Kirjoittaja Aihe: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2  (Luettu 20641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #90 : 09.12.21 - klo:09:38 »
Täällä lyhyt kuvaus siitä, mitä on ajan henki:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajan_henki

lainaus sieltä:
"filosofian käsite Zeitgeist, ajan henki tarkoittamassa kulttuurista ja älyllistä ilmapiiriä"

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #91 : 09.12.21 - klo:16:40 »
Ehkä pohjimmiltaan ei olekaan kysymys vähemmistöistä, vaan niistä vähemmistöistä ja enemmistöistä, jotka kannattavat ajan henkeä ja niistä, jotka eivät ajan henkeä kannata.

Olen näköjään pudonnut kärryiltä. Siis missä asiassa olisi pohjimmiltaan tuosta kysymys?

Niinkö, että on jokin vähemmistö tai enemmistö, joka painostaa Päivi Räsästä, ja tämä vähemmistö tai enemmistö niin tehdessään joko kannattaa ajan henkeä tai on sitä kannattamatta?

Jos, niin vastanneeko tuo ketjun* aloittajan kysymykseen? Ehkä hän voi itse kertoa. (Minä en tulisi tuollaisesta vastauksesta hullua hurskaammaksi, mutta toisaalta enpä mitään kysynytkään.)


* Onkin näköjään jo toinen ketju samasta aiheesta. Eli se alkuperäinen aloittaja pitääkin etsiä jostain vanhemmasta ketjusta. Mutta minä se en ainakaan ollut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #92 : 09.12.21 - klo:16:55 »
Mikä on ajan henki? On helppoa ja yksinkertaista leimata eri mieltä olevat ajan hengen kannattajiksi. Jospa ajan henki onkin juuri se erimielisyyksien korostuminen.

Mutta ajan henkihän voi olla hyväkin? Tai ainakin jossakin asiassa parempi kuin entisen ajan henki.

"Tilastojen mukaan vuonna 1943 sodan keskellä syntyi 6 000 aviotonta lasta eli äpärää. Heitä ei tunnustettu sotaorvoiksi, sillä he olivat syntyneet avioliiton ulkopuolella. Näin ollen he eivät myöskään saaneet rahallista tukea valtiolta tai äidit leskeneläkettä, sillä avioliittoa ei ollut.

Kun Huovisen mummu yritti vahvistaa kastetta kolmen kuukauden kuluttua vauvan syntymästä, ilmoitti pappikin, ettei hänellä ole aikaa äpärälapsille."

(Mainitut lapsi oli siis vuonna 1943 syntynyt Sinikka Huovinen, joka oli aiemmin saanut heikon kuntonsa takia hätäkasteen. Ja tekstin lähteenä Aamulehti.)

Ehkä on hyvä, että ajan henki on nykyään toinen.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #93 : 09.12.21 - klo:17:08 »
"filosofian käsite Zeitgeist, ajan henki tarkoittamassa kulttuurista ja älyllistä ilmapiiriä"

Ainakin minä olen havainnut älyttömyyksiä ja niistä lähtevää vihanpitoa lietsovan ilmapiirin lisääntyvän.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #94 : 10.12.21 - klo:06:07 »
Ainakin minä olen havainnut älyttömyyksiä ja niistä lähtevää vihanpitoa lietsovan ilmapiirin lisääntyvän.

Tässä esimerkki:
https://yle.fi/uutiset/3-12220146

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #95 : 10.12.21 - klo:07:49 »
Esimerkissä kirjoitetaan Daavidin tähti-kaulakorusta. Minäkin kannoin sellaista vuosia, mutta Saksassa yhdellä kämppärillä saksalainen vanhempi mies valisti minua, että on turvallisuusriski kantaa näkyvää juutalaismerkkiä. Tuolla kaapissa on sitten merkki naulassaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #96 : 10.12.21 - klo:07:58 »
Taitaa olla monia muitakin tunnuksia - uskonnollisia tai poliittisia - joiden kantaminen saattaa saada vastaantulijan vihan kuohahtamaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #97 : 10.12.21 - klo:08:22 »
Taitaa olla monia muitakin tunnuksia - uskonnollisia tai poliittisia - joiden kantaminen saattaa saada vastaantulijan vihan kuohahtamaan.

Eri sarjassa monet muut merkit ja tunnukset kaiketikin kulkevat, kun on kyse merkkien kantajiin kohdistuneesta vihasta.

Linkin takaa olleen uutisen mukaan juutalaisia Suomessa on varsin vähän.
Turvallisuus kulut ovat silti päätä huimaavia.

Ei kyllä mikään muu vähemmistö Suomessa joudu tuollaisten turvallisuusuhkien kohteeksi.
En ole ainakaan kuullut.
Vaikka näin onkin, niin eivät silti pidä mitään meteliä asiasta, ei ainakaan sellaista, että nousisi uutisiin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #98 : 10.12.21 - klo:08:40 »
Toki on niin, että jos joku on henkisesti kovin haavoitettu, niin hyvinkin pieni negatiivinen ärsyke saattaa olla ylivoimaisen vaikea kestää ja tuntuu pahalta. Tästä johtuen olisi tietysti ihanne, että huomioitaisiin tällainenkin seikka, jos mahdollista.
Sananvapautta ei pidä rajoittaa, kaikkea pitää voida sanoa, mutta sanomisessa pitää pyrkiä valitsemaan oikeita sanoja niin, että saa sanotuksi haluamansa, mutta että se mahdollisimman vähän haavoittaisi ketään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #99 : 10.12.21 - klo:08:45 »
Kyösti: 
Eri sarjassa monet muut merkit ja tunnukset kaiketikin kulkevat, kun on kyse merkkien kantajiin kohdistuneesta vihasta.



Tämän merkin selityksen löysin vasta tänään.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006467006.html

Luulin heitä rohkeiksi Setan  kannattajiksi kun Tarja Halonenkin tätä kantaa.

Mutta olen kyllä epäillyt tuota, sillä olen nähnyt samassa takin liepeessä tuon YKn kestävän kehityksen tunnuksen ja Maanpuolustuksen kurssimerkin.

http://www.kerailyraha.fi/verkkokauppa/shop.php?sivu=tuote&tuoteid=59896

joka taas on kauempaa nähtynä hyvin samannäköinen kuin äitini kotikylän  Orslahti-seuran merkki.

Veli-Veneheitto selvitti minulle mitä merkkiä hain.  :039:

Minullakin on Daavidin tähti, täti-vainajan Israelista tuoma. Hän kuului Israel-seuraan  ja oli lukenut Raamatun 16 kertaa ja käynyt Israelissa 4 kertaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #100 : 10.12.21 - klo:09:26 »
Tuostahan voi katsoa ja miettiä, miten itse suhtautuisi:  https://peda.net/outokumpu/outokummun-lukio/oppiaineet2/eu/ov2/utjpu/uskonnon-symbolit

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #101 : 10.12.21 - klo:11:03 »
^
^
 :039:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #102 : 17.12.21 - klo:22:52 »
Valtakunnansyyttäjän poliittinen toiminta otti takapakkia.  :icon_xmaslol:

Lähde

Käräjäoikeus hylkäsi kansanedustaja Peltokankaan kiihottamissyytteen https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/183b6c45-c957-4a8e-ac9c-7f02ccd87bdd

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #103 : 18.12.21 - klo:06:47 »
Valtakunnansyyttäjän poliittinen toiminta otti takapakkia. 

Voisihan tuon nähdä niinkin, että Pohjanmaan käräjäoikeuden poliittinen toiminta otti askelen eteenpäin.  :003: Totuus on kuitenkin se, että tässä uutisoitiin oikeudenkäytöstä ja lain tulkinnasta eikä politiikasta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan? 2
« Vastaus #104 : 18.12.21 - klo:13:15 »
Totuus on kuitenkin se, että tässä uutisoitiin oikeudenkäytöstä ja lain tulkinnasta eikä politiikasta.
Perusongelma asiassa onkin se, että eduskunnassa on säädetty niin ympäripyöreä kiihottamispykälä, että jos sitä kirjaimellisesti luettaisiin, niin aika iso osa kansasta voitaisiin tuomita kiihottamisrikoksesta kansanryhmää vastaan. Pykäliä pitäisi kuitenkin tulkita yhtä väljästi tai tiukasti kaikkien kansalaisten kohdalla.  :icon_xmaslol:

Valtakunnansyyttäjää on kehotettu järjestämään samanlainen rikostutkinta siitä, että islaminuskon edustaja on uskontoonsa kuuluvan sharia-lain mukaisesesti sanonut homoseksuaalisen teon olevan kuolemanrangaistuksen ansainnut. Tästä valtakunnansyyttäjä on itsepintaisesti kieltäytynyt. Suomessa valtakunnansyyttäjä kuitenkin jotenkin ajattelee, ettei siitä mitään syytettä voi nostaa, koska islamin uskonto nauttii maassamme varsin selvästi erityistä suojelua.  :icon_xmaslol:

Sanankyttäysoikeudenkäynnit olisi saatava loppumaan, sillä rikosoikeus ei ole keino vahtia mielipiteitä ja jokaista sanaa. Lakia pitää muuttaa sellaiseksi, että vain tahallinen rikokseen ja väkivaltaan yllyttäminen on rikos.

Lähde

Kiihottaminen kansanryhmää vastaan  https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L11P10