Kirjoittaja Aihe: Kotikokki IX  (Luettu 17280 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kotikokki IX
« Vastaus #150 : 27.11.22 - klo:05:22 »
Etkö Riitta-mummi tekis resepteistäsi keittokirjaa?  Olen monesti huudellut täältä paniikkiapua kahvilampaaseen tai homperskoihin mutta kynät ovat nykyään aina hukassa ja paperia pitäis, että saisi täydennettyä koulun kotitaloustunneilla koottua kansiota.

Niitä vaan ei ikinä muista, ja kuitenkin tykkäisin kaikesta mikä lukee paperilla, eikä keittokirjoja ole liikaa minulla...  Karpin ABC  joka sekin täältä eli Sadettalta joskus, ja opiskeluaikainen Vaihtelua salaatteihin. 

Sinul on hyviä monipuolisia  arki-  ja juhlaruokia, olisi hyvä pohja kaikelle mitä muuta on. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kotikokki IX
« Vastaus #151 : 27.11.22 - klo:05:26 »
Ahven- ja muikkukukot sisältävät runsaasti rasvaa ja suolaa. Suomessa myydään enää harvoja tuotteita kalakukon nimellä, koska EU:n nimisuoja kieltää kalakukon myymisen ilman asianmukaisia tunnuksia. Yrittäjät kiersivät tätä säädäntöä myymällä ahven- ja muikkukukkoja. Mutta nyt kukko-sanan säädös alkaa koskea heitäkin.  :icon_xmaslol:

– Käsityksemme mukaan tuote ei sisällä lainkaan uroskanalintua. Leipomuksen nimi on niin harhaanjohtava, että sitä ei voi enää käyttää, tiivistää Euroopan elintarviketurvallisuusviraston (EFSA) nimisäädöksistä vastaava Vendace Parker.

Lähde

EU kieltää kalakukko-nimen käytön – Suora käännös fishcock on päättäjien mielestä liian harhaanjohtava
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/2831323

Aamen! kalakukkoa ja pelkästään suomenkieliset Siionin virret koko maailmalle Riitalta ja viisveisaajalta, jota puolustetaan valehtelemallakin, että hän saisi julkisesti haukkua Siionin virsien kääntäjää rauhassa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kotikokki IX
« Vastaus #152 : 27.11.22 - klo:14:02 »
jatkuu osassa X
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi