Kirjoittaja Aihe: Herännäisyys tänään.  (Luettu 40491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #30 : 15.07.16 - klo:09:14 »
Toisaalta jumalan tahto ei ole meidän päätettävissä, vaan ainoastaan korkeimman.

Minusta on vaarallista puhua jumalan tahdosta muille kuin itsellä olisi joku kuumalinja taivaaseen josta saa viimeisimmät päivitykset.

Parempi olla vain nöyrä palvelija ja yrittää elää parhaaksi näkemällään tavalla. Emme ole täällä tuomitsemassa vaan rakastamassa.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #31 : 15.07.16 - klo:11:02 »
Olen samaa mieltä. Kristityt, jotka väittävät saavansa esimerkiksi Hengen vaikutuksesta varman tiedon Jumalan tahdosta, ovat minusta lähinnä vaarallisia. Arka pitää olla tällaisissa asioissa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #32 : 15.07.16 - klo:11:34 »
On hyvä kuulla Jumalaa omissa asioissaan. Se on Jumalan ohjaavaa huolenpitoa.

On vastenmielistä kun tullaan sanomaan; Älä tee näin, tee noin ja noin. Ellei ole nimenomaan pyytänyt neuvoa ja matkasauvaa.Seurapuheetkaan eivät ole ' kiveen kirjoitettua sanaa'.
Joskus kolahtaa mukavasti, joskus sana on kivenkova lyömäse.

Herännäisyydessä on toista ja toistakin laitaa. Jolleikin muutos on mahdollisuus, toiset pelkäävät sitä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #33 : 15.07.16 - klo:13:24 »

https://www.youtube.com/watch?v=tj8sMBPzswI

Tulipahan tuo laulu mieleen, kun muutoksen mahdollisuudesta ja pelosta kerroit.
Vaikkei tämä musiikkiketju olekaan.

Koen itseni kyllä liian kaavoihin kangistuneeksi... :icon_sad:
Muutos, uudet haasteet, uteliaisuus, etsivä löytää jne....liian outoja minulle...valitettavasti...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #34 : 15.07.16 - klo:13:38 »
Mistä tuo äänestys tänne on tupsahtanut?

Sekö kertoo, mistä oikeasti keskustellaan jotakin kiertoilmaisua käyttäen?

Kauhean vaikea valita yhtä vaihtoehtoa vain. Luterilaisena olen tietysti sitä mieltä, ettei kirkollista vihkimistä tarvittaisi kenellekään. Ja sitten se eronneiden vihkiminen mitä nyt tehdään, sehän se vasta Raamatun vastaista onkin ja homoparit ovat pikku juttu sen rinnalla. Ja vastaanko vain omasta puolestani (muuten kannattaisin mutta mieluiten luopuisin kirkollisista vihkimisistä kokonaan), vai otanko huomioon sen, että iso vähemmistö kirkon jäsenistä on kanssani eri mieltä ja että vihkimisasia ei minusta ole niin tärkeä, että heitä tarvitsisi nyt sillä loukata?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #35 : 15.07.16 - klo:14:03 »
Tässä on muuten hyvä kysymys, eli onko tärkeämpää kuunnella enemmistöä vai ottaa vähemmistön tahto huomioon.

Siinäpä vasta kysymys..
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #36 : 15.07.16 - klo:20:22 »

Ompas vaikea toi kysymys.

Siinä pitäisi olla vielä mahdollisuus,en osaa sanoa.

Ikvää että kirkossa ajetaan pakkoa, että jos et hyväksy naispappia tai homojen vihkimistä,niin sinulla ei ole tilaa alttarin sisäpuolella.

Miksi pitäisi ottaa joku varma kanta asiaan, jota ei ymmärrä.
Mistä minä tiedän mitä on olla lesbo tai homo?
Tietysti heillä tulee olla samat oikeudet, kuin muillakin,mutta onhan se aika paljon vaadittu, että pitäisi heidän mukaansa toimia ja vihkiä heitä, ku ei ymmärrä koko olemisesta mitään.
Lain mukaan tietysti he ovat tasavertaisia ja siksi vihittäviä.
Kuitenkin, jos joku ei sitä tahdo tehdä,niin olkoon vapaus olla vihkimättä.
Toisaalta mistä pappi tietää milloin hän on vihkimässä tulevaa vaimon hakkaajaa avioliittoon tai lasten pahoinpitelijää tai muuta.

Ikävää että kirkko ei voi olla monimuotoinen jossa voi toimia monella tapaa, vaan oppi on tärkeämpi, kuin antaa tilaa hieman eri tavalla uskovalle tai asiat näkeville.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #37 : 15.07.16 - klo:21:11 »
Ompas vaikea toi kysymys.

Ikvää että kirkossa ajetaan pakkoa, että jos et hyväksy naispappia tai homojen vihkimistä,niin sinulla ei ole tilaa alttarin sisäpuolella.


Olen kokenut, että se on monin paikoin se on juuri toisin päin eli jos hyväksyt nuo asiat älä tule meidän kirkkoon. Oli vuosi sitten häissä, joissa vihkijänä oli morsiamen isä. Hän sanoi vihkipuheen lopuksi, että muistakaa käydä oikeissa Jumalanpalveluksissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #38 : 15.07.16 - klo:21:47 »
Viisveisaaja puhuu oikeita sanoja. Näen asian pitkälti samanmoisena.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #39 : 17.07.16 - klo:09:14 »
Kuuntelin eilen tv-uutisia mainitaanko siellä mitään herättäjäjuhlista. Olihan siellä päässyt herättäjäyhdistyksen nokkamies ääneen. Taisi vaan monelta körttiläiseltä mennä yöunet sen kuultuaan. Vaikka herännäisyys onkin suvaitsava kansanliike, se ei tarkoita sitä että synnistä tehdään hyväksyttävä.

