Kirjoittaja Aihe: Mitä teet elääksesi?  (Luettu 57635 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jUHOMA4

  • Vieras
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #105 : 29.07.08 - klo:18:00 »
Ei pappikaan saa , aina mitä haluaa.     :D

Mahjong

  • Vieras
Mitä teen elääkseni?
« Vastaus #106 : 29.07.08 - klo:18:17 »
Olen eläkkeellä.  :roll: Teen omakotitalon työt: ruohonleikkuu, lumenkolaus ym., käytän sähkösahaa ja klapikonetta tarvittaessa ja kukun liikaa tämän tk:n ääressä, vie paljon sähköä... Käyn marjassa ja sienessä siskojen kanssa. Joskus mato-ongella....siinähän sitä....ja tietysti uimassa...

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #107 : 29.07.08 - klo:18:57 »
Syön leepee, lihhoo ja pottuja, (ja on  kommee). Sanonta 'Suomen puolelta', eli  OL Pyhäjärveltä-

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #108 : 29.07.08 - klo:21:22 »
Minä opiskelen, mutta nyt olin huhtikuusta alkaen 3 kuukautta työharjoittelussa ja sitten kesätöissä aina elokuun loppupuolelle asti ja sitten takaisin yliopistolle. Vielä muutama vuosi jäljellä.

Tänään olin töissä, siivosin mansikoita ja sitten tulin koneelle...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #109 : 30.07.08 - klo:00:14 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Jaa, minua rupeaa pelottamaan, että uudetkin kirjoittajat lähtevät pois, kun heitä/meitä pidetään niin "outoina" ja "kummallisina". Mutta pliis, kestäkää vielä vähän, kyllä me voidaan oppia talon tavoille! Minäkin olen jopa H-Y:n jäsen, mutta yritän vasta epätoivoisesti sisäistää aitoa körttihenkeä.


Vähän pelkäsinkin että tälläinen tulkinta tehdään. Minusta on äärimmäisen hienoa että tulee uusia jäseniä - se on palstan elinehto, mitä enemmän on keskustelijoita sitä elävämpi on foorumi. Etenkin tälläinen, missä ei joukolla huudeta eri tavoin ajattelevia maan rakoon. Mutta huolestuttavaa on jos monet aktiiviset keskustelijat hiljenevät. En itse asiassa usko, että tämä hienoinen sävyn muuttuminen olisi syy keskustelijoiden lähtöön vaan lähinnä seuraus siitä. Tämä foorumi lähti liikkeelle aika selvästi nuorison aktiivisuuden merkeissä, muistan kun tunsin itseni ikivanhaksi palstalla, mutta nyt täällä lähinnä lienevät äänessä me keski-ikäiset. Minusta olisi hienoa, jos kumpikin joukko löytyisi niin omista kuin yhteisistäkin keskusteluistaan.


Tälle en voinut kuin tyytyväisenä täällä nyökytellä, samaa mieltä.

Niin ja suunnittelija olen palkkatyönimikkeeltäni tällä hetkellä. Mitä ikinä se sitten tarkoittaakin. (Onneksi yrittäjänä saa tehdä myös tolkun töitä tolkun meiningillä.)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #110 : 30.07.08 - klo:00:18 »
Sinä olet enkelimäinenliisa...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Re: -leimatut-
« Vastaus #111 : 30.07.08 - klo:11:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Lainaus
Etenkin tälläinen, missä ei joukolla huudeta eri tavoin ajattelevia maan rakoon.

Kiitos!

Pakastin 5kg mansikoita ja samalla kuuntelin Espoon h.juhla-CD:ltä "Raamattutuntia". Olen sen kuunnellut useinkin ja mieleen on jäänyt kysymys: Miksi erilaiset ihmiset leimataan? -rikollinen - huumeidenkäyttäjä - mielenterveyskuntoutuja - maahanmuuttaja - verenvuototautinen - ja muu tautinen...(- "sateenkaari"-leimatuilla nyt on oma sivustonsa pyörinyt monta vuotta, en ymmärrä miksi.)  Joku fiksu saisi tuosta muusta leimaamisesta jutun juurta. Vai onko "leimatut" helpompi lakaista maton alle? Aihe ehkä liian vaikea? ...kun ei ole sen hartaampi aihe...kunhan ehdotin...itse tuskin osaisin sanoa mitään... :?:
-tai onhan tuolla aihe: Katso ihmistä! Siitähän voisi jatkaa...


Ehkä syynä on juuri tuo, ettei ymmärryksemme yletä kuin omiimme ongelmiimme. Silloin ne, jotka eivät sovi siihen kuvioon on siirrettävä pois häiritsemästä paratiisiani, vaikka maton alle. Hyväksi havaittu harja uskovaisten keskuudessa on biblia. Kun sillä harjataan, ollaan samalla puolella kuin Jumala. Oikeastaan ollaan vähän ylempänä käskemässä Jumalaa, kun päätämme mitä mieltä hänen on oltava. Sopiva teksti joka paikkaan löytyy kyllä Raamatusta. Jumalan pomona on varmaan kiva olla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #112 : 30.07.08 - klo:12:51 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Sinä olet enkelimäinenliisa...


Oliko tässä nyt vähän sarkasmia mukana...?
Enkelimäistä ei ainakaan ole se, miten työstä tuli sanottua. (Mutta kuinka huonosti työntekijöitä oikeasti saa kohdella? Kuinka alas esimies saa alaisen ihmisarvon yrittää painaa? Kuinka monta lupausta voidaan rikkoa ja kuinka paljon älyttömyyksiä voidaan vaatia, ihan vaan sillä oikeutuksella, että maksetaan sulle (huonoa) palkkaa. Meikä yrittää kovasti pysyä sen verran tolkuissa ja energisenä, että jaksaa hakea muuta työtä.)

hm

  • Vieras
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #113 : 30.07.08 - klo:13:11 »
Kerronpa avoimesti, että olen Juhanin tavoin 100 % invalidi ja määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä.

Syynä on raju osteoporoosi ja selkärankareuman tyyppinen (tunnistamaton) sairaus isoissa nivelissä. Selkäranka on ylhäältä vino! Röntgenkuvat on aika rajun näköisiä. Lähinnä huvittavia. Lisäksi on vielä lievä sydänvuoto. Yritän liikkua mahdollisimman paljon, koska se on kaikkein paras hoitokeino. Muuten näitä sairauksia ei pystytä pysäyttämään, mutta tekoniveliäkään en (vielä) halua, vaikka niitä kolmeen paikkaan on jo tyrkytetty.

Olisin päässyt/joutunut eläkkeelle jo viime kesänä, mutta olen nyt ajatellut työkokeilua, josko sittenkin vielä jotain. Hoitava lääkäri suhtautuu ajatukseen epäillen, mutta jotakin kevyttä kuulemma voisi ajatella.

Katsotaan nyt.

En pidä sairauksiani minään ristinä.

Ne vain ovat ja sillä siisti!

Iloisella mielellä pärjää pitkälle!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #114 : 30.07.08 - klo:22:32 »
En esiinny sarkasmilla. Sinä olet enkelinpentu. :lol:
wilhelmi niskasen jäljillä

Mahjong

  • Vieras
x
« Vastaus #115 : 31.07.08 - klo:00:03 »
xxxxxxxxx

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #116 : 31.07.08 - klo:22:50 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
En esiinny sarkasmilla. Sinä olet enkelinpentu. :lol:


No, niinhän me kaikki.

Mahjong

  • Vieras
-seurakalenteri-
« Vastaus #117 : 06.08.08 - klo:23:00 »
Kalenterissa yks´ merkintä, menen jos siltä tuntuu tai jään menemättä, jos siltä tuntuu... :wink:

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #118 : 08.09.08 - klo:22:33 »
Hoidan kirjastoa. Hoitoalalla siis.  :P

munkki-1

  • Vieras
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #119 : 09.09.08 - klo:04:16 »
Niin käsi sydämellä ja  kieli kurissa yritän selittää, että teen työtä yrittäjänä  laskien, piirtäen ja suunnittelen uusia ratkaisuja asiakkaiden ongelmiin.  

Vapaa-aikana olen interlinguan agitaattori.  
Interlingua on uusi mahdollisuus kieliteitse tehdä tuttavuutta  miljoonien ihmisten kanssa.
 Aloita opintopiiri omassa seura/kunnassasi

www.interlingua.fi