa vauhtia tulossa isänsä jalanjälkien seuraaja. Hän oli vastikään vieraillut esimerkiksi Venäjän joukkojen valtaamassa Mariupolissa Ukrainassa. Venäjän television ajankohtaislähetyksissä Darja Dugina oli esiintynyt usein kiivaaseen sävyyn syyttäen ukrainalaisia muun muassa natseiksi ja ”ei-ihmisiksi”.

Lähteet

Daughter of Putin ally Alexander Dugin killed by car bomb in Moscow  https://www.youtube.com/watch?v=dsWYFVvDcQY

Putinin ”pääideologi” joutui näkemään tyttärensä tulihelvetin – Aleksandr Dugin kuvattiin epätoivoisena autopommin räjähdyspaikalla
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009018470.html