Tarkoititko Jukka Hautalan tätä puhetta ? Paikallaanoloko tökkäisi ?

http://herattajajuhlat.fi/4239-jukka-hautala-pakolaisuus-ei-havia-maailmasta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #40 : 17.07.16 - klo:09:55 »
Olen kokenut, että se on monin paikoin se on juuri toisin päin eli jos hyväksyt nuo asiat älä tule meidän kirkkoon. Oli vuosi sitten häissä, joissa vihkijänä oli morsiamen isä. Hän sanoi vihkipuheen lopuksi, että muistakaa käydä oikeissa Jumalanpalveluksissa.

Eikös joku piispa juuri näin todennut, ettei papeilla, jotka siunaavat homo/lesbopareja, ei ole siihen oikeutta. Luulen kuitenkin, että tämä on monelle papille omantunnon kysymys. Siunataan vaikkei siihen lupaa olekaan. Itsekin ajattelen, että homot/lesbot voivat olla yhtä hyviä tai parempia kristittyjä kuin heterot. Sukupuolinen suuntaus ei kerro mitään uskon määrästä.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #41 : 17.07.16 - klo:10:27 »
Ikvää että kirkossa ajetaan pakkoa, että jos et hyväksy naispappia tai homojen vihkimistä,niin sinulla ei ole tilaa alttarin sisäpuolella.

Ikäväkseni olen huomannut, että asiat ymmärretään usein näin kärjistyneinä. Vapaudet käsitetään pakoiksi. Näin kävi jo papinviran avautuessa naisille. Luotiin mielikuva siitä, että eri mieltä olevilta kiellettiin pääsy kirkon virkaan. Esteeksi on muodostunut vain vastaisen kannan muuttuminen jyrkiksi käytännön toimiksi. Vapaus ei voi merkitä kenenkään lupaa rajoittaa toisin ajattelevan oikeuksia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #42 : 17.07.16 - klo:11:13 »
Luotiin mielikuva nimen omaan, niillähän tässä pelataan...  Vaan outoa on että synti tarkoittaa sitä oletusta kuinka se kuudes käsky rikotaan paitsi todella pettämällä aviopuolisoa?  Täällä  joku vetosi Raamattuun. Hyvä. Muistaako kukaan Matteuksen evankeliumista tapahtumaa jossa nuori mies saapui Jeesuksen luo kysymään kuinka perisi iankaikkisen elämän.

Pidä käskyt, vastaus alkoi.  Siis ei:  Pidä kuudes käsky.  Kun en edes tiedä en, mikä käsky kieltää homoseksuaalisuuden.

Jos Raamatun käskyt, kiellot ohjeet neuvot koettaa rivittää niin sieltä on valittava se "oikein". 
Jeesus puhuu kyllä viimeisestä tuomiosta. Siinä ei tullakaan sanoilla:  sinä olit uskovainen/ uskomassa/ kuuluit ainoaan oikeaoppiseen kirkkoon/ noudatit Paavalin ohjeita elämäsi arvopohjan järjestämisestä vaan aivan muuta.

Kuinka väki jaksaa minä ihmettelen, olla niin täpinöissään tämän homoteeman edessä?  Vuosi vuodelta samaa?  Luonnollisesti medioiden tarpeella saada juttu tai hyvät katsojaluvut " kirkko ja jokin ilmiö" isketään näemmä ehtymättömään kultasuoneen ja taas mentiin. Etenkin jos se on kirkko ja jotakin seksistä.

Mikä olikaan homoeroottisten kansalaisten kokonaismäärä?  Aika pieni prosentti. Moniko näistä tahtoo kirkollisen vihkimyksen ja avioliittoon?  En tiedä.  Heterot haluavat sitä väljempää vaihtoehtoa.  Mietin toisinaan, että jos kirkko olisi ilahtuneena sanonutkin vassakuu, hauska että tulette, koko tappelus olisi kuivunut kokoon sen tien, no ei tietenkään mutta mikäli Jeesuksen opetusta synnistä olisi silmäilty niin tämä puuduttava teema olisi poissa päiväjärjestyksestä.  Sen ymmärtämiseen tarvitaan pikkuisen niitä opintoja siellä " saatanan synagogassa" eli teologisessa tiedekunnassa tosin.  Kai tämä jonkun suututtaa, minkä sille mahtaa. Ihmettelen minä tätä kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 17.07.16 - klo:11:22 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #43 : 17.07.16 - klo:12:04 »
Mutta kiltit hyvät ystävälliset ihmiset selittäkää,  sitäkö on " herännäisyys tänään" että joku vihkisi homoja?  Minä hoksasin kentällä yhden heterokampanjapaidan  jos lohduttaa, siis sen jossa on isä ( housut) äiti ( hame) ja tyttö sekä poika.  Oranssi t-paita. 

Ei suinkaan tämä nyt määritä " herännäisyyttä tänään" ?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #44 : 17.07.16 - klo:12:26 »
Mistä sitä pappi tietää mitä on vihkimässä nykyään.

On niitä sukupuolenvaihdoksen tehneitä ja transihmisiä ja ties mitä.
Enempi mua huolettaa se, että koko avioliitto on menettänyt sitovuutensa.
Ei ennen erottu ja papin sana oli melkein kuin Jumalan sana, minkä Jumala on liittänyt sitä älköön ihminen eroittako.

Sitten tänä, että joku voi olla pettäjä, murhaaja, pahoinpitelijä ja ties mitä.
Se että papin pitäisi siunata avioliittoon vain täysin jotenkin hyväksyttyjä ihmisiä voinee olla aika mahdoton tehtävä.
Kaikki valta tekoälylle!