Kirjoittaja Aihe: Pukeutumistyylit  (Luettu 30676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Pukeutumistyylit
« Vastaus #15 : 26.08.05 - klo:15:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Soopeli"
Joskus tulee ikävä armeija-aikoja, kun siellä pukeutuminen oli niin yksinkertaista. Kaapista löytyi aina  vaatekerta tilanteeseen kuin tilanteeseen, eikä ikinä tarvinnut pelätä, että olisi ollut yli/alipukeutunut muihin nähden. Nykyään tästäkin asiasta on tehty liian monimutkaista.
Toisaalta pitäisi pukeutua olosuhteiden mukaan, mutta useimmiten pitää vain kärsiä.


Kuulostaa omaan korvaan vain lähinnä huonolta itsetunnolta.


edit ps.: ja se, ettei osaa pukeutua tilanteen mukaan ei tarkoita, että olisi maailman itsevarmin

Poissa ice girl

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Pukeutumistyylit
« Vastaus #16 : 26.08.05 - klo:21:16 »
oi miten hienoa saada tällainen keskustelu tänne!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
öhöm.. minä.. minä pukeudun juuri niin ylpeästi kuin sitä olenkin, tpoisin sanoen teen itse omat vaatteeni lähes kokonaan.. ja sitten EN osta suomesta vaartteita jos ostan ostan ne ulkomailta. en ole gootti, tai mitään muutakaan sellaista!!! vaikka vähän tuo darkside onkin asiaani. mutta siis öhöm.. tällä hetkellä minulla on vitivalkoiset hiukset aivan lumivalkeat XDDD joissa on sinisiä raitoja olenkuin olenkin luonnostaan blondi^^ mutta siis hopeat hiukset olis seuraava talven väri^^ ne on yleensä auki ja tonne takapuolen alle pitkät luonnonkiharat^^ mutta asiaan, siis kaytän paljon vattevärinä mustaa mutta myös tummanpunaista ja vihreää ja sinistä jne.. kaikkia tummia sävyjä, hameet on jokseenkin suosiossa mutta en nyt ole käyttänyt koiluaikana kuin housuja kun opettajat pelkäävät jo nyt minua....^^ silmien väri vaihtelee päivittäin asusteen mukaan.... kengät on talvella pitkävartiset maiharit ja kesälla sitten ne mitkä sattuu olemaan yleensä lenkkarit....
ja no pukeudun yleensä huolella erittäin kiinnitän paljon huomiota siihen että mitä ITSE ajattelen itsestäni, EN siitä mitä muut sanovat tai ajattelevat!!!! (tämä herättää vanhoissa ihmisissä pahennusta).... ja lempiasuste on tällä hetkellä harmaat leveälahkeiset sammarit joissa on nyöritys sivuissa ja sellainen nyörikorsetti joka on satiinia jonka väri on erikulmista kiinni^^ joskus sininen joskus hopea tai punainen/violetti jne.... en käytä korsettia kaventamiseen olen muutenkin niin hoikka vaan selän tukemiseen kun on skolioosi ja selkä murtunut parivuotta sitten.... mutta jooo tässä tämä JOS tapaatte joskus saaressa te kyllä huomattee minut. :twisted:
cold hearted girl- I wount love no-one
that´s me...

Poissa TeknoHog

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
    • http://www.iki.fi/teknohog/
Pukeutumistyylit
« Vastaus #17 : 27.08.05 - klo:01:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Soopeli"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Eikä mies voi oikein monessa paikkaa käyttää hametta herättämättä pahennusta.


Eikä edes mainita sellaisesta suunnitelmasta herättämättä pahennusta.  [-X
Pahennusta voit yrittää välttää pukeutumalla skottityylisesti kilttiin.


Kiltilläkin saa toisinaan valitettavasti ikäviä kommentteja -- liekö juuri siitä "väärän kansallispuvun" käyttämisestä -- mutta enimmäkseen kyllä vain positiivisia.

Muuten voin kyllä suositella kilttiä, jos miehinen hame kiinnostaa. Kiltti on sunniteltu miehen vartalolle sopivaksi, kun taas naisille suunnitellut hameet eivät miehellä toimi.

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Pukeutumistyylit
« Vastaus #18 : 28.08.05 - klo:18:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Soopeli"
Joskus tulee ikävä armeija-aikoja, kun siellä pukeutuminen oli niin yksinkertaista. Kaapista löytyi aina  vaatekerta tilanteeseen kuin tilanteeseen, eikä ikinä tarvinnut pelätä, että olisi ollut yli/alipukeutunut muihin nähden.



Tämä on yksi armeijan hyviä puolia. Juuri tästä nauttii. Ei tarvitse vaivata päätään yhtään millään.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Pukeutumistyylit
« Vastaus #19 : 30.08.05 - klo:15:23 »
Samoilla linjoilla Auran kanssa, alasti on kyl paras. Muuten sit burberryy kert jos on pakko jotain vaatteit pitää niinq. Eikun anteeks, oikeana vaihtoehtonuorena käyn vain kirppareilla.

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Pukeutumistyylit
« Vastaus #20 : 31.08.05 - klo:19:40 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"

Kuulostaa omaan korvaan vain lähinnä huonolta itsetunnolta.

edit ps.: ja se, ettei osaa pukeutua tilanteen mukaan ei tarkoita, että olisi maailman itsevarmin


Niin! Tulisikohan halvemmaksi kehittää siis pukeutumisen sijaan omaa itsetuntoaan ;)

Pointtini oli kuitenkin se, että intissä tuntui hyvin turvalliselta kuulua massaan myös yhtenäisen vaatetuksen osalta. Eli jos halusi olla poikkeamatta normeista, niin siellä se oli hyvin helppoa. Vaikka yksilöllisyys ei ole mielestäni ensisijaisesti kiinni siitä, mikä näkyy ulospäin, en kuitenkaan tarkoita, että myös ajatusten ja arvojen osalta olisi hyvä kuulua massaan.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Pukeutumistyylit
« Vastaus #21 : 01.09.05 - klo:12:12 »
Niin, ei tässä mistään henkilökohtaisesta hyökkäyksestä ollut kyse. Tuli vaan mieleen, että jos tuntee itsensä epävarmaksi vaatteissaan, saattaa syy olla jossain muussa kuin ympäristössä.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Pukeutumistyylit
« Vastaus #22 : 16.02.07 - klo:16:38 »
Kas vain, pääsen kirjoittelemaan kadonneen myyräpartion perään... harvinaista nykyään, ennen jopa liiallista :P

Pukeudun nykyään laiskasti. Vaatehuoneesta löytyy ihan järjettömän paljon vaatteita, joita tulee käytettyä kerran vuodessa. Tahtoisin käyttää niitä useammin, mutta aina on joku "este". Talvella en jaksa pitää muuta kuin lämpimiä paitoja, ja tylsistynkin pitämään vain muutamia villapaitoja/neuleita, ja sitten jotain löysähköjä housuja, joihin mahtuu tarvittaessa pitkiksiä alle.

Kaikista eniten tunnen oloni kotoisaksi huppareissa, teepaidoissa, ja rennoissa housuissa, jotka eivät ole tiukkoja. Tykkään lusareista, eli sellaisista hopparityylisistä housuista. Kittanoita teepaitoja tulee ostettua lasten osastoilta.

En ole hirveästi ostanut viime aikoina vaatteita, koska ei ole ollut tarvetta. Kun ei ole vanhoistakaan luopunut, niin kaappiin ei kohta enää mahdu. En vain pysty luopumaan kaikista ihanista vaatteista, jos ne vielä menevät päälle. Onneksi pääsin eroon muutamista lukioaikaisista farkuista, kun eivät enää mene päälle... Karsinta oli tarpeen, koska pelkkiä farkkuja oli yhdeltä laskemalta 15. Sukatkin pursuavat laatikoistaan valloittaen vaatehuoneen lattian.

Vaatteita ostan harvoin normaalihinnoilla. Yleensä ostan alesta, ja silloin vielä kun asuin kotona, tuli vaatteet ostettua kirpparilta. Ennen joulua tein poikkeuksen ja järkytin itseäni, kun ostin neuletakin hemppamaukalta 25 eurolla. On se kyllä hyvä takki ollut, ja olen paljon käyttänyt sitä. Silti.
Olen jotenkin tottunut siihen, että teepaidan saa alle eurolla, ja pitkän talvitakin 7 eurolla.

Nykyään ei ole oikeastaan mitään paineita enää näyttää yhtään miltään, kun Helsingissä kukaan ei tunne eikä välitä, Lapualla taas on ihan sama mitä päällensä vetää, vastaan tulee kuitenkin aina vielä hirveämpiä...
Kouluaikoina vielä jaksoi vähän panostaa, mutta nykyään ajattelen vain että pistänpä jotain mukavaa, niin jaksaa luennolla kiemurrella.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Pukeutumistyylit
« Vastaus #23 : 16.02.07 - klo:17:28 »
Notta Lapualla.. Nii, rumathan faattehilla koreeloo. :smt104
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #24 : 23.04.20 - klo:13:48 »
siis niin toivottavasti täällä on ihmisiä jottei tämä palsta jää aivan tyhjäksi.... siis asiaan erilaisia pukeutumis tyylejä??? löyttyykö itseltäsi joku suoskki, tai kaveripiiristäsi joku todella "rohkea" pukeutuja???
tai onko sinulla jokin unelma pukeutumis tyyli jota et uskalla käyttää...???
tai sitten vaan kommentteja tämän hetken pukeutumisesta sekä suomessa että ulkomailla^^.... ja sitten vielä se asia että takia MIKSI ihmiset EIVÄT uskalla pukeutua niinkuin  hmm.. persoonallisesti, johtuuko se muodista? vai siitä että pelkäävät että ihmiset tuijottavat vai mikä meitä suomalaisia vaivaa?! että vastailkaapa tähän...^^ :D

itse en tiiä olenko kovin poikkeava.. mutta en minä ainakaan täällä tampereella kovin paljon joka päivä näe cowboy-hattuisia tyttöjä.... taikka sitten sellasia pukeutujia kuten  minä.. te jotka tunnette mut henk. koht asia on selvä.. ja muille en jaksa selittää^^ mutta siis olen jonkin verran poikkeava ihminen... haluaisin olla enemmän erilainen... mutta siis... joo...
Mites körttipuku? :017:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #25 : 03.06.20 - klo:20:27 »
siis niin toivottavasti täällä on ihmisiä jottei tämä palsta jää aivan tyhjäksi.... siis asiaan erilaisia pukeutumis tyylejä??? löyttyykö itseltäsi joku suoskki, tai kaveripiiristäsi joku todella "rohkea" pukeutuja???
tai onko sinulla jokin unelma pukeutumis tyyli jota et uskalla käyttää...???
tai sitten vaan kommentteja tämän hetken pukeutumisesta sekä suomessa että ulkomailla^^.... ja sitten vielä se asia että takia MIKSI ihmiset EIVÄT uskalla pukeutua niinkuin  hmm.. persoonallisesti, johtuuko se muodista? vai siitä että pelkäävät että ihmiset tuijottavat vai mikä meitä suomalaisia vaivaa?! että vastailkaapa tähän...^^ :D

itse en tiiä olenko kovin poikkeava.. mutta en minä ainakaan täällä tampereella kovin paljon joka päivä näe cowboy-hattuisia tyttöjä.... taikka sitten sellasia pukeutujia kuten  minä.. te jotka tunnette mut henk. koht asia on selvä.. ja muille en jaksa selittää^^ mutta siis olen jonkin verran poikkeava ihminen... haluaisin olla enemmän erilainen... mutta siis... joo...
Löyhkä-Paavohan saarnasi rohkeutta erilaisuuteen turhamaisuutta vastaan korostaen vapautta muodista ja ulkoisesta rikkaudesta ja tummaa väriä. Siksi körttiläisten nuorempien naisten ei pitäisi  pukeutua babylonin hepeneisiin eikä liian vähiin vaatteisiin edes kesähelteellä. Hyvä olisi pukeutua kesähelteellä pitkään leninkiin tai hameeseen tai väljiin pitkiin housuihin, ja kaula-aukon tulisi olla ummessa. Nimittäin on suuri joukko perheellisiä miehiä, poikamiehiä, eronneita ja karanneita, jotka eivät pysty pitämään silmiään kurissa. Herkät miehet saattavat vilkuilla sillä silmällä, eikä naisten tule yleensäkään herättää pahennusta, joten pidetään naiset se kaula-aukko ylhäällä ja vesiraja alhaalla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #26 : 03.06.20 - klo:20:47 »
Siiskö samaan tyyliin kuin islamisti-naisilla ? Heillä lisäksi huntu kasvoilla, meillä maski. :003:

Pidän kotona vain mukavia ja rentoja vaatteita. Kauppareisuilla on farkut , paita ja jakku. En siis paljastele, ja mitäpä minulla onkaan...

Mekkoja käytän enää harvoin, mutta muutama on tilanteisiin joihin niitä vaaditaan.

Turkeista olen luopunut jo kaksikymmentä vuotta sitten. Toppatakki, anorakki, sadetakki, niillä on käyttöä.

Jalkaan matalat, eccot yleensä. Kumisaappaat on sadekeleille. Korkkareita en voikaan käyttää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #27 : 03.06.20 - klo:21:03 »
Pidetään naiset se kaula-aukko ylhäällä ja vesiraja alhaalla.

Minä ymmärrän ’vesirajalla’ vyötäröä. Niinpä tuo ohje on lievästi sanoen sopimaton.  :003:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #28 : 03.06.20 - klo:22:34 »
Minä ymmärrän ’vesirajalla’ vyötäröä. Niinpä tuo ohje on lievästi sanoen sopimaton.  :003:

Vesiraja on virtsaputken korkeus eli haarat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Pukeutumistyylit
« Vastaus #29 : 04.06.20 - klo:03:46 »
Siiskö samaan tyyliin kuin islamisti-naisilla ? Heillä lisäksi huntu kasvoilla, meillä maski. :003:

Sellaisiahan siellä muinaisen Babylonin seutuvilla nykyään taitaa asua. - On kyllä käynyt mielessä, hidastaako koronaepidemian  etenemistä se, että naiset peittävät kasvonsa. Toisaalta riittää se kai, että miehet tuovat sen torilta ja teehuoneista tuliaisena.

eikä naisten tule yleensäkään herättää pahennusta

No ei kai kenenkään pahennusta tulisi sen enempää herättää kuin naistenkaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.