Kirjoittaja Aihe: Mitä teet elääksesi?  (Luettu 57228 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #120 : 09.09.08 - klo:15:55 »
Päivitellääs vähän

Elääkseni saan opintotukea.

Kuopiossa harjoittelen hourailemaan muotoja.
Teen taidoikseni ja tulevaisuudessa myyntiin koruja.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #121 : 10.09.08 - klo:19:03 »
Tuore nuorisotyönohjaajaopiskelija tässä päivää  :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #122 : 11.09.08 - klo:23:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Tuore nuorisotyönohjaajaopiskelija tässä päivää  :D


Onnea Eliza!

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #123 : 10.06.20 - klo:19:49 »
Ei mitään henkilökohtaista, mutta miksi joku oikeasti haluaa opettajaksi?

Siinäpä kysymys, mihin minä en osaa vastata. Ehkä sen kertoo sinulle joku viisaampi foorumilta.

Niin, onhan niitä mukaviakin opettajia. Meidänkin historianopettajamme on niin kertakaikkisen mukava että ei parempaa voisi toivoa. Ja lisäksi osaa asiansa paremmin kuin hyvin. Opettaja on kyllä niitä todellisia kutsumusammatteja, valitettavasti tuntuu siltä että 3/4 on opiskelut mennyt päin per5että, ja sitten joudutaan opettajaksi. Ja se ei sitten ole mukavaa opettajalle eikä oppilaille.

Niin harvassa ovat.
Itselläni on kolme tutkintoa ja neljä ammattia. Neljättä en voi sanoa tutkinnoksi, mutta ammatti sekin.
Eli kaikenlaista sitä on tullut nähtyä.

Olen opettaja peruskoulussa ja yläasteella. Joitakin veemäisiä kollegoja tunnen - eikä se tee heistä huonoja kasvattajia, usein päinvastoin - mutta työ ei ole sellaista, vaann yksi kiinnostavimmista ja haasteellisimmista. Joka vuosi saadaan todeta, miten tahna-aivoisista tolvanoista tulee kuin tuleekin toinen toistaan upeampia isänmaantoivoja. Jos joku hankala jätkä vielä kevätjuhlassa lykkää salaa kimpun nyrkissä nuhjaantuneita orvokkeja: "noi on sulle", saa pyyhkiä kosteita poskiaan vielä puolen tunnin päästä.


2005 ja nyt on 2020, tässähän rupea ymmärtämään mistä on oikein kysymys. Niin se ympyrä sulkeutuu.
Toivottavasti Teidän ei tarvitse joutua koskaan sairaalan vanhusten osastolle, siellä ei armoa anneta.

Se mitä minä teen tällä hetkellä elääkseni en valitettavasti voi kertoa.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #124 : 10.06.20 - klo:21:11 »



   Kirjoitan. :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #125 : 10.06.20 - klo:21:35 »
Toivottavasti Teidän ei tarvitse joutua koskaan sairaalan vanhusten osastolle, siellä ei armoa anneta.

Niin onkin hyvä. Sairaalassa on tarkoitus antaa hyvää hoitoa eikä armoa. Ainakaan armokuolema ei kuulu sairaalaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #126 : 11.06.20 - klo:20:58 »
Vielä on tarkoitus reilu puoli vuotta tehdä toimistotöitä. Sitten pitäis pitää ansaitut lomat pois ja jäädä eläkkeelle.

Tämän ketjun alusta huomaa, miten tämä foorumi on vuosien varrella muuttunut. Tuossa tilastossa oli aika paljon opiskelijoita, eikä minkäänlaista kohtaa eläkeläisille.  :003: 
Pyryharakka

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #127 : 11.06.20 - klo:21:28 »
Voi autuuta jos pääsisi eläkkeelle. 

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #128 : 11.06.20 - klo:21:40 »
Voi autuuta jos pääsisi eläkkeelle.

Nythän taidetaan taas puhua eläkeiän nostamisesta. Toivottavasti ei eläkeikäraja karkaa sinulta liian kauas.
Pyryharakka

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #129 : 11.06.20 - klo:22:17 »
Nythän taidetaan taas puhua eläkeiän nostamisesta. Toivottavasti ei eläkeikäraja karkaa sinulta liian kauas.

Minusta Keskustan puheenjohtaja Katri Kulmuni ei tiedä mitä puhuu, vaikka onkin  koulutettu 50000e.

Se on Herran kädessä, se karkaa jos se karkaa.

Uskon että fyysinen / psyykkinen terveyspuoli  romahtaa minulla paljon ennen eläke ikää.

Sillä nyt jo mennään rajamailla.

« Viimeksi muokattu: 11.06.20 - klo:22:26 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #130 : 21.10.20 - klo:22:22 »
Se mitä minä teen tällä hetkellä elääkseni en valitettavasti voi kertoa.

Uskon että fyysinen / psyykkinen terveyspuoli  romahtaa minulla paljon ennen eläke ikää.

Sillä nyt jo mennään rajamailla.

No niin siinä kävi. Terveys romahti ennen eläke ikää, mutta nyt ollaan sitten eläkkeellä.

Tämä antaa aivan uusia mahdollisuuksia jatkossa.

Terv. Bengt  :icon_cool:

Ps. Se ei kyllä tarkoita sitä että "alkaisin asumaan foorumilla".

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #131 : 22.10.20 - klo:07:39 »
Minäkin olen niita autuaita, mutta teen enemmän työtä kuin koskaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #132 : 22.10.20 - klo:21:02 »
No niin siinä kävi. Terveys romahti ennen eläke ikää, mutta nyt ollaan sitten eläkkeellä.

Tämä antaa aivan uusia mahdollisuuksia jatkossa.

Terv. Bengt  :icon_cool:

Ps. Se ei kyllä tarkoita sitä että "alkaisin asumaan foorumilla".

Onneksi olkoon! En nyt tarkoita sitä, että kiva kun terveys on romahtanut. Tarkoitan, että on hienoa, että olet päässyt eläkkeelle. Niin monta kertaa oon seurannut vierestä ihmistä, jonka kuuluisi päästä eläkkeelle, mutta joutuu kituuttamaan saikulla ja töissä, sikulla ja töissä....

Mie olen jo niin vanha, että vuodenvaihteessa aion jäädä lomalle ja siitä sitten eläkkeelle.  :023: 
Pyryharakka

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #133 : 22.10.20 - klo:22:17 »
Onneksi olkoon! En nyt tarkoita sitä, että kiva kun terveys on romahtanut. Tarkoitan, että on hienoa, että olet päässyt eläkkeelle. Niin monta kertaa oon seurannut vierestä ihmistä, jonka kuuluisi päästä eläkkeelle, mutta joutuu kituuttamaan saikulla ja töissä, sikulla ja töissä....

Mie olen jo niin vanha, että vuodenvaihteessa aion jäädä lomalle ja siitä sitten eläkkeelle.  :023:

Minulla on käsitys että eläkkeelle ei nykyisin ihan helposti pääse, meni neljä vuotta ennen kuin tuli myönteinen päätös eläkeyhtiöltä.
Pyyteettömän rehellisesti täytyy kyllä sanoa myös että en olisi halunnut alkuvaiheessa päätyä työkyvyttömyyseläkkeelle, sillä vuosia olisi ollut vielä eläkkeeseen
Mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna kaikki on mennyt niin kuin pitää.

Se mitä on jäänyt on vielä vaivaamaan on vuorokaudenrytmi. 
Kun on tehnyt yli kymmenen vuotta pelkää yö työtä ei uni tule niin helposti ja nukahtamislääkkeitä en halua käyttää, ne helposti koukuttavat, se rasittaa.

Toivon että korona helpottaa ensivuonna jotta pääsisi salille vääntää rautaa.

Kävin nimittäin "puukotettavana" ja kaikki meni hyvin, haava kyllä jää näkyviin, mutta ei se haittaa.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #134 : 22.10.20 - klo:22:28 »


   Kirjoitan. :kahvi:

  Edelleen kirjoitan. Siis kirjoitan saadakseni ruoka- ja retkirahaa ja muuta tuollaista. :kahvi: